Sıfır kilometre alınan araçların lastikleri neden yüksek basınçlı ?


silvershadow

Emekli
Katılım
6 May 2015
Mesajlar
8,996
Tepkime puanı
1,332
İsim
Murat İNCİ
Araçlar bir ay sürecek transport aşamasında zamanla hava kaybede kaybede yerle bir olacaklardır.

Lastiklerin yanak formu bozulacaktır bu durumda ve inik gibi gözükecektir normal hava basılsa da...

Ayrıca orta ve düşük basınçlı lastik daha fazla salınım demektir ki bu durumda transport aşamasında salınımın ritmik/harmonik olması durumunda aracın zarar görmesiyle sonuçlanabilecek bir durumu yüksek hava basıncı ile bertaraf edilebileceği anlamına gelir.

Dolayısıyla Lastiklerin maksimum basınç sınırı olan 60 Psi'lara kadar şişirilen lastikler yolculuğu sona erdikten sonra son ana kadar bu basınçta tutulur.

Teslimat aşamasında aracın en çok gözden kaçan kısmı nedense lastik basınçlarıdır.

Bir iki kez sorarsınız Kontrol ettik derler. ama ilk lastikçi veya benzinlikte kontrol edince yine yüksek çıkar....

Buradaki hatırlatmam odur.

Lastik hava basınçları yük/yolcu ile yol ve hız durumuna göre olması gereken değerlere getirilip medya ekranından set edilmelidir.

 
2012 yılında golf6 aracimi ilk aldığımda bayinin lastik basıncının iyi olduğunu söylemesi ne benzin aldıktan sonra yaptığım kontrolde basınç lar 40ps çıkmıştı.daha sonra 195.65.15 lastik leri 32 ps ye indirmiş tim.kıs lastiklerin i çıkardık tan sonrada nitrogen basıldı ve yaklasik 4 aydır hiçbir oynama yok ve araçta konfor artışı hissedilir derecede arttı. Bu arada bende set ikonu yoktur

 
Bugün kapıda yazan konfor değerlerine getirmek için benzinliğe gittim, 29 a ayarladım, birde ne göreyim 48den düşmeye başladı

 
Hocam kapının içinde 33 yazıyor benimkinde ama bana fazla geldi ya. 31 ideal olmaz mi ya İstanbul içinde ?

 
Ben karar veremedim bu konuda ne olucağına açıkcası. Şimdi fabrika verilerine güvenmek istiyorum. Fakat bir yandan çokta geliyor bana. 33 denesem sonra 31 mi yapsam acaba ? Valla çok kararsız kaldım. Yada 32 yapıyım ortayı bulayım :D

 
mcanerol dedi:
Ben karar veremedim bu konuda ne olucağına açıkcası. Şimdi fabrika verilerine güvenmek istiyorum. Fakat bir yandan çokta geliyor bana. 33 denesem sonra 31 mi yapsam acaba ? Valla çok kararsız kaldım. Yada 32 yapıyım ortayı bulayım :D
Ben hep 32 yapıyorum memnunum, sizde bir deneyin hangisi hoşunuza giderse onda kalırsınız :)

 
Arkadaşlar imalatçının araç üzerine yazdığı basınç değerlerini kullanmak en doğrusu değil mi?

 
@mcanerol

Hocam kapıya bir daha bakın orada yüksüz değerler de olması lazım. Onlar 33 den azdır.

 
@grattis

Değerli Hocam;

Haklısınız, İmalatçı değerleri ideal değerlerdir ve standart kullanıcılar buna itimat etmeli ve uymalı.

Biraz ileri seviye kullanıcılar bu değerleri kendilerince yorumlayabilirler.

16" çapındaki 205 tabanlı lastikler için ideal değerler 29 psi'dır.

225 tabanlı lastikler için bu değer 31 psi dır.

Fakat işin içine DCC veya spor süspansiyon girdiğinde değerler buna göre değiştiriliyor.

Bana kalırsa kapı direğindeki plakette yazan değerleri uygulamalı ilk zamanlar, daha sonra kendimizce yorumlamaya başlamalı.

 
Kapıdaki değerler (eğer janta gore değişiyorsa) 225/55/16 lastik ve jantıma göre:

Ekonomi: 33 ön 33 arka

Konfor: 29 ön 29 arka(tüketimi az bir miktar arttırabilir)

Arka yolcu ve bagaj dolu: 33ön 41 arka. Her daim uymayı düşünüyorum bunlara. Çunku kendim hiç bir zaman ne yazık ki basınç değişiminin ne derece etki ettiğini bilemedim

 
@silvershadow hocam forum ve sizlerin sayesinde ileri duzey kullanici olacaz ilerde zaman icerisinde. Simdilik standarda devam edeyim ben :)

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Araci teslim aldigimda hepsi 52 idi

 

Araçta 2 kişi varsa 33 4 kişi ve bagaj dolu ise arkalar 41 olmalı fakat ben hepsini 35 yaptım, ortalama olsun diye  öyle kullanıyorum. Şimdilik memnunum.

 

Geri
Üst Alt