3 Silindirli Araba Alınır mı? Motorlar Problemli mi?


[mention=255]slck[/mention]  tam olarak anlatmak istediğim konu resimle özetlemiş hocam...
Bu araba bunun için değil zorlamaya gelmiyor sonra çok sıkıntılar çıkarıyor
Sonuçta turbo beslemeli güç turbo mili de bi yere kadar...
Aslında 3 silindirli araçların kapısına ;
Aracınizda yeteri kadar tork mevcut lüzumsuz yere kullanmayiniz bir ömür size hizmet eder yazsalar güzel olacak

güzel günlerde kullanmaniz dileği ile....
 
Hocam bu 1.0 dsg ibiza işyerinden bir arkadaşımızın.Tabiri caizse araba ve dsg hunharca kullanılmakta.Bende canı ne kadar dayanacak çok merak ediyorum.Daha 6000 km de.

Venus Z10 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 

@slck değerli hocam sizin yapmıs olduğunuz davranışı eleştirmek değil amacım haddime de değil sadece...

Bu araçların ömürleri çok yüksek ne hikmetse arac dışardan gelir bakım malzemesi desek yerli malı kullanacak kadar babagit yoktur sanırım hepsi dışardan hepsi ortak cemizen dışarı gider bizi geçtim artı geldik gidiyoruz bin şekilde iyi kötü yaşadık çocuklarımız?... 

E arkadaşın çocuğu yok:))) 

@smhk değerli hocaminda dediği gibi biz bu cesaretı nereden buluruz bimem...

Motor daha açılmamış bile pistonlar yuvasına alışmamis 6 binde muhtemel vatandaş satacak 20 binde alan arkadaşa olan olacak 1.0 mi dsg mi tövbe diyecektir ne yazık ki...

1.0 araba alıp hunharca kullanmak bana mantık dışı geliyor üretim amacı belli sonuçta nazik...

Arabalara farklı gözle bakıyorum sanirim anlam çok yüklüyorum fakat öyle zamanlar geliyor ki candan öte can taşıyorlar o yüzden sanırim...

Yine keyif sizin güzel giderler herşey gonluzce olsun ben davranisa lafım yok olamazda zaten fakat bu gibi davranışlar ne yazık ki araç ömründen aldığıni ve örneklerin Çok fazla olduğunu naçizane fikirlerimle açıklamaya çalıştım...

Saygılarimla... 

 
@krym hocam sayenizde yine güzel bilgiler edindik...

Ilk olarak avrupada tutulmamasinin sebebi arada kalmis bir motor, yani ne tasarruflu ne performansli, avrupali ekonomik araba istediginde 1.0 aliyor performans istediginde 2.0tsi alabiliyor, bizim gibi arabanin fiyati birden bire 2.5 kat artmiyor, fiyat farki fazla olmuyor...

Arada kalmış motor tespiti çok yerinde olmuş...

Herşey gonlunuzce olsun Saygılarımla...

 
@Mmt0634 Arada kalmış motor derken Avrupa için olabilir ama bizim için güzel bir motor. Aktif olarak kullanıyorum ve önceki 1.4 versiyonlarına göre hem performans hem ekonomi olarak her şey yerinde.

 
1.0tsi çok başarılı bir motor, bunda sanırım rakipler dahi hem fikir. 

Ancak Aynı donanım 2019 model, eşdeğer km 1.0tsi ile 1.5tsi golfler arasında sarı sitede "ortalama" 15bin tl civarı fiyat farkı mevcut. (10000 de var 20000 de). Demekki 1.0tsi motorlar alındıktan sonra dizel ve 1.5tsi ile arasındaki fiyat farkını 2.elde tam olarak korumuyor. 

1.0 motor ürün gamı içerisinde Polo, Ibiza, Golf, Leon, troc, vb. B - C segmentte kullanılırken, 1.5 motor golf, leon, passat, arteon, tiguan, karoq, Ateca gibi C - D segmentte kullanılmaktadır. VW şu anda en büyük yatırımını 1.4tsi yerine getirdiği 1.5 tsi üzerine yapmakta ve 150bg ve 130bg versiyonlarıyla ilerlemekte. 

