Jump to content

LASTİK EV ÖMRÜ (ısıtmalı)


Recommended Posts

bir önceki aracımdan kalma  nokian wr D3    2015 /32 hafta üreitmli lastiklerim vardı  205-55-16 

2015 kasım ayında almıştım . 

eski aracıma 2016 kışına girerken  hevesle taktım .. o kış öyle geçti 

2017 kışı takmadım pas geçtim 

2018 ocak 13 te golfü aldım .  alır almaz gidip sanayiden replika 16 jant aldım . sözde evdeki 16 lık nokianları giydirip kışı geçirecektim. 

ocak şubat  mart havalar iyi gitti 

yine pas geçtim  evde yattı nokianlar

2018 pas

2019 pas

2020 pas

2021 kışa girecekken 20 gün önce  bu 1 kasım da gaza geldim ..  4 yıldır  apartmanın  ısıtmalı (ergo) deposunda  ölüme terkettiğim şu kışlıkları takayım dedim .(nerden estiyse???)

lastiklerin durumu ? 

elinle parmağınla  dişleri kanırtmaya çalışınca resmen dişler esniyor. kanırıyor

17 lik yazlık briçstonları  mikron oynatmaya  imkan yok ( bizzat denedim) 

buradan şu sonucu çıkardım ki  lastik raf ömrü denen şeyin gerçek olduğu apaçık ortada.  

yanlız oda sıcaklığında yaz kış bekleyen bu lastiklerin ölmemesinin ana sebebi deponun ısıtmalı olması . 

2 ay önce bu bahis konusu nokian wrd3 leri aldığım bayinin önünden geçerken ,  bi uğradım . 

5 yıl önce lastiği satan elemanla muhabbet ettik . 

yavvv dedim ,  5 yıl önce senden aldığım nokianlar var .  4 yıldır takmadım .. bu sene taksam iş görür mü diye sorduğumda ,, abi onlar çoktan ölmüştür muhabbeti çekti .yeni lastik satacak ya ?? 

4 yıl soğuk yedirmeden ergolu depoda yatan lastiklerin hikayesi budur.  

 

 

 

  

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

14 dakika önce, Savatage yazdı:

bir önceki aracımdan kalma  nokian wr D3    2015 /32 hafta üreitmli lastiklerim vardı  205-55-16 

2015 kasım ayında almıştım . 

eski aracıma 2016 kışına girerken  hevesle taktım .. o kış öyle geçti 

2017 kışı takmadım pas geçtim 

2018 ocak 13 te golfü aldım .  alır almaz gidip sanayiden replika 16 jant aldım . sözde evdeki 16 lık nokianları giydirip kışı geçirecektim. 

ocak şubat  mart havalar iyi gitti 

yine pas geçtim  evde yattı nokianlar

2018 pas

2019 pas

2020 pas

2021 kışa girecekken 20 gün önce  bu 1 kasım da gaza geldim ..  4 yıldır  apartmanın  ısıtmalı (ergo) deposunda  ölüme terkettiğim şu kışlıkları takayım dedim .(nerden estiyse???)

lastiklerin durumu ? 

elinle parmağınla  dişleri kanırtmaya çalışınca resmen dişler esniyor. kanırıyor

17 lik yazlık briçstonları  mikron oynatmaya  imkan yok ( bizzat denedim) 

buradan şu sonucu çıkardım ki  lastik raf ömrü denen şeyin gerçek olduğu apaçık ortada.  

yanlız oda sıcaklığında yaz kış bekleyen bu lastiklerin ölmemesinin ana sebebi deponun ısıtmalı olması . 

2 ay önce bu bahis konusu nokian wrd3 leri aldığım bayinin önünden geçerken ,  bi uğradım . 

5 yıl önce lastiği satan elemanla muhabbet ettik . 

yavvv dedim ,  5 yıl önce senden aldığım nokianlar var .  4 yıldır takmadım .. bu sene taksam iş görür mü diye sorduğumda ,, abi onlar çoktan ölmüştür muhabbeti çekti .yeni lastik satacak ya ?? 

4 yıl soğuk yedirmeden ergolu depoda yatan lastiklerin hikayesi budur.  

