Güncel Bakım Masrafları


hocam yağlar depoda tutulabilecek bir şey değil. özellikle plastik kaplarda. bu konuyla ilgili en iyi açıklamayı yine can abim @forzaGilles yapar.

Endişeniz için teşekkürler @omer hocam, fakat yağların raf ömrü saklama koşullarına uyuldukça (güneş görmeyecek, kuru ve serin bir yerde olacak, kapağındaki jelatin kapalı) 2 ile 5 yıl arasında kullanılabilecek şekilde oluyor. Önemli olan, ağzındaki jelatin açılan yağın 1 yıl içerisinde kullanılması, oksijen ile temas ettiği için.

Yurtdışında 20 litrelik teneke hatta perakende varil yağ satışı da var ve kullanıcısı da yaygın. İngiltere'de çok yol yapan teknisyen bir arkadaşımın 3 aracı için 1 varil yağ aldığını ilk duyduğumda ben de çok şaşırmıştım :)

Genelde 6 ay dolmadan 10.000 kilometre bakımına giriyorum. Ve bir sonraki bakım için 2 litre yağ elimde kalacak; diğer bakımda, aynı zamanda üretilen açılmayan 4 litre ile 6 ay kapağı açıldıktan sonra saklanan 2 litre yağı dikkatlice karşılaştırıp yine forumdan bilgilendirme yapma niyetim var. Böylelikle teneke veya plastik kap fark ediyor mu, yağda 6 ayda bir değişim oluyor mu görmüş oluruz.

Ben de merak içerisindeyim zira bazı yurtdışı forumlarda insanlar 10-15 yıl bekleyen yağ kullandıklarını yazmışlar...
 

Endişeniz için teşekkürler @omer hocam, fakat yağların raf ömrü saklama koşullarına uyuldukça (güneş görmeyecek, kuru ve serin bir yerde olacak, kapağındaki jelatin kapalı) 2 ile 5 yıl arasında kullanılabilecek şekilde oluyor. Önemli olan, ağzındaki jelatin açılan yağın 1 yıl içerisinde kullanılması, oksijen ile temas ettiği için.

Yurtdışında 20 litrelik teneke hatta perakende varil yağ satışı da var ve kullanıcısı da yaygın. İngiltere'de çok yol yapan teknisyen bir arkadaşımın 3 aracı için 1 varil yağ aldığını ilk duyduğumda ben de çok şaşırmıştım :)

Genelde 6 ay dolmadan 10.000 kilometre bakımına giriyorum. Ve bir sonraki bakım için 2 litre yağ elimde kalacak; diğer bakımda, aynı zamanda üretilen açılmayan 4 litre ile 6 ay kapağı açıldıktan sonra saklanan 2 litre yağı dikkatlice karşılaştırıp yine forumdan bilgilendirme yapma niyetim var. Böylelikle teneke veya plastik kap fark ediyor mu, yağda 6 ayda bir değişim oluyor mu görmüş oluruz.

Ben de merak içerisindeyim zira bazı yurtdışı forumlarda insanlar 10-15 yıl bekleyen yağ kullandıklarını yazmışlar...
benim kaygım plastik kaplarda zaten dediginiz gibi varilde oksijen teması olmadıgı sürece problem yok. yağ zamanla plastiğin birleşme kısımlarını eritiyor. bu konuda @forzaGilles abimin bir deneyimi vardı.
 
@SCC
@omer

DE ile başlayan kod bidona kazınmış halde mi yoksa siyah baskı halinde mi..? Bir ara bidonun ön-arka göresellerini paylaşırsanız ;)

Öncelikle kapağı açılmamış ve doğru saklama koşullarında saklanmış yağın raf ömrü üreticiler tarafından 3-5 yıl olarak söylenmektedir,

Kapağı açılmış yağ hakkında.,
Benim edindiğim tecrübe;
Castrol Edge Professional kullandığım zamanlar, bakım sonrası (kalan yağı) evde kapalı dolabta saklardım, Saklama sebebim sonraki bakımda kullanmak için falan da değildi,

Üretici ara sıra ambalaj değişiklikleri yaptığını bildiğimden eski ile yeni bidonu karşılaştırmak içindi,

