ÖTV İNDİRİMİ GELİYORMU ?


Bir deli kuyuya taş atıyor. Kırk akıllı o taşı çıkaramıyor.
ÖTV indirimi falan gelmez. Bunun olabilmesi için iktidarın değişmesi lazım.
Bende tam böyle düşünüyorum. Dsp ile gelen krizi iyileştirme paketi olarak bize geçirilen ÖTV günümüze kadar gelmiş indirim veya kaldırım olmaz bence de.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

Bugün 1 Temmuz 2020

Asparagas haberlerin sıkça bu tarihe değindiği ÖTV indirimi, beklediğim gibi gerçekleşmedi. (Zaten gerçekleşmesi için somut bir gerekçe de yoktu) 

Hatta ÖTV indirimi bir kenara, matrah bile değişmedi. 

Sanıyorum en son 2018 yılında güncellenen matrahlar, o dönem euro/tl paritesi 4.80 civarındayken hesaplanmıştır. Bugün ise parite 7.70... 

Memlekette orta gelir düzeyinin son 2 yılda yaşadığı alım gücü düşüşü başlı başına bir tez konusu. 

 
Olayi tamamen bir finansci gozuyle yorumlayacagim otomotiv sektoruyle ilgili sizler kadar bilgim yok. 

Vergi indirimi neden yapilir? satis yapip piyasayi hareketlendirmek icin.

Bu hareketliligin olusmasi icin temel faktor arac arzi yani piyasada bulunmasi gereken satilmamis arac. Suan satilmayan arac var mi? Yok.

Elimizde zaten 10 tane araba var ve turkiyeye girer girmez satiliyor yani talep var.

Otv indirimi olmasi icin mantiken suanki durumun tam tersi olmasi gerekir yani arz fazla - talep az olmasi gerekir.

Suan arz az aksine talep fazla araclar daha bayiye girmeden satiliyor.

Peki kendinizi bu noktada devlet yerine koyun. 10 tane araba var vergi alsaniz da satiliyor vergi almasaniz da satilacak. Alir misiniz almaz misiniz? Yorum sizin 😊

 
Olayi tamamen bir finansci gozuyle yorumlayacagim otomotiv sektoruyle ilgili sizler kadar bilgim yok. 

Vergi indirimi neden yapilir? satis yapip piyasayi hareketlendirmek icin.

Bu hareketliligin olusmasi icin temel faktor arac arzi yani piyasada bulunmasi gereken satilmamis arac. Suan satilmayan arac var mi? Yok.

Elimizde zaten 10 tane araba var ve turkiyeye girer girmez satiliyor yani talep var.

Otv indirimi olmasi icin mantiken suanki durumun tam tersi olmasi gerekir yani arz fazla - talep az olmasi gerekir.

Suan arz az aksine talep fazla araclar daha bayiye girmeden satiliyor.

Peki kendinizi bu noktada devlet yerine koyun. 10 tane araba var vergi alsaniz da satiliyor vergi almasaniz da satilacak. Alir misiniz almaz misiniz? Yorum sizin 😊
Ben de bir finans sektörü çalışanı olarak yorumunuzun altına imzamı atıyorum hocam. Bugünkü piyasa şartlarında ötv indirimi beklemek hayalcilik olur. 

 
Ben de olayı vatandaş oarak değerlendiriyorum: Vergi niye alınır? Malum! Üretim olursa (vatandaşın üretimi değil) gelir olur. Olmuyorsa vy yeterli değilse açığı kapamanın yolu vergidir.

Pandemi sürecinde,

petrol fiyatları dip yaptı

AB ve ABD ülkelerinde gıda fiyatları tarihlerinse düşmediği kadar düştü.

Petrol ve ürünlerinde ve gıdalarda tenzilat görebildik mi?

Ayrıca ithal ürünlerin vergilerine yeni düzenleme geldi yakında uygulanacak(yerli üretime teşvik amacıyla deniliyor)

vs...vs

Sizce ÖTV düşer mi!?

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Esasen pek çok başlık altında ÖTV indiriminin neden "olamayacağını" ifade etmiştim. Bu konuda eski başlıkları da merak edenler için:






Şu anda ise farklı bi konuya değinmek istiyorum, devlet kesinlikle ÖTV indirimi yapmasın! 

