Golf 7.5 fren şikayetim


hsgur

Üye
Katılım
9 Ocak 2020
Mesajlar
70
Tepkime puanı
53
İsim
Seçkin
Sevgili forumdaşlar, fren konusunda bir kaç defa başıma gelen tecrübeyi paylaşıp fikir sormak isterim. ABS devreye girmeden yaptığım yüksek hız frenlemeleri tatminkar ancak ABS yi devreye sokacak maksimum frenlemelerde; özellikle kuru zemin ve 40- 50 km civarı süratlerde araba isrediğim noktada durmuyor hissine kapılıyorum, lastikler 2018 dunlop fabrika çıkış lastikleri, 12000 km civarı yol yapmış durumdalar, üçtür önümdeki aniden durunca fren yaptığımda araç altımda kayıyor durmuyor, fikrinizi alabilir miyim?  Not: ABS nin manevra imkanı tanıdığının farkındayım, ancak kısa mesafeli dar yolda frenlemelerde bu imkan yok ve panik frende takdir edersiniz aracın durmasını beklerken sadece seyredebiliyoruz heyecanla😊

 
@forzaGilles Ustad ,Bahsettiğinz ATE markasnın yanısıra bir de seramik balata ve diskler de varmış ses yapmıyormuş bununla ilgili düşünce ve öneriniiz nelerdir acaba?

 
Upvote 0

Bu sıkıntıyı ara-sıra ben de yaşıyorum/yaşıyordum., fren hidroliğini değiştirince pek yapmamaya başladı.,

Buradaki sıkıntı gaz pedalından ayağımızı aniden çektiğimiz vakit, araç tam güç ani fren ihtiyacı var zannediyor (ama esasında böyle bir ihtiyacımız yok) sürücü gazdan ayağını hızlıca çekince ve frene  (hafif-orta sertlikte) bastığımız vakit ABS devreye giriyor ama biz o an güçlü fren etikisi istemiyoruz ve zaten frene de (hafif-orta sertlikte) bastığımızdan ABS ne yapacağını şaşırıyor., sistem "hafif fren etikisiyle" beraber ABS 'yi devreye sokuyor.,

Böyle olunca da ortada hiç tehlike yokken., birden tehlike çanları çalmaya başlıyor., Herkesin bildiği gibi ABS ile fren mesafesi uzar ama güvenli ve kontrollü şekilde aracın durmasını sağlar., ancak biz ayağımızı gaz pedalından aniden çekince sistem (panik fren) ihtiyacı var yanılgısına düşüyor., Fakat panik fren ihtiyacı yok dolayısıyla güçlü fren etkisi istemediğimizden doğal olarak frene (hafif-orta sertlikte) güç uyguluyoruz.......

Sürücü abs 'nin devreye girmesini tetikleyecek fren etikisi istemiyor, haliyle ABS ihtiyacımız yokken ve araç daha kısa mesafede durabilecekken sistem yanılgıya düşüp abs 'yi devreye sokuyor., sonuç olarak fren mesafesi 3 kat artıyor, o esnada fren pedalına basma kuvvetini artırsak bilee ya iş işten geçmiş oluyor, yada fren hidroliği yeterli desteği sağlayamıyor (bu da ayrı bir sıkıntı), ve eski araçlardaki fren şişme etkisine benzer bir durum oluşuyor.,

Çözüm: tehlike çanları çalmaya başladığından frenden ayağımızı çekip tüm gücümüzle frene tekrar basarak bunu (tamamen veya kısmen) bertaraf etme şansımız var fakat o esnada adrenalin patlaması yaşanırken bunu yapabilmek biraz zor..

Malesef Golf 'ün frenlerine pek güvenmeyin..!!

Fren hidroliğiniz, fren balatalarınız, ve disklerinizi zamanında değiştiriniz., orjinal fren balatası ve disk tercih etmenizi öneririm,

Parçaları (dışardan temin edecekseniz) ferodo, trw, jurid, textar, brembo, bosch, delphi, valeo gibi markalardan uzak durunuz., neden derseniz..?? bu markalar evet kaliteli markalardır ancak dış piyasa için ürettikleri balata ve diskler ile araç üreticisine ürettikleri orjinal yedek parçalar arasında kalite anlamında çok ciddi farklar vardır.,

Bu markaların dış piyasa için ürettikleri balata ve disklerin tamamına yakını Çin malıdır., araç üreticisinin istediği gerekli specs'lerini karşılamıyorlar., Servisten aldığınız balatanın kutusunun içinden çıkan TRW balata ile dışarda sanayiden alınan TRW balata aynı kalitede değildir.,

Servis pahalı geliyorsa ve dışardan temin etmeniz gerekiyorsa, ATE marka balata ve disk almanızı öneririm., Ate ister araç üreticisine orjinal yedek parça üretsin, isterse de dış piyasa için üretisin "tamamen aynı kalitede" üretim yapar, Çin gibi 2. dünya ülkelerinde üretim yapmaz, tüm ürünleri Almaya üretimi veya avrupa ülkelerinde yapıyorlar., Adamların ahmet'e farklı, mehmet'e farklı kalitede üretim anlayışları yok..

