Golf 7 (CZCA motor) Rölantide titreme ve sarsıntı


2016 golf aracımda rölantide ki titreşimi motor ve şanzıman kulaklarını değiştirerek çözdüm kulakları yetkili servisten alıp değişimi sanayi de yaptırdım titreşimin kulaklardan olduğunu motoru kriko ile askıya aldığımız da titreşimin kesildiğini tespit ederek emin olduk
 

Bu titreşim ile ilgili yapılacak 2 şey var sanırım biri 3 adet kulagin değişimi biri kurum temizliği bende de titreşim var sürekli değil ama bazen vuruntu şeklinde ama cok az hissedilir seviyede kendimi toparlarsam bunları yaptırmayı düşünüyorum
 
Benim 1.5 tsi dpc motor kodlu golfümde aynı sorun vardı rolentide titreme ve yolda 3 bin devir üzeri tekleme yapıyordu. Emme manifoldu kurum temizliği yaptırdım düzeldi ve şuan Türkiye bilindik vw özel servisleri ceviz kabuğu ilte temizleme cihazı aldılar randevu alıp yaptırmanı tavsiye ederim
Kurum sıkıntısı tam olarak şundan oluyor dediler mi? Mesela düşük devir sürmeyin gibi bir şey dediler mi?
 
Kurum sıkıntısı tam olarak şundan oluyor dediler mi? Mesela düşük devir sürmeyin gibi bir şey dediler mi?
Bayan sakin kullandığı için olabilir dediler ama genel olarak Tsi grubu araçların hepsinde bu sorun var anladığım kadarı ile 50 binde veya 100 binde bir açıp temizletmek lazım
 
Bayan sakin kullandığı için olabilir dediler ama genel olarak Tsi grubu araçların hepsinde bu sorun var anladığım kadarı ile 50 binde veya 100 binde bir açıp temizletmek lazım
1.4TSI 122hp CAX motoru 157bin km kullandım. En ufak bir sorunla karşılaşmamıştım. Ya yeni nesiller sıkıntılı yada sürekli sakin kullanım kurum oluşma hızını artırıyor.
 
Merhabalar, genel konularda araştırmalarıma göre tsi grubu araçlarda zincirli ve kayışlı farketmeksizin titreşim ve vuruntu sorununun büyük bir kısmı sübap üstü kurumla ilgilidir. Motor kulağı değişimi sadece sorunları halı altına süpürmektir( buji ve bobin harici tutuyorum) ve kulaklar biraz yıprandıktan sonra tekrar aynı sorun ortaya çıkacaktır. Kurum olmasının sebebi motorun ana prensibi gereği direkt enjeksiyonlu olmasından kaynaklıdır sadece tsı değil tüm direkt enjeksiyonlu sistemlerde olmaktadır.

Şimdi benim aracımda da aynı problem var. Özel bir servis motor üst kapağının açılıp düzgünce temizlenmesi gerektiğini söyledi. Fakat motor açılması çok istediğim bir durum değil. Ceviz kabuğu tekniği kesin ve güvenli çözüm gibi geliyor. ya yetkili serviste 15 bin bayılıp yaptıracağım ya da özel servise güvenip motor açılıp temizlik yapılacak. maliyet olarak aralarında 10 bin tl bir fark var. Ne yapmam gerekiyor tecrübeli arkadaşlar tavsiye ve önerilerde bulunabilirler mi?

iyi forumlar dilerim.
 

Geri
Üst