2012 1.6TDI için dpf,egr iptali ve chiptuning deneyimleri


Muayenede gozle dpfi gormez ise direkt birakiyor, icini kirip tekrar koyunca gozle goruldugu icin ilk asama atlaniyir ama ya sonrasi? Gercek calisan bir egzoz muayenesinden nasil gececek araba?

İceride tuttugu kurumu yakip tekrar dogaya salıyor gercekten cok gerici bir mantik, o zaman ne anlami kaldi. Dpf kimyasal tepkimeler gerceklestirerek gazlari farkli sekilde cikartiyor egzozdan. Arabada bulunan hava filtresi gibi dusunmeyin, rejenerasyon sirasinda kurumlari yakarken zararsiz gazlara cevirecek kimyasa tepkime gerceklesiyor. Bakiniz asagidaki videoda adblue ayrintilarida var.

image.jpegimage.png

image.jpeg


Gibi gibi, googlede bir suru ornek mevcut. 
@superkartal

Eu4 lerde katalizor, eu5 lerde dpf var. Bazi musteriler illa egzoz seside istiyor, onlara komple duz boru yapmasindansa dpf iptali yapip, yerine spor katalizor oneriyoruz En azindan dumduz borudan cikmiyor egzoz gazi, daha cevreci, hemde ses almis oluyor.

Duzgun yakit ve duzgun kullanimda dpf 200bin kmden once kolay kolay tikanmaz, tikanirsada 150bin kmde 1 kez temizlenir tertemiz olur .

@Ender Abicim cok tesekkurler iyi dileklerin icin🙏🏻

 

Eski manuel golf7 tdi' ımda 70bin km stage1 yazılımla mutlu mesut takıldık. Yakıt ortalamam neredeyse 1lt düşmüştü. egr iptali filan girmedim yazılımı yapan kişi de önermedi. 

Paşaoğlu Chip Tuning Ankara Mertcan' ı öneririm. İnsanlığı yetkinliği her anlamda 10 numaradır. kafandaki soruları direk yüzyüze konuşmanda fayda var. Yaptırmasan da danışıp fikir sahibi olabilirsin.

 
Öncelikle yorum yapan ve değerli tecrübelerini paylaşan herkese çok teşekkür ederim

@mehmetmert 'inde dediği gibi bu konuyu buraya açmadan evvel dükkanına uğradım yüzyüze görüştük, tanıştık ve bu konularda gerçekten oldukça bilgilendim, evet çevre açısından iptal etmememiz daha sağlıklı lakin çevreden "dpf egr ilerde başına daha büyük dertler açacak", "temizletsende 1 2 sene sürmez eskiye dönecek" gibi sözleri çok sık duyuyorum ve kafam oldukça karışıyor. bir de bende çok araştırma hastalık boyutuna gelmiş bir huydur o sebeple konuyu iyice detaylıca öğrenmeden karar veremiyorum.

Açıkçası her sabah ya da her akşam aracımın 1000 devir üstü çalışmasından ve en düşüğü 6.5 genelde 7.3-7.5 gibi olan ortalama yakıtlardan çok bıktım enjektör ölçümleri normal değerlerde çıktı. Ya bu aracı daha ekonomik hale getirmem lazım ya da üzülerek aracımı satacağım.  1.6tdi kullanıcılarının tavsiyelerine ve tecrübelerine ihtiyacım var.

WhatsApp Image 2021-04-05 at 07.56.46.jpeg

 
@kutluay006 araç zaten bu şekilde sürekli partikül temizliği modunda takılıyorsa ki temizlemek için siz de cıkıp dolaşmıyorsanız. Ya da günlük yol durumunda temizleneceği bir rota seyretmiyorsanız yazılımla tıkanması daha hızlı olur. 

Kendi aracım için bahsedecek olursam aylık normal rutinde 300km de bir 20km bir sürüş yeterli oluyor. Bazen rota dahilinde bazen ekstra cıkıp sürüyorum. Bunu kafamıza göre değil araç 1000 devire çektiğinde yapıyoruz. Kafama göre 2400 devir sabit gideyim de temizlensin diye bir şey yok. 

Aracınızın durumu, bütçeniz ve alternatif araçlar düşünerek bu kararı vermeniz de fayda var. Tdı ın 6.5-7 yaktığı yerde benzinli bir araçtan daha altını beklemeyin (ki sizinki ekstra bir tüketime de sahip). Günlük rotanızda sadece gidişin 20k m nin altında ve trafikliyse dizel araç yine düşünmeyin. Dizel motor uygun sıcaklığa gelmediği sürece yine dpf temizleme moduna geçmiyor. Ya da ekstra sürüşleri arttırın. 

Şu an dpf+egr iptalli dumansız soft bir yazılım ile denenebilir. 1000 lira zararınız olur bu denemeden dp yaptırıp geri iptal edersiniz. Ancak benim sorunum bu çözüm olarak dpf üzerinde yazılım yaptırsam yakıt düşer mi sorunuzun cevabı bence hayır. Belliki sürüş rotanızda daha güncel biriken kurumu temizlemekte zorlanıyorsunuz. 

