Güncel Bakım Masrafları


Hocam merhaba benzer bir şey yapacağım sizin gibi ürünleri nerden temin edebilirim Ümraniye İstanbul’da oturuyorum. Ayrıca merak ettiğim karter tapasını neden özellikle servisten alıyorsunuz ? Bizde de bebiş olduğu için biyofonksiyonel temin etsek yeterli mi veya farklı bir üst türü var mıdır
Merhaba, konuda güvenli satıcılar için linkler paylaşıldı oralardan alışveriş yapabilirsiniz. Daha üstün korumalı bir polen filtresine ben denk gelmedim bildiğim kadarıylada yok, alabileceğiniz en iyi polen filtresi budur o sebeple.
 

Ağır bakımınız geldiği zaman yetkili servisinizle karşılaştırma yapabilin diye paylaşıyorum:

2008 Volvo XC70 için yetkili servis parça fiyatları:

Su pompası 10344
Triger seti 9000
V kayışı 2160
V kayış gergisi 4110
Ön z rot 4500 (2 adet fiyatı)
Arka z rot 7200 (2 adet fiyatı)
Ön balata 8280 (2 set fiyatı)
Arka balata 6650 (2 set fiyatı)
Ön disk 10850 (2 adet fiyatı)
Arka disk 9400 (2 adet fiyatı)

Toplam: 72.494 TL
 
Ağır bakımınız geldiği zaman yetkili servisinizle karşılaştırma yapabilin diye paylaşıyorum:

2008 Volvo XC70 için yetkili servis parça fiyatları:

Su pompası 10344
Triger seti 9000
V kayışı 2160
V kayış gergisi 4110
Ön z rot 4500 (2 adet fiyatı)
Arka z rot 7200 (2 adet fiyatı)
Ön balata 8280 (2 set fiyatı)
Arka balata 6650 (2 set fiyatı)
Ön disk 10850 (2 adet fiyatı)
Arka disk 9400 (2 adet fiyatı)

Toplam: 72.494 TL
Selam, bu parçaları siz hangi marka-markalar olarak satın almayı düşünüyorsunuz hocam?
 
2020 model Mercedes e200 d aracım var. Ankara koluman Yetkili serviste B1 diye isimlendirilen bakım yapıldı.

6 litreden fazla Petronas marka yağ (faturaya bakmam gerekiyor hiç bakmadım)

Yağ filtresi

Hava filtresi

Polen filtresi

Aktif karbonlu polen filtresi (bu araçta 2 tane polen filtresi var. Aktif karbonlu filtre 2 bakımda 1 değişiyor.)

Mazot filtresi

Fren hidrolik yağ değişimi.

Tüm bunların hepsini 52 bin TL olan liste fiyatından indirim+pazarlık ile beraber 29900 TL ye hallettim.

Hemen bu bayiinin karşısında Doğuş bulunmakta ve 1.5 etsi Cupra Formentor için Yağ+yağ filtresi+hava filtresi+polen filtresi bakım teklifi aldım. 27 bin TL fiyat çıkartılar. Pazarlık da yapmıyorlar :) Volkswagen servislerinin biraz gagayı eğmeleri lazım.
 
Mercedes her zaman en yaygın parçası bulunan en ucuz onarılan premium markadır.

Volvo eskiden premium sınıfında gereksiz pahalı yedek parçaları vardı. Şu anda normalleşmiş (en azından 2. eller).

VAG kesinlikle hepsinden pahalı ve kazık.
 
2020 model Mercedes e200 d aracım var. Ankara koluman Yetkili serviste B1 diye isimlendirilen bakım yapıldı.

6 litreden fazla Petronas marka yağ (faturaya bakmam gerekiyor hiç bakmadım)

Yağ filtresi

Hava filtresi

Polen filtresi

Aktif karbonlu polen filtresi (bu araçta 2 tane polen filtresi var. Aktif karbonlu filtre 2 bakımda 1 değişiyor.)

Mazot filtresi

Fren hidrolik yağ değişimi.

Tüm bunların hepsini 52 bin TL olan liste fiyatından indirim+pazarlık ile beraber 29900 TL ye hallettim.

