Golf 8 vs Golf 7


@isfa67 Aslında bu vag grubunda böyle sanırım...

artık malzeme kalitesindeki hissiyattan vazgeçip teknolojiye odaklanmışlar.... bu Audi A3 içinde böyle...

mesela bir önceki nesil A3 lerde iç şasi rengini kaplayan plastik detayı ve arka kapılarda da da yumuşak malzeme vardı, ayrıca orta konsol da çok kaliteli malzeme vardı...

ancak yeni A3 lerde teknolojik detaylar standart , koltuk ısıtma , elektrikli koltuk ve virtual cocpit gibi teknolojik detaylar var...ancak malzeme hissiyatı kötü...

muhtemelen kullanıcı deneyimleri sonucu bu yola başvuruldu ve kabul etmek gerekir ki.. şuan en önem verilen eşya cep telefonu... dolayısıyla firmalar trim kalitesinden ödün vererek teknolojik oyuncaklara odaklanıyor.. mesela carplay ya da android auto şuan araba için harika bir özellik...
hele bi de kablosuz şarj varsa oooo tadından yenmez oluyor. çok haklısınız

 

@isfa67 Aslında bu vag grubunda böyle sanırım...

artık malzeme kalitesindeki hissiyattan vazgeçip teknolojiye odaklanmışlar.... bu Audi A3 içinde böyle...

mesela bir önceki nesil A3 lerde iç şasi rengini kaplayan plastik detayı ve arka kapılarda da da yumuşak malzeme vardı, ayrıca orta konsol da çok kaliteli malzeme vardı...

ancak yeni A3 lerde teknolojik detaylar standart , koltuk ısıtma , elektrikli koltuk ve virtual cocpit gibi teknolojik detaylar var...ancak malzeme hissiyatı kötü...

muhtemelen kullanıcı deneyimleri sonucu bu yola başvuruldu ve kabul etmek gerekir ki.. şuan en önem verilen eşya cep telefonu... dolayısıyla firmalar trim kalitesinden ödün vererek teknolojik oyuncaklara odaklanıyor.. mesela carplay ya da android auto şuan araba için harika bir özellik...
Bu sadece VAG grubuna özgü bir durum demek yanlış olur.,

Aynı şekilde Mercedes-Benz, BMW durum aynı., Sadece Almanlara da mâl etmekte yine çok yanlış olur, Detroit ‘li üreticiler Cadillac, GMC, JEPP., Japonlar Toyota-Lexus, Acura-Honda, Volvo özetle tüm üreticilerde kalitede iyiye gitmek yerine tam tersi kaliteyi düşürdüler., 

Peki neden..? Cevap çok basit daha fazla kâr elde etmek. Bu dev şirketlerin hepsi şuan (Çip/Yonga/Yarı İletken Malzeme) yüzünden üretim sıkıntısı yaşıyorlar.,

Çip/Yonga/Yarı İletken üreticileri Otomobil firmalarının bu sıkıntısını umursamıyor bile., neden çünkü adamlar geçmişte demiş ki arkadaşım senin bizden araba üretiminde kullanmak için istediğin çip-yonga vs 30 sene önceki teknolojiye dayanıyor., üretime yatırım yapıyorsunuz ama araçların alt yapısına yatırım yapmıyorsunuz., 

Şuan isteğinizi yerinize getiriyoruz ama ilerde (bu günlerden  bahsediyorlar) bir sıkıntı çıkarsa, fabrikada yangın çıkarsa, deprem olursa, tusunami virüs salgın vs.. olursa o zaman bu 30 sene önceki teknolojiye göre ürettiğimiz çip/yonga setleri üretimine eskisi kadar ağırlık vermeyeceğiz bunu bilesiniz, araçların alt yapılarında iyileştirmeler yapın vs.. Fakat otomobil üreticileri bu uyarılar sallamıyorlar., 

Son 15-20 yıl da zaten malzeme kalitesinden hepsi bir şekilde çalıyordu ama bunu yaparken son tüketiciye pek hissettirmiyorlardı., Gelinen noktada virüs sebebiyle artık kaliteyi o kadar düşürdüler ki artık tüketicinin fark edebileceği seviyelere geldi, 

Şuan yine geçmişte yaptıkları politikayı uygulıyorlar., geçmişte yaptıkları hatalardan, hiç bişeyden taviz vermeden bunu son tüketciye yansıtıyorlar..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Bugün yarış mavisi R-line Golf 8’i inceledim. Daha önce Golf 7 sahibi olmuş biri olarak bazı karşılaştırmalar yapabilirim diye düşünüyorum. teknolojik oyuncakları çok güzel yalnız 8” ekran yerine 10” standart gelseydi çok daha albenili olurdu. Dijital gösterge biraz küçük kalmış ama çözünürlük gayet iyi. İç ambiyans aydınlatmalar çok güzel, aracın havasını değiştiriyor. Dışarda kapı kolları aydınlatmaları ve kapı altı aydınlatma çok güzel olmuş. Yeni direksiyon dokunmatik ve dokunmaya tepki veren( taptic) bir hissiyata sahip. Malzeme kalitesi olarak torpido içi kaplama yok bir de malum kaput amörtisörü yok. Bunlar hayati meseleler değil kanımca. Diğer malzeme aynı kaliteli ve göze hoş gelen görüntüye sahip. “Bardaklık sürgüsü yok”  diyenler olacaktır ama ben buna takılmadım. Keşke kablosuz şarjın olduğu yerde bir sürgü gibi bir mekanizma olsaydı daha kaliteli hissettirirdi. Fiyat kesin olarak alamadım çünkü incelediğim araç satılmış ve yeni zam bekliyorlarmış. 450 bin civarı bir miktardan bahsettiler. O fiyatlara belki A3 daha mantıklı olabilir ama Golf gerçekten güzel araç.

 
Golf sadece bu koltuk için bile alınabilir bir kalitede. Oturduğunuzda verdiği hissiyat bambaşka.

CC3CE693-49BE-44FB-9122-6F653401D701.jpeg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Mmt0634 hocam gözlük kabini ömrümde kullanmadım...torpidoyuda  50 tl ye kaplayabilirsiniz.

golf 8 4 kapı gözüde kadife bu arada :):

açıkcası fiyatı pahalı almak zor mantıklıda değil deseniz anlarım başka modele kayıcam deseniz okey.  Ama golf 7   Modelinin kıymetini bilin golf 8 almayın demek yanlış olur..

tüm golf 7 kullanan tutkunu arkadaşlarıma sesleniyorum araçlarınız iyi para ediyorken değişime gidin %50 de araç yakalarsanızda affetmeyin.
Mk6 Mk7 eskiden beri kapı gözlerinin tamamı halı kaplı

 
@MrEngineer Yalıtım olarak benzerler mi üstüne koymuş mu hocam motor sesi olarak değil elbette dizel benzinli fark olur yol rüzgar sesi durumu nasıl hocam???

 
Bir fark olduğu

@MrEngineer Yalıtım olarak benzerler mi üstüne koymuş mu hocam motor sesi olarak değil elbette dizel benzinli fark olur yol rüzgar sesi durumu nasıl hocam???
Ben bir fark olduğunu düşünmüyorum. Varsa çok az vardır. Desibel ölçen cihazlarla aradaki farkı anlayabiliriz.

 

Geri
Üst Alt