3 Silindirli Araba Alınır mı? Motorlar Problemli mi?


zaman zaman arz talebe göre aradaki fiyat farkı değişebiliyor, 5 bin tl için tabi ki 1.0tsi alınmaz fakat mesela ben zamanında alırken bu fark 10bin tl idi (1.4 tsi vs 1.0tsi) üstelik o zaman araçlar bu kadar pahalı değilken 10bin tl ciddi fark oluyordu.
Aldığınız zamanı tabi bilemiyorum ancak muhakkak 10000tl farka değmiştir. 1.4tsi 125bg mi yoksa 150bg mi o da önemli tabi. 

Bugünün parasıyla 5000tl demek 750€, neredeyse bir opsiyon fiyatı. Kesinlikle değmez. 

Dediğim gibi artık 1.0tsi sadece midline plus da olduğundan böyle bir tezat durum oluşmuyor. 

 

3 silindirli 1.4 Tdi polom vardi. 3 yil kullandim, cok memnundum. Hatta kendine has bir sesi vardi ve bu ses benim cok hosuma gidiyordu. Gürültülü demek bence yanlis, karakteristik sesi var diyebilirim.

SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
haaahh   tam üzerine basmışsınız . 

3 silindir  1.4 TDİ  POLO   ? 

Kendine has ses ? 

2004  model bu  polodan vardı arkadaşta 

dizel  sesi   budur işte !  (TSİ sessizliği için  idrar yarışı bu 3 silindir TDİ pololarla yapılırsa  . dizel gürültü den dolayı temiz sopa yer )  

gaza kökleyince  kendine has dediğimiz bu ses  iyice  tok bir kükreme sesine döüşürdü . 

ben 2004 modeli için konuştum . 

arkadaş kullanırken .  kulaklarımı tıkadığımı hatırlamıyorum .  gaza kökleyince  kaputtan bariz dizel makamında ama kükremeli sesi zevk verirdi

 
1.0EcoTSI 2017 manuel ibiza araca sahiptim yük altında veya boş şehir içi, şehir dışı yolculuklar yaptım performans ve yakıt olarak( ortalama tüketim hep 5 altı, uzun kullanım 6 altı.) bekleneni hatta fazlasını veriyordu fakat yokuşlarda dur kalk yaptığım zaman saçmalıyordu sanki istop edecek gibi. Yer yer az ter akıtmadım diyebilirim ve arada çıkan balata kokusu hala burnumda. Belki de debriyajı kullanamıyordum kim bilir, sonuçta ilk defa düşük hacimli bir araç kullanıyordum.  :D Bir başka zaman sahip olduğum 1.4EcoTSI 2017 manuel leon fr araç  ise yüzdesel olarak çok fazla yakıt tüketim farkı yoktu ve hatta daha fazla performansta cabası.

Özetle;
Çevreciyim, 10-15bin + fark vermek istemiyorum denilirse gayet alınabilir bir motor. Adamlar çözmüşler işi.

Heh.. hatırlatayım sesi sizi yer yer gaza getirebilir.

ibiza'dan bir görsel;

IMG_3557.JPG

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Geçenlerde arkadaşımın a3 1.0 aracını kullandım. Sesi çok tatlı. Gaza basma isteği doğuyor insanda. Tüketimde güzel. Ses de. Daha ne olsun dedim . Ama çekiş biraz zayıf. Ama bence makul.

 
Geçmiş olsun hocam sizin ve 3 silindir bmw kullanıcılarınin hiç suçu yok karakteri neyse ona göre davrandıniz sonuç yüzlerce kronik sorun ve magduriyetler...
Teşekkür ederim hocam evet karakterine göre kullandık aracı ama baya masraf açtı hayat tecrübe edilerek öğreniliyor :)

 
1.0 dsg ibizanın yaptığı.
Dsg katkısıyla bu arabanın 1.0 olduğuna inanamıyor insan.
c3794bda0a6b7697ddc2225a219f6680.jpg


Venus Z10 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
@slck DSG gerçekten uyumlu çalıştığı motorlarla birlikte arabayı şaha kaldırıyor. Ah birde bu kadar naif olmasa...

 
@Haktan motor boğulmuyor aksine araştırmalarda ve teknik verilerde hem hızlanma hem son hız olarak 1.2 motora karşı çok üstün kalıyor. Biraz yanlış bir karşılaştırma olmuş hocam...

 
Bende 1.2yi alırken cok terettut etmistim gerek yakit gerek gidis gerek cekis olarak son derece memnunum fakat bence bu motorlar cok kuvvetli fakat dikkatli kullanmak gerekiyor.asiri zorlamamak gerekiyor.helehele yazilimdan filan uzak durmali diye dusunuyorum

 
@slck  tam olarak anlatmak istediğim konu resimle özetlemiş hocam...

