Jump to content

Motor Aşırı Isındı Uyarısı, Yardım !


Recommended Posts

Gönderildi: (düzenlendi)

Öncelikle yorumlarınız için herkese teşekkür ederim.Bu arada Ramazan bayramınızıda kutlar, hayırlara vesile olmasını dilerim.Önceki yorumumda söylediğim gibi bugün bir yolculuk yapmam gerekiyordu.Burada yazılanlardan sonra aracı kullanmamayı düşündüm, fakat hem önemli bir durumdan ötürü yolculuk yapmam gerekiyordu hemde uyarıyı ilk gördüğümde hararet ibresine dikkat etmemiştim ve gerçekten bir sorun olup olmadığını hararet ibresinin 90 derecenin üstüne çıkıyormu diye merakımdan, yola çıkmadan önce yağ ve su seviyelerini kontrol ederek ve 90 derecenin üstüne çıkmaya başladığı anda sağa çekip durmayı göze alarak  120 km olan yolculuğumu tamamladım.Gözüm hararet ibresi ve yağ sıcaklığındaydı.Gidiş yolunda korktuğumdan 70 km hızı geçmedim, ama hızlanmaya başladığımda sanki ufaktan yukarı doğru kıpırdıyordu hararet ibresi bende yüklenmedim o yüzden, dönüş yolunda ise varış noktasına yaklaşınca hızımı arttırdım ve hatta klimayıda açtım.Hararet ibresi 90'ı geçmedi.Yolculuk esnasında yağ sıcaklığı max 105 dereceyi gördü.Ve yolculuğun sonunda dahi fan çalışmadı.İlk olay olduğunda öğle vaktiydi ve hava 35 36 derece civarlarında.Bugün ise yağışlı ve fotoğraftada gördüğünüz gibi ortalama 14-16 derece civarlarındaydı.Bununla ilgili olabilirmi bilmiyorum.Çarşamba günü servise  götürmeyi düşünüyorum.Fakat bir arıza var ise servis bunu cihaz vs. bağlayıp görebilecekmi yoksa aynı olayın tekrar başıma gelmesini mi bekleyeceğim bilmiyorum... @forzaGilles @Ender @atacandiri @ZITIPAŞA @typhoons

IMG_20200524_152237.jpg

tarihinde muhammedfatih tarafından düzenlendi
.
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@muhammedfatih hocam devir daim pompasındaki elektrikli bir alet var o su döngüsü için açılıyor ve araç su döngüsünü sağlıyor, fakat bu parça bazen tutukluk yapıyor bu sebepten ötürü hararet yükseliyor sizde bir kere yaptıysa bozulduğu anlamındadır ileride daha çok beklemediğiniz anlarda yapıcaktır. Benim 29 30 derece yapmadığı olurdu gece dönerken yağmurlu havada 10 derece yaptığı oldu o yüzden sizi yanıltmasın denk geliceksiniz illa ki ve git gite daha çok olmaya devam edicek, eğer bir daha yaparsa videoya alın ondan sonra servise götürün aracınızın garantisi varsa eğer direk götürün, ayrıca kontak kapatınca elektrikli alet kapanıyor bazen tekrar çalıştırınca düzeliyor ilk zamanlar ama ben ilk başıma geldikten 2 ay sonra kontak kapatmam bile işe yaramadı bozulmuştu komple o yüzden aksatmadan direk servise götürün aracınızı. Bu arada bu arıza bazen fabrikasyon parçadan dolayı bazende koyulan antifrizden dolayı yapabilir, @mehmetmert hocam söylemişti bana o bu konuda bilgi sahibi bana söylediğinin benzerini yazdım buraya şu an, hayırlı bayramlar :)

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Merhaba Hocam, Yaptığınız yorumdan ve yolculuğunuzdan Şuan bir sıkıntı olmadığıni çıkarıyorum. Lakin Servise gitmenizde fayda görüyorum en azından hata varsa servis sorgusunda bilgisayarla kontrolünde çıkacaktır.  Devirdaim bazen elektronik okumada hata algılayabiliyor. Kalıcı yada geçici olduğunun en sağlıklı yolu kontrol edilmesinde. Vag grubu araçlarında Kronik olduğundan ve motor aciddi zarar verebileceğinden ilk fırsatta Servise göstermenizi tavsiye ediyorum. Son olarak Sıcaklık Kısmı için Yağ değilde Hararet tablosuna bakmamız önemli. Bazen yağ sıcaklığı 105 de olabilir 80 de yani o kısım sizin sorununuz değil. 

iki seçenek var sizin durumunuz için 

1.Şanzuman aşırı ısındı KEnara çekin 12-20 dakika soğumasını bekleyin demiştir ki bu Güzel haber olanıdır.

