Soğuk havalarda araba nasıl çalıştırılmalı



@Unclaimed Devir nasıl normale geliyor hocam?İbre aşağımı düşüyor, dikkat etmemiştim.
İlk çalıştığında motor soğukken otomatik jigle devreye girerek motora daha zengin karışımla deviri de 1200-1300 lere çıkarır. Isınınca rölanti deviri olan 650-700 devirlere düşer (1.2 TSI için, farklı motorlarda 800-900 devir/dk. olabilir).

 
@rsimsek benim araç golf 5 ilk calistirmada bin deviri geçtiğini görmedim 700 800 arası bende mi bir sorun var :)

 
Merhaba.Mevsim koşulları gereği geceleri sıcaklık sıfırın altına düşmekte.Sabah ilk çalıştırırken sizler motorun ısınmasını bekliyormusunuz.Rolenti'de kaç dakika beklemek gerek.Çalıştırdıktan sonra boşta ara gaz vermek aracın ısınmasını hızlandırırmı😆.Bu işin doğrusu nedir?Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler.
Böyle bir başlık var zaten. Açmadan önce sorgulatsaydınız başlık fazlalığı olmaz idi. Muhtemelen fark etmemişsinizdir.

Mümkün mertebe herkesin faydalanacağı konuları tek başlıklar altında birleştirsek

- hem herkes faydalanır

- hem de bilgi paylaşmak isteyenler aynı şeyleri tekrar tekrar yazmak zorunda kalmazlar

http://www.golftutkusu.com/topic/7120-sabah-soğuğu-ve-ilk-çalıştırma/?do=findComment&comment=147940

Önceki konu ile birleştirilse uygun olur, başlık kirliliği yaşanmaz bence @AhmetCakmak

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
İlk çalıştırmadaki rolanti devri normale dönünce yola çıkıyorum.

İlk km de aracı zorlamadan düşük devirlerde kullanıyorum. Gerçi kullanım alışkanlığım sebebiyle yolun devamı da sakin sürüşle geçiyor.

 
@forzaGilles Peki araç bir hafta hiç hareket etmemiş ve yine bir hafta daha aynı şekilde kalacaksa akü zayiflamasin diye 5/10dk yerinde çalıştırmak gerekirse o zaman da aşınma normal hareket etmeye göre fazla mı olur? (Farzı misal evde araba kullanmasını bilen biri yok ve sadece calistirmasini biliyor.)

 
5/10 dakikalık çalıştırma marşta kaybettiğini bile yerine koyamaz. 20-30 dakikadan az olmamalı.

 
@forzaGilles Peki araç bir hafta hiç hareket etmemiş ve yine bir hafta daha aynı şekilde kalacaksa akü zayiflamasin diye 5/10dk yerinde çalıştırmak gerekirse o zaman da aşınma normal hareket etmeye göre fazla mı olur? (Farzı misal evde araba kullanmasını bilen biri yok ve sadece calistirmasini biliyor.)
Kış şartlarında sıkıntı olur., motor soğuk, yağ çok soğuk., dizel ise daha sıkıntı benzinliye göre daha geç ısınacağından aşınma daha fazla olacaktır.,

yaz aylarında rolentide çalıştırmak sıkıntı olmaz.,

Şayet mevsim kış ama araç kapalı garajda duruyorsa o zaman çalıştrın bişey olmaz..

Araç kış şartlarında 3-4 hafta çalışmadan yatıyorsa., bir dostunuzdan 5-10km yol yapmasını isteyin., yaz şartlarında 3-4 hafta yatması sıkıntı değil.!!

 
İlk önce anahtar konulduğu yerden alinmali hava kış olduğu için mont giyilmeli ve en önemlisi kesinlikle tabani kayan ayakkabı giyilmemeli çünkü islaninca pedallar kayabilir.Evden çıkilip arabaya binilir.Anahtar cepten cikartilip deliğine sokulur tabi montu cikarmayin üşümeyin.Sakin bir şekilde kontak çevrilip araba çalistirilir.Araba çalıştımi bir ohhh çekilir çünkü bu soğukta çalışmadığı düşünülür akü masraf itince calisirmi ki acaba bir sürü olay ohhh dedirtir.Araba garajdaysa arabadan inilir (benimki öyle)garaj kapilari kapatilir.Araca binilir ve müzik açılır kemer takilir ve yola devam edilir.Bu kadar 😊😊😊🤗

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt