Jump to content

yusuf

Avek Ümraniye'de Yaşadığım Sorun

Recommended Posts

Avek Ümraniye yetkili servisinde su kaçağı sorunu ile gittim. Su pompası değişimi yapacaklarını ilettiler. Devamında da motor yıkama işlemi yapılacak dediler. Koku olmaması adına. Bu işlemler yapıldıktan sonra aracı teslim aldım.

İlk etapta hiçbir sorun yoktu. Devamında Araçta tekleme sorunu başladı ve 2 hafta dolmadan motor ikaz lambası yandı. Arıza kodlarını sorguladığımda 3. Ve 4. Silindirde ateşleme arızası olduğunu gördüm. Ateşleme arızasının verildiği tarih de bu arıza kayıtlarında görünmektedir. EPC lambası ve araç arıza ışığı su pompası değişiminde yanmıyordu ve araçta en ufak bir sorun yoktu.

Servise ilk gittiğimde ateşleme sistemini kontrol etmelerini söyledim. Servis ateşlemeden olmadığını düşünüp araçta olur olmadık bir çok parça değişti. Ve hiç biri sorunu düzeltmedi. Yakıt basınç pompasını değişip 3600 fatura çıkardılar ve düzeldi dediler. Gittim bir test ettim araç olduğu gibi.  En son benim ısrarlarım sonucu bujiler değişti. ve bu değişirken bir de yakıt hortumu değiştiler. Sorun buji değişimi sonrası düzeldi. Geri eski pompayı takın dedim çünkü pompa 2500tl. Israrlarım sonrası benim pompayı taktılar sorun yine görünmedi. Onlara göre hortumdanmış. Diğer değiştirdikleri şeylerin ve bujilerin parası benden alındı. Ben her ihtiyacını serviste gören bir insandım ve çevremi bu şekilde yönlendirirdim. Şu saatten sonra en ufak bir güvenim kalmadı. Doğuş merkeze şikayet ettiğimde pompa değişimi esnasında da sistemde yakıt arızası göründüğünü belirtiyorlar. Oktan değeri düştüğü için yakıt arızası her zaman görülebilir. Önemli olan ateşleme arızalarının olup olmamasıdır. Fotoğraflarda motordaki arızalar ve hangi tarihte bu arızaların görüldüğü mevcuttur.

Forumda da herkese yetkili öneren birisi olarak artık yetkili servise gidin lafını benden duyamazsınız. Bu kadar işten anlamayan insanlardan oluşan bir topluluk görmedim. Servis danışmanlarını konu dışında tutuyorum. Onların ilgisi vs en ufak bir sorun yaşamadım. 

Screen Shot 2020-04-03 at 17.56.04.png

Screen Shot 2020-04-03 at 17.56.18.png

Screen Shot 2020-04-03 at 17.56.29.png

Screen Shot 2020-04-03 at 17.56.42.png

Screen Shot 2020-04-03 at 17.56.54.png

Screen Shot 2020-04-03 at 17.57.03.png

Screen Shot 2020-04-03 at 17.57.15.png

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Abi geçmiş olsun çok tatsız bir olay yaşanmış sonuç olarak sorunun halen devam ediyor sanırım. Nasıl bir yol izlemeyi düşünüyorsun


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Türkiyede devlete ait eğitim ne durumda ki vw servisler endüstri meslek liseli stajiyer yada mezun kadrolu  çırak / kalfa çalıştırıyor? (Periyodik bakımları onlar yapıyor ) , her yıl wolfsburg fabrikaya erasmusa giden teknik eğitim alan doğuş personeli yapmıyor yani)

Keza ustalar ? ......(aklı çalışan eli marifetli ustanın doğusta ne isi var...)

Gecmiş olsun allah kimseyi vw yetkili servislerin eline düşürmesin 

%2,3 ?

