Golf mu yoksa Seat Leon mu?


silvershadow

Emekli
Katılım
6 May 2015
Mesajlar
8,996
Tepkime puanı
1,332
İsim
Murat İNCİ
Orijinalden alıntı:  ygtatli
Etrafımdan aynı olduğu ve o kadar fiyat farkını vermeye değmediği gibi yorumlar var.  Araştırdığım kadarıyla dediğiniz gibi iç tasarım ve konfor Golf te daha iyiymiş.


Golf mu yoksa Seat Leon mu?

Veysel Hocamızın da görev aldığı güzel bir site var: http://www.oto-park.com/

Buradaki testlerden Leon testini izlemenizi tavsiye ederim.

Aynı şanzıman ve benzer motora sahip araçların yol tutuş ve diğer niteliklerinin farklılıklarını inceliyorlar.

Ben de kendi  aracımı almadan önce pek çok marka ve modeli araştırdım.

Test etme fırsatı bulduğum araçlardan biri de  Leon'du.

Hemen sonrasında Golf'ü test etme şansına eriştim.....

Ben onu test ettim ama O ise beni sınadı,

bildiğimi sandığım her şeyi anlamsızlaştırarak, duygularımı önce boşa çıkartıp sonra ortaya çıkan boşluğu kendine ait hayranlıkla doldurarak,

acımasızca, hunharca eziyet ederek kendisinden uzak kaldığım her an özlemiyle....

ve içindeyken hissettiklerimi hissettikten sonra aynı duyguyu başka bir araçta tatmanın mümkün olmadığını anlayarak. 

Dolayısıyla siz de aracınıza ilk bindiğiniz andan itibaren beklediğiniz her anın boşa geçmiş olduğunu düşünüp hayıflanabilirsiniz belki de benim gibi..

Benim yorumum mantıklı olmayacak ve taraf olduğum için tarafsız hiç olmayacak aksine duygusal olacak:

Duygusal bağ kurmadığınız;

ya da

size bir şey hissettirmeyen;

ki hangi hisleri hissettireceği konusunda öncelik ve kişisel bilgi göğünüze dayalı olarak tamamen özgürsünüz;

hiçbir şey sizi mutlu ya da memnun etmeyecektir.

Keşke demek konusuna geri dönersek:

İnsan yapar, eder, eyler, yaşar, koskoca bir ömrü tüketir de

bir kez olsun keşke dememişse eğer...

O yaşam gerçekten yaşanmış mıdır?

mantıklı ve teknik açıklamalara göre;

En büyük talihi MQB platformu denilen ve

Audi A3 Mk3,

Seat Leon Mk3,

Volkswagen Golf Mk7 ve Golf Sportsvan

ile Skoda Octavia Mk3'lerde kullanılan özel sertleştirilmiş çelik kısımlara sahip bir ortak şasiye sahipler.

Tamamı önden çekişli aktarma sistemi için dizayn edilmiş, benzer motor ve şanzımana sahip araçlar.....

Kısacası süspasiyonlar, amaotisör sistemindeki yaylar gibi küçük ayrıntılara;

aracın ağırlığı, kullanılan lastiklerin ölçü ve markaları gibi ayrıntılar marka ve modellere özgü karakteristikleri belirliyor.

Şu kadarını söyleyeyim onlar aynı alt yapıyı, hatta kimi zaman üst yapıyı kullanmaları bakımından; Volkswagen grup bünyesinde ortak bir çalışma grubunun eseri olmaları bakımından genetik olarak kardeştirler de...

Herhangi  insanın diğerine benzediği kadar bile değildir ne yazık ki...

Çünkü her golf kendi arasında bile opsiyonlarla özelleştirebilmek açısından kişiselleştirilebilir olma olasılığıyla biriciktir.

Hatta tamamen aynı opsiyonlarla özelleştirilmiş iki golf dahi çift yumurta ikizleri kadar birbirlerine benzerdir.

Çünkü kullanıcısı onunla konuştuğu, onu dinlediği, onunla iletişim kurduğu kadar o da sizinle iletişim kurması bakımından ancak tek yumurta ikizleri kadar benzerdir.

