Karda, Buzda yolda bırakmayacak tek lastik. Piyasada araştırın. Bulabilirseniz anında alın.595AA7DD-67CC-4DDB-85FD-4E666FA49540.jpeg
 

@Alibey çivili lastikler kışın karın ve buzun uzun süre kalkmadığı coğrafyalar için üretilir. Normal bir kış lastiği değildir, kar ve buzun olmadığı 2 derecelik sıcaklıkta asfalt üzerinde bu lastiği kullanamazsınız.
 
@mehmet61 bey 2-3 yorum önce karda,buzda yolda bırakmayacak bir lastik önerisi istemiş. Ben de buna istinaden bu lastiği önerdim kendisine. @Holigan sizin bahsettiğiniz 2 derecelik sıcaklık vs bu ayrı bir konu. Ben de normal bir kışlık lastik kullanıyorum fakat çivili olmadığı için asfalt buz tutmuşsa ve belli bir kar kalınlığı da varsa artık ilerleyemiyorum. Misal geçen kış bunu yaşadım. Samsun Ladik’te çivili lastikten başkası çıkamadı ama şehir merkezinde hava şartları rakımdan dolayı gayet normaldi. Bu standart her kış lastiği için geçerlidir. Asfaltta buz ve onun üstünde de 15-20 cm kar varsa ve bu kar soğuktan dolayı donmuşsa tank paletli bir aracınız yoksa çivili lastikten başkası sizi o yolda ilerletemez.
 
Nokian WRD4 lastiği tavsiye ederim, ben 205 55 16 91H olanı kullandım , 4-5 sene kış aylarında kullandım lastiği ve performansı son yılda düşmeye başladı sadece, parasının hakkını veriyordu o zaman, uygundu diğer lastiklere göre. Artık continental ile aynı fiyat. Bu arada ADAC ın lastik testlerini de inceleyin bence, en azından fikir verir.
 
Michelin CC+ ile 66.000 km yaptım 5 kış geçirdim. Lastikeri değiştirmeli miyim _
Kışlık lastiğin performans kaybı olmadan ömrü 4 yıl veya 40.000kmdir. (hangisi önce dolarsa)

Acilen yeni lastik almalısınız.

Geçmişte conti winter contact kullanmış biri olarak son 2 yıldır bridgestone blizzak kullanıyorum. Özellikle ıslak zemin frenlemesi ve yol tutuşu muazzam. Zaten tüm incelemelerde de ıslak zeminde 1 numara. Ama yumuşak karın zeminden pek kalkmadığı bir şehirde yaşıyorsanız yine conti veya michelin’e yönelebilirsiniz.
 
Hem yaz lastiklerinin hem de kış lastiklerinin , değişik yol şartlarına göre ( ıslak - kuru - kar - buz - kızaklama - sessizlik ) performansları değişkenlik gösterir.

Bir Kış lastiği modeli/deseninin, karlı zeminde iyi olup, ıslak zeminde kötü olanı da var.

Islak zeminde iyi olup karlı zeminde kötü olanı da var.

Her türlü zeminde ( Karda, ıslakta, kuruda, buzlu da ) aynı performansa sahip lastik üretilemedi henüz maalesef.

Bu vesile ile ; kışlık lastik seçimimizi , aracı çoğunlukla/genelde hangi zemin şartlarında kullanacaksak ona göre yapmalıyız.


Genelde karlı zeminde araç kullanacaksak, karlı zemin yol tutuş/frenleme performansı daha yüksek olan lastik modelini

Genelde ıslak zeminde araç kullanacaksak, ıslak zemin yol tutuş/frenleme performansı performansı daha yüksek olan lastik modelini

Genelde kuru zeminde araç kullanacaksak, kuru zemin yol tutuş/frenleme performansı daha yüksek olan lastik modelini

Genelde buzlu zeminde araç kullanacaksak, buzlu zemin yol tutuş/frenleme performansı daha yüksek olan lastik modelini

Eğer sadece konfor odaklı düşünüyor ve sessiz olmasını istiyorsak, ses düzeyi en verimli olan lastik modelini seçmeliyiz.


Aynı kriterler yazlık lastik için de geçerlidir.

Lastikten beklentimiz ne ise ( ıslak - kuru - kızaklama - sessizlik ) , beklentimizin öncelikli olduğu yönü daha güçlü olan lastik modelini seçmeli, diğer kriterlerden ödün vermeliyiz.



