Akü Esnafı


@Savatage  evet klima da devri yükseltir. 

Araç dururken klimadan sebep devir yüksekte ise klima kapatınca devir aşağı inmez. Hafif gaz verince düşer.

 

DPF rejenerasyonu olmadığını şuradan çıkardım, fan açmadı. Fan açmadan da oluyorsa bilemem.

Klima yada kalorifer hiç bir şekilde açık değildi o esnada.

Bilgi ekranında bi uyarı yok.

@Savatage yazdıklarınıza katılıyorum, bende hep bu durumlarda 1000 devirdeydi önceden. 

@ogzogz aralıklı kullanımdan şarj etmeye bağlıyorum bu durumu artık, ama tabi bilemedim.

 
@Savatage Bende aynı aküyü 45-50 günlüktü takıldığında ancak ben sizin kadar ümitli değilim malesef.

 
ayni durumu bende ctesi günü yaşadım 2017 model 1.6 tdi aracim aküsü bitmis. arac saçma sapan hatalar veriyordu baska araçtan aku takviyesi yaparak çalıştırdım mecburen degistirdik. elektrikçi aku de hata var demişti sanirim bozulmuş. moll markaydi.

zaten 1 hafta önce park frenleme sistemi aktiflestirilmedi hatası vermişti ordan anlamadık. araciniz bazi hatalar veriyorsa çalıştırırken aku den suphelenin

SM-G975F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
@metinmert06

bizdeki bu efb /agm akülerin  genel özelliği paaattt diye bitmesi .  

eski tip karadüzen aküler de ,   araç iç tepe aydınlatma lambalarının parlaklığını kaybetmesi ,  farların  aynı şekilde nazlı nazlı minimal parlaklıkta yanması .... gaza bastığında şarj bobininin  aküyü daha kuvvetli beslemesi ile far parlaklığının anlık artması gibi .  (zayif akülerin fix özelligidir. devir verince farlar parlar kuvvetlenir eski tip araçlarda)

fakat bendeki tek belirtiyi yazayım . aracın aküsünün bitmesinden önce 15 gün boyunca aracı her çalıştırdığımda 

kadran bilgilendirme ekranında  " manevra frenleme fonksiyonu devre dışı uyarısı çıkıyor du "   halbuki ben bu özelliği menüden kapatalı 2 yıl olmuşken  ve bu 2 yılda bu uyarı hiçbir çalıştırmada ekranda çıkmamıştı .

geçmişte böyle bir konu açılmış ? konunun ilk mesajını yazan arkadaşa sormak lazım ? 10-15 gün sonra akün bitti mi diye ? 




 
Moderatör tarafında düzenlendi:
2015 fa

ayni durumu bende ctesi günü yaşadım 2017 model 1.6 tdi aracim aküsü bitmis. arac saçma sapan hatalar veriyordu baska araçtan aku takviyesi yaparak çalıştırdım mecburen degistirdik. elektrikçi aku de hata var demişti sanirim bozulmuş. moll markaydi.

zaten 1 hafta önce park frenleme sistemi aktiflestirilmedi hatası vermişti ordan anlamadık. araciniz bazi hatalar veriyorsa çalıştırırken aku den suphelenin

SM-G975F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Aynı marka akü moll EFB Gemany üretimi  benim aracımda takılı 215 eylül 5 seneyi geçti geçen star stop uyarısı verdi muhtemelen son günlerini yaşıyor akü ancak ben ölçüm yaptıracağım yeni akü almadan önce.. Ben memnundum  ancak 5 sene star stop kullanmadım onun etkisininde olduğunu düşünüyorum

 
@Savatage Tam da dediğiniz gibi Efb /agm olmayan bildigimiz karadüzen klasik aküden aldım markasıda halk akü....  Start stop dahil herşey çalışıyor yaklaşık 2 yıl kadar kullanıyorum,  devir verince farlar ışığının kuvvetlenmesi oluyor onu da pek kafama takmıyorum...

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
DPF rejenerasyonu olmadığını şuradan çıkardım, fan açmadı. Fan açmadan da oluyorsa bilemem.

Klima yada kalorifer hiç bir şekilde açık değildi o esnada.

Bilgi ekranında bi uyarı yok.

@Savatage yazdıklarınıza katılıyorum, bende hep bu durumlarda 1000 devirdeydi önceden. 

@ogzogz aralıklı kullanımdan şarj etmeye bağlıyorum bu durumu artık, ama tabi bilemedim.
@superkartal Hocam, özellikle soğuk havalarda benim çok karşılaştığım bir durum, tam 1000 devir değilde 900 ile 1000 arası oluyor. Hatta konu bile açmıştım bunun ile ilgili, sizdeki de böyle bir durum olabilirmi.






 
@Zafer Hocam şimdi konuyu okuyunca aynen orada yazanlar gibi olmuş olduğunu farkettim. Dün 30 km yol yaptım hatta, baktım ışıklarda hala 1000 devir. Araç ısındı vs. düşmesi lazım yok düşmedi. Ne zaman stop ettim, sonrasında çalıştırdım tekrar 800 devirlere, normale döndü. Bizim araçların normali demek bu anladığım kadarıyla.

Teşekkürler cevabınız için, açtığınız konuyu gözden kaçırmışım.   

 
@Zafer Hocam şimdi konuyu okuyunca aynen orada yazanlar gibi olmuş olduğunu farkettim. Dün 30 km yol yaptım hatta, baktım ışıklarda hala 1000 devir. Araç ısındı vs. düşmesi lazım yok düşmedi. Ne zaman stop ettim, sonrasında çalıştırdım tekrar 800 devirlere, normale döndü. Bizim araçların normali demek bu anladığım kadarıyla.

Teşekkürler cevabınız için, açtığınız konuyu gözden kaçırmışım.   
TDI aracın normal çalışma düzeni bu şekilde ama araç ısınınca kendinden normal devire dönmüyor., anca kontak kapatıp tekrar çalışınca normal rolanti devrine dönüyor

 

Geri
Üst Alt