Güncel Bakım Masrafları


Selam, bu parçaları siz hangi marka-markalar olarak satın almayı düşünüyorsunuz hocam?
Selam Ali Hocam, hepsini 29.432 TL'ye aldım (su pompası hariç Cepoto'dan).
Önümüzdeki haftalarda işçilik fiyatını da paylaşırım.

Su pompası Aisin
Triger seti, v kayışı ve gergisi Gates
Arka z rot kolları Lemförder
Ön z rot kolları Fag (Lemförder stokta yoktu)
Diskler ve balatalar TRW (Ate ile çok arada kaldım fakat fiyat farkı yüksekti; memnun kalmazsam Ate alacağım. Başka tavsiyeniz varsa alayım)

Ford vs VAG dan pahalı. En pahalıda VAG dan önce adaylar var.

Ford Focus'tu sanırım. Geçtiğimiz ay, 1.6 litrelik motoru 10 litre yağ mı ne alıyor ve müthiş pahalı bir bakım fiyatı duymuştum. Rakamı tam hatırlamıyorum fakat Volvo'dan pahalıydı; çok şaşırmıştım @thelordof
 

Otomol 15bin bakım için 13bin küsür TL fiyat aldı arkadaşım.
Benim 2016 model 1.2 tsi Dsg aracıma 14 bin TL fiyat veriyorlar sadece periyodik bakım için. Yağ+tüm filtreler dahil

Fren hidrolik değişimi eklenirse 17 bin TL

Buji değişimi de eklenirse toplamda 22 bin TL ücret çıkarıyorlar.

Otomol bu konuda gerçekten diğer servislerden kat ve kat daha iyi. İşçilik ve müşteri memnuniyeti konusunda da çok iyilerdir. Ek olarak Eskiden belirli kartlara taksit imkanı vardı şimdi tüm özel bankalara da 3 taksit imkanı sunuyorlar.

Yeni bir vw sahibi olursanız 0-2 yaş arasına bildiğiniz üzere herhangi bir indirim uygulamıyor Volkswagen. Ancak OTOMOL kendilerinin fiyatlarında esneklik sağlayarak diğer bayiilerden daha uyguna hallediyorlar.

Yeni aracım yeni bir vw olursa servis tercihimi net bir şekilde oradan yana kullanırım.
 
Aracımın garantisi 6 Aralık da bitecek benim bu tarihten önce yetkili servise gidip bakıp yaptırmam gerekiyor garanti dışı kalmaması için. Ama bakımdan 1 gün sonra garanti bitecek araç manuel siz olsanız ikinci bakıma servise mi gidersiniz parçaları alıp dışarıda mı yaptırırsınız şunu da belirteyim Aralık ayı gibi aracı satmayı düşünüyorum.
 
Aracımın garantisi 6 Aralık da bitecek benim bu tarihten önce yetkili servise gidip bakıp yaptırmam gerekiyor garanti dışı kalmaması için. Ama bakımdan 1 gün sonra garanti bitecek araç manuel siz olsanız ikinci bakıma servise mi gidersiniz parçaları alıp dışarıda mı yaptırırsınız şunu da belirteyim Aralık ayı gibi aracı satmayı düşünüyorum.
Bunu yetkili serviste çalışan birisine sordum. Yetkili serviste harcayacağı parayı yeni aracına kullansın dedi. :)
 
Benim 2016 model 1.2 tsi Dsg aracıma 14 bin TL fiyat veriyorlar sadece periyodik bakım için. Yağ+tüm filtreler dahil

Fren hidrolik değişimi eklenirse 17 bin TL

Buji değişimi de eklenirse toplamda 22 bin TL ücret çıkarıyorlar.

Otomol bu konuda gerçekten diğer servislerden kat ve kat daha iyi. İşçilik ve müşteri memnuniyeti konusunda da çok iyilerdir. Ek olarak Eskiden belirli kartlara taksit imkanı vardı şimdi tüm özel bankalara da 3 taksit imkanı sunuyorlar.

Yeni bir vw sahibi olursanız 0-2 yaş arasına bildiğiniz üzere herhangi bir indirim uygulamıyor Volkswagen. Ancak OTOMOL kendilerinin fiyatlarında esneklik sağlayarak diğer bayiilerden daha uyguna hallediyorlar.

Yeni aracım yeni bir vw olursa servis tercihimi net bir şekilde oradan yana kullanırım.
Evet, sıfır araçta bile 3-4 yaşındaymış gibi indirim oluyor.
 
