Jump to content

Bakım ve Doğuş Oto Süreci


Recommended Posts

Arkadaşlar herkese merhaba.

Başımdan geçen süreci sizler içinde tecrübe olsun diye yazıyorum.

23.06.2020 tarihinde aracımızı Doğuş Oto Kartal'a bakımlarının yapılması için teslim ettik. Araç 2015 1.4tsi comfortline DSG ve 57323km de idi. Eşimin tatil için 10 saat kadar tek yön uzun yol yapacak olması sebebi ile birkaç konudan daha yetkililere bahsettim. Standart bakımın haricinde;

1-sol yan ayna titremesi

2-dsg'nin dizeldeki gibi auto hold kapalıyken aracın yokuşlarda biraz geri kaydırma yapmasi

3-on göğüsten sadece benim duyabildigim hafif bir zırıltı sesi.

4-aracin at arabası gibi kasislerden vs geçerken gıcırtı yapması. Nefret ediyorum bu sesten.

Bu yukarıdaki problemlere de bakım sırasında bakmalarını istedim. İşler buradan sonra değişiyor artık.

Ilgilenen arkadaş bakım sırasında bunların hicbirine bakmayacağını, çok yoğun olduklarını ve bunlar için daha sonra yardımcı olabileceklerini belirttiler. Bende sadece 1. Maddenin çok önemli olduğunu ve aracın yol gideceği için ona mutlaka bakılmasını istedim. Araç o gün orada kaldı ve ertesi gün öğlen vakti beni aradılar ve arabada akünün, sileceğin ve kornanın birinin değişmesi gerektiğini belirttiler. Bende 1. Maddeyi sorduğumda bana ona zaten bakamayacaklarini ve bakmalarini istersemde arabanın 1 gün daha kalması gerektiğini söylediler. Bende iyice bu saçma durumdan dolayı sinirlendiğimden arabayı hemen teslim etmelerini ve birşeye bakmamalarını istedim. Aracı 1 saat sonra teslim ettiler ve 1.746 TL faturasını ödeyerek aracı teslim aldık.

Sonrasında eşim tatile gitti fakat gelirken sol aynanın artık gökyüzünü gösterdiğini ve sol tarafı göremediğini defalarca kez dinledim ve eşim bir şekilde İstanbul'a geldi. Bu arada Doğuş Oto yetkilileri beni memnuniyet anketi için aradıklarında gereken konuşmaları kendilerine yaptığım için marka temsilcisi beni aradı ve bizzat yardımcı olmayı teklif etti. Sağolsun, hanımefendi çok yardım sever birine benzediği için aracı Perşembe günü itibari ile tekrardan servise verdim ve ikame aracı da aldım. Yaklaşık 5 gün geçti ve araba için beni gün aşırı arayıp bugün şunu yaptik, bugün bunu yaptik, onay verirseniz böyle yapacağız diye birçok kez bilgilendirdiler.

Şuan her şey çok güzel gidiyor fakat sol ayna için 470tl değişim bedeli talep ediyorlar. Iyi niyetli yaklaşımından dolayı şuan takdirimi kazanan Doğuş Oto 470 ayna bedelini neye istiyor anlamista değilim açıkçası. 

Sonuç itibari ile siz arkadaşları da bilgilendirmek, yarın öbür gün yaşayabileceğiniz problemler olursa size bir fikir vermesi açısından bunları paylaşmak istedim. 

Herkese iyi akşamlar.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

  • İleti 41
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Konuda en çok paylaşım yapanlar

Konuda en çok paylaşım yapanlar

En beğenilen yorumlar

Bir önceki aracımı direksiyonda bir tıkırtı sebebiyle Antalya Alvin bayiye götürmüştüm  2016 senesinde. Yetkili usta test sürüşüne çıkmış sesi doğrulamış aracın birkaç gün serviste kalması gerektiğini

Arkadaşlar herkese merhaba. Başımdan geçen süreci sizler içinde tecrübe olsun diye yazıyorum. 23.06.2020 tarihinde aracımızı Doğuş Oto Kartal'a bakımlarının yapılması için teslim ettik. Araç

@Sharks28 Öncelikle geçmiş olsun. yazdıklarınızı ve çözümü komple okudum. ayna olayı aklıma aşağıda paylaştığım fıkra getirdi.   Psikolog'a giden bir adam, ''Geceleri uyuyamıyorum efendim

Geçmiş olsun.

