Güncel Bakım Masrafları


polo araç için vw mobil uygulamasında 7 bin küsür bakım ücreti çıkınca sevinip ankara aydoğanlara gittim ve o fiyat için vergiler işçilik vs dahil değil diyerek 13 bin küsür tl fiyat verdiler küsüratı dinlemeden çıktığım için hatırlayamıyorum kusura bakmayın :). En baba markaları toplasan 4 bin tl tutmaz 1000 tl de ustaya yağ değiştirsen 5 de en fazla. Arada neredeyse 3 kat fiyat var yazık gerçekten
 

Erzurum, Hakkari, Sivas gibi kışın çok sert ve soğuk geçen şehirler hariç 0W-30 kullanmanın pek bir anlamı yoktur,

5W-30 vs 0W-30
bu viskozitedeki yağların yazın yüksek sıcaklıklardaki dayanımı ve koruyuculuğu tamamen aynıdır, 0W-30 sadece aşırı soğuk iklimlerde sabahları “soğuk motorda” motor yağı biraz daha (akışkan) olur.
@Backup
Hocam elbette w30 kısmı aynı dayanımı sağlar ama ben bir önceki bakımda kitapçık ve internet araştırmalarıma göre 0w20 koydum. Bu bakımda ise servisin söylediğini yapmak istiyorum ve 5w30 koyacağım. Başka bir konuda siz de 5w30 önermiştiniz.

Viskotezi değişimlerinde engine flush kullanacağım ve aynı yağdan devam edeceğim. 0w20 yi tamamen kış ikliminde denemek için koymuştum. Bir zararı olmadı ancak havalar ısınınca yağ da ısınmaya başladı.
 
Hocam elbette w30 kısmı aynı dayanımı sağlar ama ben bir önceki bakımda kitapçık ve internet araştırmalarıma göre 0w20 koydum. Bu bakımda ise servisin söylediğini yapmak istiyorum ve 5w30 koyacağım. Başka bir konuda siz de 5w30 önermiştiniz.

Viskotezi değişimlerinde engine flush kullanacağım ve aynı yağdan devam edeceğim. 0w20 yi tamamen kış ikliminde denemek için koymuştum. Bir zararı olmadı ancak havalar ısınınca yağ da ısınmaya başladı.
VW 504.00/507.00 onayı olan
0W-30 ve 5W-30 yağların (kış şartları hariç) neredeyse aynı yağlar olduğunu anlatmak istedim hepsi bu,

Engine Flush kullanmak avantajlı gibi görünse de kendi içinde riskler barındırır, pek çok kez belirtttim bu tip ürünler motorun içindeki hali hazırdaki yağı çok fazla inceltir, En iyi motor temizliği yine motor yağı ile olur,

Aracın herhangi bir noktasındaki sıvı değişimi için en iyi temizlik yine —>aynı sıvı ile yapılan temizlik ile yapılması sağlıklı olan uygulamadır,

Arabanın kalbi diyebileceğimiz motorun en hayati sıvısı için deneme amaçlı keyfi olarak viskozite değişimi “bana göre” yanlış bir uygulamadır,

Engine Flush için doğru uygulama (her ne kadar sağlıklı olmayan bir uygulama olsa da); yağ değişimi yapılacak eski yağa ilave edildikten ve bir süre sonra boşaltıldıktan sonra, yeni motor yağı dolumu yapmak aracın motoruna yapılacak kötülükten başka birşey değildir,

Doğrusu ise; eski yağa engine flush ilavesi yapılıp bir süre sonra boşaltıldıktan sonra yeni bir motor yağı ile çalkalama yapılıp motorun içindeki tüm kalıntılardan kurtulmak ve sonrası temizlik için kullanılan yağ boşaltılıp, finalde kullanılacak motor yağı dolumu yapılırsa ancak potansiyel riskler azaltılabilir, Ancak bu dediğimi 10 kişiden 8’i yapmaz çünkü maliyet artar,

200 bin km’deki iyi durumda olmayan bir araç için engine flush gibi böyle uygulamalar denenebilir ancak diğer türlü gereksizdir ve risklidir (neden risklidir..?) eski mesajlarımda bir kaç kez açıklamıştım, sadece kısaca özet geçersem şunu söylebilirim bu engine flush benzeri ürünler yanma odasındaki ve silindir duvarlarındaki sağlıklı film tabakasına zarar verirler.!!

Özetlersek motor için en iyi temizlik yine motor yağı ile yapılan temizliktir. sürekli yağ viskozitesi değiştirmek, sürekli yağ markası değiştirmek motor için iyi bir şey değildir, Saygılar..
 
