Start-stop hatası


mandufla dedi:
Arkadaşlar servis sonucunu paylaşayım burda.

Saat 12.30 gibi aracı servise teslim ettim. Fotoğraflarını çekerek teslim aldılar. Saat 16:30 gibi de aracı teslim aldım. Aracın verdiği hataları bilgisayara bagladiklarinda görmüşler. Ve direksiyon servo sistemi ile ilgili olarak 3C23 kodlu yazılım güncellemesi yapmışlar. Dosyanın pazartesiye kadar açık tutulacağı ve bu süre içerisinde beni hergün arayip durumu kontrol etmek istediklerini söylediler. %99 bir sorun yasanmayacagini ama yine de gözlem altında olmasının iyi olacağını söylediler. Bir iletişimsizlik sonucu bu olayın kaynaklandığını ve yazılımla yüksek ihtimalle giderildigini söylediler.

Bir de aracı yıkamışlar :)

Zaten çarşamba yıkatmıştım :)

Son olarak servise gitmisken 120 tl ye orjinal bagaj havuzu satın aldım.

Serviste iken aracı teslim aldığımda trip tuşuna basıp akü durumunu kontrol etmeyi unuttum. Yarın kontrol edeceğim. Eğer yine rakam görünmez ise servis danışmanına bunu bildirecegim.

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
hocam geçmiş olsun diyelim. yazılımsal olması çok güzel bi haber bence. ben de yarın sabah 9'da yazılım güncellemem için ankara çankaya doğuş otoda olucam. hiç sormadım ama bu servis hizmetim için ücret alınmaz benden diye düşünüyorum?

 

maniax dedi:
Arkadaşlar servis sonucunu paylaşayım burda.

Saat 12.30 gibi aracı servise teslim ettim. Fotoğraflarını çekerek teslim aldılar. Saat 16:30 gibi de aracı teslim aldım. Aracın verdiği hataları bilgisayara bagladiklarinda görmüşler. Ve direksiyon servo sistemi ile ilgili olarak 3C23 kodlu yazılım güncellemesi yapmışlar. Dosyanın pazartesiye kadar açık tutulacağı ve bu süre içerisinde beni hergün arayip durumu kontrol etmek istediklerini söylediler. %99 bir sorun yasanmayacagini ama yine de gözlem altında olmasının iyi olacağını söylediler. Bir iletişimsizlik sonucu bu olayın kaynaklandığını ve yazılımla yüksek ihtimalle giderildigini söylediler.

Bir de aracı yıkamışlar :)

Zaten çarşamba yıkatmıştım :)

Son olarak servise gitmisken 120 tl ye orjinal bagaj havuzu satın aldım.

Serviste iken aracı teslim aldığımda trip tuşuna basıp akü durumunu kontrol etmeyi unuttum. Yarın kontrol edeceğim. Eğer yine rakam görünmez ise servis danışmanına bunu bildirecegim.

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
hocam geçmiş olsun diyelim. yazılımsal olması çok güzel bi haber bence. ben de yarın sabah 9'da yazılım güncellemem için ankara çankaya doğuş otoda olucam. hiç sormadım ama bu servis hizmetim için ücret alınmaz benden diye düşünüyorum?
Yok Hocam herhangi bir ücret odemedim. Bagaj havuzu ücretini ödedim sadece:)

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
@mandufla

Değerli Hocam;

Öncelikle geri bildirim için teşekkür ederim.

Servise gitmekle iyi ettiniz bence. Çünkü Ciddi bir sorun olabilirdi.

Ama olmamasına sevindim.

 
geçmiş olsun. çözülmesine sevindim.

bir sorum olacak arkadaşlar; örneğin araç bana 3-4 ay sonra geldi, en son firmware ile mi gelecek, yoksa alınca belli bir süre binip servise mi götüreceğim ?

 
Teşekkür ederim Orhan Hocam.

Son sürümle geldiğini nasıl anlıyoruz.

 
Start stop kullanınca aracım daha çok yakıyor sanki birde şehiriçinde dur kalk sureklı 10 sanıyeden az zamanlarda stop edip tekrar çalıştığı oluyor ki bu da zararlı sanki.

 
burakca dedi:
Start stop kullanınca aracım daha çok yakıyor sanki birde şehiriçinde dur kalk sureklı 10 sanıyeden az zamanlarda stop edip tekrar çalıştığı oluyor ki bu da zararlı sanki.
İşik 20 saniyeden az varsa debriyaja basıp öyle bekliyorum ben de. Devreye sokmuyorum. Ana onun dışında yakıt ekonomisine kesin katkısı var çünkü, devrede iken ortalama tüketim sabit kalıyor, devrede olmadığında 50-60 sn sonra tüketim 0.3-0.4 artmış oluyor.

