Gönlümüzün efendisi 1.5tsi 150bg gitti, yerine geldi aslan parçası 1.6 puretech 180bg :)


Hayırlı olsun Erinç abi, keyifle okudum. Sen de aracını keyif ile kullanırsın umarım. Kazasız, Belasız, Cezasız.. 

 

@tuncidagçok teşekkür ederim hocam.

@Aliiii Çok teşekkürler hocam, 3-5 satır yazayım dedim biraz uzun tuttuk. Kazasız belasız kullanalım hep beraber inşallah. 

 
@Terms Evet sizin fren konusunda yaşadığınız memnuniyetsizliği ben de hatırlıyorum hocam, halbuki ben o konuda hiç sorun yaşamadım.  (Bir kişi daha vardı geçmiş zamanlarda benzer şekilde aracı durmayan, kazaya sebep olan sanırım) 

Hiç başka bir golf tecrübe etme şansınız oldu mu? 
Malesef Erinç hocam başka Golf ile kıyas tecrübem olmadı ancak VW nin hemen hemen Türkiyedeki araçlarının hepsiyle oldu.  Golfün Freni Polodan bile kötü. Abartmıorum Jetta 2015 TDI DSG nin yarısı kadar fren performansı yok.

 
hayırlı olsun güzel günlerde güle güle kullanın objektif bir inceleme olmuş çocuklu aile için 3008 gerçekten iyi bir seçim olmuş ve bence gayet yakışıklı bir araç daha çok iç fotoğrafları isteriz 

 
Hayırlı olsun, güzel günlerde kullanmanız dileğiyle... Ancak, Alman arabasından full Fransız arabasına geçiş yapmış ve ilk başta çok da gerekli olmayan donanımları beğenmiş ama sonrasında inanılmaz pişman olunca hemen satıp tekrar Alman arabasına geçiş yapmış biri olarak aynı fiyat aralığında yeni Tiguan'ı keşke degerlendirseydiniz derim. Comfortline Polo'dan icon Clio'ya geçip ardından tekrar Seat İbizaya geçmiş biri olarak görüşlerimi ifade ettim.

Buradan clio ve polo ile ilgili karşılaştırmamı inceleyebilirsiniz 




 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@serkanhectorÇok teşekkür ederim hocam, iç dış fotolar umuyorum en yakın zamanda.

@ozan4050 Teşekkür ederim. Araç alırken ince eleyip sık dokuyan birisiyim, bu aracı da hayli inceleme fırsatım oldu. Umuyorum dediğiniz gibi bir pişmanlık yaşamam. 

 
@Terms Hocam hayli yoğun bir dönemimdeyim, inanın araçla hiç ilgilenemedim maalesef. Vakit ayırabildiğim an halledeceğim ama unutmadım. 

@latissimusdorsiÇok teşekkür ederim hocam. 

 
@tiesay maşaallah hocam🧿 yeni aracınız hayırlı olsun allah kaza bela vermesin.

Ayrıca bayada iyi yazmışınız elinize ağzınıza sağlık 👍

 
Dostlar merhaba, 

Bildiğiniz gibi yakın bir süreçte ailemizin sevgili Golf aracını elden çıkardık. O günden beri yolda gördüğüm MK 7.5 kasalara biraz hüzünle bakar oldum. Lakin yerine yine son zamanlarda trend olan SUV bir araç alarak aynı memnuniyeti devam ettirmeyi umuyorum. 

Her şeyden öte, kabul görüldüğümüz sürece bu forum ve dostlar beraberinde paylaşımlarımı devam ettirmeyi umuyorum. Bu konunun da farklı bir marka araca ait olması da dilerim forum kuralları veya golf tutkunu gönüllerde aykırılık oluşturmaz. 

1-2 hafta önce kuzenimin telefonla beni arayıp "Sen araç piyasasına ve araçlara hakimsin, bak bakalım iyi bir kampanya buldum sence nasıl? " demesi üzerine başlayan macera, hem kuzene hem de bana araç alarak son buldu :) Şöyle ki benim karar vermem, tam da aynı zamanda ev arayışında olmama rağmen yine de çok hızlı gerçekleşti. 