2. ise Aracınız Aşırı ısınmıştır, Hararet göstergesi 90 üzerinde göstermiştir ( siz farketmemiş olsanızda) işte o zaman Devir daim sıkıntısı vardır anlamındadır.

Hayırlı Bayramlar diliyorum.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Bugün servise uğradım.Cihazla araca bağlandılar ve bir problem görünmediğini söylediler.İstersem ücreti mukabilinde devirdaim pompasını söküp kontrol edebiliriz dediler.Triger kayışına kadar sökülüp bir kaç gün serviste kalacaktı araç.Şuan için şehir içinde kısa mesafelerde kullandığım için söktürmedim.Servise gidiş geliştede klimayı açıp denedim, herhangi bir sorun olmadı.Bir kaç gün gözüm hararet göstergesinde kontrollü bir şekilde kullanacağım.90 derecenin üstüne kıpırdadığını görürsem şayet artık gidip söktürürüm.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Merhabalar. Bnm araç malumunuz 2014 model (2015 Ocak ayında trafiğe çıkışlı) 1.2 tsi 105 hp DSG comfortline. Şuan 53400 kmdeyiz. Full servis bakımlı. Şubat ayınan beri soğutma suyu azalttığını tespit ettim kayıtlarımı aldım. Perşembe günü serviste devirdaim pompası ve kayışı değiştirildi. Normal fiyat 2200 tl idi. 1300 tl ye mal oldu. Birde ekleyeyim; Tsi araçlarda devirdaim pompası şanzımanın üstünde bulunuyor ve buraya sızdırma yapıyor bu maksatla aracın altına değil şanzıman üstünde kalıyor su. 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
Merhabalar. Bnm araç malumunuz 2014 model (2015 Ocak ayında trafiğe çıkışlı) 1.2 tsi 105 hp DSG comfortline. Şuan 53400 kmdeyiz. Full servis bakımlı. Şubat ayınan beri soğutma suyu azalttığını tespit ettim kayıtlarımı aldım. Perşembe günü serviste devirdaim pompası ve kayışı değiştirildi. Normal fiyat 2200 tl idi. 1300 tl ye mal oldu. Birde ekleyeyim; Tsi araçlarda devirdaim pompası şanzımanın üstünde bulunuyor ve buraya sızdırma yapıyor bu maksatla aracın altına değil şanzıman üstünde kalıyor su. 
Gecmis olsun hocam

Bu nasil bir fiyat tutarsizligi

2014 model 1.2 aracimda 3 ay önce yetkili serviste 1.800 tl civari odedim

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@HONEY Bülent hocam. Vw servislerini anlamak mümkün değil. 
Geçen sene Ağustos ayında senelik bakımda servis danışmanı aracımın Dsg iyi niyet garantisi dedikleri bu durumun bnm araç için 7 yıl olduğunu ve 2022 ye kadar devam edeceğini söylemişti. Şimdide Almanya demişki artık bilmiyorum nasıl olduysa 2012-2015 modeller 5 yıl, 2016-2019 3 yıl imiş. 
Devirdaim pompası değişiminde baya kurcaladım dedim ben niye servise geliyorum? Sadece dsg mi iyi niyet? Devirdaim pompası bu da kronik vs karıştırdım bu kadar düşürebildim. 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
36 dakika önce, Tracy299 yazdı:

Merhabalar. Bnm araç malumunuz 2014 model (2015 Ocak ayında trafiğe çıkışlı) 1.2 tsi 105 hp DSG comfortline. Şuan 53400 kmdeyiz. Full servis bakımlı. Şubat ayınan beri soğutma suyu azalttığını tespit ettim kayıtlarımı aldım. Perşembe günü serviste devirdaim pompası ve kayışı değiştirildi. Normal fiyat 2200 tl idi. 1300 tl ye mal oldu. Birde ekleyeyim; Tsi araçlarda devirdaim pompası şanzımanın üstünde bulunuyor ve buraya sızdırma yapıyor bu maksatla aracın altına değil şanzıman üstünde kalıyor su. 

