Jump to content

2012 1.6TDI için dpf,egr iptali ve chiptuning deneyimleri


Recommended Posts


19 saat önce, frknyldrm yazdı:

Merhaba, bu konuda hiçbir şey yazılmamış mı forumumuzda?

2012 1.6tdi için böyle bir konu göremedim lakin gözümden kaçtıysa beni oraya yönlendirip bu konuyu kapatabilirsiniz

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Aracınız golf 6 TDI anladığım kadarıyla. (CAYC) motor kodlu üniteye sahip. (105 HP -250 NM Stock) Kendi aracım Golf 7 1.6 TDI (CLH) kodlu ünite ve stage 1 yazılım var. (145 hp - 310 nm) Alt devirler çok daha dolu ve genel sürüş itibariyle epey keyifli ondan yana şüphemiz yok fakat bakım ve kullanım konusunda daha özenli ve dikkatli olunması kanaatindeyim. (Ortalama max. 7000-8000 km de kaliteli ürünlerle bakım yapılıp, motor soğukken veya aracı stop etmeden önce bilinçli kullanım sağlanırsa asla sorun çıkartacağını hiç sanmıyorum.) Ayrıca Ankara'da bu işi profesyonel şekilde yapan kişiler mevcut fikir alışverişi ve fiyat konusunda yardım alabilirsiniz.  Hatta forumda da yazlım yapan arkadaşlar da olacaktı. Kısacası ben baya bi memnunum gazı sürekli altınızda ayağınızın altında hissetmek güzel bir durum :) 

derossi bunu beğendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
1 saat önce, kutluay006 yazdı:

2012 1.6tdi için böyle bir konu göremedim lakin gözümden kaçtıysa beni oraya yönlendirip bu konuyu kapatabilirsiniz

Arama yapıp, bulamayıp konu açtıysanız problem yok hocam. Ben bir şeyler yazılıp çizilmiştir diye tahmin ettim ama dizel için yokmuş demek ki.

@metncleaverve @mehmetmerthocalarım bu konuda bilgililer bildiğim kadarıyla.

metncleaver bunu beğendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
On 5.04.2021 at 2:54 PM, kutluay006 yazdı:

Merhabalar aracım 2012 1.6tdi 110bin km de daha önce dpf iptali ve yazılım deneyimi olanlar bilgilerini paylaşabilirler mi?

Öncelikle merhaba , dpf ve egr iptali aracın motor ömrü için yararlı uygulamalar. Hem yakıt düşecek hemde aracınız sürüş keyfi olarak 2 gömlek üste taşınacak. 
Sadece yazılım yaptırırsanız yine keyif alırsınız ancak vag grubu dpf ve egr stock halde dpf yi çabuk dolduruyoken doldurma aralığınız kısalıcaktır. 
 

2014 te cay yazılım böyle ele ayağa düşmemişken Cay motorlu poloma yaptırarak başladım düzenli bakımlarla 2018 yılına kadar 56 bin km sorunsuz kullandım. 2016 yılında dpf egr iptali yaptıktan sonra niye bu kadar beklemişim dedim.
2018 de golf 7 clh motor 1.6 tdi aldım ve 1 hafta içinde soft yazılım attırdım. Dpf egr iptalini dumandan dolayı sıcak bakmıyorum ve clh motorlar cay kadar duman atmıyo olsa da 1449 turbo alıp orjinal şekilde dpf egr iptal ederek 200hp bandına getirdim. 

 

Polo ile 17 jantlarla 1400 km yapıyodum golfle 18 jantlar 1350 km yol yapabiliyorum.

200 üzeri hızlarda polo 6 litre yakarken golf 5.4 lerde geziniyo big turbo sayesinde.

romeo68, futwrf ve vsoner bunu beğendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Biz Turgayla yüz yüze görüştük :) Ben RSA Ankara bayisi olarak iş yapıyorum 2 haftadır. Reklam olarak algılanabilir yada taraflı olduğum düşünülebilir o yüzden çok yorum yapmam doğru anlaşılmayabilir.

Özetle benim Tugay'a söylediğim: DPF iptalinin çevresel boyutundan ötürü önceliğimiz büyük turbo setuplarında bile aracın üstüne kalması, Turgay'ın DPF'ini söküp temizletmesi ilk önceliği olmalı, DPF'in içini değiştirebilir, çıkma DPF bulabilir...vs. İptali en basiti ama iptal etmemesi taraftarıyım. 