Yada her 42 kişilik sınıftan  1 kişi

 

IMG_20200403_182529.png

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
17 dakika önce, Gökhan Bilgin yazdı:

Abi geçmiş olsun çok tatsız bir olay yaşanmış sonuç olarak sorunun halen devam ediyor sanırım. Nasıl bir yol izlemeyi düşünüyorsun


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

hocam bujileri değiştirdikten sonra sorun düzeldi. ama onlara kalırsa sorunu aşağıdaki boru çözdü. 3. ve 4. silindir ateşlemesi bu boruyla çözüldü :DWhatsApp Image 2020-04-03 at 18.43.55.jpeg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Gecmis olsun hocam

Araciniz kac model ve km de

Motor yikamadan dolayı bujiler arizalandi sanirim

Motor temizletmek istiyorum ama tirsiyorum yillar önce passat 1.8t aracimda motor yikatmistim bir süre sonra abs beyni bozulmuştu

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

geçmiş olsun kardeşim,   serviste kafası çalışan eski ustaların hepsi özel servis açtı ben artık yetkiliye götürmüyorum...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
5 dakika önce, HONEY yazdı:

Gecmis olsun hocam

Araciniz kac model ve km de

Motor yikamadan dolayı bujiler arizalandi sanirim

Motor temizletmek istiyorum ama tirsiyorum yillar önce passat 1.8t aracimda motor yikatmistim bir süre sonra abs beyni bozulmuştu

hocam 2016 model 2.0 TSİ. Tamamen yetkili bakımlı araç.

Size tavsiyem motor temizleme spreyi alıp elinizde bir bez ile kendiniz temizlemeniz olur. Şahsen ben bir daha asla dışarda motora sprey bile sıktırmam.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
hocam bujileri değiştirdikten sonra sorun düzeldi. ama onlara kalırsa sorunu aşağıdaki boru çözdü. 3. ve 4. silindir ateşlemesi bu boruyla çözüldü [emoji3]986319216_WhatsAppImage2020-04-03at18_43_55.thumb.jpeg.4372cdd49e9851d6ba42c4b6873e18a0.jpeg

Bu borudan olma ihtimali yok sensör yok bişey yok nasıl olurda bozulabilir salak yerine koymaya çalışıyorlar galiba. Biz yıllardır farklı marka model araçlarımızın motorlarını yıkarız gerekli sensörleri kapatıp bunlar anladığım kadarıyla herhangi bir maskeleme işlemi yapmadan basınçlı suyu vurmuşlar veya şuda olabilir basınçlı sudan daha fazla zarar veren hortum suyudur tazik olmadığı için su atılan yerde birikip oksidasyona yol açar bu ikisinden biridir abi ama bilemem tabi tam olarak tekrar geçmiş olsun tekrarı yaşanmaz inşallah :)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Gördüğüm kadarıyla load %100 gibi bir değerde hatayı vermiş. Kısaca ateşleme hatası missfire.

Zaten 4 ve 6 kez missfire vermiş, frekansı yazıyor muhtemelen bunlar kesiklik sayısı. 3 kereden fazla olursa motor arıza ışığıda yanar. Bu arıza ışığı 2. dereceden arızalar için geçerli. 1. dereceden olsa anında ışık yakardı zaten.

Bence bujiler uzun süre değişmediyse servise gitmeden değiştirelebilirdi zaten çok pahalı değil. Diğer arızayıda silindir kapattığı için vermiş.

