Golf'ün Bu Savrulması Beni Ürkütüyor !!!


Çakay

Üye
Katılım
14 Haz 2015
Mesajlar
80
Tepkime puanı
0
İsim
Ahmet ÇAKAY
gy5BLO.jpg


Fotoğrafta görülen sola sapış benim  evimin düzergahı  her  akşam  ordan  sapıyorum , solda  gözüken  Dur tabelasının olduğu bölüm    Belediyenin  ektiği  çiçeklik alan  ve  akşam üzerleri  zaman zaman o alanı  suluyorlar  ,  böylelikle  Kırmızı daire içinde  görünen ıslaklık  oluşuyor  Golf'ümü alalı 2.5 ay  oluyor  o  ıslaklığın olduğu  bölümde 2.5  ay  içinde  2  defa  sola sapışta aracım  ürkütücü  bir şekilde  savruldu  normal  olarak  sapacağım  için  vites küçültüp  hafif  frenle  giriyorum  oraya  ürkütücü dedim çünkü  gerçektende  ürktüm  ,tırstım  yani  ,  bundan önceki  aracım Megan II  idi  ve  onda  böyle bir şey  hiç  yaşamadım  , ben bu  güzel  havalarda  bunu  yaşıyorsam  yarın Allah korusun  karda  buzda  ne olur Allah bilir .

 
Çakay dedi:
gy5BLO.jpg


Fotoğrafta görülen sola sapış benim  evimin düzergahı  her  akşam  ordan  sapıyorum , solda  gözüken  Dur tabelasının olduğu bölüm    Belediyenin  ektiği  çiçeklik alan  ve  akşam üzerleri  zaman zaman o alanı  suluyorlar  ,  böylelikle  Kırmızı daire içinde  görünen ıslaklık  oluşuyor  Golf'ümü alalı 2.5 ay  oluyor  o  ıslaklığın olduğu  bölümde 2.5  ay  içinde  2  defa  sola sapışta aracım  ürkütücü  bir şekilde  savruldu  normal  olarak  sapacağım  için  vites küçültüp  hafif  frenle  giriyorum  oraya  ürkütücü dedim çünkü  gerçektende  ürktüm  ,tırstım  yani  ,  bundan önceki  aracım Megan II  idi  ve  onda  böyle bir şey  hiç  yaşamadım  , ben bu  güzel  havalarda  bunu  yaşıyorsam  yarın Allah korusun  karda  buzda  ne olur Allah bilir .
Islak virajlı yolda frene basarsanız doğal olarak araç savrulacaktır, sapağa gelmeden hızınızı düşürün bir de öyle deneyin, bazen arkayı kolay bırakabiliyor ama esp direk topluyor zaten aracı

 
Ama  dediğim gibi  daha  2.5 aylık araba  ,  2.5  ayda  bir aracın  lastikleri  ne kadar  aşınırki  öyle  adi  bir lastikte  değil  üzerindekiler  Continental.

 
fcsrn dedi:
gy5BLO.jpg


Fotoğrafta görülen sola sapış benim  evimin düzergahı  her  akşam  ordan  sapıyorum , solda  gözüken  Dur tabelasının olduğu bölüm    Belediyenin  ektiği  çiçeklik alan  ve  akşam üzerleri  zaman zaman o alanı  suluyorlar  ,  böylelikle  Kırmızı daire içinde  görünen ıslaklık  oluşuyor  Golf'ümü alalı 2.5 ay  oluyor  o  ıslaklığın olduğu  bölümde 2.5  ay  içinde  2  defa  sola sapışta aracım  ürkütücü  bir şekilde  savruldu  normal  olarak  sapacağım  için  vites küçültüp  hafif  frenle  giriyorum  oraya  ürkütücü dedim çünkü  gerçektende  ürktüm  ,tırstım  yani  ,  bundan önceki  aracım Megan II  idi  ve  onda  böyle bir şey  hiç  yaşamadım  , ben bu  güzel  havalarda  bunu  yaşıyorsam  yarın Allah korusun  karda  buzda  ne olur Allah bilir .
Islak virajlı yolda frene basarsanız doğal olarak araç savrulacaktır, sapağa gelmeden hızınızı düşürün bir de öyle deneyin, bazen arkayı kolay bırakabiliyor ama esp direk topluyor zaten aracı
kardeş  yukarda  belirttim  hafif  frenle  giriyorum düşük  vitesle  . acemi  şöförde değilim  30  senelik  bir  şöförlüğüm  var  .

 
Çakay dedi:
Ama  dediğim gibi  daha  2.5 aylık araba  ,  2.5  ayda  bir aracın  lastikleri  ne kadar  aşınırki  öyle  adi  bir lastikte  değil  üzerindekiler  Continental.
Yok hocam lastiği sormamın nedeni deforme veya aşınma ile alakalı değil. Bazı markaların kuru ve ıslak zeminde performansı değişkenlik gösterebiliyor.