150.000km'deki bir araç, rejenarasyon için bu km'ye kadar yaklaşık 50lt fazla yakıt yakar. Araç zaten kendisi bunu ölçüyor.

Kaba hesapla;
150.000 kmde 50lt rejenarasyon için ekstra yakıt
1000 kmde 0.33lt ekstra yakıt.
100km 0.033lt, 0.033 x 7tl mazot alırsak 100km'de 0.2 kuruş yapar. Bunun için çevreyi kirletmeye, bagajdan bir şey alırken o kötü kokuyu almaya, yıllar sonra çocuklarınıza o arabanın DPF'ini iptal etmiştim demek...vs. gibi mantıklı gelmiyor.

Evet zamanında cahiliyet döneminde bilmeden 2014'de iptal ettirttim, sonra geri taktırttım, 4 sene öncede iptaldi ama o zamanlar ulaşılamaz ve aşırı pahalıydı. Şu an 1500tlye makinelerde tertemiz temizletebiliyorken, 2000tlye iç değiştirebiliyorken, 4000tl gibi rakama çıkma sıfır bulabiliyorken iptale gerek görmüyorum.

 

tarihinde mehmetmert tarafından düzenlendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@mehmetmert yazılım sırasında dpf calısma sistemine ek bir düzeltme ya da yenileme yapılıyor mu? Yapılmalı mı? Yoksa yazılım olsa da olmasa da dpf kendi mantığında yani doluluk oranına göre temizlik yapmaya devam mı ediyor? 

Yakıt açılacak, basınç açılacak bilinçli ya da bilinçsiz kullanıcı olsun alt devirlerde kullanırken ya da normal devirde temizliği bitirmediği sürece dpf i daha sık dolduracak. Üzerine temizliğini de tamamlamadığında fabrikasyon haline göre tıkama olasılığı daha da artacak. 

Ben iptali ya da değişiminden ziyade yazılımın dpf e olan yükü arttırdığını düşünüyorum ki bu doğru değil mi? 

Bir de dpf iptal etmek adblue iptali yapmak basınc ve yakıt açmaktan limitleri belirlemekten daha zor bir işlem gibi geliyor. 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Salliyorum verileri

1birim hava/ 1 birim yakit gider orijinalde, afr yani yakit hava karisim orani 1:1= 1 olur.

Stage1 ile 2 birim hava, 2 birim yakit yollarsiniz. Hava yakit karisiminiz 2:2=1 olur. Bu sekilde kalibrasyonunuzu yaparsaniz dpf dolulugu fabrikasyon kalir. Hatta yazilim ile alt devirlerde orijinalde 1birm hava: 1 birim yakit gidiyorken, siz 2 birim hava, 1.5 birim yakit yollarsaniz daha fakir karisimdan alt devirlerde dpf’e binen yuku azaltirsiniz tabi fakir karisimda daha az hissiyat olur orasi ayri. Yani bir cok degisken var bu sadece bir tanesi, dpf ustunde yazilimda bunun gibi veriler cok kritiktir.Dikkat edilmezse tabi ki daha cok yuku artirir, evet duman atmiyordur gozunuzle gorunur sekilde ama zengin afrden dolayi dpf ek mesai yapar surekli :)  Yoksa sok dpf’i, bu dertlerden kurtul :)  

Dpf ve adblue iptal etme kismini anlamadim, bunun iptali mi zor demek istediniz? Soyle soyleyim, dpf iptal ettiginizde(mekanik olarak) sadece vcds-01 engine- adaptation- blocking dpf regen-active dediginizde dpf iptal yazilimina ihtiyaciniz yok bir sure :) Yazilimsal olarakta cok basit, sadece bunu kalici yapiyorsunuz bu kadar

tarihinde mehmetmert tarafından düzenlendi
srkns ve MustafaUtku bunu beğendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@mehmetmert 

Değerli Mehmet hocam forum müdavimleri bilseler de bilmeyen arkadaşlarımız için şunu ifade edebilirim; Sizin  reklam yada kişisel çıkar amaçlı yazmayacağınıza emin olduğumu ifade edebilirim Mehmet Hocam. Her zaman olduğu gibi emek ve Tecrübeleriniz Nazik ve Kibar bir şekilde paylaşarak Foruma katkınızı devam ettiriyorsunuz. Şahsım ve forum adına Teşekkür ediyorum.