Diğer yandan 1.5tsi motorlarda tıpkı 1.4tsi gibi arkalar bağımsız süspansiyon ile gelmekte. (Arka koltukta seyahat eden eşim ve çocuğum için bulunmaz nimet diyebilirim) Ayrıca teknolojik olarak 2 silindir kapatma özelliği (ACT) ve motoru komple kapatma (cruise) özellikleri yanında, değişken geometrili turbo kullanmaktadır. 

1.5tsi ilk versiyonunda skoda araçlarda "kangooring" sorunlarıyla adından bir dönem söz ettirdi, sonrasında sorunun sadece manuel araçlarda bir dönem karşılaşıldığı bildirildi ve devamı gelmedi. 

Nihayetinde ekonomi odaklı çok başarılı bir motor olan 1.0tsi 2020 itibariyle sadece midline plus olarak getirilmekte olup, comfortline ve highline donanımlar 1.5tsi olarak gelmekte. 

VW çatısı altındaki tüm markaların bundan sonraki ana motor (veya bel kemiği) 1.5tsi olarak görünmektedir. 

Konuyu daha fazla dağıtmadan kısa bir bilgi vermek istedim :)  3 silindir motorlar içerisinde 1.0tsi çok başarılıdır, tartışmak yersiz. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@tiesay

1.0-1.5 tsi arasinda 15-20 bin lira fark yok, 1.5tsi araclar eylül sonrasi, cogunlukla 2020'de geldi ve 1.0tsi midline manuel haric eylül ayindan bu yana gelmiyor, 1.0 tsi ile 1.5 tsi arasinda  1 yil fark var, 1.5 tsi 2018 yilinin tamaminda hic gelmedi ve 2019 yilinda eylüle kadar hic gelmedi denecek kadar az geldi, 15 bin lira fark sadece motor farki degil, 1.5'ler cok yeni arabalar ayrica eylülden sonra gelen 1.5 tsi araclar büyük ekran ve genellikle kis paketle geldi, bu faktörleri düsersek 1.5 aslinda 1.0 kadar prim yapmamis bile diyebiliriz.

1.5tsi bel kemigi degil, büyük ihtimal önümüzdeki yil 130bg'likten sonra tamamiyla yerini 1.4 mild hybride birakacak, yani eski 1.4 motor bile 1.5'ten daha kyimetli vw icin,

illede bel kemigi diyeceksek bunu avrupa icin 1.0tsi  ve amerika icin 2.0 tsi diyebiliriz (amerikada sadece 2.0 motorla satiliyor)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Bende 1.0 TSI DSG kullanıcısı olarak kendi görüşümü belirteyim. Şu ana kadar bir sorunla karşılaşmadım. Araç alırken beni bu araca iten durum, düşük vergi ve yakıt tüketimi oldu. Asla bir performans beklentim yoktu, ama şehir için de aman aman bir eksisi yok, 3 silindir micra kullanma deneyimim olduğu için söylüyorum bunu. Her 3 silindir aynı değildir :)  Sesli mi çalışıyor ? Rölantide normal bir benzinliden çok farklı değil bence ama zorlanmalarda küçük enişte bir v6  :D

 
@farukal bazen teorik veriler yanıltıcı olabilir pratikte test etmek gerek  :sofor:
Ben test ettim haktan bey. 1.2 tsi dsg aracı manuel aracımla her türlü 0-100 ve roll olarak 60-120 geçiyor. 1.2 ağır kalıyor. 1.6 dizel golfleride geride bırakıyor 1.0 bunları bizzat kendim test ettim. Teorik verilere güvenebilirsiniz. :)

 
 En büyük dezavantajı motorun çalışma prensibi gereği kalibrasyonsuz olması ,Gürültülü çalışması. Lakin Hafiften bir tok sesi de yok değil.

Ekonomik yakıt tasarrufu, Vergisi düşük olması ve Genelde B segment araçlar olup Şehir içinde Kullanım rahatlığı Artılarıdır.

Benim için 3 silindir Türkiye deki araç sıralamam;

1- Fort Fiesta

2- Renault Clio

3-vw grubu ( polo-golf) ŞEklinde olup özellikle Ford Fiesta motoru Gerçekten Teknoloji ve verimlilik olarak çok beğenmiştim. 