Ustanın lafına güvenerek aracın disklerini asla tornalatma işlemi yaptırmayın..!! diskler sıcakken aracı yıkamayın..!!

Lastikler: kim ne derse desin en doğru lastik basıncı aracın etiketinde yazan değerlerdir., lastikçilerin alışa gelmiş laflarına itibar etmeyiniz., kitapçıkta söylediği gibi lastik basınçlarını lastikler ısınmadan/1-2km fazla yol yapmamışken ayarlamak gerek., dişleri aşınmış, 50bin km'yi geçmiş lastik artık güvenli fren mesafesi sağlaması mümkün değildir, Tam tersi dişleri aşınmamış ve az km yapmış lastik bilee olsa 5 yılın sonunda o lastikte dişlerinde ve yanak bölgesinde çatlamalar oluşmaya başlıyor.,

Son olarak fren hidroliği değişimlerini aksatmamanızı öneririm., 3 kuruşluk bir sıvı olan hidrolik denilen şeyin hayati önemi var., bazı arkadaşlar ben fazla km yapmıyorum diyerek her 2 senede bir değişmesi gereken fren hidroliğini 3-4 yılda bir değiştirsem olur mu diye düşünebiliyor, FAKAT fren hidroliği denilen sıvı hiç yol yapmasanızda durup dururken özelliğini kaybetmeye meğilli olan illet bir sıvıdır., Mutlaka VW501.14 onaylı fren hidroliği kullanınız..

@hsgur @Kysr038 @yally @ibragah @ogzogz @mhmt35 @bf417 @Culture33 @erkanwrc @ack937
Çok güzel ve faydalı bilgiler için teşekkür ediyorum Ali kardeş. 

 
Upvote 0
Aracımın lastiklerini 3bin km önce continental taktırdım. Fren hidroligi ön balata ve diskler 1sene once degisti. Bugün kırmızı ışıkta önümdeki araçlarla beraber ben de fren yaptım. Yeterli yavaşlamayı sağlayamadım frene biraz daha bastım abs devreye girip sanki daha da hızlandı. Baktım araba durmuyor korna falan çaldım hatta önümdekiler belki çekilebilir diye. Sonra pat diye önümdeki araca çarptım. 80bin km frenlerde hiçbir sıkıntı yaşamamıştım hatta geçen gün bu konuyu okuyup şansıma bende sıkıntı yok demiştim. Ancak şu andan sonra arabamın frenlerine artik güvenemiyorum.

 
Upvote 0
@forzaGilles Ustad ,Bahsettiğinz ATE markasnın yanısıra bir de seramik balata ve diskler de varmış ses yapmıyormuş bununla ilgili düşünce ve öneriniiz nelerdir acaba?
Ustanın söylediğinde haklılık payı var., ara-sıra tehlike yaratmayacak boş bir yolda 120-140km gibi hızla güçlü fren yapıp ABS ‘yi devreye sokmanızda yarar var., 

Yıkamacıların köpüğü balata tozunu çıkarmayacaktır, bunun için senede 1-2kez iron remover yani balata tozu/demir tozu temizleyici kullanmalısınız., 

Valet pro dragons breath https://www.hobiotom.com/valet-pro-demir-tozu-sokucu-dragons-breath-bolunmus-500-ml 

Seramik balata Ate ‘nin ürün gamında var, normal balataya göre biraz daha uzun ömürlü, daha az balata tozu gibi özellikleri var, 

Seramik diskler (sermaik-carbon diye geçer) BMW M3/M5 Ferari gibi yüksek permanslı araçlarda kullanılıyor., 4-5bin € gibi çok yüksek maliyetleri olduğundan bizim araçlarda yoktur :)  

Ancak isterseniz performans tip fren diskleri kullanabilirsiniz., 

Ate ‘nin Türkiye distribütörü forumdan @adlig arkadaşımız, bazı ürünler stokta gözükmüyor fakat kendisi istediğiniz taktirde Ate balata, Ate Ceramic balata, Ate disk veya Ate Power performans tip diskler vs.. yardımcı olacaktır;

https://www.otosupermarket.com/urun/volkswagen-golf-7-seramik-arka-fren-balatasi-1-2-tsi-105-beygir-2013-ve-sonrasi-ate 

https://www.otosupermarket.com/kategori/volkswagen-golf-7-fren-balatasi-fren-pabucu-fren-parcalari?marka=ate 

https://www.otosupermarket.com/urun/volkswagen-golf-7-fren-diski-on-1-2-tsi-105-beygir-276-mm-ate-original

https://www.otosupermarket.com/urun/volkswagen-golf-7-performansli-arka-fren-diski-1-2-tsi-105-beygir-272-mm-2013-ve-sonrasi-ate-power-disc

 
Upvote 0
@ptif Geçmiş olsun hocam, başına gelmeyen maalesef bunu tahmin bile edemiyor. Bir daha yaşamazsınız umarım, anladığım ve yaşadığım tecrübeden diyeceğim şudur; bu olayın adını FAKE FREN koydum, çünkü bazen bizim araçlarda ABS devreye giriyor ama bırakın yavaşlamayı sadece ABS vuruntusunu duyarak yola aynen devam ediyorsunuz, bunu üç dört defa yaşadım ve önümdeki araçlar devam etmeseydi çarpmıştım. Ben de Alman üreticiye yazacağım bu hususu eğer Almanca tercümesini tam anlamıyla yapabilirsem, yoksa direkt olarak Türkçe yazacağım. Selamlar. 