Yeni işinde Tekrardan Hayırlı Olsun Başarılar diliyorum.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Egr, dpf iptali ile ilgili Ankara da baya bir yer var youtube mecrasında videolar var fakat herkes farklı bir şey söylüyor dpf nin taşının kırılması dpf ye delik açılması içini boşaltmadan muayene de sorun olmasın diyerekten. Fakat şu an için muayenede ticari araçları taksileri kontrol ediyorlar imiş diye duydum. Fakat bilgimiz çok az çevre katliamı yapıyor diyen var ne alaka içeride tuttuğu kurumu sonra yakıp yine doğaya salıyor diyen var. Ben de konuyu takipe aldım bir gün kaçınılmaz son egr ve dpf takınması. İçindeki taş ta değerli imiş iptal de taşı verirseniz egzoz işçiliğini karşılıyor vs. gibi bilgiler edinmiştim. Yani toparlayacak olursam bu düşünülmüş bir şey illaki faydası vardır diyeceğim ama kurumu biriktirip sonra yakıp çevreye salmak ne kadar mantıklı. Ad blue  sistemi gerçekten faydalı gözüküyor ama.

tarihinde VendeTTa tarafından düzenlendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Bende şunu merak ediyorum, bilemiyorum mümkün olabiliyor mu, bizim araçları Euro 4 motor mantığına çevirebilmek mümkün müdür? Sadece DPF mi var fazladan Euro 5 motorlarda? DPF tıkandı, tıkanacak korkusu ortadan kalkar mı öyle? Benim şahsen başka bi beklentim yok, performans ve yakıt verilerinden memnunum mevcut haliyle aracımın.

CPH1931 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Muayenede gozle dpfi gormez ise direkt birakiyor, icini kirip tekrar koyunca gozle goruldugu icin ilk asama atlaniyir ama ya sonrasi? Gercek calisan bir egzoz muayenesinden nasil gececek araba?

İceride tuttugu kurumu yakip tekrar dogaya salıyor gercekten cok gerici bir mantik, o zaman ne anlami kaldi. Dpf kimyasal tepkimeler gerceklestirerek gazlari farkli sekilde cikartiyor egzozdan. Arabada bulunan hava filtresi gibi dusunmeyin, rejenerasyon sirasinda kurumlari yakarken zararsiz gazlara cevirecek kimyasa tepkime gerceklesiyor. Bakiniz asagidaki videoda adblue ayrintilarida var.

image.jpeg.760d9beb0606d9c00d13ef733f11827b.jpegimage.png.3dc69bb08b691593578e7762c9fbb3d1.png

image.jpeg.bcef06f1b11e0651a434a0230019b5f8.jpeg


Gibi gibi, googlede bir suru ornek mevcut. 
@superkartal

Eu4 lerde katalizor, eu5 lerde dpf var. Bazi musteriler illa egzoz seside istiyor, onlara komple duz boru yapmasindansa dpf iptali yapip, yerine spor katalizor oneriyoruz En azindan dumduz borudan cikmiyor egzoz gazi, daha cevreci, hemde ses almis oluyor.

Duzgun yakit ve duzgun kullanimda dpf 200bin kmden once kolay kolay tikanmaz, tikanirsada 150bin kmde 1 kez temizlenir tertemiz olur .

 

@Ender Abicim cok tesekkurler iyi dileklerin icin🙏🏻

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Eski manuel golf7 tdi' ımda 70bin km stage1 yazılımla mutlu mesut takıldık. Yakıt ortalamam neredeyse 1lt düşmüştü. egr iptali filan girmedim yazılımı yapan kişi de önermedi. 