Ev ortamında güneş görmeyen dolapta, rutubetsiz ortamda ve kapağı düzgün şekilde kapatılmış şekilde saklamama rağmen,

Bir süre sonra enteresan şekilde bidonun kapak kısmından yağın dışarıya sızma yaptığını fark ettim, dolabı da benden başka açıp kurcalayan birisi yok, yani bidonlar devrilmiyor, dik şekilde duruyor, hatta bidonun enjeksiyon birleşim yerlerinden de sızma yaptığını fark ettim,

Bu durumu farklı farklı ortamlarda yağ hakkında tecrübeli insanlara sorduğumda bunun çok normal okduğunu, Yeni yağın kapağı bir kez açıldıktan sonra hava ile teması etmesinden kaynaklandığını, Yağın zamanla oksidasyona uğradığını söylediler,

Ayrıca sonradan okuduğum kaynaklarda da yağ üreticilerinin maliyeti düşürmek için ve AB çevre yasaları gereği bidonları( geri döşümlü plastikten) imal ettikleri bilgisine ulaştım, Hatta 2-3 senedir bidonlarda eskiye mazaran daha fazla oranda geri dönüştürülmüş plastik kullanılmaya başlandı,

Ayrıca benim Castrol kullandığım zamanlarda %0 geri döşümlü plastik veya şimdikilere nazaran çok daha az geri döşümlü plastik kullanılıyorken ben bu durumu yaşadım,

Ayrıca şöyle bir durum daha yaşanıyor:
yağın kapağı “bir kez” açıldıktan sonra yağın hava ile (oksijen ile) teması başlamış oluyor, Bidon da geri dönüştürülmüş plastikten imal edildiği için bir şekilde dış ortam —>zamanla bidona baskı uyguluyor ve bu baskı neticesimde bidonun gövdesi içe doğru çökmeye başlıyor, Daha doğru bir ifadeyle sanki birisi eliyle bidona baskı yapar ya öyle düşünün,

Sıfır kapağı açılmamış yağ bidonu ile kapağı açılmış bir süre beklemiş bidonları yan yana koyun, eski olan bidonun gövdesinde içe doğru baskı oluşmuş olduğunu fark edeceksiniz, Sanki ketçap şişesi gibi şişeyi sıktıkça içeriye ezilen/çöken gibi düşünün,

Ancak bu durun yağ bidonunda bizim dışardan müdahale etmememize rağmen kendi kendine oluşuyor, Aşırı derecede değil ama dikkatli bakınca farkı görebiliyorsun,

Ayrıca
Castrol yağların son ambalaj değişikliğinden sonra bidonun plastiğinde eskiye nazaran daha fazla oranda geri dönüşümlü plastik kullanıldığını kendi reklamlarında söylüyorlardı diye hatırlıyorum, Ambalaj/etiket değişikliğimden sonra benzincide raflarda gördüğüm zaman incelediğimde hemen fark etmiştim, sanki plastik değilde farklı birşeye dokunmuşum gibiydi ve bidonun plastiği kağıt gibi incecik idi,

Sonuç olarak: kapağı açılmış ve bir miktar kullanılmış yağın, diğer bir değişle kapağı açılmış ve içindeki alüminyum folyosu yırtılmış ve bir miktarı kullanılmış yağın istediği kadar düzgün bir şekilde saklanmış olsa da edindiğim tecrübelere göre 3-4 aydan daha fazla beklemişse ben kullanmam, Hadi bilemedin maks. 4-5 ay, kınuştuğun kişilerde 6 aydan sonrası riskli olduğunu söylüyorlar,

Mümkünse 5+1 Litre veya 4+1+1 Litre olarak almak en mantıklısı, Belki 500-600 lira fazla vermiş olurum ama kafamz rahat olur.

Motor yağı ve yağ filtresinin hayati bir önemi var, Özellikle dizel motorlarda bu durum daha önemli,

Dizel motor küçük bir çocuk gibidir sürelli bakım ister, Ona bakarsan seni üzmez çok uzun km’ler sorun çıkarmaz,

Bunu söylerken de uzun zamandır VW - Mercedes - Opel gibi dizel motorlu araçlar kullanan biri olarak söylüyorum. Saygılar..
 
