Yeni Başlayan Titreme Problemi


Sharks28

Üye
Katılım
16 May 2019
Mesajlar
140
Tepkime puanı
130
Konum
İstanbul
İsim
Alper
Arkadaşlar merhaba.

Geçtiğimiz hafta içi aracın sol aynası aniden yolda giderken titremeye başladı. 120 - 130km hızlarda iyice belli olduğunu farkettim. Otoyolda giderken sadece aynanın değil aracın titrediğini farkettim. Sağ koltukta ve direksiyonda titreme bariz görünüyor ve trimlerde de bu hissediliyor. Yaklaşık 1 ay önce lastik değişimi ve balans ayarı yapılmıştı. Balans bozukluğunun buna sebep olacağını düşünmüyorum. Perşembe gününe bu problemle alakalı servis randevusu aldım. Daha önce böyle bir problem yaşayan arkadaş varsa ve bilgi verirse memnun olurum. Onun haricinde sorunu öğrendiğimde sizinle de paylaşacağım. Bu arada araç kazasız ve servis bakımlı.

 
Öncelikle merhabalar,eski 1.6 tdi dsg higline aracımda da, Cc 1.4 tsi da da aynı sorunu yaşadım.Rastlantı mıdır bilmem hep lastik değişiminden sonra başladı bende de bu sorunlar.Önceleri ara ara,özellikle soğuk ve bozuk yollarda kalkışlarda titreme varken,daha sonra sorun ilerledikçe de neredeyse tüm vites geçişlerine ve yüksek süratlere sıçradı.Malesef iki aracımda da kavrama değişti.Bende ki sorun ile aynı ise,şayet araç özellikle kalkışta şanzımanda çakıl seker gibi çok inceden bir ses ile birlikte gaz pedalında titreme mevcutsa, büyük ihtimal kavrama yüzündendir hocam.İnşallah ben yanlış anlamışımdır da sorun başka birşeydendir.Çevremde çok fazla akrabam galericik yaptığı için biliyorum,piyasadaki çoğu dsg araçta ,özellikle 2012 2016 yılları dsg'lerde kavrama değişmesi kronik bir rahatsızlık.Araç parça değişimlerine baktığımızda 30-40 binde dahi kavrama değiştiren birsürü cc,polo,golf,passat,leon...vb gördüğüm için,hatta şaka değil 100.bine kadar 2 defa kavrama değiştiren CC gördüğüm için artık bende mecburen manuel vites bir Golf tercih ettim.Garantiniz bittiyse bile aracınız servis bakımlı olduğu için iyi iyi niyet kapsamından yararlanma ihtimaliniz oldukça yüksek olduğu için bir nebze şanslısınız,inşallah rot gibi basit bir arızadandır...
Bahsettiğiniz gibi vites geçişlerinde bir titreme hissetmedim, bu arada araç 57000km ye geldi ve viteslerinde de bir problem farketmedim. Umarım kavrama vs gibi problemler çıkmaz. Size de çok geçmiş olsun. Aracı genellikle eşim kullandığı için manuel araç tercih edemiyorum. Siz sorunu kökten çözmüşsünüz.

 
Upvote 0

İnşallah dediğiniz gibidir. Bu arada sadece sol ayna titriyor. Sağ aynada birşey yok. 
Aracınızın Rot balans ihtiyaı var DSGile bir problem değil yaşadığınız durum. 120-130 km hızlara ulaşınca aracınızın lastik balansı ve Rot ayarı muhtemel düzensizliğin dışarı vurumudur. Kaliteli bir Rot balans işlemi yeterli olacaktır. Tavsiyem bilgisayarlı rot balans yapan işinde kaliteli bir yer bulmanız. 

Not: Servislerde Rot balans olmaz olsa da kaliteli olmaz Hocam. Bunu dikkate almanızı öneririm.

 
Upvote 0
bence de balanstan hocam direksiyona da vuruyor mu peki hissettiriyormu ? Büyük ihtimalle ya kurşunu düştü iyi yapamadılar yada balansı yapamadılar . Yazlık kışlık değiştirirken sürekli başıma geliyordu benimde .

 
Upvote 0
@Sharks28 iyi bir lastikçi balans ayarı yaptıktan sonra lastikleri araca takar., sonrasında seyyar balans makinesi ile lastikler takılı vaziyetteyken tekrardan balansları kontrol eder.,

Standart balans makineleri bakımlarınyapılmadığı zaman ayarı ve kalibrasyonu bozulabiliyor., seyyar balans makinesi bu kusurları algılar ve sıfır hata ile balans yapar.. 

Balans ayarını seyyar balans makinesi olan bir yere yaptırın., şayet problem balans kaynaklı ise hemen ortaya çıkar..

 
Upvote 0
Benimde aynı hızlarda oluyordu 130 gibi  120 dusunce hicnir sey olmuyordu lazerli balans yaptırdım duzeldi

 
Upvote 0
120 130 gibi hızlarda titremenin bir çok sebebi var. Lastik değişiminden sonra meydana geldiyse yapacağınız ilk iş eski lastikleri yada başka bir lastik takıp rot balans ayarını güzelce yaptırıp denemelisiniz. Lastik fabrikasyon hatalı olabilir. Hiç alt takımı falan kurcalatmayın ilk işiniz bu olsun.Sorun lastikte değilse alt takımı kontrol ettirmeniz lazım. Düşük bir ihtimal de jantınızda yamukluk olabilir.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
Aracınızın Rot balans ihtiyaı var DSGile bir problem değil yaşadığınız durum. 120-130 km hızlara ulaşınca aracınızın lastik balansı ve Rot ayarı muhtemel düzensizliğin dışarı vurumudur. Kaliteli bir Rot balans işlemi yeterli olacaktır. Tavsiyem bilgisayarlı rot balans yapan işinde kaliteli bir yer bulmanız. 

