Eşimin kazası


Sharks28

Üye
Katılım
16 May 2019
Mesajlar
140
Tepkime puanı
130
Konum
İstanbul
İsim
Alper
Arkadaşlar merhaba. Eşim bugün eve giderken sitenin otoparkında kaza yaptı. Biraz önce de çekici aldı götürdü. Arabanın şase de hicbirsey yok. 3 tane airbag açtı. Kasko şirketi doğuş oto Kartal'a götürdü. Bakalım neler olacak.

IMG-20200821-WA0027.jpg

IMG-20200821-WA0030.jpg

IMG-20200821-WA0029.jpg

IMG-20200821-WA0032.jpg

IMG-20200821-WA0034.jpg

IMG-20200821-WA0026.jpg

IMG-20200821-WA0017.jpg

 
Hocam çok Geçmiş olsun, şükür ki yolda veya otobanda olmadı, eşinizin iyi durumda olması sevindirici. Kendini suçlamasın ,olur böyle şeyler, dünya malıdır yerine konur, Can giderse geri gelmez allah korusun. 
Aynen hocam. Bakalım inşallah bu ufak kaza korku bırakmaz. Yoksa işimiz zor..

 
Upvote 0

@Sharks28 rayiç bedel, Sigorta şirketinin aracınızı hasarlı haliyle açık artırmaya çıkardığında aldığı paradır. Rayiç bedel ne kadar yüksek olur ve bununla birlikte aracın masrafı ne kadar yüksek olur ise kaskodan o kadar çok para alabilirsiniz, tabii ki aracınızın ederi karşılığında.

 
Upvote 0
Bu durumu yakınen yaşamış biri olarak size özet geçeyim. Aracınızın ortalama piyasa değeri 150 bin tl diyelim örnek olarak kasko şirketleri bu olayları genel olarak ucuza kapatmak istediği icin size düşük teklifler verecekler. Örneğin ilk aramalarında kasko şirketiyle konuştuk  aracınıza 138 bin lira ödeme yapabiliriz diyecekler siz de haliyle aracım 150 bin tl ediyor diyerek kabul etmeyeceksiniz. Sonrasında 143 diyecekler kabul etmeyeceksiniz 147 148 e kadar gelecekler siz de 2 3 e bakmayarak kabul edeceksiniz ama bir bakmışsınız aracınızın muadillerini 160 bin tl altına alamıyorsunuz. 

İnşallah dediğim sıkıcı ve bunaltıcı olayları yaşamadan aracınız perte çıkınca değerini alabilirsiniz yoksa cidden çok yorucu bir süreç oluyor hem arabasızlık hem de kasko sirketlerinin uğraştırması.
Hocam şuan zaten arabalar haftalık 10bin üstüne koyuyor nerdeyse. Pert derlerse de elimden geldiğince bastiracagim artık. Sonrasına temiz bir araç bulmak kalacak. Sigortacı tanıdık hallederiz sıkıntı olmaz tarzında konuşuyor. Bakalım bir şekilde çözülecek heralde.

 
Upvote 0
@Sharks28 rayiç bedel, Sigorta şirketinin aracınızı hasarlı haliyle açık artırmaya çıkardığında aldığı paradır. Rayiç bedel ne kadar yüksek olur ve bununla birlikte aracın masrafı ne kadar yüksek olur ise kaskodan o kadar çok para alabilirsiniz, tabii ki aracınızın ederi karşılığında.
Buradaki araç kasko bedeli bu şekilde gösteriliyor. Perte çıkarsa bana ödeyecekleri minimum tutar bu oluyor herhalde. Aracın ekstrasina göre de fiyat değişiyor diye biliyorum.

IMG-20200821-WA0049.jpg

 
Upvote 0
Çok geçmiş olsun 

geçen hafta arkadaş kaza yaptı. Sahibinden üzerinden emsal araçların 5 bin ilâ 15 bin arası düşük veriyorlar. İtiraz ederseniz uzuyor o ara araçlar yükselecek. Karar sizin 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
Geçmiş olsun.

Airbag açma sensörlerinin 

 çalışma prensipleri? Komplex sistemlerle idare ediliyor 

Primer (birincil) çalışma prensibi 

* Aracın çarpışma anındaki ani hız sönümlemesi (kaybı) ile ilişkili basit bir İVME ÖLÇER ile çalışmakta

Bu nedenle 30 km /h hızla bile site içerisindeki otoparkta agaca çarpma ile aniden 30 dan 0 a ani hız /ivme kaybını)

İvme ölçer kaza olarak algılar 

Normal frene köküne kadar basarak frenlemede bile bu hassas ivme ölçer bunun sadece acil ani bir frenleme olduğunu anlar ve 30 dan 0 a bu düşüşü akıllıca ayırt eder hava yastığını tetiklemez

Ama bu algılamada 

+++ Darbe sensörü bu ivme sensörlerini  destekler (sekonder çalışma prensibi) 

Çift emirle hava yastığı açılır

Diğer bir başka senaryo ?   araç içinde trafik ışıklarında beklerken ivme sensörü devre dışıdır.(araç hızı sıfır)

Bu durumda yandan gelip sizi biçecek bir kamyonda bu sefer tek başına darbe sensörü görev alır.