Yine medyada sagda solda son yılların en baba kışı geliyor gazlamaları veriyorlar

Benimde babamın sanayide oto lastik bayisi olsa instagramda hergün gaz verirdim.

Nokian
Conti
Michelin


Kış lastiklerinde son fırsat !!

Ankaraya gecen sene 1 gün kar yağdı

Bu sene anca 3 gün yagar

3 gün metroyla yola devam .

7 derece altında yaz lastikleri yavşıyor hikayeleri falan ne olacak ??? Kapital düzencilere sormak lazım
 
@SCC
@omer

DE ile başlayan kod bidona kazınmış halde mi yoksa siyah baskı halinde mi..? Bir ara bidonun ön-arka göresellerini paylaşırsanız ;)

Öncelikle kapağı açılmamış ve doğru saklama koşullarında saklanmış yağın raf ömrü üreticiler tarafından 3-5 yıl olarak söylenmektedir,

Kapağı açılmış yağ hakkında.,
Benim edindiğim tecrübe;
Castrol Edge Professional kullandığım zamanlar, bakım sonrası (kalan yağı) evde kapalı dolabta saklardım, Saklama sebebim sonraki bakımda kullanmak için falan da değildi,

Üretici ara sıra ambalaj değişiklikleri yaptığını bildiğimden eski ile yeni bidonu karşılaştırmak içindi,

Ev ortamında güneş görmeyen dolapta, rutubetsiz ortamda ve kapağı düzgün şekilde kapatılmış şekilde saklamama rağmen,

Bir süre sonra enteresan şekilde bidonun kapak kısmından yağın dışarıya sızma yaptığını fark ettim, dolabı da benden başka açıp kurcalayan birisi yok, yani bidonlar devrilmiyor, dik şekilde duruyor, hatta bidonun enjeksiyon birleşim yerlerinden de sızma yaptığını fark ettim,

Bu durumu farklı farklı ortamlarda yağ hakkında tecrübeli insanlara sorduğumda bunun çok normal okduğunu, Yeni yağın kapağı bir kez açıldıktan sonra hava ile teması etmesinden kaynaklandığını, Yağın zamanla oksidasyona uğradığını söylediler,

Ayrıca sonradan okuduğum kaynaklarda da yağ üreticilerinin maliyeti düşürmek için ve AB çevre yasaları gereği bidonları( geri döşümlü plastikten) imal ettikleri bilgisine ulaştım, Hatta 2-3 senedir bidonlarda eskiye mazaran daha fazla oranda geri dönüştürülmüş plastik kullanılmaya başlandı,

Ayrıca benim Castrol kullandığım zamanlarda %0 geri döşümlü plastik veya şimdikilere nazaran çok daha az geri döşümlü plastik kullanılıyorken ben bu durumu yaşadım,

Ayrıca şöyle bir durum daha yaşanıyor:
yağın kapağı “bir kez” açıldıktan sonra yağın hava ile (oksijen ile) teması başlamış oluyor, Bidon da geri dönüştürülmüş plastikten imal edildiği için bir şekilde dış ortam —>zamanla bidona baskı uyguluyor ve bu baskı neticesimde bidonun gövdesi içe doğru çökmeye başlıyor, Daha doğru bir ifadeyle sanki birisi eliyle bidona baskı yapar ya öyle düşünün,

Sıfır kapağı açılmamış yağ bidonu ile kapağı açılmış bir süre beklemiş bidonları yan yana koyun, eski olan bidonun gövdesinde içe doğru baskı oluşmuş olduğunu fark edeceksiniz, Sanki ketçap şişesi gibi şişeyi sıktıkça içeriye ezilen/çöken gibi düşünün,

Ancak bu durun yağ bidonunda bizim dışardan müdahale etmememize rağmen kendi kendine oluşuyor, Aşırı derecede değil ama dikkatli bakınca farkı görebiliyorsun,

Ayrıca
Castrol yağların son ambalaj değişikliğinden sonra bidonun plastiğinde eskiye nazaran daha fazla oranda geri dönüşümlü plastik kullanıldığını kendi reklamlarında söylüyorlardı diye hatırlıyorum, Ambalaj/etiket değişikliğimden sonra benzincide raflarda gördüğüm zaman incelediğimde hemen fark etmiştim, sanki plastik değilde farklı birşeye dokunmuşum gibiydi ve bidonun plastiği kağıt gibi incecik idi,