 

 

 

  

hoşgeldin abi :) yorumum yok, ben de öğrenmek için takipteyim :D

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@Savatage max 30 derece, %40-70 arası nemli karanlık ortamda max 10yıl öneriliyor. Diyelim ki bu koşullar sağlanmadı depoda camın önüne koyuldu yıl boyu güneş yedi soğuk yedi bu lastikten ne hayır beklenir ?! Acil frenlemede sevabı yüzde 90 değil de 70 olur. İki üç sene sonra günahı cehennem kapılarını açar. Lastik satanlar gibi abi bunun  6 ay ömrü kalmış denilir 6 yıl yaşar o ayrı ama o nasıl yaşamaktır bilmem.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@Savatage ben anlayamadım 😊, lastik dişlerini kanırtınca esniyor ve bundan dolayı raf ömrü dolmuş diye anladım ama lastiğin “ölmemesini” ısıtmalı depoya bağlamışsınız, anlayışsızlığımı mazur görün ama raf ömrü doldu ama ölmedi diye anladım, işin aslı nedir hocam be🤔

Not: Bridgestonela yıllardır tanışırız, dayanıklıdır, iyidir, taş gibidir, ama cidden 6-7 ayda taş gibi olur, çok ses yapar, çekiçle bile esnemez belki🤣, bu arada 2017 kasım üretimi Nokian WRD4 lerim var, kas-nis arası takılır, 25-30 bin yapmıştır muhtemelen, ısıtma soğutma olmayan yerde dik şekilde altı izoleli betona temas etmeden hava basılı saklanıyor dişler neredeyse ilk günkü gibi ve ben bu lastiğin hayranıyım. Kullandığım yazlık lastiklerde yazın olmayan yol tutuş kışın bu lastikte var bence, kışlıklarda iyi bir seçenek emin olun.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

 

lastik otel hizmeti alanların ,  kış ayları boyunca yazlık lastiklerini emanet ettikleri  lastik otel /spa/beach   lerin ortam koşullarını hiç merak eden oldumu acaba ?  

zeminle teması kesecek yalıtkan malzeme kullanıyorlarmı ? 

ortam ısısı nedir ? 

ışık /güneş alma durumu (yazın kış lastikleri için full zararlı) 

nizami üst üste 4 lastik mi ?  (jantsız lastik dik yan yana muhafaza edilir o ayrı konu)  yoksa 8-10 lastiği  üst üst yığıyorlarmı ?  en altta kalan 2 lastik perişan olur böyle durumlarda .  

 

 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
8 saat önce, metinkar yazdı:

@Savatage

seni tekrar burada görmek çok iyi geldi uzun zamandır üç dört kelimelik yazılar okuyordum ohh şöyle arkama yaslandım zevkle okuyorum... 

@HONEY de sende hoşgeldin...

 

Metin hocam, ben onların eksikliğini forumun tadı ve tozu olarak betimlemiştim, oysa baharat demeliymişim... ağız tadınca okumak dileğiyle 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@Savatage hocam öncelikle merhaba hosgeldiniz tekrar.

bu konuya tek yorumum bu bridgestone, ciddi anlamda adındaki stone un hakkını veriyor. taş gibi kesiliyor yeniyken bile gram sevmediğim bir lastik.

uygun fiyatlı cpc6 2020 takımı bulup aldım. benim de elimde primacy4 2017 vardı. ikisi de yumusacıktı. hatta primacy4 öyle yumusakti ki yanagından tutup kaldırdığında peynir gibi sünüyordu. cpc6 öyle değildi yanağın kalınlığını da yumusaklığını da hissediyorsun. 

diş yapısından ziyade ilk defa lastiklerin yanak kalınlık-sertlik ve omuz hizası kalınlık- sertlik karşılaştırması yapma şansı buldum.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@Savatage aşırı soğuk -sıcak nem yani hava koşullarının direkt teması sonucu deforme daha bir reaksiyon kazanıyor.Bunu asgari düzeye indirebilmek için muhaza için mazruflamak(poşetlemek vy battaniyelemek) sanki ömrü biraz uzatabilir gibi. Belirttiğiniz gibi boş/jantsız lastik istif durumu da önemli bir ayrıntı.

Uzun bir aradan sonra sizin de paylaşımlarınızı görmek sevindirici oldu hocam.

tarihinde guvenc tarafından düzenlendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
15 saat önce, hsgur yazdı:

@Savatage ben anlayamadım 😊, lastik dişlerini kanırtınca esniyor ve bundan dolayı raf ömrü dolmuş diye anladım ama lastiğin “ölmemesini” ısıtmalı depoya bağlamışsınız, anlayışsızlığımı mazur görün ama raf ömrü doldu ama ölmedi diye anladım, işin aslı nedir hocam be🤔

Not: Bridgestonela yıllardır tanışırız, dayanıklıdır, iyidir, taş gibidir, ama cidden 6-7 ayda taş gibi olur, çok ses yapar, çekiçle bile esnemez belki🤣, bu arada 2017 kasım üretimi Nokian WRD4 lerim var, kas-nis arası takılır, 25-30 bin yapmıştır muhtemelen, ısıtma soğutma olmayan yerde dik şekilde altı izoleli betona temas etmeden hava basılı saklanıyor dişler neredeyse ilk günkü gibi ve ben bu lastiğin hayranıyım. Kullandığım yazlık lastiklerde yazın olmayan yol tutuş kışın bu lastikte var bence, kışlıklarda iyi bir seçenek emin olun.

tekrar toparlayım o zaman . 

