Tam bir karmaşa 1.2, 1.4, 1.6


140-150 HP ACT aktif silindir işi fasa fiso, dümdüz yol olacak uzun yol bile türkiyenin bozuk rampalar çukurlar. işe yaramıyor. 

Zaten rampa aşağıda bizim ACTsiz arabalarda az yakıyor. :D  

Golf kasalarında en iyisi 122-125-140-150 içerisinden 125 olandır. Teşekkürler.

 

@Serkanasn Dostum dizel araca binen arkadaşlar cidden abartılıyor.Arkadasimda Linea 1.3 var 45 lt depo uzun yol 850 km yapiyor dizel bende 1.0 Golf var dsg bende bir depoyla 900 km yapıyorum zorlasam artar 950 vs.Lineaya binen ark.sehir ici bir depoyla 650 maks.700 gitsin ben 650 ye raziyim.Benzinli Golfler normal kullanildiginda az yakiyor bence Clio vs.gecmeye gerek yok.

 
Bu saatten sonra benzinli arabaya binilmez, bugüne kadar bir iki arabam hariç hep benzinli araç aldım ama bu saatten sonra benzinli golf 8 alacağıma dizel clio 4 alırım, yakıyor yada yakmıyor tartışması boşuna benim 1.4 tsi 125 ile 700 liraya gittiğim mesafeyi clio 4 alan arkadaşım 400 liraya gidiyor, senede 5000 km yapılıyorsa bile benzinli araca binilmez artık.
Tercih meselesidir o zaman ülkede ki bütün benzinli araçları hurdalığa bırakalım.Dizeli alırken fazla ödemek gerekecek bakımları benzinliye göre daha fazla.Yarı yarıya değil ama yakıt yönünce 1/3 ü kadar az yakacak o kısım doğru.Ama sırf az yakacak diye sürüş keyfi olmayan bir aracı da kullanmak anca kapıdakini bi yerden bi yere götürsün kafasındaki kullanıcılar tercih eder.Ailede clio da var az yaksın diye kastamonuya cenazeye gittim araçta 5 kişiydik benim golften taş çatlasın 100 lira az yakmamıştır.İşin konfor ve güvenlik kısmını saymıyorum bile arkadaki yolcular resmen eziyet çektiler onca yolda.Daha sonra malesef tekrar başka bir cenaze için edirneye gitmem gerekti yine 5 kişi bu sefer kendi aracımla Golfle gittim yolda sis ve kar yağışıda vardı gece zaman zaman en sol şeritte büyük bir ağaç dalları kökünden düşmüş siste bir anda karşıma çıktı 140/150 km gibi süratle orta şeride kontra verip kendi şeridime girdimde çarpmadım.Aynı hareketi bu sefer clio ile yapmış olsaydım malesef çok üzücü sonuçlar olurdu.Araç takla atardı.Yakıt önemli tabi ama güvenlik,konfor ve sorunsuzluk su götürmez bi gerçek.Biz araçlarıyla duygusal bağ kuran insanlarız öyle olmasak bu forumda zaten ne işimiz var herkes gibi döner yıkama makinelerinde araç yıkatıp sibop kapağını bile değiştirmeden yıllarca binip satarız.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Serkanasn

geçende yazmışsısınız.  Golf 4  benzinli atmosferik 102 hp lpg li araca tav olmak düşüncenizi.

Sizi en iyi ben anlarım. Buna mecburi doyum diyorlar. (bende doydum)

E class

A6 

3.20 190 hp dizel 

bunlar bu yalan dünyanın yalanı oldu bizim için .

Efsane kasa golfe binemedim ama  efsane kasa Astra G ye bindim (sıfır olmasada 3.600 km de idi ) arada kayda değmeyen 2-3 sıfır yada 2. el araç daha...

bugün golf 7.5 var  isterse  mk8  kainat güzeli olsun. Benim için olay bitmiştir. 

260 bine kadar  eldeki aracı kullanıcam . (10 yıl)

o saatten sonra yada bu saatten sonra adrenalin sıfır promile yakın  neyleyim  E class mercedesi ....

ancak tevellütü 20-30 arası olan birini bu sevdadan vazgeçiremezsiniz.  doyuma ulaşamayan gençlikten az yakan clio  yada 301 e tav olmasını beklemek büyük yanlış

benzin yerine dizel tercihi şu devirde uzun türev limit integral hesapları gerektirir. (Eskiden çarpma toplama bilen dizelle %55 ekonomi hesabını çok kolay yapardı) 

pompada sadece %8 lik fark var (tansu çiller yıllarında bu makas pompada  %36 larda --- %25 de dizel motor kendisi az yakıyor ???  toplayın %55 üzeri ekonomi  )

1.2 TSİ  1.0  TSİ denen bir motor var  !   dizelle beraberliğe oynayacak kadar  iddialı motorlar. 

geçenlerde forumda birine TDİ önerdik .. Makasın 6 bine düştüğe yerde tabi dizel 1.6 motor önerilir. ama listesinde 25 bin masada 10-12 bin bunlar gereksiz fazla farklar. 

clio ya tav olurum evet ama , 

şiddetli lodosta şerit dışına savrulan , karşıdan esen rüzgarla yalpalanan 

plastik + kağıt bir aracın az yakmasıda aracın teknolojik  marifeti değil , anca yerçekiminin araca hediyesidir. 