Bu araba bunun için değil zorlamaya gelmiyor sonra çok sıkıntılar çıkarıyor

Sonuçta turbo beslemeli güç turbo mili de bi yere kadar...

Aslında 3 silindirli araçların kapısına ;

Aracınizda yeteri kadar tork mevcut lüzumsuz yere kullanmayiniz bir ömür size hizmet eder yazsalar güzel olacak :)

güzel günlerde kullanmaniz dileği ile....

 
Ben 2018 ve 2019 yillarinda iki defa sifir km 1.0tsi dsg golf aldim.

2018'de 1.4tsi ve 1.0 tsi arasindan 1.0tsi sectim

2019'da 1.5 tsi ile 1.0tsi arasindan 1.0 tsi sectim, fark 5 bin liraydi (dizel 7 bin liraydi, 2.elde fiyati uctugu icin dizel almadigima pismanim, simdi 2.elde fark en az 15 bin)

Aslinda 1.5 tsi avrupada ve türkiyede tutulmadi, dogus otoda 1.5 tsi cok az getirdi eylül 2019'a kadar, ama eylülden sonra talep artinca avrupada satisi düsük oldugu icin buldugu 1.5 motoru türkiyeye getirdi, 1.0 motorun talebi avrupada canli oldugu icin 1.0 cok az geldi farkettiyseniz eylülden sonra

Neden tutlmadi 1.5 tsi?

Ilk olarak avrupada tutulmamasinin sebebi arada kalmis bir motor, yani ne tasarruflu ne performansli, avrupali ekonomik araba istediginde 1.0 aliyor performans istediginde 2.0tsi alabiliyor, bizim gibi arabanin fiyati birden bire 2.5 kat artmiyor, fiyat farki fazla olmuyor

Ikincisi 1.0 tsi cok iyi motor, bircok ödül almis, kullanan herkes cok olumlu geri dönüs yaptigi icin belki abarti ama  bir nevi "rockstar" muamelesi görüyor

Son olarakta cevre bilinci avrupada cok önemlidir, dizeller vebali muamelesi görür, dizelin alternatifi olarakta lanse edildi

BMW 3 silindirli motorlar psa grubunundur, alman mali degildir eger bir degisiklik olmadiysa

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
haaahh   tam üzerine basmışsınız . 
3 silindir  1.4 TDİ  POLO   ? 
Kendine has ses ? 
2004  model bu  polodan vardı arkadaşta 
dizel  sesi   budur işte !  (TSİ sessizliği için  idrar yarışı bu 3 silindir TDİ pololarla yapılırsa  . dizel gürültü den dolayı temiz sopa yer )  
gaza kökleyince  kendine has dediğimiz bu ses  iyice  tok bir kükreme sesine döüşürdü . 
ben 2004 modeli için konuştum . 
arkadaş kullanırken .  kulaklarımı tıkadığımı hatırlamıyorum .  gaza kökleyince  kaputtan bariz dizel makamında ama kükremeli sesi zevk verirdi
 
 
Benimki 2015 model 6C2 kasaydi. Hala sokakta arkamdan bile gelse sesinden tanirim. Beni hic rahatsiz etmiyordu, hala kardeşim de var arada binerim bence polo icin cok uyumlu kasa motor ikisidir.

Gecenki konuda tartisma cikmisti, sanirim ben gurultulu seviyorum veya kulaklarim az duyuyor [emoji16][emoji16][emoji16]

SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 

@Nizamettin Kepoğlu o zaman şu örnek cuk oturur . benim bahsettiğim 2004 1.4 tdi  polodaki ses ?

2001-2005   B5 kasa  1.9 TDİ Passatın   dizel sesiyle eş  bir sesti . (sonuçta eş zamanlar) 

tsi sessizliği fanatizmi   dizel diyince bunları kastediyorsa çok haklılılar ....  passatın bu 1.9 tdi motoru emniyetin ford otosan ekip  aracı sesiyle aynı makamda çalıyor kabul  

 fakat gaza kick down basınca motordan içeriye gelen nükleer  reaksiyon  sesi fixtir.  bu passatlarda. 

gelelim güncel kasa mk7 / mk7,5 1.6 tdi motora ? ses kısık / cılız  bass yok  gaza basınca homurtu yok . 

 tsi = hiç ses yok 

1.6 tdi = ses yok 

1.9 tdi = dizel sesi 

2003_Volkswagen_Passat_(3BG_MY03)_SE_V6_sedan_(2010-05-04)_01.jpg

 

Geri
Üst Alt