Paşaoğlu Chip Tuning Ankara Mertcan' ı öneririm. İnsanlığı yetkinliği her anlamda 10 numaradır. kafandaki soruları direk yüzyüze konuşmanda fayda var. Yaptırmasan da danışıp fikir sahibi olabilirsin.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Öncelikle yorum yapan ve değerli tecrübelerini paylaşan herkese çok teşekkür ederim

@mehmetmert 'inde dediği gibi bu konuyu buraya açmadan evvel dükkanına uğradım yüzyüze görüştük, tanıştık ve bu konularda gerçekten oldukça bilgilendim, evet çevre açısından iptal etmememiz daha sağlıklı lakin çevreden "dpf egr ilerde başına daha büyük dertler açacak", "temizletsende 1 2 sene sürmez eskiye dönecek" gibi sözleri çok sık duyuyorum ve kafam oldukça karışıyor. bir de bende çok araştırma hastalık boyutuna gelmiş bir huydur o sebeple konuyu iyice detaylıca öğrenmeden karar veremiyorum.

Açıkçası her sabah ya da her akşam aracımın 1000 devir üstü çalışmasından ve en düşüğü 6.5 genelde 7.3-7.5 gibi olan ortalama yakıtlardan çok bıktım enjektör ölçümleri normal değerlerde çıktı. Ya bu aracı daha ekonomik hale getirmem lazım ya da üzülerek aracımı satacağım.  1.6tdi kullanıcılarının tavsiyelerine ve tecrübelerine ihtiyacım var.

WhatsApp Image 2021-04-05 at 07.56.46.jpeg

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@kutluay006 araç zaten bu şekilde sürekli partikül temizliği modunda takılıyorsa ki temizlemek için siz de cıkıp dolaşmıyorsanız. Ya da günlük yol durumunda temizleneceği bir rota seyretmiyorsanız yazılımla tıkanması daha hızlı olur. 

Kendi aracım için bahsedecek olursam aylık normal rutinde 300km de bir 20km bir sürüş yeterli oluyor. Bazen rota dahilinde bazen ekstra cıkıp sürüyorum. Bunu kafamıza göre değil araç 1000 devire çektiğinde yapıyoruz. Kafama göre 2400 devir sabit gideyim de temizlensin diye bir şey yok. 

Aracınızın durumu, bütçeniz ve alternatif araçlar düşünerek bu kararı vermeniz de fayda var. Tdı ın 6.5-7 yaktığı yerde benzinli bir araçtan daha altını beklemeyin (ki sizinki ekstra bir tüketime de sahip). Günlük rotanızda sadece gidişin 20k m nin altında ve trafikliyse dizel araç yine düşünmeyin. Dizel motor uygun sıcaklığa gelmediği sürece yine dpf temizleme moduna geçmiyor. Ya da ekstra sürüşleri arttırın. 

Şu an dpf+egr iptalli dumansız soft bir yazılım ile denenebilir. 1000 lira zararınız olur bu denemeden dp yaptırıp geri iptal edersiniz. Ancak benim sorunum bu çözüm olarak dpf üzerinde yazılım yaptırsam yakıt düşer mi sorunuzun cevabı bence hayır. Belliki sürüş rotanızda daha güncel biriken kurumu temizlemekte zorlanıyorsunuz. 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@Yehanoha hocam değerli yorumunuz için teşekkürler açıkcası günlük rotam 25km ışık ve dur kalk pek yok sabah erken geldiğim için bilirsiniz Göksu - Bilkent arası gidip geliyorum ama ne yazıkki sabah tam geliyorum mesai başlangıç saatime denk gelmiş oluyor 1000devir çalışıyor ve ben stop edip işime gitmem gerekiyor :(  durum bu olunca tabi ki rejenerasyonu tam tamamlayamıyor.

Açıkçası zaten tek başına yazılım düşünmedim sizin de dediğiniz gibi daha çok tıkayacağı bilgisini daha evvel duymuştum ya egr+dpf iptal + yazılım şeklinde yaptırmayı düşünüyorum ya da hiçbirşey yaptırmayacağım. 

egr+dpf iptal konusunda da önüme iki seçenek geliyor genel araştırmalarımda orjinal dpf i bozmadan muhafaza edeceğim sonrasında ya dp yaparak ya da boş bir dpf temin edip onu takarak bu işlemi uygulayacağım bu konuda öneriniz ne olur?

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@kutluay006 egr yi direkt yazılımdan kapattırabilirsin ekstra mekanik bir tapa ile kapatmana gerek yok. elektronik olarak devre dışı bırakıldığında egr valfi sürekli kapalı konumda kalır.