Benim anlamadığım bu kadar basit ve kolay, nokta atışı atabilecekleri bir arızada neden onu değiştirmek istemişler anlamıyorum. Bu arada yakıt aldığınız yerede dikkat edin, %3 etanol zorunluluğu kaldırıldı ve başka oktan artırıcılar ile bu karşılanıyor/yada karşılanmıyor. Kötü yakıta denk gelirseniz her şey temiz olsada bu olabilir. Geçmiş olsun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun , ülkemiz de 2.0 tsi motor üzerine uzmanlaşmış o kadar  usta varken açıkcası ben yetkili servise götürmezdim . Genelde deneme yanılma ve önceki tecrübelerden yararlanarak bizim ustalarımız iş yapar servisede çok golf r geldiğini düşünmüyorum. Motor yıkandıktan sonra ıslak bırakılırsa bujilere su kaçıp bujiler bozulabiliyor ilerde bobinlerde de sıkıntı olabilir . Sürekli motor yıkayan bir insanım ayda 1 kesin yıkarım kurutma yaptığım için başıma bi iş gelmedi büyük ihtimalle acele ile kurutmadan kapattılar . 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, mbonat yazdı:

Geçmiş olsun , ülkemiz de 2.0 tsi motor üzerine uzmanlaşmış o kadar  usta varken açıkcası ben yetkili servise götürmezdim . Genelde deneme yanılma ve önceki tecrübelerden yararlanarak bizim ustalarımız iş yapar servisede çok golf r geldiğini düşünmüyorum. Motor yıkandıktan sonra ıslak bırakılırsa bujilere su kaçıp bujiler bozulabiliyor ilerde bobinlerde de sıkıntı olabilir . Sürekli motor yıkayan bir insanım ayda 1 kesin yıkarım kurutma yaptığım için başıma bi iş gelmedi büyük ihtimalle acele ile kurutmadan kapattılar . 

Hangi özel servisi tavsiye edersiniz hocam bundan sonrası için 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hocam geçmiş olsun yetkili servistede arkadaşların söylediği gibi bilgili usta yok iyilerde kendi yerini açtı bende bunlardan birine gidiyorum bütün vag grubunda uzman arkadaş ikitelli avem grup aydın ustayı tavsiye ederim anahtarı rahatlıkla bıraktığım yer değişmesi gereken şeyleri gösteriyor senin istediğin değiştir dediğin şeyler sağlamsa değiştirmiyor tavsiye ederim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
37 dakika önce, yusuf yazdı:

Hangi özel servisi tavsiye edersiniz hocam bundan sonrası için 

Yusuf geçmiş olsun.Belki sonrası için Maslak'ta powershop ve pasaoglu var sürekli bu tarz araçlarla uğraşıyorlar. Rutin bakımları yine serviste yaptırıp daha kapsamlı işlemler için faydalanabilirsin. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
3 saat önce, yusuf yazdı:

Avek Ümraniye yetkili servisinde su kaçağı sorunu ile gittim. Su pompası değişimi yapacaklarını ilettiler. Devamında da motor yıkama işlemi yapılacak dediler. Koku olmaması adına. Bu işlemler yapıldıktan sonra aracı teslim aldım.

İlk etapta hiçbir sorun yoktu. Devamında Araçta tekleme sorunu başladı ve 2 hafta dolmadan motor ikaz lambası yandı. Arıza kodlarını sorguladığımda 3. Ve 4. Silindirde ateşleme arızası olduğunu gördüm. Ateşleme arızasının verildiği tarih de bu arıza kayıtlarında görünmektedir. EPC lambası ve araç arıza ışığı su pompası değişiminde yanmıyordu ve araçta en ufak bir sorun yoktu.

Servise ilk gittiğimde ateşleme sistemini kontrol etmelerini söyledim. Servis ateşlemeden olmadığını düşünüp araçta olur olmadık bir çok parça değişti. Ve hiç biri sorunu düzeltmedi. Yakıt basınç pompasını değişip 3600 fatura çıkardılar ve düzeldi dediler. Gittim bir test ettim araç olduğu gibi.  En son benim ısrarlarım sonucu bujiler değişti. ve bu değişirken bir de yakıt hortumu değiştiler. Sorun buji değişimi sonrası düzeldi. Geri eski pompayı takın dedim çünkü pompa 2500tl. Israrlarım sonrası benim pompayı taktılar sorun yine görünmedi. Onlara göre hortumdanmış. Diğer değiştirdikleri şeylerin ve bujilerin parası benden alındı. Ben her ihtiyacını serviste gören bir insandım ve çevremi bu şekilde yönlendirirdim. Şu saatten sonra en ufak bir güvenim kalmadı. Doğuş merkeze şikayet ettiğimde pompa değişimi esnasında da sistemde yakıt arızası göründüğünü belirtiyorlar. Oktan değeri düştüğü için yakıt arızası her zaman görülebilir. Önemli olan ateşleme arızalarının olup olmamasıdır. Fotoğraflarda motordaki arızalar ve hangi tarihte bu arızaların görüldüğü mevcuttur.