Not: Servislerde Rot balans olmaz olsa da kaliteli olmaz Hocam. Bunu dikkate almanızı öneririm.


Benimde aynı hızlarda oluyordu 130 gibi  120 dusunce hicnir sey olmuyordu lazerli balans yaptırdım duzeldi


120 130 gibi hızlarda titremenin bir çok sebebi var. Lastik değişiminden sonra meydana geldiyse yapacağınız ilk iş eski lastikleri yada başka bir lastik takıp rot balans ayarını güzelce yaptırıp denemelisiniz. Lastik fabrikasyon hatalı olabilir. Hiç alt takımı falan kurcalatmayın ilk işiniz bu olsun.Sorun lastikte değilse alt takımı kontrol ettirmeniz lazım. Düşük bir ihtimal de jantınızda yamukluk olabilir.
Çok teşekkür ederim. İstanbul Pendik civarında tavsiye edebileceğiniz bir yer var mı balans ve rot işlemi yaptırabileceğim?

 
Upvote 0
bence de balanstan hocam direksiyona da vuruyor mu peki hissettiriyormu ? Büyük ihtimalle ya kurşunu düştü iyi yapamadılar yada balansı yapamadılar . Yazlık kışlık değiştirirken sürekli başıma geliyordu benimde .
Araç giderken direksiyonu bıraktığımda hafif bir titreme mevcut ama bırakana kadar farketmedim. 

 
Upvote 0
Çok teşekkür ederim. İstanbul Pendik civarında tavsiye edebileceğiniz bir yer var mı balans ve rot işlemi yaptırabileceğim?
Ender hocamın dediğinin aksine Doğuş Kartal da iyi bir rot balans ölçümü olduğunu duymuştum@Jesi Adnan Abiden. Gördüğünde daha detaylı bilgi verir.
 
Upvote 0
Çok teşekkür ederim. İstanbul Pendik civarında tavsiye edebileceğiniz bir yer var mı balans ve rot işlemi yaptırabileceğim?
Hocam Doğuş Oto Kartalı ben de tavsiye ederim rot ayarı için ancak serviste fiyat biraz fazla olduğu için eğer servis dışında yaptırmak isterseniz Sultanbeylide goodyear bayisi Kop-las Lastik var. Ben çok araştırmıştım zamanında rot cihazları yetkili servistekiyle aynıydı hatta rot ayarı sonrasında sağlıklı olması için direksiyon açı sensörünü de sıfırlıyorlar. Uzak gelmezse tavsiye ederim.

 
Upvote 0
Ender hocamın dediğinin aksine Doğuş Kartal da iyi bir rot balans ölçümü olduğunu duymuştum@Jesi Adnan Abiden. Gördüğünde daha detaylı bilgi verir.
Demek ki işler kesat servislerde bu aralar :)  o işleri de yaptıklarına göre . Ama serviste olması ve hakkıyla yapılabiliyor olması da ayrı güzel bence. (y)

 
Upvote 0
Arkadaşlar merhaba. Sizlerin de dediği gibi bugün aracın rot balans ayarı kontrol edildi ve usta rotta ve balansta bozukluk olduğunu belirtti. Akşam aracı test için yola çıktım ve titremelerin geçtiğini farkettim, ama bana biraz daha titreme var gibi geliyor. O yüzden aracı 1 - 2 hafta daha kullanıp test etmeye karar verdim. Bu arada, rot ayarından sonra aracın altından gelen gacırtı seslerinin de bayağı bir azalmış olduğunu fark ettim. Bunu geçtiğim kasislerde ve bozuk yollarda test ettim. 

Bunun haricinde, sol aynada görülen titreme halen devam etmektedir. Aynaları elimle kontrol ettiğimde sol aynada bir gevşeklik olduğunu gördüm. Sağ ayna darbelerde çok hareket etmezken sol ayna oynuyordu. Bu nasıl durup dururken ortaya çıktı anlamadım açıkçası. 

Herkese iyi akşamlar.

15900084101383970836945689087447.jpg

 
Upvote 0
Merhaba, sıkıntı hafiflemiş ama tecrubelerimden edindiğim bilgilerden nacizane öneride bulunayım, aklınızda bulunsun;

1- 4 Lastik hava basıncı kontrol edilmeli.
2- 4 Jantın iç kısımları temizlenmeli(aşırı kir birikimi varsa dengeyi bozacaktır).
3- 4 Teker balans ayarı kontrol edilmeli.
4- Jantlar radiallikten(yuvarlak) uzaklaşmış olabilir(çukurlara sert giriyorsanız). 

Hala düzelmedi ise ve araç dizelse,
1- Partikül rejenerasyonu esnasında anormal davranabiliyor.
2- Enjektör kalibrasyonu yapılabilir. 

Son olarak DSG araçlarda kavramanın tam kavrayamaması (özellikle soğuk havalarda) sonucu titreme hissedilebiliyor. 

 

 
Upvote 0
@CanKay84 Koplas lastiğe 2019 yazında gitmiştim, baska forumlarda da okudum açı sensörünü sıfırlıyorlar diye. Balans bittikten sonra araba sistemde yok vs gibisinden konustular. Rot ayarını cidden kötü yapmışlardı.

Doguş oto kartalda yaptırdım hemen sonrasında(~190tl civarında). Gayet güzel yaptılar. Pahalı ama serviste yapılmasından yanayım.

 
Upvote 0

Rot Balans ayarı tam olmamış gibi duruyor, bu arada lastikleri 0 mı aldınız ikinci el'mi. lastiklerde de sıkıntı olabilir. 

 
Upvote 0

Geri
Üst Alt