Nedenleri:

1) Konut kredisinde yapılan kampanya ev sahiplerine, müteahhitlik firmalarına yaradı. Faizden 30000tl elde edilen avantaj, 50000tl ev fiyatlarına zam olarak yansıdı. Ev sahibi olmak isteyen vatandaşa yarar yerine zarar açtı. (kendi sermayesi olup ta hiç dokunmadan full kredi ile eve girenleri ayrı tutuyorum, çünkü bu kampanya imkanı olmayanlar için esas alınarak yapıldı sözde..) 

2) Araç kredilerine yapılan kampanyada ise 0.49 faiz diyor, sadece reklam! Bu faiz oranıyla alabilen 10 kişi varsa söylesin. 0.69 faiz oranı da kısıtlı bir meblağ için veriliyor. Kısacası adam gibi araç kredi isteyen 0.89 orana razı olacak. Peki 3-4 hafta öncesi doğuş otonun yaptığını hatırlayan var mı? (Ki bunu diğerleri de yaptı) Sanıyorum 1 hazirandı, kredi kampanyasından 2 gün önce doğuş fiyatlara %4 çaktı. Malum haftalık düzenli olarak sıfır araç fiyatlar sürekli arttığı için kimse bunun kredi faiz indirimlerini kendi ceplerine doldurmak için olduğunu anlamadı. Corona dedik, sektörler batıyor dedik ama otomotiv distribütörleri peşin satan modunda puro yakmış ayakları masada... (Merak eden varsa DOAS hissesinin 5 yıllık grafiğine baksın, kağıt şu anda borsa tarihindeki en yüksek seviyesinde. )

3) Hurda teşviğini hatırlayan vardır. Olması gereken 12000tl ye kadar indirim esasen vatandaşlara 7000-5000tl ler şeklinde yansıdı. Tamam memlekette hurda araç kalmadı, kıymete bindi ama bayiler tğm hurda ları piyasadan 3000tl ye topladı, vatandaşa 7000tl den saydı. 

4) Devletin bu gibi vergi indirimi, vergi affı konularında sürekli oynaması sistemi allak bullak ediyor. Herşey den önce vergisini tam ve düzenli ödeyen vatandaş salak yerine konuluyor. Ödeme gücü olan bile artık "nasıl olsa af, indirim gelir" diye bekliyor. Diğer bir konu psikolojik, 1 gün önce yüksek ötv den alım yapan normal bir vatandaşın günahı devletine inanmak ve kanunlara riayet etmek mi ki 1 gün sonrasında ötv indirimiyle araç alan vatandaştan hak mahrumiyeti yaşıyor? 

Devletin asli görevleri arasında bu gibi kredi kampanyası, vergi teşviği vb. şeyleri yapmak değil, vatandaşını refah seviyesini ve alım gücünü korumak. Nihayetinde bunu yapamadıkdan sonra bugün ötv indirimi gelse ne olur, 1 yıl sonra golf 400.000tl olduktan sonra? 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Ayrıca ithal ürünlerin vergilerine yeni düzenleme geldi yakında uygulanacak(yerli üretime teşvik amacıyla deniliyor)

vs...vs

Sizce ÖTV düşer mi!?
2 tane kaportayı birleştiriyor, adı da yerli üretim oluyor, Koç grubundan toplu iğne alınmaz...

 
2 tane kaportayı birleştiriyor, adı da yerli üretim oluyor, Koç grubundan toplu iğne alınmaz...
Bursa'daki koskoca fabrikada  yapılanları 2 tane kaporta birleştirme olarak görüyorsanız aynen toplu iğne bile almayın derim.

Binek otomobiller kategorisinde Ford Otosan, Tofaş, Oyak Renault, Hyundai Assan, Toyota ve Honda’nın ülkemizde yaptığı üretimlerin yerli oranları hesaplandı. Hyundai’nin i20 modeli %62 oranla ilk sıraya otururken, markanın diğer modeli i10 ise %61 ile ikinci sıraya yerleşti. Koreli markayı %60.6 ile Fiat Egea Sedan takip ederken, son sırada ise %18.6 ile Honda Civic RS bulunuyor.

Renault, Clio Sport Tourer ile %56.1 yerli üretim oranına ulaşırken, Toyota ise çok satan C-HR modelinde %45-53 arası yerli üretim gerçekleştirdi. 


 

Geri
Üst Alt