Hemen bu bayiinin karşısında Doğuş bulunmakta ve 1.5 etsi Cupra Formentor için Yağ+yağ filtresi+hava filtresi+polen filtresi bakım teklifi aldım. 27 bin TL fiyat çıkartılar. Pazarlık da yapmıyorlar :) Volkswagen servislerinin biraz gagayı eğmeleri lazım.
Cupraya hangi bayi verdiyse epey yüksek demiş.16-18 civarlarına yapıyorlar diye biliyorum. En azından az sayıda yer.
 
Mercedes her zaman en yaygın parçası bulunan en ucuz onarılan premium markadır.

Volvo eskiden premium sınıfında gereksiz pahalı yedek parçaları vardı. Şu anda normalleşmiş (en azından 2. eller).

VAG kesinlikle hepsinden pahalı ve kazık.
Ford vs VAG dan pahalı. En pahalıda VAG dan önce adaylar var.
 
Cupraya hangi bayi verdiyse epey yüksek demiş.16-18 civarlarına yapıyorlar diye biliyorum. En azından az sayıda yer.
16-18 e nereye yaptırıyorsun hocam. Profil fotoğrafımdaki 10 yaşındaki 1.2 tsi golf e 18 bin TL periyodik bakım ücreti çıkartıyorlar.

%30 zubizu indirimi de dahil bu fiyata :)
 
Mercedes her zaman en yaygın parçası bulunan en ucuz onarılan premium markadır.

Volvo eskiden premium sınıfında gereksiz pahalı yedek parçaları vardı. Şu anda normalleşmiş (en azından 2. eller).

VAG kesinlikle hepsinden pahalı ve kazık.
Kesinlikle haklısınız hocam. BMW eskiden uygun ancak son 1 senede çok uçuk faturalar çıkarmaya başladılar millete. Şu an 2020 bmw 320i bakımını 25-30 bin TL arası ücretlere yapıyorlar Borusanda.

Bu arada Mercedesin 2 önceki bakımına (ocak ayında) A1 bakım olarak geçiyor. Yağ+tüm filtreler. 18 bin TL ye hallettim. Yetkili serviste yine.

Bakmayın aslında iş biraz güler yüzde bitiyor. Danışmanım sürekli hal hatır sorup kırıcı şekilde konuşmadan pazarlık yapmaya ve dostane tavırla muhabbet etmeye çalışıyorum. Onun etkisinin çok olduğunu düşünüyorum. Çünkü önceki danışanım böyle indirimler yapmıyordu.
 
Hocam merhaba benzer bir şey yapacağım sizin gibi ürünleri nerden temin edebilirim Ümraniye İstanbul’da oturuyorum. Ayrıca merak ettiğim karter tapasını neden özellikle servisten alıyorsunuz ? Bizde de bebiş olduğu için biyofonksiyonel temin etsek yeterli mi veya farklı bir üst türü var mıdır
Karter tapası ve tapa pulunun hayati önemi vardır,

Dışardan alacağınız tapa ile yetkili servisten alacağınız tapa hemen hemen aynı rakamlara satılır, veya arasında en fazla 40-50 lira fiyat farkı olur,

Tam aksi durum olsaydı ve serviste tapa pahalı olsaydı bile yine de yetkili servisten orjinali’nim satın alınması gerekmektedir,

Dışarda satılanlar için size; abi bizdeki de orjinal diyenlere veya biz de servisten temin ediyoruz diyenlere itibar etmeyin dükkandan çıkıp gidiniz.,

Peki bu karter tapası ve tapa pulu neden bu kadar önemli..?
yan sanayi tapa veya kaliteli yan sanayi tapaların ve tapa pulları bazen kalıpları ve boyutları farklı olur, veya üretildiği metal alaşım düşük kalitede olur, bunun sonucu olarak motor yağı sürekli ve defalarca yüksek sıcaklıklara çıkıp tekrar soğumasından kaynaklı kalitesiz metal alaşıma sahip tapalar mukavemetini koruyamaz genleşir,

Bu genleşme neticesinde karterin yağ boşaltım deliğindeki tapanın girdiği yivleri bozar, yivler bozulursa yağ sızıntısı başlar,