Forumda da herkese yetkili öneren birisi olarak artık yetkili servise gidin lafını benden duyamazsınız. Bu kadar işten anlamayan insanlardan oluşan bir topluluk görmedim. Servis danışmanlarını konu dışında tutuyorum. Onların ilgisi vs en ufak bir sorun yaşamadım. 

Screen Shot 2020-04-03 at 17.56.04.png

Screen Shot 2020-04-03 at 17.56.18.png

Screen Shot 2020-04-03 at 17.56.29.png

Screen Shot 2020-04-03 at 17.56.42.png

Screen Shot 2020-04-03 at 17.56.54.png

Screen Shot 2020-04-03 at 17.57.03.png

Screen Shot 2020-04-03 at 17.57.15.png

Geçmiş olsun hocam, kötü bir tecrübe olmuş ama en azından aracınız düzelmiş. Bu süreçte oraya gideceğinizi foruma yazmış olsaydınız (yazdıysanız gözümden kaçmış) kesinlikle gitmeyin derdim.

Eylül ayında hasar onarımı için aracımı kendilerine bıraktım. Aracım henüz 1400 kilometrede idi.

Kaput, çamurluk, tampon değişti. Teslimata çağırdılar.

Aracım indiyum gri, en çok korktuğum şey rengin tutmama ihtimali idi. Çok şükür öyle bir problem olmadı.

Lakin aracı incelediğimde sıfır takılan kaputun iç kısmında, keçenin uçlarının girdiği deliklerden birisi sanki tornavida ile kanırtılmış gibi idi. Bu ne dedim, şaşırmış rolü yaptılar ve fabrikadan mı böyle geldi acaba falan dediler. Dedim boyarken oradan mı astınız ne yaptınız? Aracı bu şekilde teslim almam dedim. 

Ön çamurluk ile kapı arasında plastik bir parça var, onu yerine oturtmamışlar. Kapıyı açarken takılıyor tak-tak ses yapıyor. Söyledim, servis danışmanı "abi bu takılacak bir şey değil, bence problem yaratmaz" dedi. Dedim olur mu öyle şey, görmüyor musunuz parça yerine oturmamış, kapıya takılıyor. "yok abi, ondan olmaz" dedi. Dedim neyi savunuyorsunuz, sorun olduğu ortada, niye böyle bineyim? 

"Araba sıfır değil neticede, olabilir böyle şeyler" deyince ben çıldırdım. Dedim araba daha 1400 kilometrede, onu bırak araba 20 yaşında bile olsa kapıyı açınca bir parçaya neden takılsın?

Gerçekten kamera şakası falan yapıyorlar zannettim.

Uyanıklar içerde teslim formü imzalatıp dışarda teslimat yapıyorlar, yani araca gittiğimde formu imzalamıştım. Dedim yırtın o kağıdı, teslim almıyorum arabayı. Teslimat yaptıkları yer de sıkışık bir yer, özellikle mi yaptılar bilmiyorum ama yanımızdan sürekli araç geçiyordu. 

İçeri girdik, ben bir dilekçe yazdım. Şu şu sebeplerle aracımı teslim almadım, kaputun tekrar değişeceği söylendi, diğer sıkıntıların da giderileceği söylendi, o şartlarla aracımı bırakıyorum dedim.