 
@ahmet306 @Savatage @driver_can @fanajal Arkadaşlar hepiniz haklısınız kendi pencerenizden bakınca lakin; tsi tdi ile ayni yada yaklaşık yakar olayı kendini kandırmaktan öte bir mesele değil, 1500 kg astra j 55 lt depo ile 1350 km giderken 1250 kg golf 7 800 km gitmiyor, daha hafif olan clionun 55 lt ile 1700 km gittiği testler ile aşikar, diğer konulara gelince A3 aracımda oldu bmw de bu araçları kullandıktan sonra golf 7 ye keyif alıyorum o sebeple biniyorum diyen kişi pollyannacılık yapıyordur, golf 7 ekseriyetinde volkswagen araçları değerini koruduğu ölçüde zevkli kıymetli ferrari muamelesi görür, 1.6 102 bg golf 5 in 1.6 115 bg fsi golf 5 ten bayide daha ucuz olmasına karşı piyasada daha pahalı olması hatta fsi nin elde kalıp satılaması bunun en gerçek kanıtıdır, golf 7 alıp satarken prim bırakmasın bu forumda bir kişi bile binmez bu arabaya isterse uçan halı edasıyla süzülsün yollarda, şimdi çoluk çocuk burda gelip bla bla bla diye ne derse desin kuyumcudan altın yerine golf 7 aldım 3-5 ekler satarım yeaaa diye alınan golf'e 911 gibi muameleye gerek yok, bakım pahalı dediğiniz 2 bakımda bir adet değişen 150 liralık yakıt filtresi, tsi nin yakıt pompası ile tümleşik filtresi bir değişmeyi gerektirsinde sen o zaman gör bakım pahalı mı ucuz mu, biri ile 50.000 diğeri ile 57.000 km olarak iki dizel aracım oldu birinde sadece bakımdan bakıma gittim servise digerinde de sadece isitma bujisi değişimi oldu haricen, yani bakım pahalı işi savsatadan ileri gitmez, golfün frenine basılınca önünün ve arkasının ayrılan sevgili gibi iki yana gittiğini ve savrulduğunu bu forumda herkes yazıyor büyük ihtimalle clio ile o hareketi yapsanız yine birşey olmazdı olursada pilotaj hatası olurdu, pistlerde yarışan clio otomobilleri görünce tabut görmüş gibi olmuyor kimse, herkesin fikri kendini bağlar ben bana doğru geleni söyledim, @Savatage size birçok konuda olduğu gibi bu konuda da hak veriyorum araba dediğin çok gidip az yakmalı.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Arkadaslar 1.0 tsi dsg  sehir ici ortalamam 6lt (istanbul) sehirler arasi (istanbul-canakkale) 4.6, birkeresinde beylikdüzü-atatürk havalimani gerci yollar bostu 4.2, tassaruflu kullanirsan 1.0 dizeli aratmaz, birazda sürüse bagli, tasarruflu kullanamiyorsan tabiki tdi

