Golf mu yoksa Seat Leon mu?


@zambor007 ben de cevap vereyim; skoda seat ten her yönüyle üstün bir firmadır. Superb, Octavia gibi ağır toplarıyla zaten Seat'in rekabet etme şansı yok. Tabi aynı durum Skoda'nın, VW nin ağır topları Passat ve Golf ile rakabet etme şansının olmadığı gibi.. Rekabet etme şansı yok lafım yanlış anlaşılmasın, rekabet her daim olacaktır bunu zaten passat ile superb arasında göreceğiz; benim demek istediğim marka imajı!

Sıralama yapmak gerekirse, en doğru sıralama;

audi > vw > skoda > seat olacaktır..

bu arada aynı grupta araçların fiyatlarına örnek vermek gerekirse,

en üst paket

skoda octavia tdi dsg 89.400 TL

seat leon tdi dsg 77.900 TL

vw golf tdi dsg 98.700 TL

bu da vw'nin sıralamayı nasıl yaptığının göstergesi..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

yusuf dedi:
@zambor007

Hocam bence şu an skoda seattan önde. Leonun dışı güzel ama içi b segmenti gibi. Midline golf dahi leon fr den daha güzel iç tasarım olarak.
Hocam yorumlarınız için teşekkürler midline iç görünüş olarak ve donanım olarak çok eksik  değil ama dizeli 90'lık olması beni düşündürüyor,deneme şansım olmadı golf 90'lıktan  ama eminim polo'nun 90lığı gibi değildir audi 90'lık gibidir  :) gerçekten böyle bir fark var ve bunu yolda denk gelen arabalardan anlayabiliyorsunuz

 
gdervisoglu dedi:
@zambor007 ben de cevap vereyim; skoda seat ten her yönüyle üstün bir firmadır. Superb, Octavia gibi ağır toplarıyla zaten Seat'in rekabet etme şansı yok. Tabi aynı durum Skoda'nın, VW nin ağır topları Passat ve Golf ile rakabet etme şansının olmadığı gibi.. Rekabet etme şansı yok lafım yanlış anlaşılmasın, rekabet her daim olacaktır bunu zaten passat ile superb arasında göreceğiz; benim demek istediğim marka imajı!

Sıralama yapmak gerekirse, en doğru sıralama;

audi > vw > skoda > seat olacaktır..

bu arada aynı grupta araçların fiyatlarına örnek vermek gerekirse,

en üst paket

skoda octavia tdi dsg 89.400 TL

seat leon tdi dsg 77.900 TL

vw golf tdi dsg 98.700 TL

bu da vw'nin sıralamayı nasıl yaptığının göstergesi..
Yorumların için teşekkürler her ne kadar sıralama gerçekte dediğin gibiysede bence Türk halkının aklındaki sıralamada vw'den sonra seat'ın gelmesi,çünkü genelde trafikte olsun vw'den sonra seat yoğunlukta gibi bu tabi benim görüşüm,satış rakamlarınıda bilmiyorum sanki böyle gibi birde  skodanın golf muadili yok galiba değil mi ?

 
zambor007 dedi:
@zambor007 ben de cevap vereyim; skoda seat ten her yönüyle üstün bir firmadır. Superb, Octavia gibi ağır toplarıyla zaten Seat'in rekabet etme şansı yok. Tabi aynı durum Skoda'nın, VW nin ağır topları Passat ve Golf ile rakabet etme şansının olmadığı gibi.. Rekabet etme şansı yok lafım yanlış anlaşılmasın, rekabet her daim olacaktır bunu zaten passat ile superb arasında göreceğiz; benim demek istediğim marka imajı!