Sonuç olarak: kapağı açılmış ve bir miktar kullanılmış yağın, diğer bir değişle kapağı açılmış ve içindeki alüminyum folyosu yırtılmış ve bir miktarı kullanılmış yağın istediği kadar düzgün bir şekilde saklanmış olsa da edindiğim tecrübelere göre 3-4 aydan daha fazla beklemişse ben kullanmam, Hadi bilemedin maks. 4-5 ay, kınuştuğun kişilerde 6 aydan sonrası riskli olduğunu söylüyorlar,

Mümkünse 5+1 Litre veya 4+1+1 Litre olarak almak en mantıklısı, Belki 500-600 lira fazla vermiş olurum ama kafamz rahat olur.

Motor yağı ve yağ filtresinin hayati bir önemi var, Özellikle dizel motorlarda bu durum daha önemli,

Dizel motor küçük bir çocuk gibidir sürelli bakım ister, Ona bakarsan seni üzmez çok uzun km’ler sorun çıkarmaz,

Bunu söylerken de uzun zamandır VW - Mercedes - Opel gibi dizel motorlu araçlar kullanan biri olarak söylüyorum. Saygılar..
baba geldi yine selamün aleyküm
 
  • Haha
Tepkiler: SCC
@SCC
@omer

DE ile başlayan kod bidona kazınmış halde mi yoksa siyah baskı halinde mi..? Bir ara bidonun ön-arka göresellerini paylaşırsanız ;)

Öncelikle kapağı açılmamış ve doğru saklama koşullarında saklanmış yağın raf ömrü üreticiler tarafından 3-5 yıl olarak söylenmektedir,

Kapağı açılmış yağ hakkında.,
Benim edindiğim tecrübe;
Castrol Edge Professional kullandığım zamanlar, bakım sonrası (kalan yağı) evde kapalı dolabta saklardım, Saklama sebebim sonraki bakımda kullanmak için falan da değildi,

Üretici ara sıra ambalaj değişiklikleri yaptığını bildiğimden eski ile yeni bidonu karşılaştırmak içindi,

Ev ortamında güneş görmeyen dolapta, rutubetsiz ortamda ve kapağı düzgün şekilde kapatılmış şekilde saklamama rağmen,

Bir süre sonra enteresan şekilde bidonun kapak kısmından yağın dışarıya sızma yaptığını fark ettim, dolabı da benden başka açıp kurcalayan birisi yok, yani bidonlar devrilmiyor, dik şekilde duruyor, hatta bidonun enjeksiyon birleşim yerlerinden de sızma yaptığını fark ettim,

Bu durumu farklı farklı ortamlarda yağ hakkında tecrübeli insanlara sorduğumda bunun çok normal okduğunu, Yeni yağın kapağı bir kez açıldıktan sonra hava ile teması etmesinden kaynaklandığını, Yağın zamanla oksidasyona uğradığını söylediler,

Ayrıca sonradan okuduğum kaynaklarda da yağ üreticilerinin maliyeti düşürmek için ve AB çevre yasaları gereği bidonları( geri döşümlü plastikten) imal ettikleri bilgisine ulaştım, Hatta 2-3 senedir bidonlarda eskiye mazaran daha fazla oranda geri dönüştürülmüş plastik kullanılmaya başlandı,

Ayrıca benim Castrol kullandığım zamanlarda %0 geri döşümlü plastik veya şimdikilere nazaran çok daha az geri döşümlü plastik kullanılıyorken ben bu durumu yaşadım,

Ayrıca şöyle bir durum daha yaşanıyor:
yağın kapağı “bir kez” açıldıktan sonra yağın hava ile (oksijen ile) teması başlamış oluyor, Bidon da geri dönüştürülmüş plastikten imal edildiği için bir şekilde dış ortam —>zamanla bidona baskı uyguluyor ve bu baskı neticesimde bidonun gövdesi içe doğru çökmeye başlıyor, Daha doğru bir ifadeyle sanki birisi eliyle bidona baskı yapar ya öyle düşünün,