Sonuc : 30 km hızda bile ağaca çarpıp ani bir sıfır hıza düşüş ivme sensörünü harekete geçirir. Bu hava yastıklarını açar (duvara toslama algısı )

Eşininiz muhtemelem +30 ve üzeri hıza sahipmiş 

30 un  altı hızlarda  genelde ivme ölcer ve darbe sensörü sanırım toleransa başlıyor ...ve tetikleme  frekansı okdukça düşüyor

Hafif hızlarda arkadan tampona geçirme dikkatsiz dur kalk kazaları vs. Vs.

Sağdan soldan toplama arşiv hayat bilgisi

 
Upvote 0
Çok geçmiş olsun 

geçen hafta arkadaş kaza yaptı. Sahibinden üzerinden emsal araçların 5 bin ilâ 15 bin arası düşük veriyorlar. İtiraz ederseniz uzuyor o ara araçlar yükselecek. Karar sizin 
Zaten o durumda 5-10 pek fazla bakacagimi düşünmüyorum. Araci tamir edip verseler bile 2. Elde o değer düşümü olacaktır. Hızlıca bu işten nasıl siyrilacagim ona bakicam artık.

Geçmiş olsun.

Airbag açma sensörlerinin 

 çalışma prensipleri? Komplex sistemlerle idare ediliyor 

Primer (birincil) çalışma prensibi 

* Aracın çarpışma anındaki ani hız sönümlemesi (kaybı) ile ilişkili basit bir İVME ÖLÇER ile çalışmakta

Bu nedenle 30 km /h hızla bile site içerisindeki otoparkta agaca çarpma ile aniden 30 dan 0 a ani hız /ivme kaybını)

İvme ölçer kaza olarak algılar 

Normal frene köküne kadar basarak frenlemede bile bu hassas ivme ölçer bunun sadece acil ani bir frenleme olduğunu anlar ve 30 dan 0 a bu düşüşü akıllıca ayırt eder hava yastığını tetiklemez

Ama bu algılamada 

+++ Darbe sensörü bu ivme sensörlerini  destekler (sekonder çalışma prensibi) 

Çift emirle hava yastığı açılır

Diğer bir başka senaryo ?   araç içinde trafik ışıklarında beklerken ivme sensörü devre dışıdır.(araç hızı sıfır)

Bu durumda yandan gelip sizi biçecek bir kamyonda bu sefer tek başına darbe sensörü görev alır.

Sonuc : 30 km hızda bile ağaca çarpıp ani bir sıfır hıza düşüş ivme sensörünü harekete geçirir. Bu hava yastıklarını açar (duvara toslama algısı )

Eşininiz muhtemelem +30 ve üzeri hıza sahipmiş 

30 un  altı hızlarda  genelde ivme ölcer ve darbe sensörü sanırım toleransa başlıyor ...ve tetikleme  frekansı okdukça düşüyor

Hafif hızlarda arkadan tampona geçirme dikkatsiz dur kalk kazaları vs. Vs.

Sağdan soldan toplama arşiv hayat bilgisi
Bilgilendirme için teşekkürler hocam.

 
Upvote 0
Öncelikle geçmiş olsun.Tsb sitesinden aracınızın kasko değerini öğrenin.Araç değerleri son zamanlarda inanılmaz arttığı için kasko değerleri de arttı.Sizin hasarınız max 40-45 bin gibi görünüyor.Aracınızın kasko değeri 160 binden az değildir.O yüzden pert ihtimali biraz zayıf.Sigortacınızla görüşün baskı yapsın.Umarım istediğiniz olur.

 
Upvote 0
@Sharks28 bununla geçmiş olsun. Bu hızda 3 airbag açması ne kadar can sıkıcı olsa da bir kişinin bile burnunun kanaması ihtimali yanında lafı bile edilmez gerçekten. Mal canın yongasıdır. Vardır her işte her olayda bir hayır. İşleyişi takipteyim, minimum zararla atlatırsınız umarım. 

 
Upvote 0
çok geçmiş olsun, sizler de birşey yok ise gerisi zaten önemli değil... biraz korku tedirginlik olabilir, kazadan sonra desteği esirgememek lazım... araç yapılır... 😌

 
Upvote 0
Geçmiş olsun hocam. Perte çıkması zor bu ihtimal hocam. Yakın zamanda bende bir kaza yaptım sol arka kapı ve çamurluk değişti. Tavan perde airbagleri ve şoför koltuğunda olanda açmıştı. Hepsini tamir ettiler. Araç fiyatları şuan uçmuş durumda. 30-40 hasar kaydı ile tahmini tamir olur. Benim araçta 30 bine yakın hasarı çıkmıştı. Sigorta şirketleri para vermemek için ellerinden geleni yapacaklardir.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0

Cok gecmis olsun,cana gelecegine mala gelsin.Pert olayina gelicek olursak bence agir hasar islenir,perte cikmaz tahminim 40000 tl gibi bedel cikar malum yetkili servisler 1  e 3 yazar expertizlerde bunu kiran kirana pazarlikla  2 ye indirmeye calisir.

 
Upvote 0

Geri
Üst Alt