Aracımın garantisi 6 Aralık da bitecek benim bu tarihten önce yetkili servise gidip bakıp yaptırmam gerekiyor garanti dışı kalmaması için. Ama bakımdan 1 gün sonra garanti bitecek araç manuel siz olsanız ikinci bakıma servise mi gidersiniz parçaları alıp dışarıda mı yaptırırsınız şunu da belirteyim Aralık ayı gibi aracı satmayı düşünüyorum.
Alacak olan kişi araç yeni olduğu için yetkili servis bakımlı olmasını ister gibi. İyi niyet dolayısıyla
 
Hocam VW yetkili servisler şimdiler de her bakımda pulu değiştiriyor, tapayı her bakım değiştirmiyor.

Görüşünüz nedir?
TSI ve eTSI motorlarda servis (metal pulu) mecbur her yağ bakımında değiştiriyor, bu zaten olmazsa olmaz, metal pul tek kullanımlıktır,

Karter tapası ise TSI ve eTSI motorlarda en kötü ihtimalle (2 bakımda bir) değişmesi gerekir, yani 1 bakımda (2’si birden) değişiyor diğer bakımda değişmiyor (sadece metal pul değşiyor), sonra tekrar (tapa ve tapa pulu) 2’si birden değişiyor mantığında ilerliyor,

Aksi durumda yağın sürekli ısınması tekrar soğuması zamanla karter tapasının genleşerek uzamasına sebeb olur ve bunun neticesinde karterin yağ boşaltım deliğindeki yivleri bozar, işte bundan sonra artık alarm butonuna bassanız bile olan olmuştur geç kalınmıştır,

Örneğin TDI motorda (karter tapası ve tapa pulu) her bakımda değişir.
 
Karter tapası ve tapa pulunun hayati önemi vardır,

Dışardan alacağınız tapa ile yetkili servisten alacağınız tapa hemen hemen aynı rakamlara satılır, veya arasında en fazla 40-50 lira fiyat farkı olur,

Tam aksi durum olsaydı ve serviste tapa pahalı olsaydı bile yine de yetkili servisten orjinali’nim satın alınması gerekmektedir,

Dışarda satılanlar için size; abi bizdeki de orjinal diyenlere veya biz de servisten temin ediyoruz diyenlere itibar etmeyin dükkandan çıkıp gidiniz.,

Peki bu karter tapası ve tapa pulu neden bu kadar önemli..?
yan sanayi tapa veya kaliteli yan sanayi tapaların ve tapa pulları bazen kalıpları ve boyutları farklı olur, veya üretildiği metal alaşım düşük kalitede olur, bunun sonucu olarak motor yağı sürekli ve defalarca yüksek sıcaklıklara çıkıp tekrar soğumasından kaynaklı kalitesiz metal alaşıma sahip tapalar mukavemetini koruyamaz genleşir,

Bu genleşme neticesinde karterin yağ boşaltım deliğindeki tapanın girdiği yivleri bozar, yivler bozulursa yağ sızıntısı başlar,

Zaten ustalar sanayide bu tapayı haddinden çok sıkma eğilimimdedir, fazla sıkılması kaynaklı (servisten satın alınan orjinal tapa) olsa bile karterin yağ boşaltım deliğindeki yivleri bozar, yine bu sebebten ustanın tapayı haddinden fazla sıkmasına müsade etmemeniz gerekir,

Ustaların ysptığı 2.ci en büyük hata bu karter tapasına sızdırmazlık sağlaması için (teflon bant veya sıvı conta - sıvı formda çekomastik benzeri kuruyunca silikon yapıya bürünen) bu tür malzeme kullanmayı çok severler, ben işimi yaptım sızdırmazlığı sağladım bundan sonra iş benden çıktı kafasında kör cehaletleri olan insan fazladır,

Ancak üretici karter tapasına kesinlikle (teflon bant ile sarılmasını veya sıvı conta kullanmayı) kesinlikle önermez..!! Çünkü tapa ve tapa pulu tek başına görevini zaten hepsinden fazlasıyla daha iyi yerine getirir,

orjinal servisten alınma tapa kullanılda bile ustaların sürekli fazla sıkmasından kaynaklı yaptığı bu büyük hata yüzünden karterin yağ boşaltım deliğindeki yivler zamanla yalama olur ve size bşr süre sonra derler ki; abi yab sızıntısı oluyor, karterin yağ boşaltım deliğinin yivleri yalama olmuş, bu yivleri eski haline getirmek için helicoil ile yeni yiv açılması gerekiyor diye söylerler,

Eğer bunu kabul edip helicoil şle yeni yiv açılırsa işte burada çok büyük bir gol yemiş olursunuz, ve bir süre sonra çok pahalı onarım masrafları ile karşı karşıya kalırsınız, arabadan soğuyacak duruma gelirsiniz,

Özetlersek;
-karter tapası ve tapa pulu her bakımda yenisi ile değişmesi gerekir, yan sanayi kullanmayınız yetkili serviten orjinal olarak (tapa pulu ile beraber) temiz ediniz,

-karter tapası gibi tapa pulu da her yağ bakımında değişmesi şarttır..!!