Sıfır kapağı açılmamış yağ bidonu ile kapağı açılmış bir süre beklemiş bidonları yan yana koyun, eski olan bidonun gövdesinde içe doğru baskı oluşmuş olduğunu fark edeceksiniz, Sanki ketçap şişesi gibi şişeyi sıktıkça içeriye ezilen/çöken gibi düşünün,

Ancak bu durun yağ bidonunda bizim dışardan müdahale etmememize rağmen kendi kendine oluşuyor, Aşırı derecede değil ama dikkatli bakınca farkı görebiliyorsun,

Ayrıca
Castrol yağların son ambalaj değişikliğinden sonra bidonun plastiğinde eskiye nazaran daha fazla oranda geri dönüşümlü plastik kullanıldığını kendi reklamlarında söylüyorlardı diye hatırlıyorum, Ambalaj/etiket değişikliğimden sonra benzincide raflarda gördüğüm zaman incelediğimde hemen fark etmiştim, sanki plastik değilde farklı birşeye dokunmuşum gibiydi ve bidonun plastiği kağıt gibi incecik idi,

Sonuç olarak: kapağı açılmış ve bir miktar kullanılmış yağın, diğer bir değişle kapağı açılmış ve içindeki alüminyum folyosu yırtılmış ve bir miktarı kullanılmış yağın istediği kadar düzgün bir şekilde saklanmış olsa da edindiğim tecrübelere göre 3-4 aydan daha fazla beklemişse ben kullanmam, Hadi bilemedin maks. 4-5 ay, kınuştuğun kişilerde 6 aydan sonrası riskli olduğunu söylüyorlar,

Mümkünse 5+1 Litre veya 4+1+1 Litre olarak almak en mantıklısı, Belki 500-600 lira fazla vermiş olurum ama kafamz rahat olur.

Motor yağı ve yağ filtresinin hayati bir önemi var, Özellikle dizel motorlarda bu durum daha önemli,

Dizel motor küçük bir çocuk gibidir sürelli bakım ister, Ona bakarsan seni üzmez çok uzun km’ler sorun çıkarmaz,

Bunu söylerken de uzun zamandır VW - Mercedes - Opel gibi dizel motorlu araçlar kullanan biri olarak söylüyorum. Saygılar..

Eline sağlık üstat; çok acayip bir tecrübe olmuş. 0w30 A5/B5'in maalesef 1 litreliği yok; olsaydı ben de hiç risk almadan öyle alıp tamamlama taraftarıydım fakat bu seçenek mümkün değil. Bu yağların durumuna ve performansına göre 5w30 A5/B5'e geçersem o yağda litrelikler var ve öyle ilerleyeceğim.

İlk kalan 2 litrelik eğer bozulmuş gibi olursa diğer kalacak 2 litreyi teneke kaba koymayı düşünüyorum. Bakımı 2 hafta önce yaptırdığım için ve ilk artık 2 litre önümüzdeki bakımda (6 ay diyelim) artıp sonraki bakımda kullanılacağı için 1 yıl sonra falan burayı güncelleyeceğim şeffaf bir kapta iki yağı da yan yana koyarak.

Bidondaki kod aşağıdaki fotoğraftan pek belli olmasa da hafif kabartmalı şekilde işlenmiş.

IMG_0237.jpeg

IMG_0238.jpeg
 
İster TR ister DE üretimi olsun güvenle kullanabilirsiniz. İkisinide defalarca satın aldım. TR üretimli yağlarında detaylı analiz ve spektrum sonuçları aynı şeyleri veriyor. İsteyen başka marka kullansın marka fanlığı yapmıyorum yanlış anlaşılmasın...Bu arada Serhat hocam bende uzun yıllardır Maxidepo ile çalışıyorum. Çok düzgün firma gerçekten. Aynı titizliği, özeni, şeffaflığı Mobil, Shell, Total vs yapsa da onların da abonesi olsak. TR'de satış anlamında...
 
