Dış Depo Kapağı Sorunu


Arkadaşlar merhaba, 

Başlığı baştan sona okudum yazılanların hepsini denedim yine depo kapağım açılmadı. Yarın sabah ilk işim aracımı servise götürmek olacak sanırım yapacak bir şey yok :/

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Arkadaşlar merhaba, 

Başlığı baştan sona okudum yazılanların hepsini denedim yine depo kapağım açılmadı. Yarın sabah ilk işim aracımı servise götürmek olacak sanırım yapacak bir şey yok :/
Eski çalışmayan televizyona vurur gibi sağ el ile dört parmağınız kapağın açmak için bastırdığınız yere gelecek şekilde deneyiniz. Bu arada kumandadan sık sık açma tuşuna basın bikaç defa..

 
Eski çalışmayan televizyona vurur gibi sağ el ile dört parmağınız kapağın açmak için bastırdığınız yere gelecek şekilde deneyiniz. Bu arada kumandadan sık sık açma tuşuna basın bikaç defa..
Valla kapağı kıracak seviyeye geldim olmadı bir kutu WD-40 boşalttım olmadı olmuyor. Deli oldum. Yarım sabah nereye gitmeliyim anahtarcıya mı kaportacıya mı? 

 
Valla kapağı kıracak seviyeye geldim olmadı bir kutu WD-40 boşalttım olmadı olmuyor. Deli oldum. Yarım sabah nereye gitmeliyim anahtarcıya mı kaportacıya mı? 
Servise gidin derim. Çünkü herhangi bir kodlama vs yok orayı açmak için. Mutlaka  kapağı ayıracaklar. Siz yine de yazdığımı bi deneyiniz..

 
bu durum benim de başıma geldi geçenlerde. kilit mekanizmasını komple söküp gres yağ ile düzeltip geri taktım. mekanizmaya içeriden ulaşılamıyor. dışardan arka teker davlumbaz sökülerek ulaşılamıyor ama kilit devre dışı bırakılabiliyor. kilitte küçük bir tırnak var orayı aşağı doğru çekeceksiniz ama ulaşmak neredeyse imkansız. 

s-l400.png

 
bu durum benim de başıma geldi geçenlerde. kilit mekanizmasını komple söküp gres yağ ile düzeltip geri taktım. mekanizmaya içeriden ulaşılamıyor. dışardan arka teker davlumbaz sökülerek ulaşılamıyor ama kilit devre dışı bırakılabiliyor. kilitte küçük bir tırnak var orayı aşağı doğru çekeceksiniz ama ulaşmak neredeyse imkansız. 

Ekli dosyayı görüntüle 41815
Yuvarlaklak içindeki kısım için ekstra bir aparat var. Golf'lerde yok ama Audi'de görmüştüm.

O aparatın bir ucu bagajda olur ve manuel olarak bagajdan aslınca açılır. Tabii ki herhangi bir arızada da bunu kullanarak açılabilmekte.

Kısaca bu aparat soğuktan donmalarda ve bu tarz kilit mekanizması bozulmalarında depo kapağını açmaya yarar.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Yuvarlaklak içindeki kısım için ekstra bir aparat var. Golf'lerde yok ama Audi'de görmüştüm.

O aparatın bir ucu bagajda olur ve manuel olarak bagajdan aslınca açılır. Tabii ki herhangi bir arızada da bunu kullanarak açılabilmekte.

Kısaca bu aparat soğuktan donmalarda ve bu tarz kilit mekanizması bozulmalarında depo kapağını açmaya yarar.
ben kilit araştırırken kırmızı ip gibi bi parça olan kilitler vardı. kablo tutucu gibi bişey sanmıştım. demek o işe yarıyormuş onlar :D .

hocam kilidi söktüğümde içerisinde pirinç kadar yağ vardı. yağdan feragat etmişler yağsız olduğundan motor mekanizmayı hareket ettiremiyordu. az daha yağ koysalar böyle sorunlar hiç oluşmayacak aslında

 
@seferhasdemir evet bahsettiğiniz ip gibi plastik aparat o.. Bu arada ben yağsız kalma olayını kendim çözmüştüm. Önceki sayfalarda nasıl çözdüğüm yazar.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Benim sorunumda araç kitliyken benzinliğe giriyorum ve pompacı nasıl başarıyorsa tek hamlede açıyor ama ben denediğimde açamadım

 
Bizimde başımıza geldi 30.000km de zorla söktük, sanırım yıkamacılar depo kapağını açıp orayada basınçlı su tutuyor, motor kilitlenmiş biraz zorlamadan sonra wd40 ile normale döndü ama güvenip takmadık... 

IMG_20201225_213923.jpg

IMG_20201225_213917.jpg

 

@Kysr038 hocam benim de kilitlenmiyormuş bugün fark ettim kesin  çözüm nedir?

 

Geri
Üst Alt