 
Negatiwe dedi:
Ama  dediğim gibi  daha  2.5 aylık araba  ,  2.5  ayda  bir aracın  lastikleri  ne kadar  aşınırki  öyle  adi  bir lastikte  değil  üzerindekiler  Continental.
Yok hocam lastiği sormamın nedeni deforme veya aşınma ile alakalı değil. Bazı markaların kuru ve ıslak zeminde performansı değişkenlik gösterebiliyor.
Haklı olabilirsiniz ama  dediğiniz  gibi  benim aracımın  üzerindeki  lastiklerin  ıslak zemindeki  performansı  böyle ise  yarın karda buzda  yanmışım  ben    :)

 
@Çakay

Öncelikle belirteyim şahsi fikirlerimdir...

Herhalde toplamda 4 aracımda Continental lastik kullanmışımdır,en son aracımda da vardı.(yaz lastiği).Nispeten sert hamurlu ve derin dişli dizaynı vardır...

Şimdi diyeceğim ki lastik basıncından veya lastiğin hamurundan ama golf gibi bir aracta oluyor bu durum,megane 2 de olmuyordu diyorsunuz bir anlam veremedim.

Başka bir golf 7 ile aynı yerden geçme veya uygun bir mekanda kıyaslama durumu olabilse?Neden oluyor ben de merak ettim şimdi...

 
@fcsrn

Hocam burada sizi ürküten şey aslında abs ya da esp devreye girmesidir. Eski aracınızda %90 esp yoktu abs vardır herhalde.

Konuya dönersek orada esp devreye girdiği için bir sarsılma olacaktır. Ama bu sarsılma ile araç düz bir şekilde yola oturur.

Güvenliğinize zarar verecek bir durum oluşmamıştır.

 
Çakay dedi:
gy5BLO.jpg


Fotoğrafta görülen sola sapış benim  evimin düzergahı  her  akşam  ordan  sapıyorum , solda  gözüken  Dur tabelasının olduğu bölüm    Belediyenin  ektiği  çiçeklik alan  ve  akşam üzerleri  zaman zaman o alanı  suluyorlar  ,  böylelikle  Kırmızı daire içinde  görünen ıslaklık  oluşuyor  Golf'ümü alalı 2.5 ay  oluyor  o  ıslaklığın olduğu  bölümde 2.5  ay  içinde  2  defa  sola sapışta aracım  ürkütücü  bir şekilde  savruldu  normal  olarak  sapacağım  için  vites küçültüp  hafif  frenle  giriyorum  oraya  ürkütücü dedim çünkü  gerçektende  ürktüm  ,tırstım  yani  ,  bundan önceki  aracım Megan II  idi  ve  onda  böyle bir şey  hiç  yaşamadım  , ben bu  güzel  havalarda  bunu  yaşıyorsam  yarın Allah korusun  karda  buzda  ne olur Allah bilir .
Islak virajlı yolda frene basarsanız doğal olarak araç savrulacaktır, sapağa gelmeden hızınızı düşürün bir de öyle deneyin, bazen arkayı kolay bırakabiliyor ama esp direk topluyor zaten aracı
kardeş  yukarda  belirttim  hafif  frenle  giriyorum düşük  vitesle  . acemi  şöförde değilim  30  senelik  bir  şöförlüğüm  var  .
Pardon Hocam, haklısınız

 
Çakay dedi:
gy5BLO.jpg


Fotoğrafta görülen sola sapış benim  evimin düzergahı  her  akşam  ordan  sapıyorum , solda  gözüken  Dur tabelasının olduğu bölüm    Belediyenin  ektiği  çiçeklik alan  ve  akşam üzerleri  zaman zaman o alanı  suluyorlar  ,  böylelikle  Kırmızı daire içinde  görünen ıslaklık  oluşuyor  Golf'ümü alalı 2.5 ay  oluyor  o  ıslaklığın olduğu  bölümde 2.5  ay  içinde  2  defa  sola sapışta aracım  ürkütücü  bir şekilde  savruldu  normal  olarak  sapacağım  için  vites küçültüp  hafif  frenle  giriyorum  oraya  ürkütücü dedim çünkü  gerçektende  ürktüm  ,tırstım  yani  ,  bundan önceki  aracım Megan II  idi  ve  onda  böyle bir şey  hiç  yaşamadım  , ben bu  güzel  havalarda  bunu  yaşıyorsam  yarın Allah korusun  karda  buzda  ne olur Allah bilir .
Değerli Ahmet Hocam;

Sanırım durum lastik basınçlarıyla alakalı olsa gerek.

Oraya isteseniz dahi 40 km/s ten hızlı girilmez.

Bu hızlarda bende de kayma yapınca hatanın aşırı yüksek lastik basınçlarından olduğunu görmüştüm.

Bir comfortline'da ideal olan 29 lastik ölçüsü yerine 33 basınç varsa benim yaşadığım gibi 40 km/s hızda kızaklayabilirsiniz.

Lastik basınçlarını da benzinlikte değil de bir lastikçide ayarlatmanızı öneririm.