Yeni aracımız makyajlı kasa 3008 allure paket 1.6 puretech 180bg, henüz lansmanı 1 ay oldu yapılalı. Peki neden balıklama daldım? Esasen en büyük sebebi, benim için avantajlı gelmesi zira bu aracı peugeot italya/ispanya için üretmiş lakin devam eden pandemi yüzünden Türkiye ye sevk etmiş. (Geçtiğimiz yıl da yine 308 modelinde benzer bir hamle yapmışlardı, bir diğer benzer durum seat leon da visio paketin Türkiye ye getirilmesi gibi.) Aracın fiyatının liste fiyatından 100bin aşağıda olması yanında, 120bin liraya 24 ay sıfır faiz kredi sunması finansal olarak çok uygun geldi. (Fiyat listesine asla aldanmam zira Doğuş oto dan tecrübeliyiz :) Burada kıyas yaptığım benzer kategori araçların net fiyatı ne? Bu araç gerçekten cazip mi?) 120bin 24 ay sıfır faiz yaklaşık 30-35bin liralık bir maliyet avantajı demek, kısacası aldığım fiyattan 30bin lira daha düşüğe mal etmek gibi denilebilir. 

Bunca detayı neden yazdım? Çünkü esas bu avantajı olmasaydı Golf ü vermezdim! 

Tabi tek başına bu sebebin yanında, bir takım ihtiyaçlar da göz önüne alındığında SUV bir aracın kullanım açısından bizim aile için daha uygun olması.

Sıralamak gerekirse şayet:

1) SUV satışların dünyada ve Türkiye de giderek yükselmesi, hatchback araçlara olan talebin daralması. 

2) Kullanışlılık açısından büyütülmüş ve iç hacmi genişletilmiş, yerden yükseğe konumlandırılmış lakin şehir içinde yine hatchback gibi aynı kıvraklığa sahip olması daha ergonomik kılıyor. 

3) Çocuklu aileler için özellikle oto koltuğuna indir/bindir esnasında hatchback araçta çok eğilmek, hele ki kaldırım kenarına park ettiyseniz kaldırımın üstünde durarak aracın içine kadar eğilip çocuğu koltuğa yerleştirmek maalesef bel tutulmalarımın başlıca sebebi oldu. 

4) Çocuklu aileler için tatil, seyahat esnasında iç hacim ve bagaj hacmi genişliğinin ne denli önemli olduğunu, hele ki çocuğun anne/babadan daha fazla eşyasıyla seyahat edildiğini öğrenince geniş bagaj hacminin önemi bir kat daha arttı. 

5) Eşim için bu aracın kullanımının daha uygun ve ergonomik olması. (Bunda pek tabi beğeni faktörü de var.) 

6) Mk7.5 kasanın sona gelmesi, 3008 de ise makyajın henüz yeni olması nedenli en azından 3 yıl daha güncel satışının devam edeceği beklentisi. 

Bunlar beraberinde diğer bir takım hususlar da benim için öne çıkmaya başladı. 

1) Comfortline aracım onca fiyatına rağmen maalesef halen halojen far kullanması, lakin kendisinden çok daha düşük segment ve fiyatta olan clio, vs..  araçlarda dahi led/xenon kullanılması aracın eski olduğu izlenimini veriyordu. ( Comfortline arka stoplarına bayılıyorum, o ayrı. :) ) Yeni 3008 de ön ve arkalar komple led. 

2) Uzay kasa :) 3008 den beri iç tasarım ve I-cockpiti hayli güzel buluyorum.

3) Bunun yanında Golf de olmayan koltuk ısıtma, dijital göstergeler, açılabilir sunroof, anahtarsız giriş ve çalıştırma, otomatik katlanır aynalar vb. donanımlar keyif katıyor. 

4) Aracın aldıktan sonra daha net deneyimlediğim EAT8 Aisin tam otomatik şanzıman hayli konforlu ve güzel çalışıyor. Neredeyse DSG kadar da hızlı ve kararlı. 

5) En çok şaşırtan konulardan birisi 1.5tsi sessiz bir motor lakin 1.6 puretech hem kabin içi hem de dışardan çok daha sessiz. 

6) Daha öncesi konularda da değindiğim DGS ve TSI kombinasyonunda ilk gaz tepkisizliği ve sanki turbo lagdaymış gibi hissettirme olayı 1.6 puretech + EAT8 kombinasyonunda kesinlikle yok. Bunda tork konvertör şanzımanın çalışma prensibi yanı sıra muhtemelen DSG de bir takım yazılım güncellemeleri nedenli ani kavrama yapmaktan kaçınıyor. 

7) 1.5 tsi 150bg performansını aratmayan, katalog vergisine göre ise 1.5tsi dan 0.3sny daha hızlı 0-100km/h verisine sahip olması beni kesinlikle tatmin edecektir. 

8) Şaşırtıcı şekilde kabin içi Golf e göre daha sessiz. Şöyle ki aracın kendi sesi harici dışarıdaki sesler de kabin içine daha az geliyor. 

