Aracın Camında Buğulanma?


Skyline

Katılımcı Üye
 
Katılım
24 Eki 2019
Mesajlar
1,616
Tepkime puanı
1,202
Konum
Ankara
İsim
Musa
Arkadaşlar şuan camdan bakarken gördüm kusura bakmayın fotoğraflar net değil ama anlaşıldığını düşünüyorum. Diğer araçların camlarında bir şey yokken benim aracımın camında buğulama var, merak ettim neden olabilir acaba?

IMG_20200508_011958.jpg

IMG_20200508_011953.jpg

 

konuda buğu ile problemimi yazmıştım deneme yanılma ve incelikle takiplerim sonucu :

ön cama su fışkırtınca camı temizlemek için, sol şoför kapı camı ve sol arka kapı tamimiyle buğulanıyor arka cam da yarıya kadar buğulanıyor bundan eminim artık, ama neden ve çözümü nedir fikri olan var mı ? ön cam torpido ve göğüs kısmında herhangi bir su kaçağı veya nemlenme yok kontrol de ettim damlayan kaçıran bir yer ön cam çevresinde ve konsol kısmında yok, kaldı ki arka sol cam neden buğulanıyor onu da anlamış değilim:)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
@emrdmrc camlarınızı temizlemeyi deneyin. 

Bir de oturduğunuz tarafta insan vücudunun sıcaklığıyla buğulanma olmuş olabilir.

Bir de yolcu tarafına oturup deneyin..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
konuda buğu ile problemimi yazmıştım deneme yanılma ve incelikle takiplerim sonucu :

ön cama su fışkırtınca camı temizlemek için, sol şoför kapı camı ve sol arka kapı tamimiyle buğulanıyor arka cam da yarıya kadar buğulanıyor bundan eminim artık, ama neden ve çözümü nedir fikri olan var mı ? ön cam torpido ve göğüs kısmında herhangi bir su kaçağı veya nemlenme yok kontrol de ettim damlayan kaçıran bir yer ön cam çevresinde ve konsol kısmında yok, kaldı ki arka sol cam neden buğulanıyor onu da anlamış değilim:)
Bagajdaki stepnenin oraları kontrol ettiniz mi ? Bazen su alabiliyor çünkü.

 
Upvote 0
Arkadaşlar bu sorunların hepsini ben de yaşadım.

Sabah işe gidiyorum. Her şey yolunda. Akşam bir çıkıyorum. Benim arka cam ön cam bembeyaz. Diğer hiç bir araçta yok.

Üstelik normal bir buğu da değil. Bildiğin içeride birisi duş almış gibi :)   Camda yoğunlaşıp su aşağı doğru kaymış.

En can sıkıcısı da bu sonra camda hep iz yapıyor.

KESİNLİKLE traş köpüğü sürmeyin. Ben sürdüm daha beter oldu. Cam da da yağımsı bir tabaka kalıyor. Ama gene buğu yapıyor.

Bir diğer sorun, (Ben Ankara dayım) kışın ayazını bilirsiniz Ankara'nın. Bir keresinde karla karışık yağmıştı.

Sabah işe gitmek için indiğimde ön camın üstü kar, onun altı buz (donmuş) tu, sonra araca girdim bir de ne göreyim, arabanın ön camı içten de donmuş. (Normal hoooh yaptığımızda camda oluşan o ince tabaka gibi bir buğu yapsa o donmaz) mübarek "dedim ya sanki içeriden sauna var gibi camlarda kalın bir tabaka oluşuyor" 

Sabah bir de onu çözdürmeye uğraştım. İnanın 45dk dan fazla yola çıkamadım. "Zaten bizim araçlar çok geç ısınıyor"

Anlayacağınız kesinlikle bir yerlerden bir şekilde su alıyor ama bulamadım. 

(Lakin belirtmeliyim ki, yağmursuz kurak Ankara soğuğunda öncesinde de yakın zamanda yağmur yağmamışken bile aynı buğuyu yaptığı oluyordu)

Havalar ısınmaya başladı şimdi sorun yok. Fakat pirinç olayını önümüzdeki kış deneyeceğim :)

 
Upvote 0
@ogzogz Ben kisin isinmak icin hic AC acmiyorum. Sadece fan acip motor sicakligi ile isiniyorum. Bundan mi bahsediyorsunuz ? Yani kisin mutlaka AC ile isinin mi diyorsunuz icerideki nemin ayarlanmasi ve on camin icerden bugulanmasinin onune gecmek icin ..?
AC tuşu açık olsun veya olmasın araba klimalarının ısıtma özelliği yoktur., markası ne olursa olsun hiç bir arabanın klimasının ısıtma özelliği yoktur.,

Misal dışarısı -5°C derece olsun AC tuşuna bastınız sıcaklığı da 27-28 'e ayarladınız., böyle bir seneryoda klima aracı ısıtmaz çünkü araç klimaları ısıtma yapmak için tasarlanmamıştır., kabin içine gelen sıcaklığı kalorifer vasıtasıyla yani motorun sıcaklığından faydalanarak sağlanır..

YAZ-KIŞ farketmeksizin AC tuşu açık kalsın ve klimayı AUTO modda kullanın.,

Kışın AC tuşu açık ve AUTO modda kullandığınız zaman, sıcak hava kalorifer vasıtasıyla sağlanacak ve klima da ara-ara devreye girerek iç ortamın nemini dengeler..

