Merhabalar, genel konularda araştırmalarıma göre tsi grubu araçlarda zincirli ve kayışlı farketmeksizin titreşim ve vuruntu sorununun büyük bir kısmı sübap üstü kurumla ilgilidir. Motor kulağı değişimi sadece sorunları halı altına süpürmektir( buji ve bobin harici tutuyorum) ve kulaklar biraz yıprandıktan sonra tekrar aynı sorun ortaya çıkacaktır. Kurum olmasının sebebi motorun ana prensibi gereği direkt enjeksiyonlu olmasından kaynaklıdır sadece tsı değil tüm direkt enjeksiyonlu sistemlerde olmaktadır. 
Şimdi benim aracımda da aynı problem var. Özel bir servis motor üst kapağının açılıp düzgünce temizlenmesi gerektiğini söyledi. Fakat motor açılması çok istediğim bir durum değil. Ceviz kabuğu tekniği kesin ve güvenli çözüm gibi geliyor. ya yetkili serviste 15 bin bayılıp yaptıracağım ya da özel servise güvenip motor açılıp temizlik yapılacak. maliyet olarak aralarında 10 bin tl bir fark var. Ne yapmam gerekiyor tecrübeli arkadaşlar tavsiye ve önerilerde bulunabilirler mi?
iyi forumlar dilerim.