Ana kaynağa baktığım kadarıyla bu yağın 4 litreliği üretilmiyor.Liqui moly top tec 0-30 4210 bu yağın 4 litreliyi varmı? Ben baktımda hep 1 ve 5 litrelik gördüm
https://www.liqui-moly.com/en/top-tec-4210-sae-0w-30-p005106.html#21605
Ana kaynağa baktığım kadarıyla bu yağın 4 litreliği üretilmiyor.Liqui moly top tec 0-30 4210 bu yağın 4 litreliyi varmı? Ben baktımda hep 1 ve 5 litrelik gördüm
Teşekkür ederim . 5 litrelik almak daha karlı olur o zamanAna kaynağa baktığım kadarıyla bu yağın 4 litreliği üretilmiyor.
https://www.liqui-moly.com/en/top-tec-4210-sae-0w-30-p005106.html#21605
Aracınız 1.5TSİ ise 4.3Litre kapasitesi var.Teşekkür ederim . 5 litrelik almak daha karlı olur o zaman
1.5 tsi ama hep 4 litre koydum yağ seviyesi normal oluyorAracınız 1.5TSİ ise 4.3Litre kapasitesi var.
Çok yanlış yapıyorsunuz, neye göre kime göre normal..? Üreticiye göre mi, mühendislik tasaramına göre mi normal?1.5 tsi ama hep 4 litre koydum yağ seviyesi normal oluyor
Hocam 4.3 litre koydukta yağ seviyesi maximumuda duruyor tüm her şeye dikkat edersek . 4 litre koyulduğunda maxla min ortasında kalıyor tam ortada ki, bu da normal. Minumumun altında olması sıkıntıÇok yanlış yapıyorsunuz, neye göre kime göre normal..? Üreticiye göre mi, mühendislik tasaramına göre mi normal?
Olasılıklar ;
a) yağ seviyesini yanlış okuyor olabilirsiniz
b) sanayide yağ boşaltımı esnasında ustanız yağın tam süzülmesini beklemeden tapayı takıyordur ve bunun içerde karterde bir miktar 200-250 ml. eski yağ kalıyordur, bu sebebten siz yağ ölçümü yaptığınızda yağ seviyesi normal gözüküyordur.
Eski yağın en az 20-30 dk. süzülmesini beklemek gerekir, buna uyulmazsa karterin dibindeki eski yağ kalıntıları, tortular-pislikler, metal talaşları vs.. karterin dibinde kalır ve yeni yağ ile —> karterin dibinde kalan %10 oranında eski yağ ile beraber yağlama yaparak hem koyulan yeni yağı kirletmiş hem de motora orta vadede zararı olacaktır,
Normal şartlarda ustanızın her şeyi doğru yaptığını varsayarak 4,3 yağ kapasitesi olan motora 4 Lt. yağ koyarsanız yağ ölçümü yaptığınızda “yağ seviyesi” olması gerekenden aşşağıda olur.
TSI motorların tamamı yağ eksiltmeye çok müsait bir motor tipidir, yağı orta seviyeye göre ayarlayıp doldurursanız, siz bakımdan sonra 8-10 bin km yaptığınızda yağ seviyesi min. seviyesine yaklaşır, sonraki 5-6 bin km ‘de aracı min. seviyesine yakın seviyede kullanmış olursunuz,Hocam 4.3 litre koydukta yağ seviyesi maximumuda duruyor tüm her şeye dikkat edersek . 4 litre koyulduğunda maxla min ortasında kalıyor tam ortada ki, bu da normal. Minumumun altında olması sıkıntı
O konuda haklısınız hocam. Ben zaten yağ bakımını 5-6 binde bir yaptırıyom ve sürekli seviyeyi kontrol ediyorum. Şükürler olsun şimdiye kadar bi eksiltme sorunu yaşamadımTSI motorların tamamı yağ eksiltmeye çok müsait bir motor tipidir, yağı orta seviyeye göre ayarlayıp doldurursanız, siz bakımdan sonra 8-10 bin km yaptığınızda yağ seviyesi min. seviyesine yaklaşır, sonraki 5-6 bin km ‘de aracı min. seviyesine yakın seviyede kullanmış olursunuz,
Yağ seviyesinin max. çizgisinde olmasının bir sakıncası yoktur, kaldı ki araç üreticisi de yağ seviyesinin (max. ile orta seviye arasında üst sınıra yakın) olmasını önerir.
Hatta araç üreticisi motora aşırı yüklenildiğinde (yüksek motor yükünde) gibi senaryolarda yağ seviyesinin max. seviyesinde olmasını önermektedir.
fren vakum pompası demek o parça. O parçada öyle bir değişikliğe gidilmesine çıkarılmasına ayrı bi şaşırdım.Bu parça fren vakum pompası benim araçta mevcut arkadaşımın 2023 tiguanda mevcut değil
Ayrıca bu parçanın kaldırılması ile motor kapağı ve yedek su bidonu da değişti
Hocam bu bakım aralığında ciddi bir eksiltme olup olmadığını farkedemezsiniz zaten. Eksiltme diye bahseden arkadaşlar 12-13 bin km’de bu durumu yaşıyor. Yani 15 bin bakımına yaklaşırkenO konuda haklısınız hocam. Ben zaten yağ bakımını 5-6 binde bir yaptırıyom ve sürekli seviyeyi kontrol ediyorum. Şükürler olsun şimdiye kadar bi eksiltme sorunu yaşamadım