Jump to content

1.4 TSI 122 HP ve 150 HP FARKI


Recommended Posts

Merhaba arkadaşlar forumu aradım ama cevabı bulamadım.

1.4 tsı 122 hp 90kw 200nm cxs ile
1.4 tsi 150 hp 110kw 250nm czt motor arasındaki fark nelerdir.
Aradaki güç farkı turbo veya sc farkımı? yoksa motorda krank piston vs. Fark varmı dır.

Bilen kişilerin yardımını rica ediyorum.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

  • İleti 10
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Konuda en çok paylaşım yapanlar

Popüler günler

Konuda en çok paylaşım yapanlar

En beğenilen yorumlar

@Resul911 merhaba, Cxs dediğiniz motor cmb nin yenilenmiş halidir silindir kapakları değişti.1.4tsi ea111 ea211 olarak değimiş oldu Czc 122 lik motor ise cxs e geçince egzantrik mili değişim

125 ile 150 arasında farklar var hocam. turbo farkı,değişken zamanlamalı valf farkı ve kavrama farkı gibi. bu arada linki bırakıyorum izleyin isterseniz.  

Evet, parca kodlari farkli olsalar bile zaman icinde bizim bilmedigimiz guncellemelerden dolayi degisken gosterdi. 125 liklerin bile yil icinde farklilasti ama guc yada ekstra dayaniklilik adinda gerc

Daha öncesinde forum zamanından da önce DH'deki Golf konusundan da duyduğum kadarıyla 

2015 Temmuz'da Euro6 güncellemesi sonrası 122'likler 125 olduktan sonra o iki motorun bile farklı olduğu söyleniyordu.

Aynı şekilde 105'lik ile 110'lukların da farklı motorlar olduğu söyleniyordu.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
32 dakika önce, mehmetmert yazdı:

İkisinde de sc yok, ufak tefek farkliliklar disinda(act sistemi gibi) esas farkliliklar turbo ve yazilim. 140lik turbosunu takip, yazilim ile 185hpler alinabilir 125hplik motordan

Motor içi 122,125,150 hp krank,piston kollar aynı diyorsunuz demi ? 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, Resul911 yazdı:

Motor içi 122,125,150 hp krank,piston kollar aynı diyorsunuz demi ? 

125 ile 150 arasında farklar var hocam. turbo farkı,değişken zamanlamalı valf farkı ve kavrama farkı gibi. bu arada linki bırakıyorum izleyin isterseniz.

 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
4 saat önce, Resul911 yazdı:

Motor içi 122,125,150 hp krank,piston kollar aynı diyorsunuz demi ? 

Evet, parca kodlari farkli olsalar bile zaman icinde bizim bilmedigimiz guncellemelerden dolayi degisken gosterdi. 125 liklerin bile yil icinde farklilasti ama guc yada ekstra dayaniklilik adinda gerceklesmedi.

Sonuc olarak aralarinda minor farkliliklar var ama esas aralarinda ki guc farki turbo ve yazilim farkindan kaynaklanıyor. Minor farkliliklarda tuketim ve emisyon icin var

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@Resul911 merhaba,

Cxs dediğiniz motor cmb nin yenilenmiş halidir silindir kapakları değişti.1.4tsi ea111 ea211 olarak değimiş oldu

Czc 122 lik motor ise cxs e geçince egzantrik mili değişimine gidildi.2016 dan itibaren 1.4 tsi motorun bloğu artık dökme demir değildir alüminyumdur bu sayede 20kg hafifleme sağlanmıştır.

Silindirlerin çapı 2mm azaldı (daha az yakıt tüketimi)

krank mili daha hafif ve daha uzun strokla değişti.

Manifold ve silindir kafası artık ayrı soğutuluyor daha önce aynı idi. Bu sayede motor daha çabuk ideal çalışma sıcaklığına ulaşır, ayrıca manifold soğutması monoblog olduğu için turbo şarj ısınması daha kontrollüdür bu turbo ömrünü kat kat uzatan bir durumdur. 125 ilr 150 arasında türbin basıncı harici fark yoktur biri 0.8 diğeri 1.2 basar, 

Yani alaman paran varsa 150 al keyfine bak diyor 

 

tarihinde bf417 tarafından düzenlendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@Alpyaman  150 attırılırsa ve turbo büyütülmezse ömrü kısalır yağ yakma olayına dikkat etmek lazım onun için yağ değişimi ve bakımlar max 10klık periyotlarla  yapılıp 120 ağır bakımı 90 a çekip  her 90da triger v rulman vs değişecek, 270 300k ya kadar binilir diye düşünüyorum. Dsg ise hiç düşünmem baş ağrısı yapar onun için parol öneririm😁 manuelse yeni baskı balata yola devam.

tarihinde bf417 tarafından düzenlendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

herkese tşk ederim aradığım sorunun cevabını buldum.

 

122 beygir ile 150 beygir arasında turbo farkı var, dolayısıyla soğutma sistemi farkı var. Bir de 122 likte sadece emiş supaplarında değişken supap zamanlaması varken, 150 likte hem emiş, hem eksoz supap zamanlaması var. Krank piston vs hep aynı.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.




×
×
  • Yeni Oluştur...