KIŞ LASTİKLERİ


Karlı zemin performansı öncelikli kış lastikleri



kış karlı yol1.png
kış karlı yol2.png



Islak zemin performansı öncelikli kış lastikleri



kış yağmur.png

kış yağmur2.png




Kuru zemin performansı öncelikli kış lastikleri



kış kuru yol.png

kış kuru yol2.png



Buzlu zemin performansı öncelikli kış lastikleri


kış buz zemin1.png
kış buz zemin2.png


Suda kızaklama performansı öncelikli kış lastikleri


kış kızaklama1.png
kış kızaklama2.png



Sessiz lik performansı güçlü kış lastikleri


kış sessiz1.png


kış sessiz2.png
 

Ekli dosyalar

  • Yaz ıslak yol2.png
    Yaz ıslak yol2.png
    76.3 KB · Görüntüleme: 4
  • Yaz ıslak yol1.png
    Yaz ıslak yol1.png
    91.4 KB · Görüntüleme: 6
Son düzenleme:
Peki bu lastiğin hala sağlam olup olmadığının bir testi falan yok mudur? Yada lastikçi görse anlar mı ? Bu konuya denk gelince dank etti bir araştırayım dedim, 2019 Ocak ayında almışım kışlıkları. 3-4 aylık bir süreçte hafta sonları kayak merkezine gitmek için kullanıyor, kayak sezonu bitince tekrar yazlıklara geçiyordum. Geçen sene bu süre 1-2 ay felandı. 2024 sezonu 6. yılı olacak.
Yukarıdaki liste ne derece güncel bilemiyorum ama Continental TS 870 ile Michelin Alpin 6 arasında bir tavsiyesi olan var mı ?
 
Son düzenleme:
Peki bu lastiğin hala sağlam olup olmadığının bir testi falan yok mudur? Yada lastikçi görse anlar mı ? Bu konuya denk gelince dank etti bir araştırayım dedim, 2019 Ocak ayında almışım kışlıkları. 3-4 aylık bir süreçte hafta sonları kayak merkezine gitmek için kullanıyor, kayak sezonu bitince tekrar yazlıklara geçiyordum. Geçen sene bu süre 1-2 ay felandı. 2024 sezonu 6. yılı olacak.
Yukarıdaki liste ne derece güncel bilemiyorum ama Continental TS 870 ile Michelin Alpin 6 arasında bir tavsiyesi olan var mı ?


Kuru yolda normal kalkışlarda lastikler patinaj çeker gibi oluyorsa,

yine kuru yolda çok sert değil de hafif sert frenlemelerde kızaklama yapıyor veya yapmaya çalışıyorsa, abs devreye girmeye yelteniyorsa,

( 5 - 6mm diş derinliği olsa bile ) lastik, ben zemine tutunamıyorum artık diyor size, lastiğin işi bitmiş demektir ( yazlık - kışlık fark etmez )



Yukarıdaki liste günceldir.

Ve listedeki kategoriler bazında, sıralama olarak en kararlı olan lastik Continental TS 870 olarak görünüyor.

Bir lastiğin sadece 1 - 2 kategoride üst sıralarda yer alıp, diğer kategorilerde çok alt sıralarda olması o lastiğin genel ortalama puanını düşürür.

Mıchelin Alpin 6 sadece 2 kategoride üst sıralarda yer alabilmiş.

1 - Kuru yol tutuş

2 - Buzlu yol tutuş



Kuru yol tutuşta üst sıralarda olmasına rağmen yine de Continrental TS 870 in gerisinde kalmış.

Alpin 6 ' nın Continental i geride bıraktığı ( hatta continental ' in sıralamaya bile giremediği ) tek kategori buzlu yol tutuş


Eğer ki, sizin bir kış lastiğinden , öncelikli beklentiniz buzlu yol tutuş ise, kışın aracı genelde buzlu yollarda kullanıyorum diyorsanız, Michelin Alpin 6 alabilirsiniz. Çünkü Continental buzlu yol kategorisinde vasattan bile zayıf.

Buzlu yol kategorisi hariç her kategoride Continental rahatlıkla 1. tercih olabilir.



.
 
Son düzenleme:
Kış gelsede kış lastiği taksak. (Konum ankara)
 
Michel cc 4 mevsimden sonra nokian wr d4 e geçiş yaptım. Çok kısa bi kar deneyimim oldu, güzel gibi eğer kar gelirse daha çok yorum yapabilirim. Kar harici şuan bi 2.000 km kadar yaptım çok sessiz geldi lastikler bana
 
Kuru yolda normal kalkışlarda lastikler patinaj çeker gibi oluyorsa,

yine kuru yolda çok sert değil de hafif sert frenlemelerde kızaklama yapıyor veya yapmaya çalışıyorsa, abs devreye girmeye yelteniyorsa,

( 5 - 6mm diş derinliği olsa bile ) lastik, ben zemine tutunamıyorum artık diyor size, lastiğin işi bitmiş demektir ( yazlık - kışlık fark etmez )



Yukarıdaki liste günceldir.