Sıralama yapmak gerekirse, en doğru sıralama;

audi > vw > skoda > seat olacaktır..

bu arada aynı grupta araçların fiyatlarına örnek vermek gerekirse,

en üst paket

skoda octavia tdi dsg 89.400 TL

seat leon tdi dsg 77.900 TL

vw golf tdi dsg 98.700 TL

bu da vw'nin sıralamayı nasıl yaptığının göstergesi..
Yorumların için teşekkürler her ne kadar sıralama gerçekte dediğin gibiysede bence Türk halkının aklındaki sıralamada vw'den sonra seat'ın gelmesi,çünkü genelde trafikte olsun vw'den sonra seat yoğunlukta gibi bu tabi benim görüşüm,satış rakamlarınıda bilmiyorum sanki böyle gibi birde  skodanın golf muadili yok galiba değil mi ?
hayır yok, aslında bakarsan octavia segment olarak passat ve golf ün arasında bir yerde..

neden yok; aslında tam bir octavia hatchback fena olmazdı ama zaten octavia bir sedan olarak tasarlanmadı. hacthback sedan melezi bir otomobil.. o yüzden de farklı bir yerde..

Satış rakamları ile ilgili;

http://www.golftutkusu.com/haberler/nisan-2015-model-bazinda-satis-rakamlari/

Nisan 2015 e bakıldığında;

Golf 2.141

Octavia 1.049

Leon 948

Lamborghini Huracan : 1 

Ocak - Ağustos 2015 de;

Toplam otomobil satışarına bakıldığında,

VW 72.439 adet gibi çok yüksek bir satış adeti ile Türkiye Pazarının lideri

Skoda 14.318

Seat 11.388

 
@zambor007

Daha önce sormuş olabilirim hocam. Yılda kaç km yapıyorsunuz. Bu dizel ısrarı neden :)

 
@yusuf

Hocam ayda 1000 km civarı yapıyorum,aslında çok fazla değil ama benim gibi bütün insanların kafasında aynı şey var,aynı şey olunca aracı satarken herkes genelde dizel almak istiyor, benimkisi benzinlinin değer kaybından ziyade satımının dizele göre zor olmasından,öyle araç alıp satanda biri değilim ama öyle yerleşmiş işte :) yoksa bende isterim act motorlu polo bluegt'ye binmek düz benzinliye binmekte pek mantıklı gelmiyor.

Birazda dsg'nin korkusu var bende,hem daha önce bir tecrübem yok hemde 6 ileri olanların amerika ve çin pazarında satılmasından, 7 ileri satılanların  daha çok Türkiye gibi insanların sorunlarında hükümetin ya da ilgili birimin halkının arkasını aramadığı ülkelere yönelik, golf gti ve golf r'de 7 yerine 6 kullanılması bile kafa karıştırmaya yeterli  en azından dayanıksız olduğunu anlamaya yeterli

 
zambor007 dedi:
@yusuf

Hocam ayda 1000 km civarı yapıyorum,aslında çok fazla değil ama benim gibi bütün insanların kafasında aynı şey var,aynı şey olunca aracı satarken herkes genelde dizel almak istiyor, benimkisi benzinlinin değer kaybından ziyade satımının dizele göre zor olmasından,öyle araç alıp satanda biri değilim ama öyle yerleşmiş işte :) yoksa bende isterim act motorlu polo bluegt'ye binmek düz benzinliye binmekte pek mantıklı gelmiyor.

Birazda dsg'nin korkusu var bende,hem daha önce bir tecrübem yok hemde 6 ileri olanların amerika ve çin pazarında satılmasından, 7 ileri satılanların  daha çok Türkiye gibi insanların sorunlarında hükümetin ya da ilgili birimin halkının arkasını aramadığı ülkelere yönelik, golf gti ve golf r'de 7 yerine 6 kullanılması bile kafa karıştırmaya yeterli  en azından dayanıksız olduğunu anlamaya yeterli
Hocam ayda 1000km yapıyorsanız lütfen benzinli alın :)

Millet 1.2 1.4 golf arıyor almak için ikinci elde. Daha @M.S.E arkadaşımız bugun anlaştı 2013 model araç için. Aracı 2013 yılında 60.000 TL'ye almış alan kişi şu an 64e satıyor. Ben 2014 kasım ayında 51.500e aldım. Şu an bu fiyata koysam 1 haftada satılır.