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@ahmet306 @Savatage @driver_can @fanajal Arkadaşlar hepiniz haklısınız kendi pencerenizden bakınca lakin; tsi tdi ile ayni yada yaklaşık yakar olayı kendini kandırmaktan öte bir mesele değil, 1500 kg astra j 55 lt depo ile 1350 km giderken 1250 kg golf 7 800 km gitmiyor, daha hafif olan clionun 55 lt ile 1700 km gittiği testler ile aşikar, diğer konulara gelince A3 aracımda oldu bmw de bu araçları kullandıktan sonra golf 7 ye keyif alıyorum o sebeple biniyorum diyen kişi pollyannacılık yapıyordur, golf 7 ekseriyetinde volkswagen araçları değerini koruduğu ölçüde zevkli kıymetli ferrari muamelesi görür, 1.6 102 bg golf 5 in 1.6 115 bg fsi golf 5 ten bayide daha ucuz olmasına karşı piyasada daha pahalı olması hatta fsi nin elde kalıp satılaması bunun en gerçek kanıtıdır, golf 7 alıp satarken prim bırakmasın bu forumda bir kişi bile binmez bu arabaya isterse uçan halı edasıyla süzülsün yollarda, şimdi çoluk çocuk burda gelip bla bla bla diye ne derse desin kuyumcudan altın yerine golf 7 aldım 3-5 ekler satarım yeaaa diye alınan golf'e 911 gibi muameleye gerek yok, bakım pahalı dediğiniz 2 bakımda bir adet değişen 150 liralık yakıt filtresi, tsi nin yakıt pompası ile tümleşik filtresi bir değişmeyi gerektirsinde sen o zaman gör bakım pahalı mı ucuz mu, biri ile 50.000 diğeri ile 57.000 km olarak iki dizel aracım oldu birinde sadece bakımdan bakıma gittim servise digerinde de sadece isitma bujisi değişimi oldu haricen, yani bakım pahalı işi savsatadan ileri gitmez, golfün frenine basılınca önünün ve arkasının ayrılan sevgili gibi iki yana gittiğini ve savrulduğunu bu forumda herkes yazıyor büyük ihtimalle clio ile o hareketi yapsanız yine birşey olmazdı olursada pilotaj hatası olurdu, pistlerde yarışan clio otomobilleri görünce tabut görmüş gibi olmuyor kimse, herkesin fikri kendini bağlar ben bana doğru geleni söyledim, @Savatage size birçok konuda olduğu gibi bu konuda da hak veriyorum araba dediğin çok gidip az yakmalı.
6 tane golf 7 aracım oldu frene basınca önüyle arkasının bi yere gittiğini hiç görmedim.Clio ile o süratte o sert kontrayı vermek zorunda kalmazsınız umarım 7 yaşımdan beri araç kullanıyorum yanımda oturan babam 51 senedir otomobil ustası hangi arabanın nerede nasıl tepki vereceğini bilecek bilinçteyizdir ikimizde.Kimsenin 911 muamelesi yaptığı da yok araca.Çok şükür o tür araçlara da babam sayesinde çok bindim aradaki farkı anlayabilecek tecrübedeyim.Clio ile golf arasında ki farkı bence ikisini de detaylı kullandıktan sonra fazlasıyla anlayabilecek tecrübe de olduğunuzu düşünüyorum.Pistte yarışan cliolar ile normal seri üretim banttan çıkan araçların aynı donanım süspansiyon fren yapısına sahip olmadığını biliyoruz tabiki.Benim için bi yerden bi yere götürsün gerisi önemli değil yakıt ekonomisi önceliğim derseniz edc şanzumanlı dizel cliolar 90k+ üstü fiyatlardan sahibinden.com gibi sitelerde mevcut.Sizde keyif alarak binmişsiniz ki aracınızın forum sitesinde vakit geçirip eklentiler eklemek için bilgi sahibi olmuşsunuz.

Not:Forumda her yaş grubunda arkadaşlarımız kardeşlerimiz büyüklerimiz üye.Çoluk çocuk olarak tanımlamaya gerek yok.Herkesin kendince fikirleri var herkes herkesten birşeyler öğreniyor.Forumun amacı bu.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
80 ler 90 lar 2000 lerin başları atmosferik 1.6 araçların  alayı  şehirçi 10-11-12  litre yakarken  dizel bir tdi golf (1.9) un tüketimi şehirçi  6,5 litre   .....%35 burdan

pompada %35 fark var (90 lar) ...  etti %70  (daha da abarttık ama durum böyle)

diyceksiniz ki  atmosferik motorlu adam  Lpg ye geçti  o zamanlar . Sıralı sistemin olmadığı  / lpg- motor doku uyuşmazlıklarının full olduğu 90 ların ortalarına kadar , kimse  durduk yere motorunun anasını ağlatmadı o zamana kadar benzinle bindi geçti.. LPG nin hortlaması sıralı sistemle birlikte 2000 lerden itibaren. ki doksanlarda benzin fiyatları adamı şizofren edicek noktada değildi benzine eyvallah edicek düzeydeydi. 

ben bugün dizel tek geçilir olayına katılamıyorum.  (dizel aldım ???)

1.0 ve 1.2 tsi  varken dizele gözü kapalı handikaplı para basılmaz. 

6 bin makas farkına dizel vermiş bayi geçenlerde... orada  basılır tabi...

1.9 tdi  comfort  mk4  (kasa efsane yakıt ekonomisi efsane %60 diyelim)  o zaman tek geçilir 

şimdi tdi tek geçemiyorsunuz. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Kullandığımız astra J 1.3 cdti var tekirdagda 7.5 litreden asagiya yakmıyor, 1.2 tsi golf 8 litre yakıyor hatta suanda golfun uzun sureli ortalamasi sifirlanmis 500km olmis 7.6 litre gösteriyor . 

 
Bende mesela besleyemeyeceğim eşeği kapının önüne koymayarak kimseyi üzmemeyi tercih ediyorum , renkler zevkler meselesi , amaç sadece gitmekse  clio yerine Zoe'yi öneririm .

 

Geri
Üst Alt