Yani birbirlerine ne huy ne de karakter bakımından hiç mi hiç benzemeseler de bir ve aynı genlerden bir araya gelmişlerdir o kadar.

Saygılar....

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Çoğu arkadaş aracını almadan bu ikisi arasında kalmıştır. Ben önce leonu test ettim. Tam almaya karar verdim bir de Golf'e bakayım dedim.

Golf'ün içine oturduğum an leonu unuttum. Oturduğum Golf midlineplus olmuştu. Fark ne miydi.

D segment araçlarda olan kokpit ;)

Tabi bir de ince detaylar. Kapı cepleri kumaş kaplama falan çok etkiledi beni.

 
Ben de tam olarak Leon FR almak üzere yola çıkmıştım. Objektif olarak ikisini de inceleyip karar verecektim. Eşim Leon'dan yanaydı tasarımını daha çok beğeniyordu. Ben de ezelden beri golf diyordum.

Leon Test sürüşüne gittiğimiz gün bir de gelmişken golf'e bakalım aradan çıksın aklımızda kalmasın dedik bindik o an hayranlığım 10 kat arttı. Eşim de içine binince çok beğendi (hala Leonun arka tasarımını daha çok beğeniyor ama olsun :) )

çıktık Leon'a gittik bindik. herşey plastik gibi direksiyondaki metal kısım tam yapışmamış gibi azcık zorlasam çıkıcak gibiydi. Ön ızgaralarına baktım plastik çıtalar parmağımla bastırsam kırılır. vb bir çok detay içimize sinmedi. Vitesin arkasındaki kapaklı gözün kapağının olmadığını gördüm aklıma takıldı. test sürüşüne çıktık.

Test Aracına binince vitesin arkasındaki kapaklı gözün kapağı bu sefer vardı. Sordum arıza olduğu için kaldırıldığını söyledi kapağın bastım açılmadı, açıldı kapanmadı güldü aracı tanıtan kişi de, işte bu yüzden dedi.

Tekrar golf'e gittik, bütçeme uygun 1.2 TSI'a FR da olan led, sensor iç aydınlatma vb. ne varsa eklettim ve daha testi yapmadan kaporamı verdim :)

 
Leonu test etme imkanım olmadı ama Fr hala aklımı çeliyor.

 
Leon FR düşünüyordum. Fiyat opsiyon çok mantıklı ama kalbimin sesini dinleyip Golfe karar verdim.

 
Negatiwe dedi:
Leon FR düşünüyordum. Fiyat opsiyon çok mantıklı ama kalbimin sesini dinleyip Golfe karar verdim.
Aynı yollardan geçmişiz hocam. Ben midline almama rağmen doğru seçim yaptığımı düşünüyorum.

 
ben daha golfümü alamadım ama leonun albenisi (dıştan bakınca tabi)daha çok. ama yorumlara bakılırsa leonun dışı seni yakar içi beni gibi bir durum var malum döşeme ve trim sesleri şikayetleri çok fazla

 
Leonun Fr si gerçekten kendine baktiriyor. Golf alırken Leon hiç aklıma gelmedi gelseydi sanırım donanimdan dolayi Fr alirdim diye düşünüyorum

 
3 araç var. hepsi aynı firma ürünü

1-golf 1.2 tsi comfortline manuel (titansiyah iç döşeme)

2-leon 1.2 tsi style manuel

3-rapid spaceback elegance manuel...

golf 56,000 tl

leon 50.000 tl

rapid spaceback 48.000 tl

rapid ve leon golften + olarak hız sabitleyici dönüşe duyarlı ön sis farı yagmur sensörü coming home loving home gibi bikaç ekstra ile geliyor...

Fakat inanın Tarık Hocamın da dediği gibi farklı görüş ve fikirlere başvurmak daha önce varlığını dahi bilmediğiniz seçenekleri arttırmak bakımından daima iyi bir şeydir.

Ben de  yazdıklarımın sizin tarafından önemsendiğinden hareketle ince eleyip sık dokurken ve sorunuz hakkında hangi yanıtı vermeliyim diyerek araştırma yaparken

bir de baktım ki Tarık Hocam atı alarak Üsküdar'ı geçmiş...