9) Kabin ön taraf çoğunlukla yumuşak plastik olmasının yanında dizlerin değdiği orta konsol ve da yumuşak plastik. Golf de her ne kadar ben çok rahatsızlık duymasam da, bu bölümler sert plastikti. 

10) Orta kolçak içi devasa bir hacim yanı sıra soğutmalı. Heralde 3 tane 2.5 luk kola sığar...

11) Direksiyon tasarımı 3008 de daha güzel ve ufak olması çok kolay kullanım sağlıyor. Şehir işi manevralarda da araç hayli başarılı. Sadece uzun yolda da direksiyonu ayrıca test etmek lazım, ele oturması ergonomisi vs.. 

12) Görüş alanı, aynaların büyüklüğü vs. konularda araç golf den daha başarılı. Genelde kadınlar için önemli bir husus. 

13) Araçta hiçbir yerden trim sesi vs. Gelmiyor. Sadece ufak bir tıkırtı Golf deki gibi sağ güneşlik civarında var gibi ancak çok daha düşük ve kulak kesilince duydum. Hakkını vereyim tekrar, araç içi golfden sessiz olduğundan ben kulak kesildim özellikle. Diğer bir husus araçta komple sunroof olmasına rağmen çok şükür hiç tıkırtı, ses yok. Nazar değmesin ilerde de umarım olmaz. 

Peki bu kadar yağladık/balladık... Hiç mi eksi yanları yok?

 1) Golf bir kez daha sınıfında "en" lerin başında geliyor. Kıymeti bilinmesi gereken bir araç. Bu söylemi nokta atış bir nedene bağlamak yerine genel hususlardan ötürü söylüyorum çünkü başkalarına anlatmakta zorlandığım bir şey ancak golf sahiplerinin anlayacağı dilden ifade edersem "Golf rafine bir araç".

Golf bence iç yaşam alanı kesinlikle çalışılmış bir araç. Herşey dolu dolu değil ancak olan şeyler de hep yerli yerinde. Bunun yanısıra sadelik ve şıklık anladım da da sınıfında premium harici başı çeker. 

2) Golf de tüm donanımlar da standart olan ön ve arka Kapı içi kaplamalar, yeni 3008 de ancak GT selection ve GT paketlerse mevcut. Leon sahiplerini anlayacağı dilden, ben de araç içi konfor seti aldım. 

3) Kapı içi gözler golf de daha geniş, kullanışlı. Ayrıca kapı kol dayama yerlerinin deri kaplamasının işçiliği ve malzemesi bir tık daha iyi. 

4) Golf de en sevdiğim shetland bej koltuk, antrasit tavan görsel olarak çok hoşuma gidiyor. Yine belki de sınıfındaki en güzel görsel benim için. 3008 de koltuklar spor tasarım ve parça deri olmasına rağmen görsel olarak golf daha iyi. Sadece farklı olarak benim üst vücudum geniş olduğundan omuz, kürek kemiklerim golf de tam koltuğun içine gömülemezdim. 3008 de bu konu benim için daha başarılı. 

5) Golf de içerde A sütunundan tavana giden iç trimler daha muntazam ve sıfıra sıfır oturuyor. 3008 de tolerans değeri daha geniş, uç uca geldiğinde aynı hizada değil. (Belki kimsenin dikkat etmeyeceği ancak benim dikkatimi çeken bir husus) 

6) Golf de klima kontrolü ayrı bir ünite, 3008 de multimedya ekranından kontrol ediliyor. Bu nedenle henüz çok net deneyimlemesem de kullanımı kesinlikle golfe göre daha zor olacaktır. 

7) 1.5tsi da arka süspansiyonlar bağımsız, 3008 de torsiyon. Ancak burada enteresan bir durum var, 3008 de arka tarafta konfor da herhangi bir eksi durum yok ve nasıl olduğunu anlamadığım bir şekilde çukur /tümseklerde 3008 daha başarılı sönümlüyor, daha tok geçişler sunuyor. 

8) Golf de bagaj seviyesini ayarladığımız parçanın aynısı 3008 de de mevcut lakin golf deki sanki daha tok bir malzemeden yapılmış.