Hocam selam faturaya bakıp devirdaim pompasının parça kodunu söylebilir misiniz..?

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
  • 1 ay sonra...

Herkese merhaba, olayın üstünden 1 ayı aşkın bir süre ve yaklaşık 2000 km mesafe geçmiş bulunmakta.Bilgilendirme amaçlı yazmak istedim.En son 27 Mayıs tarihinde "motor aşırı ısındı" uyarısı üzerine servise uğradığım da bir hata ve problem görülmemiş isteğim doğrultusun da devir daim pompasına kadar sökülüp incelenecekti.Aynı uyarı tekrarlanırsa tekrar getireceğimi söyleyip ayrılmıştım.Söylediğim gibi 2000 km mesafe yaptım üzerine, uzun yol ve şehir içi.Çok şükür herhangi bir sorun yaşamadım.Ortalama 500 km'de bir ortaya çıkan DPF temizliği hariç fan da çalışmadı.Hararet göstergesi normal.Neden başta böyle bir uyarı çıktı hiç bir fikrim yok.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, muhammedfatih yazdı:

Herkese merhaba, olayın üstünden 1 ayı aşkın bir süre ve yaklaşık 2000 km mesafe geçmiş bulunmakta.Bilgilendirme amaçlı yazmak istedim.En son 27 Mayıs tarihinde "motor aşırı ısındı" uyarısı üzerine servise uğradığım da bir hata ve problem görülmemiş isteğim doğrultusun da devir daim pompasına kadar sökülüp incelenecekti.Aynı uyarı tekrarlanırsa tekrar getireceğimi söyleyip ayrılmıştım.Söylediğim gibi 2000 km mesafe yaptım üzerine, uzun yol ve şehir içi.Çok şükür herhangi bir sorun yaşamadım.Ortalama 500 km'de bir ortaya çıkan DPF temizliği hariç fan da çalışmadı.Hararet göstergesi normal.Neden başta böyle bir uyarı çıktı hiç bir fikrim yok.

Aynı durum benim de başıma geldi ben uyarı almadan 110 derece gibi olayı farkedip sağa çektim arabayı durdurdum tekrar çalıştırdım anında devir daim fan devreye girip 90 a çekti birdaha da olmadı sanırım devir daim devreye girmiyor takılıyor, bu olayın üstünden 2 sene 40bin km geçti sıkıntı yok ama kronik bir sorun devirdaim 100 120 binde çoğu araçta değişiyor. Vw in utanmazlıklarından sadece bir tanesi.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Karşınızda toyota lan cruiser bunun ki de can bunun ki de devir daim arabistan çöllerinde o kum tepesinden bu kum tepesine lastikleri indirip adeta araçla sörf yapıyorlar sıcaklık 50 derece hissedilen 60 ne yağ eksiltiyor ne hararet yapıyor toyota candır kim ne derse desin vw motorları tırt. Araç sadece motordan ibaret olsa satar alırım ama bunların araçları da çok tipsiz.

IMG_20200702_153647.jpg

tarihinde bf417 tarafından düzenlendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
57 dakika önce, bf417 yazdı:

Aynı durum benim de başıma geldi ben uyarı almadan 110 derece gibi olayı farkedip sağa çektim arabayı durdurdum tekrar çalıştırdım anında devir daim fan devreye girip 90 a çekti birdaha da olmadı sanırım devir daim devreye girmiyor takılıyor, bu olayın üstünden 2 sene 40bin km geçti sıkıntı yok ama kronik bir sorun devirdaim 100 120 binde çoğu araçta değişiyor. Vw in utanmazlıklarından sadece bir tanesi.

Doğrudur hocam, çok kişiden duydum devir daim pompası değişimini.Şans mı diyelim, kısmet mi diyelim.Temennimiz tekrar etmemesi.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar merhaba, benim aracimda da devirdaim pompasinin baglandigi bolgede kaçak tespit edildi. Conta degisimini sordum olmaz komple degismesi lazim dediler. Servise biraktim araci. Kafama takilan soru bu parcayi degismek icin sokulen kisimlarda sorun cikar mi? Triger vs sokulecek sanirim. Ayarinin bozulmasi va gibi olumsuz bir durum gelisir mi sizce?