 
@mandufla

Benim aracımda da aynı şeyler olmuştu akü değişince düzeldi herşey. Akünün fiyatı da 500k

 
@mandufla

Akünun zayıf olduğunun en büyük belirtiis; star stop devrede auto hold açık,stop sonrası aracın çalışması için gaz pedalına basılır ve araç çalışır,çalışma anında marş motorundan sesler geliyorsa akü değişmesi gerekir. Başka türlü akü görevini yapar ve zayıf olduğunu asla belli etmez:)

 
@mandufla

Geçmiş olsun,ben yıkamaya bağlı olduğunu düşünüyorum,kullanılan hava kompresorune bağlı(hava sıkıp iç mekan tozunu alma) kompresor su zerrecikleri püskürtebilir(istenmeyen yerlere) veya tazzikli su aracın altına abartılı tuttulup bir türlü elektronik aksama(motor altı kısım özellikle) sıkıntı verebilir, yıkamacının suçu olmayabilir ama aynı yere tekrar gitmeye cesaret etmezdim muhtemelen.Servisinde semptomatik tedavi uyguladığını düşünüyorum(Hımmmm!ne ola ki acaba,aha buldum hata kodu budur,zaten başka birşeyde bulamadım bunun ilacını vereyim geçmezse bakarız). :D

Canınızı sıkmayın bence önemsiz bir durum...

 
Umut dedi:
@mandufla

Geçmiş olsun,ben yıkamaya bağlı olduğunu düşünüyorum,kullanılan hava kompresorune bağlı(hava sıkıp iç mekan tozunu alma) kompresor su zerrecikleri püskürtebilir(istenmeyen yerlere) veya tazzikli su aracın altına abartılı tuttulup bir türlü elektronik aksama(motor altı kısım özellikle) sıkıntı verebilir, yıkamacının suçu olmayabilir ama aynı yere tekrar gitmeye cesaret etmezdim muhtemelen.Servisinde semptomatik tedavi uyguladığını düşünüyorum(Hımmmm!ne ola ki acaba,aha buldum hata kodu budur,zaten başka birşeyde bulamadım bunun ilacını vereyim geçmezse bakarız). :D

Canınızı sıkmayın bence önemsiz bir durum...
Haklı olabilirsiniz Umut Hocam. Yikamaci eski aracımı da götürdüğüm yikamaci. Muhabbetimiz var. Ama dediğiniz olmayacak bir şey değil. Keşke imkanım olsa da kendim yikayabilsem. Hiç tanımadığım birine de emanet etmek istemiyorum aracı açıkçası. Kafamda deli sorular anlayacağınız :D

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Bugun benim aracim da start stop arizasi verdi, sonra kendi duzeldi fakat ici e kurt dustu... Daha once garantiden aku degismisti acaba tekrar mi bir sorun cikti... Servise gidecegim kisa zaman sonra bakalim ne cikacak.

 
Start stop kullanınca aracım daha çok yakıyor sanki birde şehiriçinde dur kalk sureklı 10 sanıyeden az zamanlarda stop edip tekrar çalıştığı oluyor ki bu da zararlı sanki.
İşik 20 saniyeden az varsa debriyaja basıp öyle bekliyorum ben de. Devreye sokmuyorum. Ana onun dışında yakıt ekonomisine kesin katkısı var çünkü, devrede iken ortalama tüketim sabit kalıyor, devrede olmadığında 50-60 sn sonra tüketim 0.3-0.4 artmış oluyor.

Eyvah eyvah
:)


Start/Stop un İstanbul trafiği gibi bir ortamda yoğun trafikte çalıştırıldığında uzun vadede (muhtemelen garanti bittikten sonra) arıza vermemesi mümkün değil. Hiç tavsiye etmiyorum. Marş motoru normal motorlara göre çok daha kuvvetlendirilmiş olsa da çalışma prensibinde bir değişiklik yok (kömürlü, fırçalı bobinler) ve böyle bir trafik için planlanmış bir sistem değil.



Zaten Start/Stop sisteminin bizim Golf lerdeki gibi her durduğumuzda (istisnai şartlar yok iken) devreye girmesi gibi bir sistem yanlış. Bunu bilen Mercedes, arka arkaya 4-5 sık dur kalk olur ise sistemi devreden çıkarıyor koruma amaçlı olarak.



Netice olarak, araç kendinizin ise, garantisi bitince satmayacaksanız, uzun süre binecekseniz, çok yoğun trafikte sistemi kullanmamanızı "kendi bütçeniz için" öneririm.



Çözüm olarak bulunan debriyajda 20 s beklemek ise 2. bir arızaya neden olur. Baskıya bağlı balatanızın ömründen yersiniz. Debriyaj pedalına basılı beklenmez. Mümkün olan en kısa sürede debriyaj pedalı bırakılmalıdır çünkü basılı pozisyonu sadece vitesi değiştirmek için geçici bir müdahaledir. Yoksa bir arıza da burada çıkar.



Selamlar.





 

Dün 1.2 Tsi aracımız yoğun trafikte kaldıktan sonra start-stop arıza ışığı yaktı. Bugün servise gidecek, bakalım ne olacak.

 

Geri
Üst Alt