Şunu yaparız bunu yapmayız şeklindeki yaklaşımları çok saçma olmuş. Belki yoğunlukları fazladır bilemem ama..

Aracınız dsg olduğu için iyi niyet garantisinin devamlılığını sağlamak istediğinizden özel servise gitme durumunuz yok elbette.

Bir de garantiye giren girmeyen şeyler tam bir muamma. İyi niyet garantisi bileğe takılan kelepçe misali bağlıyor onlara.

Ayna için hangi parçalar değişecek bilmiyorum ama vakit olsa belki parçayı kendiniz bulup özel serviste değiştirilse biraz daha uyguna olabilir. Çok zor işlemler değil açıkcası..

Ben yetkili serviste bu işlemlerin bu kadar uzun sürede tamamlanmasına en baştan gıcığım. Sadece vw grubu değil Citroen servisinde de benzer durum yaşadım geçmişte. Periyodik bakım ve kontroller inanılmaz uzun zaman alıyordu randevulu gitmeme rağmen. Günümün yarıdan fazlası serviste beklemekle geçiyordu...

Düşük maliyet ile iyi niyet garantisi devam ettirmenin en mantıklı çözümü sadece periyodik bakımı orada yaptırıp akü silecek vb değişimi kolay şeyleri dışarda yaptırmak...

Açıkcası benzer seçimi benim de yapmam gerekiyor. Eşimin aracı 2018 model bakımı Ekim ayında, manuel olduğu için yetkili servis yerine özel serviste yaptırmayı planlıyorum. Bu kararımda en büyük etken sizlerin bu bilgi paylaşımları oluyor. Evet nadir de olsa iyi niyet garantisinden olumlu anlamda faydalananlar olmuşsa da , olumsuzluklar daha fazla akılda kalıyor..

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Bir önceki aracımı direksiyonda bir tıkırtı sebebiyle Antalya Alvin bayiye götürmüştüm  2016 senesinde. Yetkili usta test sürüşüne çıkmış sesi doğrulamış aracın birkaç gün serviste kalması gerektiğini söyleyip beni servis danışmanı arkadaşa yönlendirmişti. Aracımın garantisi devam ediyordu ve sorun benden kaynaklı değil araçtan kaynaklıydı ancak yine de servis danışmanı arkadaş elimde ikame araç yok isterseniz sizi evinize başka bir araçla bıraktırabiliriz diyerek başından savmaya çalışmıştı. O sinirle kapının önüne çıkmış doğuş oto şikayet hattını aramıştım. Daha telefonu kapattıktan yaklaşık 4 5 dakika sonra az önceki serviş danışmanı arkadaş koşa koşa yanıma gelerek beyefendi ikame aracınızı yıkatıyoruz bi çayımızı için sizi yolcu edelim demişti. Sanırım bu dilden anlıyorlar.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@Kysr038 değerli yorumunuz için teşekkürler. Servis olarak yapamayız deme gibi bir lüksleri bence yok. Sonuçta bir hizmet alıyoruz. Ayna için o bedeli asla servise ödemem. Fakat aracın yürürü için gereken şeyleri serviste yaptırma taraftarıyım. Gereksiz sarf malzemeler zaten dışarıda da uygun fiyata yaptırılır düşüncesindeyim bende.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Bakımlar randevu ile yapılıyor. Periyodik bakım harici yapılması gerekenleri randevu alırken bildirmeniz gerekirdi. Sonuç olarak her işlemin belirli bir süresi var.

Teknik eleman eksikliği olabilir. Ya da gerçekten daha sonra gelecek olan müşterilerin yetişmesi için bu şekilde yaklaşılmış olabilir.

Ayna ile ilgili durumda ise araç modeli 2015 olduğundan arıza tespit ücreti değişim ücreti ve parça ücreti (indiriminize göre) hesaplarak faturaya eklenecektir. 

Bu tarz durumlarda, servis yoğunluğu ya da personel ile alakalı istisnai durumlar olarak değerlendirilebilir. 

Herkese tavsiyem, eğer ekstra bir işlem yaptıracaksanız (balata, akü silecek değişimi harici)  randevu alırken önceden bildirmeniz. Eğer teknik eleman musaitliği ya da teknik eleman yeterliliği var ise (para girişi olacak bir konuda) ona göre süre ayırıp diğer işleri aksatmadan mutlaka geri çevirmeyeceklerdir.