Bu aramızda geçen konuşmaları da hem genel merkeze, hem aveke mail attım. İlgili servis danışmanını da cc ye ekledim. Bir sonraki teslimatta çok soğuk davrandı, dua etsin efendi birine denk geldi, yoksa o dalga geçer gibi sıfır değil bu araba laflarını yedirirlerdi ona. Çok sinirlenmeme rağmen kimseye kötü bir söz söylemedim. Bu son gidişimde servis müdürü ile görüşmek istedim ve odasında yapılan işlemlerin fotoğraflarına baktık, daha ılımlı konuştu. Aracı teslim almadan önce test sürüşüne çıkmak istiyorum dedim. 

Servisten bir ustayı çağırdılar, adam direksiyona geçiyordu yok dedim ben kullanacağım siz yan tarafa buyrun, maksat bir aksilik olursa şahit olun.

Aracı kullandım, herhangi bir sorun hissetmedim, tıkırtı vs. duymadım. (Amortisörüm de değişmişti.) Kaporta problemi de olmayınca bu şekilde teslim aldım.

Bu olaydan birkaç ay sonra sileceğin oradaki plastik parçayı kaporta ile bir arada tutan, kaputun altında kalan ve mandal görevi gören ufak metal bir parça var, sağlı sollu toplam 2 tane, onlardan birinin takılmadığını fark ettik. Direk servis müdürüne gittim, kendimi hatırlattım. Eksiği izah ettim, Allah Allah takılmamış olması enteresan dedi, sanki bir şüphe duymuş gibi konuştu veya ben öyle hissettim bilmiyorum.

Ben kararlı bir şekilde en başta takmamışsınız deyince itiraz etmediler, zaten ufacık bir parça, servise alıp taktılar ama aklımda deli sorular, göz önündeki parçayı takmayan adamlar görünmeyen yerlerde bir şeyler unutmuşlar mıdır acaba???

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, yusuf yazdı:

Hangi özel servisi tavsiye edersiniz hocam bundan sonrası için 

 

31 dakika önce, driver_can yazdı:

Yusuf geçmiş olsun.Belki sonrası için Maslak'ta powershop ve pasaoglu var sürekli bu tarz araçlarla uğraşıyorlar. Rutin bakımları yine serviste yaptırıp daha kapsamlı işlemler için faydalanabilirsin. 

Ek olarak mekanik garaja da gidebilirsiniz hocam

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

2.0 tsi doktoralı usta aramakta abartı olur bence..

2 tane 1.0 tsi motora denk bildiğimiz vw tsi motoru sonuçta (3 kutu kola yerine 6 kutu kola yani @mbonatt)

Bildiğiniz düz tip adam gibi 20 yıllık  vw ustası olsun  ama usta olsun 

Motor hacmine göre mtv tamamda 

Motor hacmine göre usta ütopik 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İstanbulda usta bulmak zor ustasına parayı yetiştirmek daha zor izmitte hallettir istersen kardeş hem yakın

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@yusuf Maslakta Exclusive Garage var, sahibini eski bir forumdan tanıyorum. Fatih Bilal Danış

Kendisine hiç iş yaptırmadım fakat genelde performanslı vag grubu araçlarla ilgilendiğini ve bu işin okulunu okumuş olduğunu biliyorum. Gidip bir tanışılabilir, yaptığı işlere bakılabilir. Az çok belli eder herhalde bilgisini, esnaflığını. 