2015 / 32. hafta üretimli bir lastiği  kasım 2015 de alıp  2016 kışında kullandıktan sonra , 

2017/2018/2019/2020  kışlarında  evde uygun şartlarda saklarsak  (ısıtmalı depo / yerden teması kesecek yalıtkan ahşap sunta / ışıksız güneşsiz ortam )

bu lastiklerin artık  6. yılına girecek?  kesin ölmüştür  çöp olacak teoremini çürütmüş olduk . 

ilk 1 yıl kullanım sonrasında raf  da bekleme (yaz kış  17-22  derece arası muhafaza ....

diğer taraftan ! 

bir kış lastiği aldık diyelim .

1-2 ve 3. yıllarda fix  kış aylarında kullandık .  bu ilk 3 yıl tam performans kullandığımı bilirim .

4. ve 5. yıllar ?  ilk 3 yıla göre bariz karda performansı azalır .

6. yıl çöp (geçmişte hep böyle kullandım kışlık lastikleri)

bana göre 5 yıl rutin kullanıp şutlamak lazım kış lastiklerini . 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

bu arada şu ana kadar  2 kere lastiğim patlamıştı geçmişte .  ikisininde de bagajdaki ince stepneyi takıp lastikçiye gitmiştim. sonuçta buradan 2 kere 2 ayrı lastiğin bijonlarını sökmüşlüğüm var.

birde geçen kış (2020 kışı) aslında yine gaza gelmiştim .  şu yazlıkları çıkarayımda evde yatan replika jantlı 16 lık nokianları takayım dedim. (lastikçiye gitmiyoruz ??? gitsek ???)

sol tarafın  her iki ön arka  bijonlarını gevşettim  arabayı kaldırdım . sol ön lastik abanıyorum çekiyorum gelmiyor . çıkmıyor.  lenn dedim seninle mi uğraşcam , sıktım bijonları vazgeçtim .

geçen senenin kışlık lastik takma gazına gelmem ve sonrasında vazgeçmemin hikayesi de bu 

sonuç bu ? 

20 gün önce  1 kasımda depodan çıkardağım  kışlıkları  arkaya yükleyerek bu sefer insan gibi lastikçiye gittim. (4 yıl sonra törenle kışlık takıcaz)

çocuk tabancayı aldı başladı sökmeye . bende başındayım .

3 tekeri söktü 

sonuncu da tam tabancayı vuracak ,  abi bunun şifreli bijonunun dişleri  kırılmış ??

nasıl yani ? 

gel bak  ! 

bunu zor sökeriz . 

hakkaten baktım dişleri kırılmış . 

neyse hadi bi deneyelim dedik 

yoksa tornacı mornacı bela işler bunlar. 

biraz uğraştıktan sonra zar zor çıktı 

demem odur ki 

geçmişte 2 kere lastik patlayınca +  geçen kış evin önünde kışlıkları kendim değiştireyim hikayesine  şifreli bijonların anasını ağlatmışım .  teker üzerindeki 4 lastiğin 4 dündeki şifreli bijonların dişleri deforme olmuş ,  gelelim bagajda duran şifre bijon adaptörüne .. o da aynı şekilde deforme olmuş . 

şifreli bijonları sökerken takarken uygun torkta ne kadar sıkılacağını , bijon anahtarını takıp şifreli bijon üzerinde zıplanmayacağını anlamış olduk .(honey hocam sen hiç çıkma zaten bijon anahtarının üzerine , bijon sıkıcam derken arka aks falan kırılır) 

birde şu var vw bagaja L tipi bijon anahtarı koymuş .  

bijon anahtarı en teknik şekilde sökme sıkma yapılabilmesi için istavroz (+) şeklinde olmalıdır (4 uçlu  artı şeklinde anahtarlar) 

biz bu L anahtarla bijonları ağlatmışız. 

 

 

 

 

bij.png

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...