Motorun ne derece sessiz olduğunu anlatmaya gerek yok. Herkesin yakıt verileri de sitede var zaten. 1.2 araçların dahi performans olarak dizelleri aratmadığını rahatlıkla söyleyebilirim. 1.4 leri hiç saymıyorum bile.

 
gdervisoglu dedi:
@zambor007 ben de cevap vereyim; skoda seat ten her yönüyle üstün bir firmadır. Superb, Octavia gibi ağır toplarıyla zaten Seat'in rekabet etme şansı yok. Tabi aynı durum Skoda'nın, VW nin ağır topları Passat ve Golf ile rakabet etme şansının olmadığı gibi.. Rekabet etme şansı yok lafım yanlış anlaşılmasın, rekabet her daim olacaktır bunu zaten passat ile superb arasında göreceğiz; benim demek istediğim marka imajı!

Sıralama yapmak gerekirse, en doğru sıralama;

audi > vw > skoda > seat olacaktır..

bu arada aynı grupta araçların fiyatlarına örnek vermek gerekirse,

en üst paket

skoda octavia tdi dsg 89.400 TL

seat leon tdi dsg 77.900 TL

vw golf tdi dsg 98.700 TL

bu da vw'nin sıralamayı nasıl yaptığının göstergesi..
Yorumların için teşekkürler her ne kadar sıralama gerçekte dediğin gibiysede bence Türk halkının aklındaki sıralamada vw'den sonra seat'ın gelmesi,çünkü genelde trafikte olsun vw'den sonra seat yoğunlukta gibi bu tabi benim görüşüm,satış rakamlarınıda bilmiyorum sanki böyle gibi birde  skodanın golf muadili yok galiba değil mi ?
hayır yok, aslında bakarsan octavia segment olarak passat ve golf ün arasında bir yerde..

neden yok; aslında tam bir octavia hatchback fena olmazdı ama zaten octavia bir sedan olarak tasarlanmadı. hacthback sedan melezi bir otomobil.. o yüzden de farklı bir yerde..

Satış rakamları ile ilgili;

http://www.golftutkusu.com/haberler/nisan-2015-model-bazinda-satis-rakamlari/

Nisan 2015 e bakıldığında;

Golf 2.141

Octavia 1.049

Leon 948

Lamborghini Huracan : 1 

Ocak - Ağustos 2015 de;

Toplam otomobil satışarına bakıldığında,

VW 72.439 adet gibi çok yüksek bir satış adeti ile Türkiye Pazarının lideri

Skoda 14.318

Seat 11.388
o huracan'ıda neydi o fenerli topçu o almıştır karısına  &:

Hocam gerçekten bir skoda alacaksanız onu sonuna kadar en az 5-6 yıl kullanmalısınız yoksa hemen satacak olursanız araç çok değer kaybeder herhalde.

Ben hala marka bilinirliğinin seat'in skodadan daha fazla olduğunu düşünüyorum,eğer  bir tercih yapacak olsaydım her iki araç arasında çok fazla fikrim olmamasına rağmen tercihim sırf tasarımlarının daha hoş olmasından dolayı skoda olurdu.

 
@yusuf

Ne bileyim hocam bir dizel sevdasıdır gidiyor aslında hep aklımda benzinli bir araç ,ben kompakt sınıftaki araçları seviyorum golf hoş ama polo bana daha çekici geliyor,  düz jant kapaklı dizel comfort polo değil tabiki :) bana çekici gelen polo gti ya da polo r, ama o dsg ve yağ yakma işi beni çok soğutuyordu bu yüzden hep hayel olarak kaldı,şimdi polo blue gt'ye bakıyorum yinede dsg'den çok tırsıyorum,yeni polo gti düz vitesli gelecek söylentisi vardı o da ya yalan oldu gerçi gelse 1.8 motorlu olduğu için artık 100 bin civarı fiyat koyarlardı büyük ihtimal.

  hem performanslı hem de düz vites hemde benzinli olan  tek araç passat act o da 97 bin tl comfortu  s=s20

 
zambor007 dedi:
@yusuf

Ne bileyim hocam bir dizel sevdasıdır gidiyor aslında hep aklımda benzinli bir araç ,ben kompakt sınıftaki araçları seviyorum golf hoş ama polo bana daha çekici geliyor,  düz jant kapaklı dizel comfort polo değil tabiki :) bana çekici gelen polo gti ya da polo r, ama o dsg ve yağ yakma işi beni çok soğutuyordu bu yüzden hep hayel olarak kaldı,şimdi polo blue gt'ye bakıyorum yinede dsg'den çok tırsıyorum,yeni polo gti düz vitesli gelecek söylentisi vardı o da ya yalan oldu gerçi gelse 1.8 motorlu olduğu için artık 100 bin civarı fiyat koyarlardı büyük ihtimal.