iyi günler arkadaşlar. Aracım 2022 Golf8 1.0 etsi 33.000km de. 2. El olarak almıştım. Araç filo aracıydı ve alındığından beri hiç yetkili servise gitmemiş. Kendi özel servisleri vardı sanırım. Servis kayıtlarında çıkmadı bakımı vs. Yağ bakım zamanı geldi. Konya da yaşıyorum ve kafama göre bi özel servis bulamadım. Yetkili servis Gökmenler yağ-yağ filitresi- hava ve polen filitresi- fren hidrolik yağı için 17.300 tl fiyat verdi. Autoking i aradım araç etsi olduğu için filitrelerini falan bulamam dedi. Kafamı karıştırdı. 3-4 ay önce bi kaç özel servise sorduğumda 5-6 bin tl gibi rakamlar söylemişlerdi (fren hidroliği olmadan). Kararsız kaldım çünkü etsi hakkında özel servisler ne kadar bilgi sahibi bilmiyorum. Google den puanlamalara bakarak 2-3 özel servis belirledim ama yinede içimde bi sıkıntı var. Özelde yaptıran falan oldu mu hiç? Tecrübesini paylaşırsa sevinirim. Şimdiden teşekkürler.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
iyi günler arkadaşlar. Aracım 2022 Golf8 1.0 etsi 33.000km de. 2. El olarak almıştım. Araç filo aracıydı ve alındığından beri hiç yetkili servise gitmemiş. Kendi özel servisleri vardı sanırım. Servis kayıtlarında çıkmadı bakımı vs. Yağ bakım zamanı geldi. Konya da yaşıyorum ve kafama göre bi özel servis bulamadım. Yetkili servis Gökmenler yağ-yağ filitresi- hava ve polen filitresi- fren hidrolik yağı için 17.300 tl fiyat verdi. Autoking i aradım araç etsi olduğu için filitrelerini falan bulamam dedi. Kafamı karıştırdı. 3-4 ay önce bi kaç özel servise sorduğumda 5-6 bin tl gibi rakamlar söylemişlerdi (fren hidroliği olmadan). Kararsız kaldım çünkü etsi hakkında özel servisler ne kadar bilgi sahibi bilmiyorum. Google den puanlamalara bakarak 2-3 özel servis belirledim ama yinede içimde bi sıkıntı var. Özelde yaptıran falan oldu mu hiç? Tecrübesini paylaşırsa sevinirim. Şimdiden teşekkürler.
Araç hiç yetkili servise gitmediyse illa bir yazılım güncellemesi de gelmiştir.

Dışarda da malzeme olarak Mann filtreler ve yağ olarak da Motul veya Liqui Moly den şaşmayın.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@forzaGilles

Hocam Shell AV-L 5w30 hakkında olağan dışı duyumlarınız var mı?

Geçen sene çarşıda, pazarda bulunan yağı bu sene bulamıyorum. Her yerde AV-L 0W30 var. Bazı internet sitelerin de satışta görünüyor ama sanıyorum ki tarihleri eski (2024) Birde son çıkan AV-L bidonları sarı renkliydi, internet sitelerinde satılanlar halen gri renkli. Amazonda buldum bir tane satıcı onunda yorumlar da birisi AV-L satın aldım ECT gönderildi yazmış.

Forumun birinde bir mesaja denk geldim vag grubu yeni dizellerde 0W30 'a geçtiği için bulunmuyor gibisinden ama belki de dedikodu sadece.
 
Araç hiç yetkili servise gitmediyse illa bir yazılım güncellemesi de gelmiştir.

Dışarda da malzeme olarak Mann filtreler ve yağ olarak da Motul veya Liqui Moly den şaşmayın.
yazılım güncellemesi gelse kaç yazar hata olmadıkca yapmıyorlar. yapmak istediginde de bir ton para alıyorlar
 
yazılım güncellemesi gelse kaç yazar hata olmadıkca yapmıyorlar. yapmak istediginde de bir ton para alıyorlar

Hiç gitmediği için evet ücret alırlar. Düzenli gidince garanti bitince bazıları almıyor. Danışman insitifiyatifi
 
Hiç gitmediği için evet ücret alırlar. Düzenli gidince garanti bitince bazıları almıyor. Danışman insitifiyatifi
Teşekkürler. Aldığım şahıs bütün güncellemeleri de yaptırmış. Sanırım son sürüm 1805 di. O var şu an üzerinde. Neyseki ondan yırttım. Aldıktan sonraki İlk bakımım olması sebebiyle Yetkili servisde yaptırmaya karar verdim. Hemde detaylı bilgi alacağım ki daha sonra özel de yaptıracak olursam dikkatli olurum.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst