Jump to content

2013 Golf 7 Otomatik Vites Sorunu


Recommended Posts

İyi günler.

Aracım 2 gündür ilk çalıştırmada 2-3 saniye kadar geç çalışıyordu, aküden kaynaklanabileceğini düşünerek çok üzerine düşmedim (Varta 12V 79Ah AGM akü, 2017 Şubat ayında yeniletmiştim) ancak 2 günün sonunda marşa bastığımda normalden farklı olarak sanki dişli sürtünme sesine benzer bir ses geldi ve aracım vites "D" konumundayken hiç hareket etmedi, "R" konumundayken ise frene basıp çekiyormuşum gibi sallanarak gitti. Bunun üzerine vitesi "N" konumuna alarak arabayı park pozisyonuna getirdim ve motoru durdurdum. Tüm bu bahsettiğim durum toplamda yarım dakika sürdü. Aracım 92.000 kilometrede ve ilk sahibi benim daha önce bu tip bir durum hiç olmamıştı.

Otomatik vites sisteminde bir sıkıntı olabileceğini düşünerek bu başlığı açtım ama bilgisi-fikri olanlar veya başına benzer durum gelenler varsa ne yapmam gerektiği hakkında yardımcı olursanız çok sevinirim.  Antalya merkezde yaşıyorum özellikle bu durumu Antalya da yaşayıp çözmüş kişiler nerede yaptırdıkları hakkında görüş bildirirse çok daha iyi olur.

 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@bakan07  gece gündüz sıcaklık farkı artmakta.

Genellikle şehir içi kullanıyorsanız akü voltajı düşmüş olabilir. 

Voltaj düşmesi sebebiyle marş alırken gereken volant (volan) çevirimi kaçırmış olabilir. 

Yazdıklarınıza göre  herhangi bir hata uyarısı yoksa öncelikle akü ölçümü yaptırın.  Antalya sıcağında kullanıma bağlı ancak agm akü 7 seneyi görmüyor. 

Aracınız dizel mi? Akünüz 70 ah olabilir mi?

tarihinde ogzogz tarafından düzenlendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@ogzogz Aracimi hep sehir ici kullaniyorum.2013 yilindaki akü yok üzerinde, 2017 yili subat ayinda yenilemistim. Arac dizel ve dediginiz gibi 70ah, yazim hatasi yapmisim.

Kavrama sorunu olabilir diye yorumlar okudum ancak, bir anda boyle bir hata vermesi kavramadan ziyade baska bir problemi düşündürüyor bana da.

Teşekkür ederim.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@bakan07  şuan için  herhangi bi sorun yoksa ve normal şekilde çalışıyorsa  birsey yapmanıza gerek yok. Sadece akü voltajını ölçtürmekte fayda var. Zayıflama olmuş olabilir.

 

tarihinde ogzogz tarafından düzenlendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@bakan07 

Araç çalışmıyor demişsiniz ancak D ye alınca gitmiyor nasıl oluyor, yani bir şekilde aracınızı çalıştırdınız sanıyorum. Yoksa başka araçtan takviye mi yaptınız?

Anlattığınız sanki mekatronik bir problem gibi? Eğer takviye yaptıysanız mekatronik kart zarar görmüş olabilir mi? 

Bir de D ye aldığınızda ve gaza basınca boşta gibi bağırıyor mu yoksa çekiş yapıyor ancak fren basılı gibi aracı mı hareket ettirmiyor? 

Tuhaf gelebilir ama Akü sebepli el frenini veya auto hold u kapatamadığı için bunları yaşıyor olabilir misiniz? 

Bir video olsa daha net anlaşılır sanki. 

 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@bakan07 vitesi D konumuna aldıgınızda  D yazan yerde anahtar işareti yanıp sönmüyorsa ve araç yürümüyorsa, kavrama seti ömrünü tamamlamış demektir. Ki aracınız 92 bin km devirmiş ve ilk defa sorun yaşıyorsunuz. Bence dsg için sorunsuz 92000 km gayet başarılı. Antalyada arslan usta var vw  profosörüdür. 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
15 saat önce, bakan07 yazdı:

@tiesay Marşa basinca motor calisiyor (takviye yapmadim kendi çalisti), D ye alip gaza basinca devir yükselmiyor ve ilerlemiyor, yarin gündüz gözüyle bir video atayim daha açıklayıcı olur dediğiniz gibi. 

Direk video yüklenemiyor sanırım o yüzden link olarak atıyorum aracı çalıştırma videosunu. Videoda yok ancak arabayı geri vitese aldığımda istop etti, bu durum da ilk defa başıma geliyor.

https://streamable.com/3kd180

Bir kaç ustayla görüştüm, 3 farklı düşünce söylediler;

*Mekatronik bir problem olabilirmiş.(2000-3000 TL civarında tutar dendi)

*Kartında bir problem olabilirmiş.(Kartın yenilenmesi 5000-6000 TL civarında tutar dendi)

*Kavramasında sorun olabilir dendi.

Fikirlerinizi bekliyorum.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@bakan07 arslan ustanın yerini tamirhane ismini bulup yazıcam buraya, yetkili servise boşuna okadar para vermeyin. Artık dsg sorunlarinı yetkili servisten daha iyi halledebilen iyi ustalar var sanayilerde. Benim fikrim mekatronik yada elektronik kart olsa araç ariza uyarisıda verirdi. Yüksek ihtimal kavrama setiniz ömrünü tamamlamış. 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Aracınız daha öncesinde 1 den 2 ye geçişlerde veya dur kalk trafikte silkeleme, vuruntu tarzında baskı balatanın ömrünü doldurduğunu yönelik emareler gösterdi mi?

Evet ise bu şekilde kullanıma devam ettiniz ve sonrasında mı bu arıza mı oluştu?

Video da D ye alıp gaza bastığınızı göremedim, araç gaza hiç tepki vermeden ve gaz yemeden durması enteresan. Ben halen mekatronik arıza olduğunu veya araç beyni ile ilgili bir sorun olduğunu düşünüyorum. En azından D ye alıp gaza basınca devir yükseltmiyor, geriye atınca istop ediyor gibi durumlar sanki araç beyni motora yakıt göndermiyor gibi.

N de iken gaza basınca devir bir yere kadar yükselip orada kalıyor mu? 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Ayrıca 2 husus daha var, 

Aracı R ye alıp hiç hareket etmiyor diyorsunuz video da ancak gaza basmıyor sunuz? Araç el freni çekili konumda olduğundan gaza basmadan hareket etmeyecektir, sanırım bunu biliyor sunuz. 

Diğer husus ise aracı D ye alınca çıkan sesler hiç hoşuma gitmedi, baskı balata ile ilgili olsa böyle bir ses çıkmaz. 

tarihinde tiesay tarafından düzenlendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
11 saat önce, tiesay yazdı:

Aracınız daha öncesinde 1 den 2 ye geçişlerde veya dur kalk trafikte silkeleme, vuruntu tarzında baskı balatanın ömrünü doldurduğunu yönelik emareler gösterdi mi?

Evet ise bu şekilde kullanıma devam ettiniz ve sonrasında mı bu arıza mı oluştu?

Video da D ye alıp gaza bastığınızı göremedim, araç gaza hiç tepki vermeden ve gaz yemeden durması enteresan. Ben halen mekatronik arıza olduğunu veya araç beyni ile ilgili bir sorun olduğunu düşünüyorum. En azından D ye alıp gaza basınca devir yükseltmiyor, geriye atınca istop ediyor gibi durumlar sanki araç beyni motora yakıt göndermiyor gibi.

N de iken gaza basınca devir bir yere kadar yükselip orada kalıyor mu? 

Fark edebildiğim kadarıyla 1'den 2'ye geçişlerde bir anormallik hissetmedim. Videoyu daha da zarar verme korkusundan kısa çektim ama olay ilk olduğunda D'de gaza bastım devir sayısı artmadı ve aracım gitmedi, R'de ise istop etti. N'ye alarak denemedim ve devir sayısına bakmadım.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
11 saat önce, tiesay yazdı:

Ayrıca 2 husus daha var, 

Aracı R ye alıp hiç hareket etmiyor diyorsunuz video da ancak gaza basmıyor sunuz? Araç el freni çekili konumda olduğundan gaza basmadan hareket etmeyecektir, sanırım bunu biliyor sunuz. 

Diğer husus ise aracı D ye alınca çıkan sesler hiç hoşuma gitmedi, baskı balata ile ilgili olsa böyle bir ses çıkmaz. 

Videoda oyle olmuş dediğim gibi.

Aracı lk çalıştırırken ve D'ye takarken çıkan sesler benimde hoşuma gitmedi dediğiniz gibi.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...