Bunu yaparken lastikçi çok bilmiş gibi 36 psi hava basmıştı ve çok biliyor gibi "abi bunun için uygunu bu." diye de üstelemişti. Benzer durum başınıza gelmemesi için az bilen bir lastikçiye istediğiniz basıncı ayarlamasını isteyip sonra bu sizin test alanına bir kez daha girmenizi öneririm.

Yeri gelmişken yapılan fren testlerinde karma fren testi denen bir lastiğin kuru diğerinin ıslak zemine olmasından ötürü oluşan farklı lastiklerin farklı yol tutuşuna sahip olduğu durumlarda dahi Golf'ün son derece başarılı olduğunu biliyorum.  Bununla ilgili bir test videosu vardı hatta... (Bulan olur da paylaşırsa sevinirim)

 
yusuf dedi:
@fcsrn

Hocam burada sizi ürküten şey aslında abs ya da esp devreye girmesidir. Eski aracınızda %90 esp yoktu abs vardır herhalde.

Konuya dönersek orada esp devreye girdiği için bir sarsılma olacaktır. Ama bu sarsılma ile araç düz bir şekilde yola oturur.

Güvenliğinize zarar verecek bir durum oluşmamıştır.
Yusuf hocam  evet Meganda  yoktu ESP  fakat  ESP devreye  giriyor  diye  olmuyor bence  bu savrulma  ,çünkü    dönüş sırasında  yaptığım sürat  20  .  30  km  falan    hızda  yok  yani .

 
silvershadow dedi:
gy5BLO.jpg


Fotoğrafta görülen sola sapış benim  evimin düzergahı  her  akşam  ordan  sapıyorum , solda  gözüken  Dur tabelasının olduğu bölüm    Belediyenin  ektiği  çiçeklik alan  ve  akşam üzerleri  zaman zaman o alanı  suluyorlar  ,  böylelikle  Kırmızı daire içinde  görünen ıslaklık  oluşuyor  Golf'ümü alalı 2.5 ay  oluyor  o  ıslaklığın olduğu  bölümde 2.5  ay  içinde  2  defa  sola sapışta aracım  ürkütücü  bir şekilde  savruldu  normal  olarak  sapacağım  için  vites küçültüp  hafif  frenle  giriyorum  oraya  ürkütücü dedim çünkü  gerçektende  ürktüm  ,tırstım  yani  ,  bundan önceki  aracım Megan II  idi  ve  onda  böyle bir şey  hiç  yaşamadım  , ben bu  güzel  havalarda  bunu  yaşıyorsam  yarın Allah korusun  karda  buzda  ne olur Allah bilir .
Değerli Ahmet Hocam;

Sanırım durum lastik basınçlarıyla alakalı olsa gerek.

Oraya isteseniz dahi 40 km/s ten hızlı girilmez.

Bu hızlarda bende de kayma yapınca hatanın aşırı yüksek lastik basınçlarından olduğunu görmüştüm.

Bir comfortline'da ideal olan 29 lastik ölçüsü yerine 33 basınç varsa benim yaşadığım gibi 40 km/s hızda kızaklayabilirsiniz.

Lastik basınçlarını da benzinlikte değil de bir lastikçide ayarlatmanızı öneririm.

Bunu yaparken lastikçi çok bilmiş gibi 36 psi hava basmıştı ve çok biliyor gibi "abi bunun için uygunu bu." diye de üstelemişti. Benzer durum başınıza gelmemesi için az bilen bir lastikçiye istediğiniz basıncı ayarlamasını isteyip sonra bu sizin test alanına bir kez daha girmenizi öneririm.

Yeri gelmişken yapılan fren testlerinde karma fren testi denen bir lastiğin kuru diğerinin ıslak zemine olmasından ötürü oluşan farklı lastiklerin farklı yol tutuşuna sahip olduğu durumlarda dahi Golf'ün son derece başarılı olduğunu biliyorum.  Bununla ilgili bir test videosu vardı hatta... (Bulan olur da paylaşırsa sevinirim)
Murat kardeşim  haklı  olabilirsiniz  ,  geçen hafta  sol  arka lastiğe  çivi girmişti  lastikçide  yaptırdım  lastiği  ve  havalarını  36  falan  yaptı  hepsinin  ben  fazla değilmi  bu dediğimde  normali  bu  abi demişti  . Allah aşkına  Lastik basıncının  Bizim Golf 7'ler için  kesin  olanı  kaçtır  , herkes  farklı  farklı  söylüyor .

 

@Çakay

Değerli Ahmet Hocam;

Sanki aynı lastikçiye gitmişiz ve aynı yanıtları almışız gibi bilmişim vallahi 8D

Comfortline'da jant ölçülerinde bir değişiklik yoksa fabrika verileri 29 psi hocam.

Ben de fabrika verilerini tavsiye ediyorum.

Ama hızlı kullanmayı seven veya şehir içi hız limitlerinin aşıldığı yollar kullanan kişiler için 31 psi.

Biliyorum çok inikmiş gibi gözükecek ....

Fakat doğrusu bu

 

Geri
Üst Alt