 
@Yehanoha hocam değerli yorumunuz için teşekkürler açıkcası günlük rotam 25km ışık ve dur kalk pek yok sabah erken geldiğim için bilirsiniz Göksu - Bilkent arası gidip geliyorum ama ne yazıkki sabah tam geliyorum mesai başlangıç saatime denk gelmiş oluyor 1000devir çalışıyor ve ben stop edip işime gitmem gerekiyor :(   durum bu olunca tabi ki rejenerasyonu tam tamamlayamıyor.

Açıkçası zaten tek başına yazılım düşünmedim sizin de dediğiniz gibi daha çok tıkayacağı bilgisini daha evvel duymuştum ya egr+dpf iptal + yazılım şeklinde yaptırmayı düşünüyorum ya da hiçbirşey yaptırmayacağım. 

egr+dpf iptal konusunda da önüme iki seçenek geliyor genel araştırmalarımda orjinal dpf i bozmadan muhafaza edeceğim sonrasında ya dp yaparak ya da boş bir dpf temin edip onu takarak bu işlemi uygulayacağım bu konuda öneriniz ne olur?

 
@kutluay006 egr yi direkt yazılımdan kapattırabilirsin ekstra mekanik bir tapa ile kapatmana gerek yok. elektronik olarak devre dışı bırakıldığında egr valfi sürekli kapalı konumda kalır.

Dpf yi söktürdükten sonra tekrar boş dpf koydurmayı da muayeneden geçip kendi dpf inizi korumaya almak için düşünüyorsun sanırım. 

Açık konuşalım benim fikrim şu şekilde muayene yaptırılır. Ardından araç götürülür koçex ya da çopur egzozda dp yaptırılır. Kendi dpf inizi muhafaza edersiniz. 2 sene egr+dpf iptal halinde binersiniz. Çevirme ya da egzoz kontrolunda son susturucu yerindeyse ceza yemezsiniz. 2 sene sonra muayene yaklaşınca egzoz emisyon için koçex yardımcı olur. Dpf traversin üzerinde zaten adam akıllı görünmüyor. E araba da egzoz muayenesinden geçer not almış devam. Oldu da kaldınız. Gidip sök tak parası verirsiniz.

Ya da kendi dediğin gibi boş bir kazan bulup onu taktırırsın. Gözle muayeneden geçer ama her yerde emisyondan geçer mi bilmiyorum.

Rejenarasyon tespiti için bir de araç sen bıraktığında fan açıyor mu? Kalorifer ya da klimadan dolayı da 1000 devire çekmiş olabilir. Vagcomla da doluluğuna bakabilirsin. Oil ash seviyesine de  bak. Bir akşam eve geldiğinde hala 1000 devirse stop etmeden 25km 2400 sabit dolaşıp temizle daha sonra dpf rejenarasyon aralığını bir gözlemle istersen. Ona göre hiçbir şey yaptırmadan aralığı takip ederek bin.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Yehanoha rejenerasyon kısmında kalorifer ve klima hepsi kapalı oluyor ama 1000 devirde çalışıyor akşama denk gelirse dediğini yapacağım ama hep sabaha denk geliyor.  eğer bu işlemin yapılmasına karar verirsem  downpipe yolu görünüyor.

 
@kutluay006 hocam bence sabah motor sıcaklığı kalorifer ya da güç tüketen herhangi bir şey yüzünden olabilir. Öncelikle pasif regen sırasında rölantide 1000 devire çeken aracım 0.9lt/100km tüketime sahip oluyor. stop ettiğimde fan açıyor. pasif regen dışında 1000 devirde çalıştığında normal rölanti tüketimi olan 0.6-0.5lt/100km tüketim varsa bunun pasif regenle alakalı olmadığını anlıyorum. 

Pasif regen modundayken işlem yarıda kalırsa, araç bir dahaki çalışmasında motor suyu sıcaklığı uygun seviyeye geldiğinde anında pasif regen işlemi kaldığı yerden devam eder. 

Yani siz ya 24 saat içerisinde hem temizleyip hem pasif regene geri başlıyorsunuz ya da sabahki 1000 devirler tüketicilerle alakalı  :)

Şurda dpf hakkında daha detaylı bir yazım var göz atmak istersen eu6




 
@Yehanoha çopur DDYA motor 1.6 tdi'lara dp yapamadığını söyledi. sökmesi çok zor diye. bizzat benim audi için konuşmuştum. eski tipleri sökebildiğini ama ddya gibi yeni nesil tdi'ların dpf'ni sökemediğini söyledi.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@vsoner arkadaşın aracı cay, bir de bizim araçlarda travers inmesi gerektiği için lifti rehin alıyor ondan istememiş olabilir. 

koçex başka dükkanda söktürüp öyle getiriyor aracı dükkana mesela.

yoksa clh, cxx, ddy, dgte motorların partikül tipleri aynı üstte kat altta filtre şeklinde.

clh partikül 4 sensöre, cxx 6 sensöre sahip. dgte de adblue var, ddya da var mı yok heralde?

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Yehanoha arkadaşın aracın eski nesil olduğunu biliyorum. sen çopurun ismini bahsedince, sadece bilgilendirme amaçlı yazdım. DDYA da adblue yok. benim büyük turbonun montajı (egr ve dpf sökülmesi, büyük turbo ile yeniden takılması) Werkstatt Özgür usta tarafından yapıldı.

 

Geri
Üst Alt