Zaten ustalar sanayide bu tapayı haddinden çok sıkma eğilimimdedir, fazla sıkılması kaynaklı (servisten satın alınan orjinal tapa) olsa bile karterin yağ boşaltım deliğindeki yivleri bozar, yine bu sebebten ustanın tapayı haddinden fazla sıkmasına müsade etmemeniz gerekir,

Ustaların ysptığı 2.ci en büyük hata bu karter tapasına sızdırmazlık sağlaması için (teflon bant veya sıvı conta - sıvı formda çekomastik benzeri kuruyunca silikon yapıya bürünen) bu tür malzeme kullanmayı çok severler, ben işimi yaptım sızdırmazlığı sağladım bundan sonra iş benden çıktı kafasında kör cehaletleri olan insan fazladır,

Ancak üretici karter tapasına kesinlikle (teflon bant ile sarılmasını veya sıvı conta kullanmayı) kesinlikle önermez..!! Çünkü tapa ve tapa pulu tek başına görevini zaten hepsinden fazlasıyla daha iyi yerine getirir,

orjinal servisten alınma tapa kullanılda bile ustaların sürekli fazla sıkmasından kaynaklı yaptığı bu büyük hata yüzünden karterin yağ boşaltım deliğindeki yivler zamanla yalama olur ve size bşr süre sonra derler ki; abi yab sızıntısı oluyor, karterin yağ boşaltım deliğinin yivleri yalama olmuş, bu yivleri eski haline getirmek için helicoil ile yeni yiv açılması gerekiyor diye söylerler,

Eğer bunu kabul edip helicoil şle yeni yiv açılırsa işte burada çok büyük bir gol yemiş olursunuz, ve bir süre sonra çok pahalı onarım masrafları ile karşı karşıya kalırsınız, arabadan soğuyacak duruma gelirsiniz,

Özetlersek;
-karter tapası ve tapa pulu her bakımda yenisi ile değişmesi gerekir, yan sanayi kullanmayınız yetkili serviten orjinal olarak (tapa pulu ile beraber) temiz ediniz,

-karter tapası gibi tapa pulu da her yağ bakımında değişmesi şarttır..!!

-tapanın ve tapa pulunun tek başına sızdırmazlığı mükemmeldir, sızdırma yapar vs.. sözler ile sizi korkutabilirler, itibar etmeyiniz,

-karter tapası aşırı fazla sıkılmamalıdır..!! sıkma torku 30 nM ‘dir, daha fazla sıkılmamalıdır, mümkünse tork anahtarı ile sıkılmalıdır, tork anahtarı üzerinde yapılan ayar imkanı sayesinde tapayı tam istenilen 30 nM değerde sıkar ve daha fazla sıkmadan durur,

-tapaya kesinlikle (teflont bant veya sıvı conta sürmelerine) müsade etmeyiniz,

-karterin yağ boşaltım deliğindeki yivler ustaların fazla sıkmasından dolayı veya yan sanayi tapa kullanımı sonucu deliğin yivleri yalama oldu ise zaten yağ sızdırması bu sebebten dolayı olur, suç aslında sizi korkutan ustalardadır, böyle bir durumda helicoil ile yeni yiv açmalarına kesinlikle müsade etmeyiniz..!!

Peki böyle bir durumda be yapılmalıdır..? helicoil ile yeni yiv kesinlikle açılmamalı ve karterin yenisi ve orjinali ile değişmesi şarttır..!! Aksi durumda çok ciddi tamir masrafları kaçınılmazdır,

İşte 200 liralık basit bir karter tapasının ustaların gereğinden fazla sıkmasından kaynaklı veya yan sanayi tapa yüzünden 3 kuruşluk basit bir civata parçasının size böyle sıkıntılar açma potansiyeli vardır,

Filtreler için güvenli satıcı: filtremarketim.com

Kaliteli filtre markaları: Mann, Hengst ve Mahle

Wunder, Bosch, Filtron gibi filtrelerden uzak durunuz, yahu Bosch nasıl kalitesiz olabilir ki..? Bosch filtreleri fason üretim yaptırır ve kalitesi düşüktür, Bosch ‘u silecek ve enjekör gibi parçalar haricinde uzak durununuz, sadece fşltre olarak değil fren balataları ve fren diskinde de vasat kalitededir.,