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@bf417 kesinlikle land cruiser bir arabadan daha fazlasidir, ortadogu-afganistan-pakistan ve afrikadaki terör örgütü liderlerinin tercih ettigi arac olarakda meshurdur, Usame bin Laden'in bu arabaya olan hayranligi meshurdur, alt seviyedeki teröristler ise toyota hilux kullanirlar

biz ise vergiler dolayisiyla rüyamizda görürüz bu canavarlari

ayrica  yeniside eskiside gercekten cok tipsiz, japon araclari honda haric genelde cirkindir veya bize cirkin geliyor

tarihinde krym tarafından düzenlendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
16 dakika önce, ZaGani yazdı:

Arkadaşlar merhaba, benim aracimda da devirdaim pompasinin baglandigi bolgede kaçak tespit edildi. Conta degisimini sordum olmaz komple degismesi lazim dediler. Servise biraktim araci. Kafama takilan soru bu parcayi degismek icin sokulen kisimlarda sorun cikar mi? Triger vs sokulecek sanirim. Ayarinin bozulmasi va gibi olumsuz bir durum gelisir mi sizce?

Aracınız 100 bine yakınsa trigerı da aradan çıkartın km düşükse size kalmış işçilik triger için ayrı bir dert tsi 180bin tdi 120 bin normal şartlarda değişim gerektiriyor.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
1 dakika önce, bf417 yazdı:

Aracınız 100 bine yakınsa trigerı da aradan çıkartın km düşükse size kalmış işçilik triger için ayrı bir dert tsi 180bin tdi 120 bin normal şartlarda değişim gerektiriyor.

Hocam aracim 56 binde sizce deger mi

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, ZaGani yazdı:

Hocam aracim 56 binde sizce deger mi

Kendi aracım olsa sadece devirdaimi değiştiririm ne olacağı belli değil belki satarsınız alan adam bunu  trigeri değişmiş 2 bin daha fazla veriyim mi diyecek? Kaldı ki km de çok düşük. Devir daimi serviste değiştirmenizi öneririm garantil iş olur.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
On 24.05.2020 at 3:43 PM, muhammedfatih yazdı:

Öncelikle yorumlarınız için herkese teşekkür ederim.Bu arada Ramazan bayramınızıda kutlar, hayırlara vesile olmasını dilerim.Önceki yorumumda söylediğim gibi bugün bir yolculuk yapmam gerekiyordu.Burada yazılanlardan sonra aracı kullanmamayı düşündüm, fakat hem önemli bir durumdan ötürü yolculuk yapmam gerekiyordu hemde uyarıyı ilk gördüğümde hararet ibresine dikkat etmemiştim ve gerçekten bir sorun olup olmadığını hararet ibresinin 90 derecenin üstüne çıkıyormu diye merakımdan, yola çıkmadan önce yağ ve su seviyelerini kontrol ederek ve 90 derecenin üstüne çıkmaya başladığı anda sağa çekip durmayı göze alarak  120 km olan yolculuğumu tamamladım.Gözüm hararet ibresi ve yağ sıcaklığındaydı.Gidiş yolunda korktuğumdan 70 km hızı geçmedim, ama hızlanmaya başladığımda sanki ufaktan yukarı doğru kıpırdıyordu hararet ibresi bende yüklenmedim o yüzden, dönüş yolunda ise varış noktasına yaklaşınca hızımı arttırdım ve hatta klimayıda açtım.Hararet ibresi 90'ı geçmedi.Yolculuk esnasında yağ sıcaklığı max 105 dereceyi gördü.Ve yolculuğun sonunda dahi fan çalışmadı.İlk olay olduğunda öğle vaktiydi ve hava 35 36 derece civarlarında.Bugün ise yağışlı ve fotoğraftada gördüğünüz gibi ortalama 14-16 derece civarlarındaydı.Bununla ilgili olabilirmi bilmiyorum.Çarşamba günü servise  götürmeyi düşünüyorum.Fakat bir arıza var ise servis bunu cihaz vs. bağlayıp görebilecekmi yoksa aynı olayın tekrar başıma gelmesini mi bekleyeceğim bilmiyorum... @forzaGilles @Ender @atacandiri @ZITIPAŞA @typhoons

IMG_20200524_152237.jpg

Yağ sıcaklığından ziyade Hararet önemli :) 

 

20170727_230829.jpg

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...