Güncel Bakım Masrafları



Hava, yağ ve mazot filtresi serviste veya dışarıda (orijinal ya da muadil) bulunuyor fakat fabrikadan sıfır gelen araçtaki orijinal polen filtresini dışarıda bulmak çok zor. Serviste ise özellikle belirtirseniz takılıyor, fiyatı da 2000 tl civarında.

VAG / ORJINAL 5Q0819653 | Volkswagen Golf 8 Karbonlu Polen Filtresi Orijinal​

 
Son düzenleme:

Yetkili servislerde
Golf 8,5 15000 km ilk bakımı şu an 11500 tl

30.000 km 2. Bakımı sizin teklif aldıgınız sekilde 17 bin civarı

Sebebi

İlk bakımda yağ+ yağ filtresi

İkinci bakımda yağ + yağ filtesi + hava filtresi + polen filtresi degisiyor

Fiyat Farkı bundan dolayı olusuyor
 
2. Yıl bakımını sizce kendim mi yapmalıyım? eTSI derdim falan yok servise gitmek gereksiz geliyor. 2. Bakımda ne yapıyorlar tam liste var mı? Bir kaç fikir fena olmaz
 
2. Yıl bakımını sizce kendim mi yapmalıyım? eTSI derdim falan yok servise gitmek gereksiz geliyor. 2. Bakımda ne yapıyorlar tam liste var mı? Bir kaç fikir fena olmaz
Kabaca söylersek, yağını, filtrelerini değiştiriyorlar, frenlerini, sıvılarını vb gözle ve elle kontrolü yapılacak yerleri kontrol ediyorlar, cam suyunu tamamlıyor arabayı yıkayıp sizi vezneye davet ediyorlar. Haa bir de; "ön veya arka frenlerden birisi için, isterseniz değişelim, iki üç bin km ömrü kalmış" şeklinde zarf atıyorlar.
 
2. Yıl bakımını sizce kendim mi yapmalıyım? eTSI derdim falan yok servise gitmek gereksiz geliyor. 2. Bakımda ne yapıyorlar tam liste var mı? Bir kaç fikir fena olmaz
Yağı dışarıdan, orijinal filtreler ve karter contasını servisten temin edip, güvendiğiniz bir ustaya bakımı yaptırabilirsiniz. İlk iki bakımın serviste yaptırılma nedeni aracın garantide kalması için. Erken yıl ve km de satarsanız da alıcıya güven vermek için. Malum iyi niyet garantisi diye bir şey artık yok. Özetle; 30 bin bakımının dışarıda yaptırılması tamamen size kalmış bir konu.
 
Son düzenleme:
Bakımı serviste yaptırıyorsun,
Garanti kapsamında servislik işin oluyor,
Servis bu senin sorunun, ben bunu yapmam diyor.
Parayla yine servise yaptırıyorsun.
Golf 8 ile bu düzen kurulmadı mı ?
Paran varsa servis her daim, her konuda emrine amade.
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Kabaca söylersek, yağını, filtrelerini değiştiriyorlar, frenlerini, sıvılarını vb gözle ve elle kontrolü yapılacak yerleri kontrol ediyorlar, cam suyunu tamamlıyor arabayı yıkayıp sizi vezneye davet ediyorlar. Haa bir de; "ön veya arka frenlerden birisi için, isterseniz değişelim, iki üç bin km ömrü kalmış" şeklinde zarf atıyorlar.
Yok bakıma kadar 15 bin km olmaz. Fren işini bana yutturamazlar. Öyle olsa da serviste değişmem kolay kolay orjinal bulduğum yerde ustama yaptırırım.

1. Bakımdan çok farkı yok o zaman 2. Bakımın. Aslında kendim de yapabilirim.
 
Yok bakıma kadar 15 bin km olmaz. Fren işini bana yutturamazlar. Öyle olsa da serviste değişmem kolay kolay orjinal bulduğum yerde ustama yaptırırım.