Aracınızın yağ kapasitesi: 4 Litre ‘dir (ne eksik ne de fazla, ustalar yağ filtresi de bir miktar yağ emiyor diye süper zekalarıyla fikir yürütüp biraz fazla koyma eğiliminde olabilirler, ancak mühendis bunu zaten hesaplayarak bu miktarı vermiştir, aksi bir durumda zaten üretici bunu bakım bilgisi olarak paylaşır, ustaların atomu yeniden parçalamasına gerek yoktur, 1945 yılında zaten atomu parçaladılar),

Aracınıza uyumlu olan kaliteli motor yağları:

Liqui Moly Top Tec 6200 LongLife IV 0W-20
(resmi TR distribütörü): https://shop.egemot.com.tr/liqui-moly-5w30-motor-yagi-tam-sentetik-top-tec-4200-4litre-3715

Mobil 1 ESP X2 0W-20
 
16-18 e nereye yaptırıyorsun hocam. Profil fotoğrafımdaki 10 yaşındaki 1.2 tsi golf e 18 bin TL periyodik bakım ücreti çıkartıyorlar.

%30 zubizu indirimi de dahil bu fiyata :)
Otomol 15bin bakım için 13bin küsür TL fiyat aldı arkadaşım.

45bin bakımla 15bin bakımda temelde aynı gibi.
 
Karter tapası ve tapa pulunun hayati önemi vardır,

Dışardan alacağınız tapa ile yetkili servisten alacağınız tapa hemen hemen aynı rakamlara satılır, veya arasında en fazla 40-50 lira fiyat farkı olur,

Tam aksi durum olsaydı ve serviste tapa pahalı olsaydı bile yine de yetkili servisten orjinali’nim satın alınması gerekmektedir,

Dışarda satılanlar için size; abi bizdeki de orjinal diyenlere veya biz de servisten temin ediyoruz diyenlere itibar etmeyin dükkandan çıkıp gidiniz.,

Peki bu karter tapası ve tapa pulu neden bu kadar önemli..?
yan sanayi tapa veya kaliteli yan sanayi tapaların ve tapa pulları bazen kalıpları ve boyutları farklı olur, veya üretildiği metal alaşım düşük kalitede olur, bunun sonucu olarak motor yağı sürekli ve defalarca yüksek sıcaklıklara çıkıp tekrar soğumasından kaynaklı kalitesiz metal alaşıma sahip tapalar mukavemetini koruyamaz genleşir,

Bu genleşme neticesinde karterin yağ boşaltım deliğindeki tapanın girdiği yivleri bozar, yivler bozulursa yağ sızıntısı başlar,

Zaten ustalar sanayide bu tapayı haddinden çok sıkma eğilimimdedir, fazla sıkılması kaynaklı (servisten satın alınan orjinal tapa) olsa bile karterin yağ boşaltım deliğindeki yivleri bozar, yine bu sebebten ustanın tapayı haddinden fazla sıkmasına müsade etmemeniz gerekir,

Ustaların ysptığı 2.ci en büyük hata bu karter tapasına sızdırmazlık sağlaması için (teflon bant veya sıvı conta - sıvı formda çekomastik benzeri kuruyunca silikon yapıya bürünen) bu tür malzeme kullanmayı çok severler, ben işimi yaptım sızdırmazlığı sağladım bundan sonra iş benden çıktı kafasında kör cehaletleri olan insan fazladır,

Ancak üretici karter tapasına kesinlikle (teflon bant ile sarılmasını veya sıvı conta kullanmayı) kesinlikle önermez..!! Çünkü tapa ve tapa pulu tek başına görevini zaten hepsinden fazlasıyla daha iyi yerine getirir,

orjinal servisten alınma tapa kullanılda bile ustaların sürekli fazla sıkmasından kaynaklı yaptığı bu büyük hata yüzünden karterin yağ boşaltım deliğindeki yivler zamanla yalama olur ve size bşr süre sonra derler ki; abi yab sızıntısı oluyor, karterin yağ boşaltım deliğinin yivleri yalama olmuş, bu yivleri eski haline getirmek için helicoil ile yeni yiv açılması gerekiyor diye söylerler,