 
Upvote 0
@hsgur almanlar çok iyi ingilizce bilirler, ingilizce de yazabilirsiniz..

 
Upvote 0
@forzaGilles hocam verdiğiniz bilgiler için teşkkür ediyorum şimdiden başladım araştırmaya keyifli sürüşler..İlgili arkadaşa da mesaj attım şimdi.Varsa numarasını da paylaşır msınz?

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
@hsgur aynı şey geçen hafta başıma geldi 80-90 ile giderken önde ki aracın durmasıyla ani fren yaptım araç 5-6 metre kaydıktan sonra önde ki araca vurdu , Allah'tan sadece ön tampon kırıldı 

 
Upvote 0
@forzaGilles hocam firmayı aradım tansu bey diye biriyle kounştum güzel bilgiler verdi sağoılsun yalnız ben biraz daha sorunu anlatınca frenhidroliğinden olaiblri normalde 2 sende bir değişmesi gerekir dedi ama ben  2019 aralık ayında değiştirdim değince o zman bi frenciye gösterin belki hortumlarda kaçak falan vardır dedi mantıklı geldi iş çıkışı göstercem frenci ustasına..sonucu burdna paylaşırım

 
Upvote 0
Bunu arkadaşlarıma anlatıyorum bana gülüyolar sana öyle geliyo diyolar. Sıfır orj balata aldım lastikleri good year asymmetric 5 yaptım bu araba durmuyo. A3 2012 8p babamın aracı var o bile bundan çok daha iyi şekilde duruyo. A3 ler daha iyi vcss ile basınc ayarlarını kontrol ettim herşey aynı ama golf durmuyo 

 
Upvote 0
@cengiz74 hocam dün akşam üstü frenci ustaya gitim şimdi bakamam sabah getir dedi .Neden böyle bi sorun var diye sorduğumda bunlarda pek sorun olmaz ama hava filan yapmış olabiir dedi .Sizce de öyle midir? Değerli arkadaşlarının da  yorumlarını bekliyorum?

 
Upvote 0
@cengiz74 hocam dün akşam üstü frenci ustaya gitim şimdi bakamam sabah getir dedi .Neden böyle bi sorun var diye sorduğumda bunlarda pek sorun olmaz ama hava filan yapmış olabiir dedi .Sizce de öyle midir? Değerli arkadaşlarının da  yorumlarını bekliyorum?
Mümkünse frenciye gitmeden önce servise uğrayıp., 100ml. veya 250ml. ebatta teneke kutularda satılan fren hidroliklerinden alıp öyle frenciye gidiniz., sistem hava yaptıysa veya azalma olduysa kendisinde bulunan hidrolikten kullanmasın., çünkü sistemin içinde 2 farklı marka hidroliğin bulunması tavsiye edilmez..!! Fren hidroliği biraz sıkıntı illet bir sıvıdır., en ufak olumsuzluktan etkilenir, Her ikisi de DOT4 bile olsa 2 farklı markanın fren hidroliğinin karıştırılması iyi bişey değildir., pahalı bişey değil zaten, gitmeden önce yedek parçayı arayıp ellerinde var mı öğrenip öyle gidin boşuna git gel yapmamış olursunuz., şayet alırsanız nasıl bişeymiş diyee kapağını açmayın, koklamayın., arabada saklamayın, çok sıcak ortamda saklamayın vs..

B 000 750 M1 (VW501.14 approval) Dot4

 
Upvote 0
@forzaGilles teşekkür ediyorum hocam ilginiiz için.bugün zonguldak ereğli servisini aradım gelip bakmamız lazım dediler salı gününe randevu aldım.Yarın sabah frenci ye götürcem bakalım o ne diycecek.fren hidroliliğini de sanayide bulurum diye umut ediyorum.Sonucu burdan paylaşırım sağlıkcakla kalın..

 
Upvote 0

@forzaGilles teşekkür ediyorum hocam ilginiiz için.bugün zonguldak ereğli servisini aradım gelip bakmamız lazım dediler salı gününe randevu aldım.Yarın sabah frenci ye götürcem bakalım o ne diycecek.fren hidroliliğini de sanayide bulurum diye umut ediyorum.Sonucu burdan paylaşırım sağlıkcakla kalın..
VW 501.14 onaylı fren hidroliğini sanayide bulamazsınız, servis harici satışı yoktur., bizim araçlarda kullanılan hidroliği., standart dot4 olanlarla karıştırmayın..

 
Upvote 0

Geri
Üst Alt