9) Golf de ses tuşunu çevirince içindeki on/off simgesi de dönünce bende simetri takıntısı yaratıyordu bazen. Simetri hastalığım yok ama bunu sanıyorum @HONEY de bahsetmişti, o anlar. Lakin buna kurban olayım çünkü 3008 de bu tuşun ışıklandırması yok,  elimizin alışıp yerini ezberlemek gerekecek gece yolculuklarında. Ha bu arada bu tuşa basınca mute yapıyor, o da golf de yok :)

10) Geri park esnasında golf de sağ ayna inerdi, 3008 de sanıyorum eskiden olan bu özellik makyajlı kasada ya üst pakete koyulmuş ya da ben çözemedim..?? 

11) Golf de fabrika çıkış kamera haricen alınmasına rağmen kalitesi 3008 den çok daha iyiydi. Hatta çin malı logo kameraların dahi görüntüsü çok kaliteliydi. 3008 de görüntü resmen VGA ve çözünürlük yerlerde. Sadece iyi yanı arkadaki nesneye çok yanaştığınızda tepeden görüntü moduna geçiyor, görüntü yazılım ile yapay olarak dikey şekilde gösteriliyor. Anlatabildim umarım.. 

12) Sol ayna kendinden karartmalı değil, arkadan gece gelebilecek ışıklar rahatsız edecektir. 

13) Golf de arka çamurluk davlumbazı ses izolasyonu için kumaş kaplıydı (Ancak ne hikmetse 3008 içerden ve dışardan daha sessiz..) 

14) Golf ün standart ses sistemi, 3008 e göre bir tık daha iyiydi. (üst donanıma focal ses sistemi var, o ayrı..) 

15) VAG gibi retrofit imkanları yok, çok daha sınırlı. Lakin denilen o ki yeni kasa golf 8 ve audi lerde artık retrofit olayı eskisi gibi olmayacakmış. Ne derece doğru bilemiyorum, hep birlikte göreceğiz. 

16)  Yavurların "Last but not least" dediği gibi "sonuncusu ama son derece de önemlisi"  maalesef peugeot tarafında burası gibi bir topluluk kesinlikle yok. Kaliteli sohbeti ve insanları geçtim, gerçekten adam gibi bir veritabanı dahi yok. Maalesef 3008 için bu konuda en geniş yer DH forumları.. 

Aracı alalı 1 gün ve hepi topu 75km lik kullanım sonrası gözlemleri bu şekilde. Günler ilerledikçe ve deneyimledikçe sanıyorum artı eksi yanlarına ilaveler yapabilecek durumda olacağım. 

Şimdiden iyi dileklerini ileten dostlara tekrardan teşekkür ederim.
Hocam hayırlı uğurlu olsun. Taş  değmesin inşallah. Düğün aracı olarak 2 hafta kullanmıştım makyajsiz olan full kasasını. Sürüş konforu vs gayet iyi eat8 zaten üzmez sizi memnun kalacağınızi umuyorum. Pejo bu aralar kendine epey çeki düzen verdi gerçekten iyi işler yapıyorlar. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Malesef Erinç hocam başka Golf ile kıyas tecrübem olmadı ancak VW nin hemen hemen Türkiyedeki araçlarının hepsiyle oldu.  Golfün Freni Polodan bile kötü. Abartmıorum Jetta 2015 TDI DSG nin yarısı kadar fren performansı yok.
Hocam ate disk balata tavsiye ederim ayrıca serviste fren hidroligini degistirseniz sorun ortadan kalkacaktır die tahmin ediyorum...

Belli ki problem var fren sisteminiz de citti anlamda...

polo ile kıyas yapmışız ben hem polo hem golf kullanıcısıyım golfun frenleri yol tutuşu ve yalıtımı polo icitti fark var golf daha iyi...

Tavsiyem ihmal etmeyiniz problem neyse biran önce bulunması gerekir 

Aklıma ilk bu tarz şikayette abs sisteminde hava olma olasılığı geldi o yüzden serviste orjinal fren hidroligini değiştirmenizı tavsiye ederim belki fren hidroligi iyidir olculunce fakat hava varsa sıkıntılı durum o ölçülmez...

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Mmt0634 Sağolun. Fakat fren tutmuyor değil araç yola tutunmuyor anında abs devreye giriyor ve öndeki araca çarpacağım sanıyorum. Aracım zaten yetkili servis dışında usta görmemiştir. Araç tutunmuyor diye 10.000km de lastikleri çöpe attım yeni lastik aldım. Aracın ön düzenini vs servise kontrol ettirdim. Servis herşey olması gerektiği gibi dedi. Ama araba durmuyor. Normalde şehir içi 40-50km hızda panik fren yaptığında aracın çivileme durması lazım ancak golf abs devreye giriyor çünkü yola tutunamıyor. :(

 


Geri
Üst Alt