Dpf yi söktürdükten sonra tekrar boş dpf koydurmayı da muayeneden geçip kendi dpf inizi korumaya almak için düşünüyorsun sanırım. 

Açık konuşalım benim fikrim şu şekilde muayene yaptırılır. Ardından araç götürülür koçex ya da çopur egzozda dp yaptırılır. Kendi dpf inizi muhafaza edersiniz. 2 sene egr+dpf iptal halinde binersiniz. Çevirme ya da egzoz kontrolunda son susturucu yerindeyse ceza yemezsiniz. 2 sene sonra muayene yaklaşınca egzoz emisyon için koçex yardımcı olur. Dpf traversin üzerinde zaten adam akıllı görünmüyor. E araba da egzoz muayenesinden geçer not almış devam. Oldu da kaldınız. Gidip sök tak parası verirsiniz.

Ya da kendi dediğin gibi boş bir kazan bulup onu taktırırsın. Gözle muayeneden geçer ama her yerde emisyondan geçer mi bilmiyorum.

Rejenarasyon tespiti için bir de araç sen bıraktığında fan açıyor mu? Kalorifer ya da klimadan dolayı da 1000 devire çekmiş olabilir. Vagcomla da doluluğuna bakabilirsin. Oil ash seviyesine de  bak. Bir akşam eve geldiğinde hala 1000 devirse stop etmeden 25km 2400 sabit dolaşıp temizle daha sonra dpf rejenarasyon aralığını bir gözlemle istersen. Ona göre hiçbir şey yaptırmadan aralığı takip ederek bin.

 

tarihinde Yehanoha tarafından düzenlendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@Yehanoha rejenerasyon kısmında kalorifer ve klima hepsi kapalı oluyor ama 1000 devirde çalışıyor akşama denk gelirse dediğini yapacağım ama hep sabaha denk geliyor.  eğer bu işlemin yapılmasına karar verirsem  downpipe yolu görünüyor.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@kutluay006 hocam bence sabah motor sıcaklığı kalorifer ya da güç tüketen herhangi bir şey yüzünden olabilir. Öncelikle pasif regen sırasında rölantide 1000 devire çeken aracım 0.9lt/100km tüketime sahip oluyor. stop ettiğimde fan açıyor. pasif regen dışında 1000 devirde çalıştığında normal rölanti tüketimi olan 0.6-0.5lt/100km tüketim varsa bunun pasif regenle alakalı olmadığını anlıyorum. 

Pasif regen modundayken işlem yarıda kalırsa, araç bir dahaki çalışmasında motor suyu sıcaklığı uygun seviyeye geldiğinde anında pasif regen işlemi kaldığı yerden devam eder. 

Yani siz ya 24 saat içerisinde hem temizleyip hem pasif regene geri başlıyorsunuz ya da sabahki 1000 devirler tüketicilerle alakalı :)

Şurda dpf hakkında daha detaylı bir yazım var göz atmak istersen eu6

 

superkartal ve mk3GTI bunu beğendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@Yehanoha çopur DDYA motor 1.6 tdi'lara dp yapamadığını söyledi. sökmesi çok zor diye. bizzat benim audi için konuşmuştum. eski tipleri sökebildiğini ama ddya gibi yeni nesil tdi'ların dpf'ni sökemediğini söyledi.

tarihinde vsoner tarafından düzenlendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@vsoner arkadaşın aracı cay, bir de bizim araçlarda travers inmesi gerektiği için lifti rehin alıyor ondan istememiş olabilir. 

koçex başka dükkanda söktürüp öyle getiriyor aracı dükkana mesela.

yoksa clh, cxx, ddy, dgte motorların partikül tipleri aynı üstte kat altta filtre şeklinde.

clh partikül 4 sensöre, cxx 6 sensöre sahip. dgte de adblue var, ddya da var mı yok heralde?

tarihinde Yehanoha tarafından düzenlendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@Yehanoha arkadaşın aracın eski nesil olduğunu biliyorum. sen çopurun ismini bahsedince, sadece bilgilendirme amaçlı yazdım. DDYA da adblue yok. benim büyük turbonun montajı (egr ve dpf sökülmesi, büyük turbo ile yeniden takılması) Werkstatt Özgür usta tarafından yapıldı.

Yehanoha bunu beğendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.



×
×
  • Yeni Oluştur...