Özetle yakıt tüketimi artar diye korkmayın araba klimalarının ısıtma özelliği yoktur.

 
Upvote 0
@byte hocam ben de ankaradayım. Araçta yaz kış bu pirinç ya da nem toplayan torbalar var şirketlerin depolarında felan da kullanılır. Ondan bulunuyor. Sürekli halı paspas kullanıyorsanız ayakkabıdaki ıslaklığı direkt emiyor. Araba ısınınca buharlasıyor, gece soğuyunca cama yağmur bulutu gibi yapısıyorlar. 

Onun dışında aracı devamlı kullanırken oto mod normal havalarda klima kapalı 22, soğuk havalarda 25-26 şeklinde sürekli aktif kullanınız. 

Ac açıp kapama kısmı arkadasların dediği gibi ancak ben kışın sürekli kapalı kullanıyorum. Buğu ile vs de uğraşmıyorum. Sadece arabaya biner binmez oto mod hava sirkulasyonunu devam ettiriyorum. Zaten ne üşüyorsunuz ne yanıyorsunuz o şekilde. 

 
Upvote 0
@forzaGilles AUTO hep açık kalmalı mı, aracı stop etmeden OFF yapıp,  sonra ertesi gün aracı çalıştırdıktan sonra ON  mu yapmalıyız.

 
Upvote 0
@forzaGilles AUTO hep açık kalmalı mı, aracı stop etmeden OFF yapıp,  sonra ertesi gün aracı çalıştırdıktan sonra ON  mu yapmalıyız.
Auto mod fan hızını kontrol eder ortamın ısısına göre fan hızını yükseltir veya azaltır., bu sayede ayarladığınız istenilen sıcaklıkta konforlu bir sürüş yaparsınız., bu sayede üşüme veya aşırı sıcaktan bunalmazsınız.,

Auto mod gerekli koşularda hava kanatçıklarını kontrol ederek, havayı konforlu şekilde yönlendirirek ortamın ısısını optimum seviyede tutar.,

Bu olumlu özellikleri sayesinde yakıt tüketiminiz azalır.,

Otomatik klimayı manuel klima mantığıyla kullandığınızda sürekli aynı hava akımına maruz kalırsınız., çünkü klima sürekli aynı fan hızında üfelme yapacağı için bir süre sonra ya çok üşürsünüz yada sıcaktan çok bunalırsınız..

Özetle auto modun açık kalması sizin yararınıza bir durum., otomatik bir klimaya sahipken neden anolog klima mantığıyla konfor kaybı yaşayalım..?

Otomatik vitesli bir aracı sanki o araç Manuel mişş gibi kullanmanın bir mantığı olmadığı gibi., otomatik klimayı da analog klima (manuel klima) gibi kullanmakta ısrar etmek sizin konforunuzu olumsuz etkiliyecek bir dezavantaj yaratır..

Elbette istisnai durumlarda veya herhangi bir olumsuzlukta klimayı manuel şekilde zaten kullanabilirisiniz..

Bakkal amca doğal köy yumurtam var ister misin..? yok amca sen bana endüstriyel tesiste suni yemle beslenmiş tavuktan çıkan yumurtadan ver., o yumurta mideme daha iyi geliyor gibi bişey.. :)

 
Upvote 0
@forzaGilles O zaman benim aracımda bagajda ya da herhangi bir yerde su alma/nemlenme olmamasına rağmen kışın nadir de olsa ön camın içten buğulanması kışın AC'yi hiç kullanmadığım için midir ?

 
Upvote 0
Aracı içerden buğu yapan arkadaşlara tavsiyem araç motoru ısındıktan sonra ısıyı sadece yüz kısmına üfleyen konuma alıp kaç derece üflediğini kontrol etmek. Eğer 70 dereceden bayağı bi az üfleme yapıyorsa 20 - 35 derece gibi o zaman aracın iç kalorifer peteği büyük ihtimal tıkanmıştır. Bende petek değişimi sonrası buğulanma olayı tamamen ortadan kalktı.

IMG_20201231_192540.jpg

 
Upvote 0
Aracı içerden buğu yapan arkadaşlara tavsiyem araç motoru ısındıktan sonra ısıyı sadece yüz kısmına üfleyen konuma alıp kaç derece üflediğini kontrol etmek. Eğer 70 dereceden bayağı bi az üfleme yapıyorsa 20 - 35 derece gibi o zaman aracın iç kalorifer peteği büyük ihtimal tıkanmıştır. Bende petek değişimi sonrası buğulanma olayı tamamen ortadan kalktı.
/monthly_2021_03/IMG_20201231_192540.thumb.jpg.35408c38a747b95a1d1c10b4cdc083f1.jpg
70 derece mi ilk defa duyuyorum sanki bir yanlışlık var

70 derece olsa o plastik izgaralar deformasyon olur
 
Upvote 0
@HONEY Bi yanlışlık yok hocam, kardeşimde kendi arabasını başka bi dereceyle ölçtü ondada ortalama 75 derece çıktı. Hatta youtube de videolar var petek değişimi öncesi ve sonrası, onlarda da yaklaşık 70 derece civarı gösteriyor.

 
Upvote 0

@forzaGilles Açıklama için teşekkürler.

AUTO Konumundayken aracı stop etmek doğru mu?

AUTO 'yu aracı  çalıştırtıktan sonra mı açmalıyız?

 
Upvote 0

Geri
Üst Alt