Eğer bunu kabul edip helicoil şle yeni yiv açılırsa işte burada çok büyük bir gol yemiş olursunuz, ve bir süre sonra çok pahalı onarım masrafları ile karşı karşıya kalırsınız, arabadan soğuyacak duruma gelirsiniz,

Özetlersek;
-karter tapası ve tapa pulu her bakımda yenisi ile değişmesi gerekir, yan sanayi kullanmayınız yetkili serviten orjinal olarak (tapa pulu ile beraber) temiz ediniz,

-karter tapası gibi tapa pulu da her yağ bakımında değişmesi şarttır..!!

-tapanın ve tapa pulunun tek başına sızdırmazlığı mükemmeldir, sızdırma yapar vs.. sözler ile sizi korkutabilirler, itibar etmeyiniz,

-karter tapası aşırı fazla sıkılmamalıdır..!! sıkma torku 30 nM ‘dir, daha fazla sıkılmamalıdır, mümkünse tork anahtarı ile sıkılmalıdır, tork anahtarı üzerinde yapılan ayar imkanı sayesinde tapayı tam istenilen 30 nM değerde sıkar ve daha fazla sıkmadan durur,

-tapaya kesinlikle (teflont bant veya sıvı conta sürmelerine) müsade etmeyiniz,

-karterin yağ boşaltım deliğindeki yivler ustaların fazla sıkmasından dolayı veya yan sanayi tapa kullanımı sonucu deliğin yivleri yalama oldu ise zaten yağ sızdırması bu sebebten dolayı olur, suç aslında sizi korkutan ustalardadır, böyle bir durumda helicoil ile yeni yiv açmalarına kesinlikle müsade etmeyiniz..!!

Peki böyle bir durumda be yapılmalıdır..? helicoil ile yeni yiv kesinlikle açılmamalı ve karterin yenisi ve orjinali ile değişmesi şarttır..!! Aksi durumda çok ciddi tamir masrafları kaçınılmazdır,

İşte 200 liralık basit bir karter tapasının ustaların gereğinden fazla sıkmasından kaynaklı veya yan sanayi tapa yüzünden 3 kuruşluk basit bir civata parçasının size böyle sıkıntılar açma potansiyeli vardır,

Filtreler için güvenli satıcı: filtremarketim.com

Kaliteli filtre markaları: Mann, Hengst ve Mahle

Wunder, Bosch, Filtron gibi filtrelerden uzak durunuz, yahu Bosch nasıl kalitesiz olabilir ki..? Bosch filtreleri fason üretim yaptırır ve kalitesi düşüktür, Bosch ‘u silecek ve enjekör gibi parçalar haricinde uzak durununuz, sadece fşltre olarak değil fren balataları ve fren diskinde de vasat kalitededir.,

Aracınızın yağ kapasitesi: 4 Litre ‘dir (ne eksik ne de fazla, ustalar yağ filtresi de bir miktar yağ emiyor diye süper zekalarıyla fikir yürütüp biraz fazla koyma eğiliminde olabilirler, ancak mühendis bunu zaten hesaplayarak bu miktarı vermiştir, aksi bir durumda zaten üretici bunu bakım bilgisi olarak paylaşır, ustaların atomu yeniden parçalamasına gerek yoktur, 1945 yılında zaten atomu parçaladılar),

Aracınıza uyumlu olan kaliteli motor yağları:

Liqui Moly Top Tec 6200 LongLife IV 0W-20
(resmi TR distribütörü): https://shop.egemot.com.tr/liqui-moly-5w30-motor-yagi-tam-sentetik-top-tec-4200-4litre-3715

Mobil 1 ESP X2 0W-20
Hocam VW yetkili servisler şimdiler de her bakımda pulu değiştiriyor, tapayı her bakım değiştirmiyor.

Görüşünüz nedir?
 


Geri
Üst