Jump to content

Akü Esnafı


Recommended Posts

43 dakika önce, superkartal yazdı:

Benim araçta 4 yaşını doldurdu, fabrikasyon EFB+ akü var üstünde, 1.6 TDI araç bu arada. Geçenlerde sıkıntı yok aslında da dedim kış geliyor bi ölçtürüp baktırayım olmazsa yolda kalmadan değiştireyim dedim, sıkıntı yok dedi Eskişehir'deki Varta bayisi. Start stop çalışmamaya başlarsa anla ki yavaştan gidici, o zaman bakarız dedi. Bende haftada 1, en fazla 2 biniyorum arabaya kış döneminde, 5-6 gün yattığı oluyor. Şunu farkettim az önce hava güzel bi çıkayım dedim turlayayım, 15 km yol yaptım, evin önüne geldim hala 1000 devir çalışıyor araç rölantide, dpf temizliği de yapmıyordu. Acaba yine 5 gün yattı diye aküyü doldurmaya mi çalışıyor? Hiç teyp, kalorifer vs. de çalıştırmadım. Ama 25-30 km yol yapınca 800'e düşüyor devir, dikkat ettim. 

Multimedya ekranında çalışma sebebini yazar. Bir dahakine orada ne yazdığına bakın.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@superkartal 1000 devirde kalmasını gerektiren durumlar; 

Aralıklı kullanma aracın şarj işlemi devam etmesinden,

Manevra esnasında,

Dpf dururken biterse de 1000 devirde sabit kalabilir.

Bir dahaki 1000 devirde sabit kalırsa durduğu yerde hafif gaz verin. Eğer ki bir uyarı yoksa 1000 devir altına düşmesi gerekir.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
Gönderildi: (düzenlendi)

@superkartal@ogzogz dfp temizliği dışında hiç devirimin , 1000 olarak gördüğümü hatırlamıyorum. 

dfp rejenerasyonu olmadığından emin miyiz ? ya da bunu bilgilendirme ekranından teyid etmemiz lazım .

1000 devir ?  

sadece  klima devredeyken bende bu devirlere çıkıyor ! 

rölantide ışıklarda beklerken  , klima açılırsa hoppp  1000 devir . 

klima kapalı mı ???

yada havalar soğudu klima / fan AUTO modunda mı çalıştırıyorsunuz ? 

auto suz  fan üfletip öyle bir deneyin 800 devire düşecek mi ? 

 

tarihinde Savatage tarafından düzenlendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

DPF rejenerasyonu olmadığını şuradan çıkardım, fan açmadı. Fan açmadan da oluyorsa bilemem.

Klima yada kalorifer hiç bir şekilde açık değildi o esnada.

Bilgi ekranında bi uyarı yok.

@Savatage yazdıklarınıza katılıyorum, bende hep bu durumlarda 1000 devirdeydi önceden. 

@ogzogz aralıklı kullanımdan şarj etmeye bağlıyorum bu durumu artık, ama tabi bilemedim.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

ayni durumu bende ctesi günü yaşadım 2017 model 1.6 tdi aracim aküsü bitmis. arac saçma sapan hatalar veriyordu baska araçtan aku takviyesi yaparak çalıştırdım mecburen degistirdik. elektrikçi aku de hata var demişti sanirim bozulmuş. moll markaydi.

zaten 1 hafta önce park frenleme sistemi aktiflestirilmedi hatası vermişti ordan anlamadık. araciniz bazi hatalar veriyorsa çalıştırırken aku den suphelenin

SM-G975F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
Gönderildi: (düzenlendi)

@metinmert06

bizdeki bu efb /agm akülerin  genel özelliği paaattt diye bitmesi .  

eski tip karadüzen aküler de ,   araç iç tepe aydınlatma lambalarının parlaklığını kaybetmesi ,  farların  aynı şekilde nazlı nazlı minimal parlaklıkta yanması .... gaza bastığında şarj bobininin  aküyü daha kuvvetli beslemesi ile far parlaklığının anlık artması gibi .  (zayif akülerin fix özelligidir. devir verince farlar parlar kuvvetlenir eski tip araçlarda)

fakat bendeki tek belirtiyi yazayım . aracın aküsünün bitmesinden önce 15 gün boyunca aracı her çalıştırdığımda 

kadran bilgilendirme ekranında  " manevra frenleme fonksiyonu devre dışı uyarısı çıkıyor du "   halbuki ben bu özelliği menüden kapatalı 2 yıl olmuşken  ve bu 2 yılda bu uyarı hiçbir çalıştırmada ekranda çıkmamıştı .

geçmişte böyle bir konu açılmış ? konunun ilk mesajını yazan arkadaşa sormak lazım ? 10-15 gün sonra akün bitti mi diye ? 