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aynısını ben yaşadım tekleme vardı silindir 1 ve 2 de kontrol ettirdim bana dediler yok kablo değişecek yok bobin değişecek söyle böyle dayatiyorlar birde ben adama buji değiş test edeceğim sonra diyorum hala laga luga en sonunda sinirlendim dedik arkadaşım parasını sen mi veriyorsun değiş bujiyi karışma gerisine dedim buji değişimi sonrası hiçbir sorun yaşamadım bir halttan anlamazlar 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
40 dakika önce, golfcu91 yazdı:

Aynısını ben yaşadım tekleme vardı silindir 1 ve 2 de kontrol ettirdim bana dediler yok kablo değişecek yok bobin değişecek söyle böyle dayatiyorlar birde ben adama buji değiş test edeceğim sonra diyorum hala laga luga en sonunda sinirlendim dedik arkadaşım parasını sen mi veriyorsun değiş bujiyi karışma gerisine dedim buji değişimi sonrası hiçbir sorun yaşamadım bir halttan anlamazlar 

Birebir aynı durumu yaşadım hocam 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@yusuf Üstad adamlara kaldıysan afedersin geçirdikce geçiriyorlar aslında onlarda biliyor ne olduğu çakallık yapıyorlar. 

Birde anlamayan birisi denk geldimi oh yolarlar bol bol 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun Yusuf Hocam @yusuf 

Çok talihsiz bir olay yaşamışsın. Servisin tutumu ve olaya bakış açısı çok olumsuz olmuş. Yetkili Servis çalışan ustanın denem yanılma yöntemi ile Araç arızası çözümü araması kabul edilemez bir durum olduğu gibi. çözümün sağlıklı ve MAddi olarak daha az olarak yapılabilirliği Müşteri adına da olması gerekendir. Yine de  hakkıyla işini yapan kendi mesleğini severek yapan Servis çalışan ustaları ayırmak ta fayda var. Çoğu vasat olsa da  Hepsi aynı değiller. Sorunun çözümüne sevindim. Güzel Stock ve Servis Bakımlı Bir Golf R a sahipsin doğal olarak Bu konu sonrası yetkili servise de gitmeyeceğini düşünürsek iyi bir Usta bulman gerekli. İlk aklıma Gelen Güngören civarında ORHAN USTA var tanışmanı da isterim.

 Tekrardan Geçmiş olsun Aracını Kazasız belasız güzel Günlerde Kullanman dileğiyle:like:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bakmışlar araç belli bunda para vardır afedersin yolalım biraz olayı gerçekleşmiş karşıda bilen biri çıkınca işler ters tepmiş. Arıza belli bu durumda şu forumda konu açılsa en az 10 kişi bujileri kontrol ettirin diye yazar. Ama şunu da belirteyim sanayinin de servisten kalır yanı yok kaldı ki kurumsal bir muhattabınız da yok. Beni çıldırtan cümleleri söyleyim, abi bundan bir şey olmaz, yahu ben diyorum ki sorunum devam ediyor adamın bana cevabı bir şey olmaz gel de çık işin içinden.

Ben tüm bu olanların aksine aracım manuel olduğu için basit periyodik bakım işlemi hariç tüm işlemlerimi serviste halllediyorum. En azından şikayet edilecek bir yer mevcut gerekirse ücret iadesi yeniden değişim vs sağlayabiliyorsunuz. 

Şimdi kızgınsınız ve sonuna kadar da haklısınız ama sanayide düzgün usta bulmak samanlıkta iğne aramaya benziyor. 

Onun yerine başka servislere yönelmenizi öneririm en aznından ist alternatifiniz var.@yusuf 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aracima detailing yapan kisi motoru buhar makinasi ile temizliyorum demesine ragmen gittigimizde, buhar makinasi bozuk deyip basincli suyu basti motora. Yasadigim git-gelleri ben bilirim.

Ha 1000 defa yikarsin sorun olmaz ama iste bir defada boyle sorun yasaniyor.

Esas sikinti su, bu uygulamayi yapanlarin sorun ciktiginda herhangi bir maddi magduriyeti karsilayamamasi. Piskin piskin yok o degil bu diye ugrastirirlar insani. 

Gecmis olsun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

servis pişmanlıktır geçmiş olsun hocam🙏

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...