 
@tiesay

1.0-1.5 tsi arasinda 15-20 bin lira fark yok, 1.5tsi araclar eylül sonrasi, cogunlukla 2020'de geldi ve 1.0tsi midline manuel haric eylül ayindan bu yana gelmiyor, 1.0 tsi ile 1.5 tsi arasinda  1 yil fark var, 1.5 tsi 2018 yilinin tamaminda hic gelmedi ve 2019 yilinda eylüle kadar hic gelmedi denecek kadar az geldi, 15 bin lira fark sadece motor farki degil, 1.5'ler cok yeni arabalar ayrica eylülden sonra gelen 1.5 tsi araclar büyük ekran ve genellikle kis paketle geldi, bu faktörleri düsersek 1.5 aslinda 1.0 kadar prim yapmamis bile diyebiliriz.

1.5tsi bel kemigi degil, büyük ihtimal önümüzdeki yil 130bg'likten sonra tamamiyla yerini 1.4 mild hybride birakacak, yani eski 1.4 motor bile 1.5'ten daha kyimetli vw icin,

illede bel kemigi diyeceksek bunu avrupa icin 1.0tsi  ve amerika icin 2.0 tsi diyebiliriz (amerikada sadece 2.0 motorla satiliyor)
Esasen uzunca bir mesaj yazdım ancak konunun uzamaması,  tartışılması gereken yerin de bu başlık olmaması ve nihayetinde herkesin ne kullanıyorsa onla mutlu olması gerektiğine inandığım için sildim. 

Keyifli forumlar 

 
Bende bu motora sahip Bmw 1.18 ve Golf 1.0 TSI kullandım. Çok uzun süre kullanmadım.5.000K civarı.Tek sevmediğim yönü sarsıntılı ve gürültülü çalışması.Devirli kullanım da tatlı homurtulu küçük , altı silindirli keyfi vardı.Çekişi üzmeyen, alt devirde dâhi istekli bir motor.

 
Bir dönem peynir ekmek gibi satılan (ve üzülerek söylemeliyim ki benim kaçırdığım) 1.0 audi a3 sedanlarda start-stop sisteminin çok sarsıntılı ve geç tepki verdiğinden bahsediliyordu. Audi yazılımı nedeniyle mi yoksa bu motorun olduğu tüm araçlarda mı durum böyle? 

 

yazdıklarınıza altımı imza atarım bende olsam aynısını yapardım.

1.0 tsi dsg golfun en iyi motorudur benim görüşüm.

avrupada en çok 1.0 tsi golf 8 satıyor... nedeni çok açık ortada...

bu sözlerinize imzamı atarım...
 

Ben 2018 ve 2019 yillarinda iki defa sifir km 1.0tsi dsg golf aldim.

2018'de 1.4tsi ve 1.0 tsi arasindan 1.0tsi sectim

2019'da 1.5 tsi ile 1.0tsi arasindan 1.0 tsi sectim, fark 5 bin liraydi (dizel 7 bin liraydi, 2.elde fiyati uctugu icin dizel almadigima pismanim, simdi 2.elde fark en az 15 bin)

Aslinda 1.5 tsi avrupada ve türkiyede tutulmadi, dogus otoda 1.5 tsi cok az getirdi eylül 2019'a kadar, ama eylülden sonra talep artinca avrupada satisi düsük oldugu icin buldugu 1.5 motoru türkiyeye getirdi, 1.0 motorun talebi avrupada canli oldugu icin 1.0 cok az geldi farkettiyseniz eylülden sonra

Neden tutlmadi 1.5 tsi?

Ilk olarak avrupada tutulmamasinin sebebi arada kalmis bir motor, yani ne tasarruflu ne performansli, avrupali ekonomik araba istediginde 1.0 aliyor performans istediginde 2.0tsi alabiliyor, bizim gibi arabanin fiyati birden bire 2.5 kat artmiyor, fiyat farki fazla olmuyor

Ikincisi 1.0 tsi cok iyi motor, bircok ödül almis, kullanan herkes cok olumlu geri dönüs yaptigi icin belki abarti ama  bir nevi "rockstar" muamelesi görüyor

Son olarakta cevre bilinci avrupada cok önemlidir, dizeller vebali muamelesi görür, dizelin alternatifi olarakta lanse edildi

BMW 3 silindirli motorlar psa grubunundur, alman mali degildir eger bir degisiklik olmadiysa

 

Geri
Üst Alt