Yine de geçmiş olsun.

tarihinde ogzogz tarafından düzenlendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@ogzogz merhabalar. Randevu alınırken uygulama üzerinden alındı ve bu durumları aracı ilk kabul ederken onlara bildirdim. Lakin kimse burada bir aynayı kontrol etmenin 15 dakikadan daha fazla süreceğini zannetmiyordur. Benim zaten o konudaki söylediğim husus, kontrol edin ve problem neyse söyleyin ona göre bakalım şeklindeydi. Fakat arkadaşlar kontrol dahi edemediler. Diğer konularda ileriki zamanda yardımcı olabiliriz şeklinde bir yaklaşımda bulundular. Bende zaten bunu kabul ettim. Ama ayna caminin yerinden kopma derecesine gelip havaya kalkması kabul edilemez. Ben buna ilk defa şahit oldum ve hiçbir arabada olmaması gereken bir problemdir. Zaten şu anki konuyu açtığım yazıda da memnun olduğumu ifade ediyorum, sağolsunlar ilgileniyorlar. 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@Sharks28 merhaba hocam bende hemen hemen aynı tarihler de avek tekstilkent te bakım yaptım. Bütün şikayetleri alıyorlar. Servis ona buna bakmayız diye asla söylemiyor. Belki sizi karşılayan yetkili ile ilgilidir. Ama bakımda bakım yapılır. Diğer şikayetlere ikame ve randevu vererek ilgileniyorlar. İkame vermeleri bile güzel hareket 😊

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@Musdi merhabalar. Evet olayın üstünden geçtikten sonra dikkate aldılar ve sağolsunlar ilgileniyorlar da. Ihtiyacım olmasa ikame istemezdim fakat ihtiyaç olması durumunda da yardımcı olduklarını bende gördüm. Şikayet durumu her markada olur ve benim için önemli olan müşteri ve tedarikçi ilişkisidir. Ilkinde hoşuma hiç gitmeyen bu durum şuan gayet iyi ilerlemektedir.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@Sharks28  açıkçası sonuç olarak araçlar onca kontrol vs. olmasına  rağmen hatalar da olabiliyor. 

2013 ten bu yana benden başka neredeyse sadece servisten hizmet aldığımda servis elemanı harici aracı kullanan olmadı. Ve ayna ile ilgili herhangi bir problem bugüne kadar  ne yaşadım ne de duydum. Açıkçası bir aynanın nasıl bir arızası olur, az çok kontrol edilerek kendiniz bile anlayabilirsiniz. Yani yoldan geçen bi bisiklet gidonu bile zarar vermiş olabilir. 

Sağlam ayna ile gelirsiniz, servis elemanı serviste işlem yaparken aynaya zarar verir, bunun onarımını talep ederseniz, bu tamamdır. Ancak sizin durumu ücretsiz yapmaları beklenmemeli.

Online üzerinden emin değilim ancak altta yapılmasını istediğiniz başka birşey varmı diye sizin yazı yazmanıza izin verilen bölüm olmalı. Oraya  yazabilirsiniz. 

Servisler bu dönemde (teknik eleman olarak da) tam kapasite çalışmıyorlar. Standart bakım harici işlemler uzayabiliyor. 

4 madde sunmussunuz. Bunların kontrolü de zaman alacağından tamamen diğer işlerin de aksamaması içindir diye düşünüyorum.

Bu sayede bir tecrübe kazanmış oldunuz.

 

tarihinde ogzogz tarafından düzenlendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@ogzogz ayna camı olayına gelirsek tam olarak şu şekilde oraya çıktı. Camda çok hafif bir titreme mevcuttu. Sonrasına iyice arttı ve bende bakımda bunu arkadaşa ilettim. Zaten diğer şikayetlerim için başka zaman bakalım dediklerinde tamamdır dedim.

Ayna ile ilgili yaptıkları incelemede şunu belirttiler. Araçtaki ayna yapistirma olduğu için güneş altında fazla kaldıysa oradaki yapiskanin özelliği gidebilirmis. Arabanın durduğu nokta ve güneş alması açısından iki ayna da 5 yıl boyunca aynı güneşi aldı ve sadece bunun solda yaşanması bana garip geldi. Şimdi şöyle söyliyim, ben bunu hiçbir arabada hiçbir markada görmedim, duymadım, tecrübe etmedim. Belki çok yıllanmış araba kullanmadığım ve sahip olmadığım için bilemiyorum. 10-20 senelik araçlarda olabiliyordur falan haberim yok.