Ve listedeki kategoriler bazında, sıralama olarak en kararlı olan lastik Continental TS 870 olarak görünüyor.

Bir lastiğin sadece 1 - 2 kategoride üst sıralarda yer alıp, diğer kategorilerde çok alt sıralarda olması o lastiğin genel ortalama puanını düşürür.

Mıchelin Alpin 6 sadece 2 kategoride üst sıralarda yer alabilmiş.

1 - Kuru yol tutuş

2 - Buzlu yol tutuş



Kuru yol tutuşta üst sıralarda olmasına rağmen yine de Continrental TS 870 in gerisinde kalmış.

Alpin 6 ' nın Continental i geride bıraktığı ( hatta continental ' in sıralamaya bile giremediği ) tek kategori buzlu yol tutuş


Eğer ki, sizin bir kış lastiğinden , öncelikli beklentiniz buzlu yol tutuş ise, kışın aracı genelde buzlu yollarda kullanıyorum diyorsanız, Michelin Alpin 6 alabilirsiniz. Çünkü Continental buzlu yol kategorisinde vasattan bile zayıf.

Buzlu yol kategorisi hariç her kategoride Continental rahatlıkla 1. tercih olabilir.



.
Teşekkür ederim. Cumartesi kışlıkları takınca 3-5 frenleme testi yaparak deneyeceğiz artık :)
Mevcut kışlıklar da continental 860 mış. Muğla’da buzlu karlı yol olmaz, ya yağmur ya kurudur. Sadece kayak merkezinde buzlanma olabiliyor. Gerçi geçen sene açılış ile kapanış bir oldu .. Bakalım bu sezon yağacak mı..
 

Ekli dosyalar

  • IMG_3739.jpeg
    IMG_3739.jpeg
    93.3 KB · Görüntüleme: 12
Teşekkür ederim. Cumartesi kışlıkları takınca 3-5 frenleme testi yaparak deneyeceğiz artık :)
Mevcut kışlıklar da continental 860 mış. Muğla’da buzlu karlı yol olmaz, ya yağmur ya kurudur. Sadece kayak merkezinde buzlanma olabiliyor. Gerçi geçen sene açılış ile kapanış bir oldu .. Bakalım bu sezon yağacak mı..


Continental gibi bir lastiğin 3 sene daha performansını devam ettirebilmesi lazım.

Ben Nokıan WR D4 kullanıyorum, 2017 de aldım 2017 üretim tarihli.

Nokıan ile 6. kış sezonunu geçiriyorum, halen daha değişim sinyali vermedi.

Contınental den de en az 6 sene, hatta daha fazla süre performans beliyorum açıkçası.


Kalkış ve frenleme test sonuçlarını yazarsanız sevinirim.



.
 
Bu yukardaki lastik sınav sonuçlarına bakınca

Bi xxxx marka lastik kpss de 1 oluyor
Sonra mülakatta sonuncu olup eleniyor falan.

Mesela nokian wrd4 anti kızaklamada nal toplayıp sonuncu olmuş. O listede conti birinci.

Bu lastik güzellik yarışmaların da??
Kim xxx oto-dergisine para basarsa yüksek not alıyor .
 

Continental gibi bir lastiğin 3 sene daha performansını devam ettirebilmesi lazım.

Ben Nokıan WR D4 kullanıyorum, 2017 de aldım 2017 üretim tarihli.

Nokıan ile 6. kış sezonunu geçiriyorum, halen daha değişim sinyali vermedi.

Contınental den de en az 6 sene, hatta daha fazla süre performans beliyorum açıkçası.


Kalkış ve frenleme test sonuçlarını yazarsanız sevinirim.



.
Her ne kadar benzin 5₺ yi geçtikten sonra sert kalkışlar yapmayı bıraksam da denedim, kalkış ve duruşlarda sorun yaşamadım. Hatta bazı yarım ada dönüşlerinde bir tık hızlı kullandım ve 2021 Michelin pilot sport 4 (18”) lerimden daha iyi tutunuyordu , 2019 continental ts860 (16”)
 

Geri
Üst Alt