  hem performanslı hem de düz vites hemde benzinli olan  tek araç passat act o da 97 bin tl comfortu  s=s20
hocam benim gibi 5 yıllık dizel hastası adam ayda 1500 km'ye rağmen şu an 1.4 tsi manuele binmekte. inanın çok mutluyum  :D

 
zambor007 dedi:
@yusuf

Ne bileyim hocam bir dizel sevdasıdır gidiyor aslında hep aklımda benzinli bir araç ,ben kompakt sınıftaki araçları seviyorum golf hoş ama polo bana daha çekici geliyor,  düz jant kapaklı dizel comfort polo değil tabiki :) bana çekici gelen polo gti ya da polo r, ama o dsg ve yağ yakma işi beni çok soğutuyordu bu yüzden hep hayel olarak kaldı,şimdi polo blue gt'ye bakıyorum yinede dsg'den çok tırsıyorum,yeni polo gti düz vitesli gelecek söylentisi vardı o da ya yalan oldu gerçi gelse 1.8 motorlu olduğu için artık 100 bin civarı fiyat koyarlardı büyük ihtimal.

  hem performanslı hem de düz vites hemde benzinli olan  tek araç passat act o da 97 bin tl comfortu  s=s20
Hocam boşverin bu dizel sevdasını. 1.4 125 performansı yeterince iyidir. Polo birçok konuda eksik kalabilir. Konfor iç tasarım genişlik golfu öne geçiriyor.

 
zambor007 dedi:
@silvershadow

Hocam audi>vw>seat>skoda şeklindemi sıralama yoksa skoda ile seat aynı seviyede mi,ben daha önce hiç incelemedim showroomlarına gidip,bir kaç defa seata bindim onlarda eski modeldi,biraz ön yargılıyım her iki araca karşı nedense,bana hep kore malı araçların ilk zamanlarını hatırlatıyor  içine bakıyorsun benzer şeyler var ama değiştirmeye çalışmışlar gibi şeklinde,aslında bu pahalılıkta bunlardan birine yönelilebilinir ama bilemiyorum,golf'ten de vazgeçmek zor 80 bin lira olmuş araç o da comfortline tdi sipariş versem en az 85 bin civarına belki daha fazlaya gelecek,hadi jant aldım,ergoactivi boşver,pasifik mavi,birde led far alsam en az 95 bin  tl.iyi para kazanıyorlar ne diyeyim  :) seat leon tdi alsam style paket 70 bin o da 75 bine gelse,10 bin tl fark var golf'le , tabi aynı opsiyonalr kaç para olur onu bilmiyorum seatte, düz olarak bakarsak eğer 10 bin tl için sizce mantıklı bir seçim olur mu ? Motorların aynı performansta olmadığını  az çok biliyorum,illaki golf'ü aratacaktır ama malzeme kalitesini ya da iç mekan kalitesini  golf'ü 10 olarak kabul edersek leon'a kaç verebilirsiniz eğer inceleme şansı bulduysanız?
Değerli Hocam,

Sondan başlarsak evet Golf'ümü almadan önce Seat Leon, Opel Astra, Ford ve Hyundai'nin de Hatchback lerini hatta bir kaç da sedan Honda Civic , Vw Jetta, Toyota Corolla ile Astra sedan dahil daha unuttuğum emin olup hangilerini unuttuğumu unuttuğum ama hepsini bana unutturan Golf'ü de test ettim.

İmaj hiçbir şeydir Hocam...

Sürüş zevki herşeydir.

Elbette ki karşılaştırma denk güçler arasında olmalı ki adil olsun.

Buraya kadar uzuuun yıllardır Audi'nin hayaliyle yanıp tutuşan biri olarak ona ulaşamayacağımı kabullendikten hemen sonra bu değerlendirmeleri yaptığımı da eklemeliyim.

Seat skoda ve Golfte kullanılan motorlar ve şanzıman kombinasyonları minik farklar göz ardı edilerek rahatlıkla söylemeliyim ki Golf açık ara önde.