Bu arada şöyle belirteyim, bir aracta kullanıma bağlı olarak eskiyen ürünlerin değişmesi tabikide doğaldır ve ücreti dahilinde değiştirilmelidir de. Benim burada anlamakta zorlandığım nokta bir ayna caminin nasıl bu hale gelebilecegidir. Bunun mühendisliğini, ARGE sini yapan Volkswagen eğer bir hata yaptiysa bunu kabul etmeli ve gerekli yardımı göstermelidir. Tabikide dizayn ve tasarım sırasında hatalar olabilir ama müşteriye olan geri dönüşleri önemlidir. 

Ben de burada sadece yaşadıklarımı ve düşüncelerimi paylaşıyorum. Forumu çok aktif kullanmasamda, kullandığım zaman değerli arkadaşların yorumları ve konuları yol gosterici niteliğinde oluyor. Paylaşımın asıl sebebi değerli arkadaşların bilgi sahibi olmalarını istememdir.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@Sharks28 ayrıca yan aynalarda ısıtıcı özelliği var. Bazen unutanlar olabiliyor. 20 °C altındaki sıcaklıklarda çalışır ve ayna eğer ıslak ise kuruyabiliyor. Kış  aylarında da  devamlı açık kalmış olabilir. Diyebilirsiniz sadece tek aynada sorun var. Evet olabilir. Ama sadece bi ihtimal ve yorumumdur. 

Maalesef artık günümüzde herşeyin bir ömrü oluyor. Bunun için de garanti süresi mevcut. Ve bu süre, öyle bi hesaplamalar var ki.. bi bakmışsınız garanti bitti sorun ile karşılaşırsınız.

Epey uzattım konuyu sanırım, ha buarada volkswagen tanıdığımın felan değil. Sadece aracımdan gayet memnunum ve başıma gelmemiş bir durum hakkında sadece yorum yapabilirim.

Umarım memnuniyetinizi sağlarlar. Siz de yukarıda da belittiğim gibi randevu alırken yapılacakları önceden bildirin ki, ne siz ekstra talepte bulunmak durumunda kalın ne de işiniz aksasın.  

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
51 dakika önce, Sharks28 yazdı:

@forzaGilles bir aynanın camının durduk yere yerinden ayrılması ne kadar tutarlı değil ise 470tl bedelin ayna camı ve değişimi için istenmesi o kadar saçma. Zaten telefonda bana 200tl civarında bir bedel söyleselerdi onay verip yaptıracaktım.

Bu kulanıcı hatasıdır., benzer problemi yaşayanlar oldu., ayna ısıtıcısını açık unutursanız bu problem yaşanıyor.. yani sorun durduk yere ortaya çıkmıyor..!!

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@ogzogz şöyle belirtmek isterim ki, araçtan bende memnunum. Hatta ara ara değiştireyim diyorum ama alınacak başka araçta bulamıyorum. Bu arada aracı sürekli kullanmıyorum, bazen hafta sonları yol yapıp canım sıkılınca alıyorum aracı.

Mühendislik açıdan dediginiz doğru. Ömür hesaplarını çok ince matematikle yapıyorlar ve buradan para kazanmayı da istiyorlar haliyle. Zaten değiştirilemeyecek bir malzeme yapsalar markalar asıl geliri olan servisleri kapatmak zorunda kalırlar. Yaptıkları çok normal fakat bunu aracın en önemli yerinden birinde yaşamak beni şaşırttı açıkçası.

Isıtmalı ayna konusunda ise eşim kumandayı sürekli right konumunda bıraktığı için aynalar ıslak geziyor bile diyebilirim. Ama dediğiniz gibi bir tarafa zarar vermişte olabilir.

Değerli yorumlarınız için teşekkürler.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
7 dakika önce, forzaGilles yazdı:

Bu kulanıcı hatasıdır., benzer problemi yaşayanlar oldu., ayna ısıtıcısını açık unutursanız bu problem yaşanıyor.. yani sorun durduk yere ortaya çıkmıyor..!!