Kendisi benim de Üstadım'dır.

Bildiğim pek çok şeyi onun yol göstermeleri veya doğrudan bildirmeleriyle öğrendim.

Dahası;  kendisinin konuyu ana hatlarıyla ortaya koyarken ki  müthiş tahlil ve özetleme gücüyle yazdıklarını gözeterek;

Eğer kendisini tekrar etmeyeceksem; bana da kıyıda kenarda kalanları ve detayları araştırmak geriye kaldı.

Dolayısıyla tarzımı oluşturmamda da başrol kendisine aittir.

Dolayısıyla talihsizliğim talihimin başladığı yer olarak;kendisinden sonra yazacak çok da fazla bir şeyin kalmaması...

Fakat yine de deneme yapayım...

Uzun uzun yazmayı severim  eğer beni takip ediyorsanız.

Ve isterseniz bir  sonraki mesajım daha detaylı olabilir. Ama ana fişkrini burada özetlediğimin detaylandırması olacak.

Dolayısıyla yanıtım çok kısa ve öz olacak...

1.2 TSI alın, memnun olacaksınız.

Donanım aldatmacasına göz boyamasına inanmayın.

İnanmayanların inananlardan farkını ikinci el fiyatlarına bakarak çözümlemek mümkün.

1.2 TSI alabilecekken hele hele dsg'lisini alabilecek imkana sahipken başka bir araç almak at varken yürüyerek, hatta uçak varken arabayla gitmeye benzer...

Hoş bu araba Golf'se sadece zaman problemi yoksa konfor farkı olduğundan; hatta Golf daha konforlu olduğundan Golf tercih edilir.

başka olasılığa bakmak gereksiz...

Bu saydıklarınızın hepsi MQB denilen Volkswagen Group bünyesinde pek çok araçta kullanılmaya başlayan şasiye sahiptirler.

Farkları:

1. Üretim yerleri

*Golf... Almanya

*Leon ... İspanya

* Skoda ... Çek Cumhuriyeti

2. İşçilikleri

*Üretim yerlerine bağlı olarak doğal bir değişim gösterecektir.

3. Fiyatları ile doğru orantılı olarak maliyet kaygısıyla;kaçınılmaz olarak

* yürüyen aksamdan iç aksama kadar tüm malzemeler

* robotik üretimden elle üretime kayması nedeniyle doğal olarak kalite standardında düşme..

*Malzeme kalitesi nedeiyle doğal olarak dayanıklık sürelerinde değişme

4. Kalite ve işçilikteki eksikliklerini fiyatıyla kapatıyor ve sundukları donanımlarla öne çıkarak diğerlerine göre kendilerini tercih edilebilir kılmaya çalışyorlar

Seat orta gelir grubu

Skoda alt orta gelir grubu

Golf orta  ve orta üst gelir grubu hedeflenecek şekilde tasarlanmışlardır.

Eğer ulaşılabilir aralıkta olsaydı A3 tamamen aynı alt yapıya sahip ve malzeme işçilik kalitesi ve fiyatıyla Orta üst Ve Üst gelir grubunun altında yer alanlara hitap ederek tercih sıralamasında en üstte olabilirdi.

Söz gelimi: Skoda CEO'su demis ki "arac zaten hint ve uzakdogu pazarına hitap etmesi icin tasarlandi"

Volkswagen böylece tüm gelir gruplarındaki yelpazeye hitap etmek için oluşturduğu müthiş bir pazarlama stratejisi kısaca

Şu iki fikir de doğru gibi göründüğü sürece sizin için kafa karışıklığı asla sona ermeyecektir.