Sürüş dinamiklerine, sürüş keyfine ve size verdiği güven hissine bakarak karar verirsem Golf.

Donanım önde gelir herşeyden, ben cam tavansız, ışıkları otomatik olmayan arabaya araba demem diyenlerdensek Leon FR...

Tüm bu görüşlere saygı duymakla ve kendi içerisinde  ama duygusal ama mantıksal haklı gerekçeleri olduğunu kabul edersek....

Ben O sıralar bir kaç  bin lira gibi bir fark olmak kaydıyla; Leon FR alacağım fiyata Gündüz farlı Bi-Xenon farları ve sürüş konfor paketli Comfortline araç aldım.

Seat ile skoda' nın ayrımı  bu kadar net değil ne yazık ki.

Skoda'nın tarihi ve ürün gamı biraz daha geniş ve Superb içine binince önyargılarinizi darmadağın geride kalan yargılarınızı allak bullak eder. Seat iyidir hoştur da var mı böyle bir amiral gemisi mesela?

Ürün seçenekleri az ise ve Skoda'nın bende yarattığı olumlu yöndeki duygu fırtınasına değil  ufak bir yaz akşamı esintisi yaratmayı başaramadı maalesef.

Ben mantık adamıyım  ama çoğu zaman coşan ve dört mala koşan duyguların  peşi sıra emekleyen mantık  ancak ona nal toplama ile nedenler bulma işine talip olabilir... Siz bir kere hissedin, hissetirene şiir de yazarsınız  ona temas edecek sözcüğü dağarcığınıza katmaya çabalar belki de benim gibi yazar bile olabilirsiniz. Bu ister insan olsun, ister makine isterse şayet bir şey.

Peşinden koştuğunuz, o hayatınıza renk katan yeni duyguların kaynağına yönelten duygunun, adı ister aşk ister sevmek ister beğenmek isterse hoşlanmak olsun. Sonuç değişmez : onsuz geçen bir ânı azap kabul eder onsuz geçen tüm zamanları yaşanmamış sayarsınız...

 
@silvershadow

Teşekkürler bu güzel yazınızdan dolayı hocam

Hocam bu insana aşk şiirleri yazdıran her neyse her kimse ona teslim olmamak onu aşk seviyesinde değilde hoşlanma seviyesine indirgeyip yaşamak en güzeli çünkü aşk iyi birşey değil kesinlikle iyi değil ,insanın kimyasını bozan ,bütün herşeyini değiştiren ,genetik yapısında dna'sında böyle birşeyle başetmek için herhangi bir savunma sistemi olmayan insan bunun ortasına kalınca bundan kurtulmak için elinden geleni yapmalı,ister karşılıksız olsun ister karşılıklı ve bundan kurtulmak için duygularını değil aklını kullanmalı  yoksa çok zor be hocam,aşk insana göre değil hele aşık olunan bir de makineyeyse hiç değil  :)

ben rx8 severdim bir zamanlar halende severim keretayı ,gerçekten aşık olduğum dişiyle bir tutardım rx8'i  ayrıldık dişi olanından diğeri hiçbir zaman olmadı  :) onca yıl sonra tekrar karşıma çıksa inan yine ilk günki gibi aşkımdan hiç bir azalma olmadan yine aşkımın devam edeceğini biliyorum(rx8'den bahsediyorum  &: ) ama  şimdi düşünüyorum da ne o dişi için ne de rx8 için kimyamı bozmaya değmezmiş, neyse hayırlısı  :)

  Hocam audi'nin size karşılık vermeyecek kadar kendini beğenmiş olduğunu düşünmüyorum,şundan emin olun ki ben artık bunu iyice tecrübe ettim ,siz bir şeyi kendinizden ne kadar uazak tutarsanız,kendinize ne kadar yakıştırmazsanız,kendinize ne kadar layık görmezseniz,sizin ne kadar onu hak etmediğinizi düşünürseniz o şey her neyse sizden o kadar uzakta ve ulaşılmaz oluyor,insan bazı şeyleri zamanla gerçekten gözünde büyüttüğü gibi olmadığını anlayabiliyor.

 
53bef7dd570ec65c6e3e685f108dad46.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk

 


Geri
Üst Alt