Teşhisiniz için teşekkür ederim. Dikkat edeceğim.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
  • Kurucu Yönetici

Ayna ısıtıcısı açık bırakılırsa zamanla ayna gevşeyebiliyor ve sonrasında düşebiliyor hocam. Yani diğer hocalarımızın da dediği gibi bu durum çoğunlukla kullanıcı hatası. Kasislerden geçerken gelen ses ise bu Golf 7'de kronik diyebiliriz, servis bunun için ön takımda gerekli yerlere spreyini sıkıyor. Servisin sizin isteklerinize aynı gün içerisinde bakması servisin o zamanki yoğunluğuna göre değişiyor her ne kadar siz haklı olsanız da. İşin özeti, yetkili servise bakım dışında iş düştü zaman sakin kafayla halletmek gerekiyor. 

Keyifli sürüşler dilerim.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@AhmetCakmak yorumlarınız için teşekkür ederim. Ayna ısıtıcısını gerekmedikçe kullanmayız. Açık bırakılarak sürüşe devam edildiği zaman böyle birşey olacaksa bunun önlemini servis yazılımsal olarak almalı veya belli bir sıcaklığın üzerinde sensör kontrolü yaparak hiç devreye sokmamalı, belki sokmuyordur ama net bilgim yok. Şunu da belirtmek isterim ki, servis bu konuyu irdelediginde bana kullanıcı hatası diye bir geri dönüş yapmadı. Söylediği şey, aynanın güneş alan bir yerde sürekli kalmış olabileceği ve zamanla bu yapiskanin özelliğini kaybedebileceği idi. Ben yine İstanbul'da yaşıyorum, Akdeniz bölgesinde yaşayan arkadaşlar hepten yandı o zaman :)

Alt takımdan gelen ses A3, Polo, Passat araçlarda da bizzat tecrübe ettiğim bir ses olduğundan dolayı kendileri de bunun farkında ve yardımcı olmaya çalışıyorlar sağolsunlar. Hatta bugünkü telefon görüşmemde kendilerine gerekiyorsa parçaları değiştirelim falan dedim ama yok yağlarız geçer dendi. 

Dediğiniz gibi şuan bakımda bakamadiklari noktalara sakin kafayla bakıyorlar. İnşallah güzel sonuçlar alırız. 

Iyi akşamlar.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Kartal Doğuş ile ben de Şubat ayında kötü bir süreç yaşadım. Senelik bakım için gitmiştim. Avek Ümraniye işyerime 1 dakika mesafede olmasına rağmen vites kolunda bazen olan titreme kayda geçsin diye Doğuş servisine gideyim dedim ve basit bir bakımda bile bin pişman oldum.
Normalde sabah ilk randevuyu alırsanız 11-12 gibi öğlene kadar teslim ederiz dedikleri aracı oraya gidince 3'te teslim edebiliriz dedikleri icin 30km uzaklıktaki evime git gel yapıp masraf ettim, neyse dedim.
Vites kolundaki titreme icin normal dediler tabii ki. (Sadece 4.viteste 2000 devirde titriyor, ne güzel normal) Kayda geçti nasılsa, neyse dedim.
Bakım sonrası aracı teslim ederken ne hikmetse 20bin kmdeki aracın yarım santimden fazla kalınlıktaki bir hava borusunun ucu için kedi yırtmış dediler. Akü koruma kilifi üzerindeki kedi tüylerine dayanarak söylüyor bunu arkadas. Boru alakasiz bir yerde. Hayvanin kaputun altinda vizir vizir gezecegi yer var sanki. Bu boruyu kedi nasıl yırtar kedinin sığabileceği bir yerde bile degil aklınız alıyor mu deyince yan çizdi ve önceki bakımlarda olmuş olabilir diye daha evvelki bakimlari yapan yetkili servise atti çamuru arkadaş. (Araç 10 tane bakim gormus sanki) Hadi neyse dedim.
Ellerinde de yokmuş parça, kodunu yazdırdım servis formuna, Ümraniye Avek'te sipariş ettirdik, geldi parça. Verilen kod ile değişecek yırtık parçanın alakası yok.... Forma yanlış yazmış! Hatalı verilen siparişin ücretini ödeyecektim diretmesem. Avek sağolsun zorlamadı da maraz çıkmadı. Kartal Doğuş'ta 267 TL denen hortumu Avek'te 56 TL'ye taktırdım. Bu nasıl iş anlamadım.

Velhasılı berbat bir deneyimdi. Daha da gitmem.

Pandemi sürecinin baslariydi, o yüzden şikayetle vesaire uğraşmadım ama aklıma geldikçe sinirleniyorum hâlâ :)

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.




×
×
  • Yeni Oluştur...