Bu durumda;

1. Tasarımı biraz özensiz kaba saba ama olsun önemli değil tüm şasi ve yürüyen aksam Volkswagen tasarımı ve onun güvencesinde

veya

Aynı parayı verip daha fazla donanım neden almayayım? derseniz....bu sözler sizi Skoda' fikrine yönlendirir

2. Tasarımı daha sportif ve güzel  hem de  tüm şasi ve yürüyen aksam Volkswagen tasarımı ve onun güvencesinde

veya

Aynı parayı verip daha fazla donanım neden almayayım? daha sportif görünecek hem de...derseniz sizi Leon'a

3. Abartısız ve gayet şık bir tasarımı var donanım önemli değil önemli olan 41 yıllık tecrübesiyle Golf Golf'tür.

veya

Aynı parayı verip daha  fazla donanım almak yerine daha az donanıma razı olanlar aklı başında değil mi? Demek ki sürüş hissi ve malzeme kalitesi ile dayanıklılığa değer deyip Golf'e

karar vermeniz olası.

Benim size en önemli tavsiyem;

Önceliklerinizi belirleyin....

Tasarım?

Güvenlik?

Sürüş keyfi?

Konfor?

Dayanıklılık?

Fiyat?

1. uzun yıllar mı kullanacaksınız?

2. Test sürüşü yaptığınızda  hangisi sizi heyecanlandırdı ?

3. Yıllar sonra değil de ister istemez satmak zorunda kalırsam ikinci elde satarken en rahat hangisini satarım?

Seçiminizin ne olduğunun önemi yok Allah gönlünüze göre ve sizi mutlu edecek seçeneği tercih etmenizde yardımcı olsun.

 
2 arkadas leon ve golf midline arasında kalmıştık gidip görelim dedik. ilk olarak Leona baktık hersey cok güzel donanım iyi fiyat iyi vs bir de golfe bakalım deyince leon defteri direk kapandi :) iç tasarım ve kalite farkı donanım farkını düşünmeye pek fırsat vermedi bizim için.  ikisi arasında kalan herkesin gidip canlı canlı görmesi lazım bence kağıt üstünde karar verilecekbirşey değil

 
SB1907_23 dedi:
2 arkadas leon ve golf midline arasında kalmıştık gidip görelim dedik. ilk olarak Leona baktık hersey cok güzel donanım iyi fiyat iyi vs bir de golfe bakalım deyince leon defteri direk kapandi :) iç tasarım ve kalite farkı donanım farkını düşünmeye pek fırsat vermedi bizim için.  ikisi arasında kalan herkesin gidip canlı canlı görmesi lazım bence kağıt üstünde karar verilecekbirşey değil
Ben de her arada kalana bunu öneriyorum. Gidin arabaların içine binin. Başka şeye gerek yok.

 
@silvershadow

Hocam audi>vw>seat>skoda şeklindemi sıralama yoksa skoda ile seat aynı seviyede mi,ben daha önce hiç incelemedim showroomlarına gidip,bir kaç defa seata bindim onlarda eski modeldi,biraz ön yargılıyım her iki araca karşı nedense,bana hep kore malı araçların ilk zamanlarını hatırlatıyor  içine bakıyorsun benzer şeyler var ama değiştirmeye çalışmışlar gibi şeklinde,aslında bu pahalılıkta bunlardan birine yönelilebilinir ama bilemiyorum,golf'ten de vazgeçmek zor 80 bin lira olmuş araç o da comfortline tdi sipariş versem en az 85 bin civarına belki daha fazlaya gelecek,hadi jant aldım,ergoactivi boşver,pasifik mavi,birde led far alsam en az 95 bin  tl.iyi para kazanıyorlar ne diyeyim  :) seat leon tdi alsam style paket 70 bin o da 75 bine gelse,10 bin tl fark var golf'le , tabi aynı opsiyonalr kaç para olur onu bilmiyorum seatte, düz olarak bakarsak eğer 10 bin tl için sizce mantıklı bir seçim olur mu ? Motorların aynı performansta olmadığını  az çok biliyorum,illaki golf'ü aratacaktır ama malzeme kalitesini ya da iç mekan kalitesini  golf'ü 10 olarak kabul edersek leon'a kaç verebilirsiniz eğer inceleme şansı bulduysanız?

 

@zambor007

Hocam bence şu an skoda seattan önde. Leonun dışı güzel ama içi b segmenti gibi. Midline golf dahi leon fr den daha güzel iç tasarım olarak.

 

Geri
Üst Alt