-tapanın ve tapa pulunun tek başına sızdırmazlığı mükemmeldir, sızdırma yapar vs.. sözler ile sizi korkutabilirler, itibar etmeyiniz,

-karter tapası aşırı fazla sıkılmamalıdır..!! sıkma torku 30 nM ‘dir, daha fazla sıkılmamalıdır, mümkünse tork anahtarı ile sıkılmalıdır, tork anahtarı üzerinde yapılan ayar imkanı sayesinde tapayı tam istenilen 30 nM değerde sıkar ve daha fazla sıkmadan durur,

-tapaya kesinlikle (teflont bant veya sıvı conta sürmelerine) müsade etmeyiniz,

-karterin yağ boşaltım deliğindeki yivler ustaların fazla sıkmasından dolayı veya yan sanayi tapa kullanımı sonucu deliğin yivleri yalama oldu ise zaten yağ sızdırması bu sebebten dolayı olur, suç aslında sizi korkutan ustalardadır, böyle bir durumda helicoil ile yeni yiv açmalarına kesinlikle müsade etmeyiniz..!!

Peki böyle bir durumda be yapılmalıdır..? helicoil ile yeni yiv kesinlikle açılmamalı ve karterin yenisi ve orjinali ile değişmesi şarttır..!! Aksi durumda çok ciddi tamir masrafları kaçınılmazdır,

İşte 200 liralık basit bir karter tapasının ustaların gereğinden fazla sıkmasından kaynaklı veya yan sanayi tapa yüzünden 3 kuruşluk basit bir civata parçasının size böyle sıkıntılar açma potansiyeli vardır,

Filtreler için güvenli satıcı: filtremarketim.com

Kaliteli filtre markaları: Mann, Hengst ve Mahle

Wunder, Bosch, Filtron gibi filtrelerden uzak durunuz, yahu Bosch nasıl kalitesiz olabilir ki..? Bosch filtreleri fason üretim yaptırır ve kalitesi düşüktür, Bosch ‘u silecek ve enjekör gibi parçalar haricinde uzak durununuz, sadece fşltre olarak değil fren balataları ve fren diskinde de vasat kalitededir.,

Aracınızın yağ kapasitesi: 4 Litre ‘dir (ne eksik ne de fazla, ustalar yağ filtresi de bir miktar yağ emiyor diye süper zekalarıyla fikir yürütüp biraz fazla koyma eğiliminde olabilirler, ancak mühendis bunu zaten hesaplayarak bu miktarı vermiştir, aksi bir durumda zaten üretici bunu bakım bilgisi olarak paylaşır, ustaların atomu yeniden parçalamasına gerek yoktur, 1945 yılında zaten atomu parçaladılar),

Aracınıza uyumlu olan kaliteli motor yağları:

Liqui Moly Top Tec 6200 LongLife IV 0W-20
(resmi TR distribütörü): https://shop.egemot.com.tr/liqui-moly-5w30-motor-yagi-tam-sentetik-top-tec-4200-4litre-3715

Mobil 1 ESP X2 0W-20
Hocam kıymetli yorumunuz ve verdiğiniz bilgiler için çok teşekkkür ederim. Söylediklerinize dikkat edeceğim ama malumunuz işte ustaya bişey söylediğinizde ustanın işine karışılmaz muhabbeti çok oluyor iş bu sonuçta hizmet alıyoruz evet ama bu durumları izah etsem başka usta bul demelerinden çekiniyorum. Ağrısız başım hesabı nereye götürsem bu söylediklerinize dikkat ederek iş yaparlar ? İstanbul Ümraniye de oturuyorum Reset garaj bu söylediklerinize uyuyor mudur ? Bilginiz var mı ?
Ayrıca 5-30 yağ önermişsiniz. LIQUI Moly 0W20 top tec 6200 4 litre kullansak bu da uygun mudur ?
Kitapçıkta 0W20 olduğunu zaten biliyorsunuzdur sadece meramımı dile getirmek istedim.
Aşağıda bana gelen teklifi görebilirsiniz. Uygun olmaz dediğiniz varsa sizin söylediğiniz ürünleri değiştirteceğim.
1782487053672.png
 

Geri
Üst