 

tarihinde Savatage tarafından düzenlendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

2015 fa

12 dakika önce, metinmert06 yazdı:

ayni durumu bende ctesi günü yaşadım 2017 model 1.6 tdi aracim aküsü bitmis. arac saçma sapan hatalar veriyordu baska araçtan aku takviyesi yaparak çalıştırdım mecburen degistirdik. elektrikçi aku de hata var demişti sanirim bozulmuş. moll markaydi.

zaten 1 hafta önce park frenleme sistemi aktiflestirilmedi hatası vermişti ordan anlamadık. araciniz bazi hatalar veriyorsa çalıştırırken aku den suphelenin

SM-G975F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Aynı marka akü moll EFB Gemany üretimi  benim aracımda takılı 215 eylül 5 seneyi geçti geçen star stop uyarısı verdi muhtemelen son günlerini yaşıyor akü ancak ben ölçüm yaptıracağım yeni akü almadan önce.. Ben memnundum  ancak 5 sene star stop kullanmadım onun etkisininde olduğunu düşünüyorum

 

 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@Savatage Tam da dediğiniz gibi Efb /agm olmayan bildigimiz karadüzen klasik aküden aldım markasıda halk akü....  Start stop dahil herşey çalışıyor yaklaşık 2 yıl kadar kullanıyorum,  devir verince farlar ışığının kuvvetlenmesi oluyor onu da pek kafama takmıyorum...

tarihinde yalin tarafından düzenlendi
...
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
On 22.11.2020 at 5:37 PM, superkartal yazdı:

DPF rejenerasyonu olmadığını şuradan çıkardım, fan açmadı. Fan açmadan da oluyorsa bilemem.

Klima yada kalorifer hiç bir şekilde açık değildi o esnada.

Bilgi ekranında bi uyarı yok.

@Savatage yazdıklarınıza katılıyorum, bende hep bu durumlarda 1000 devirdeydi önceden. 

@ogzogz aralıklı kullanımdan şarj etmeye bağlıyorum bu durumu artık, ama tabi bilemedim.

@superkartal Hocam, özellikle soğuk havalarda benim çok karşılaştığım bir durum, tam 1000 devir değilde 900 ile 1000 arası oluyor. Hatta konu bile açmıştım bunun ile ilgili, sizdeki de böyle bir durum olabilirmi.

 

 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@Zafer Hocam şimdi konuyu okuyunca aynen orada yazanlar gibi olmuş olduğunu farkettim. Dün 30 km yol yaptım hatta, baktım ışıklarda hala 1000 devir. Araç ısındı vs. düşmesi lazım yok düşmedi. Ne zaman stop ettim, sonrasında çalıştırdım tekrar 800 devirlere, normale döndü. Bizim araçların normali demek bu anladığım kadarıyla.

Teşekkürler cevabınız için, açtığınız konuyu gözden kaçırmışım.   

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
16 saat önce, superkartal yazdı:

@Zafer Hocam şimdi konuyu okuyunca aynen orada yazanlar gibi olmuş olduğunu farkettim. Dün 30 km yol yaptım hatta, baktım ışıklarda hala 1000 devir. Araç ısındı vs. düşmesi lazım yok düşmedi. Ne zaman stop ettim, sonrasında çalıştırdım tekrar 800 devirlere, normale döndü. Bizim araçların normali demek bu anladığım kadarıyla.

Teşekkürler cevabınız için, açtığınız konuyu gözden kaçırmışım.   

TDI aracın normal çalışma düzeni bu şekilde ama araç ısınınca kendinden normal devire dönmüyor., anca kontak kapatıp tekrar çalışınca normal rolanti devrine dönüyor

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...