1. Bakımdan çok farkı yok o zaman 2. Bakımın. Aslında kendim de yapabilirim.
Araç manuel olunca (vites kolu ve alternatör gibi kronikler söz konusu olmayacağı için) servis + garantide kalayım endişesi ve ihtiyacı daha az oluyor. Sadece şöyle bir istisnai durum var; serviste nazınız geçiyorsa garantiden yeni akü taktırmanız mümkün olabiliyor. Bakımı kendiniz yapacak ya da dışarıda yaptıracaksanız, servisten temin edin diyebileceğim parça karter tapa contası olur. Bir de, aracın üzerindeki orijinal polen filtresinin aynısını takmayacaksanız filtreyi atmayın ya da hiç ellemeyip onunla devam edin. Bu filtrenin muadili kesinlikle yok. Hangi filtreyi takarsanız takın en ufak koku araç içine giriyor, orijinalin konforu olmuyor.
 
@Brk34

Polen filtresini değistirirken!

Torpidoyu acıp sağdan soldan her iki mandalı bastırıp kapağı aşağı salma yaparken

Kapağın altına 35-45 cm lik bir kutu vsvs destegi koyun

Aksi taktirde kapak kendini tümden aşağıya salınca sağ taraftaki kollu çark sisteminin çarkı yerinden çıkıyor. Takmasıda biraz zor oluyor


Hava filtresi ?

Hava filtresini degistirirken hava filtre kapağının 6-8 tane vidasını gevsetip kapagı acacaksınız. Bu kadar basit
Hava filtresinin motora giden kısmındaki kelepçe sistemini gevsetmenize gerek yok.golf 7 1.2 tsi 1.4 tsi 1,5 tsi larda o kelepceyide açmak gerekiyordu . Golf 8,5 da gerek yok.

Hava filtre vidaları normal yıldız tornavida ise iş kolay

Ancak vidalar torx ise

Torx 20 yada torx 25 tornavida lazım

20 mi 25 mi bakarım hatırlayamadım
 
@Brk34

Polen filtresini değistirirken!

Torpidoyu acıp sağdan soldan her iki mandalı bastırıp kapağı aşağı salma yaparken

Kapağın altına 35-45 cm lik bir kutu vsvs destegi koyun

Aksi taktirde kapak kendini tümden aşağıya salınca sağ taraftaki kollu çark sisteminin çarkı yerinden çıkıyor. Takmasıda biraz zor oluyor


Hava filtresi ?

Hava filtresini degistirirken hava filtre kapağının 6-8 tane vidasını gevsetip kapagı acacaksınız. Bu kadar basit
Hava filtresinin motora giden kısmındaki kelepçe sistemini gevsetmenize gerek yok.golf 7 1.2 tsi 1.4 tsi 1,5 tsi larda o kelepceyide açmak gerekiyordu . Golf 8,5 da gerek yok.

Hava filtre vidaları normal yıldız tornavida ise iş kolay

Ancak vidalar torx ise

Torx 20 yada torx 25 tornavida lazım

20 mi 25 mi bakarım hatırlayamadım
Daha çok var da sağolun bilgiler için. Ben o zaman gelesiye kadar araştırırım zaten. Hava filtresi basit polen filtresi bu arabada nerde falan öğrenmem lazım video izler yaparım en kötü
 

Herkese selamlar. Burası güncel olduğu için buraya da yazmak istedim. Araç golf 5, 2007 model.

Babam aracı dün bakıma götürdüğünde karter tapasının çevresindeki terlemeyi konuşmuşlar ustayla. Yeni aldığımız tapa da buraya olmamış, gevşek kalmış, yiv atmışlar buraya. Helicoil denilen işlemmiş. İster istemez delik açılırken metal parçaları kartere girmiştir diye düşünüyorum. Babam, işlem yapılan yeri temizlediklerini söyledi ama... Bu vakitten sonra öneriniz ne olur, yağ filtresi değişimi yapsak bir süre sonra faydası olur mu, yağı tamamen doldurup boşaltmak mı gerekir? Ortalama kaç km sonra başımızı ağrıtır? Önceki ustalar da karteri mahvetmişler bugünkü ustalar da. İnşallah sorun olmaz diyeceğim ama
 

Geri
Üst