Filtreler motor yağı buji ve fren hidroliği değişimi 24 Bin'den 17 Bin'e düşürdüler. 30.06.2025 tarihinde Adana Aykan'dan aldığım teklif. Parçalarını siz tedarik ederseniz bu saydıklarım dışarıda işçilik dahil en fazla 10 Bin çıkıyor.
 
2017 model golf 7,5 aracım 125.000 km de triger setini değişeceğim. Devirdaim de değişmelimiyim? İlaveten araç zaman zaman vites d pozisyonunda kendini boşa alıyor ve ekranda frene basın uyarısı çıkıyor. Aracı stop edip çalıştırınca düzeliyor. Sanırım bu basın tüpünden kaynaklanıyor bunuda kontrol ettireceğim.Triger değişiminde devirdaimde değişilmelimi tecrübelerinize ihtiyacım var. Teşekkür ederim şimdiden.
 
geçen hafta kızdırma bujisini (elektrikli) değiştirdim. Beru marka buji 6500 lira, 200 lira da ustaya verdim (tanıdık ustaydı). arabam 72bin km'de.
 
2017 model golf 7,5 aracım 125.000 km de triger setini değişeceğim. Devirdaim de değişmelimiyim? İlaveten araç zaman zaman vites d pozisyonunda kendini boşa alıyor ve ekranda frene basın uyarısı çıkıyor. Aracı stop edip çalıştırınca düzeliyor. Sanırım bu basın tüpünden kaynaklanıyor bunuda kontrol ettireceğim.Triger değişiminde devirdaimde değişilmelimi tecrübelerinize ihtiyacım var. Teşekkür ederim şimdiden.
Aracınız dizelse mutlaka devirdaim değiştirin. Benzinli ise trigerden ayrı bir bölmede olduğu için su kaçırmadıkça değiştirmeye gerek yok.
D'ye attığınızda vitesi algılamıyorsa basınç tüpü gevşemiştir. Değişimi gerekli.
 
polo araç için vw mobil uygulamasında 7 bin küsür bakım ücreti çıkınca sevinip ankara aydoğanlara gittim ve o fiyat için vergiler işçilik vs dahil değil diyerek 13 bin küsür tl fiyat verdiler küsüratı dinlemeden çıktığım için hatırlayamıyorum kusura bakmayın :). En baba markaları toplasan 4 bin tl tutmaz 1000 tl de ustaya yağ değiştirsen 5 de en fazla. Arada neredeyse 3 kat fiyat var yazık gerçekten
Otomol a gittiniz mi veya fiyat aldınız mı, benimde sistemde 16.700 yazıyordu, bakım bana 12.500e geldi. Bayiden bayiye fiyatlar değişiyor. Birde aracınızın indirim puanı var.
 
Otomol a gittiniz mi veya fiyat aldınız mı, benimde sistemde 16.700 yazıyordu, bakım bana 12.500e geldi. Bayiden bayiye fiyatlar değişiyor. Birde aracınızın indirim puanı var.
Yok hocam açıkçası sadece oradan fiyat aldım ama aracın 2. Sahibiyim ilk bakım hariç hiç servise gitmemiş çok da yardımcı olacaklarını sanmıyorum. Rutin bakım için sanayiye gidip triger gibi önemli bakımlar için servise gitmeyi düşünüyorum
 
Aracınız dizelse mutlaka devirdaim değiştirin. Benzinli ise trigerden ayrı bir bölmede olduğu için su kaçırmadıkça değiştirmeye gerek yok.
D'ye attığınızda vitesi algılamıyorsa basınç tüpü gevşemiştir. Değişimi gerekli.
teşekkür ederim araç 1.4 tsi benzinli.
 
@Byhan arkadaşların da dediği gibi benzinli araçlarda devirdaim pompası trigere bağlı değildir, ve motorun diğer tarafında yer alır, ancak tsı veya tdi fark etmeksizin VW’lerde devirdaim kronik sıkıntılı bir parça olduğunda ustanız devirdaimde kaçak var mı kontrol ettiriniz,

125 bin km’deki araçta (antifriz sıvısı) daha önce hiç değiştirilmediyse mutlaka değiştiriniz, bu kadar uzun süre değişmeyen (antifriz sıvısının) donma koruması pek kötü durumda değildir, ancak antifrizin diğer en önemli olan korozyon/pas koruması artık kalmamıştır, korozyon/pas koruması kötü durumda olan sıvı radyatör peteğini, klima radyatörü peteğini tıkar, devirdaimin ömrünü kısaltır, ve motorun içinde tüm metal yüzeylerde virüs gibi her yeri paslandırır,

Aracınıza uyumlu olan antifriz tipi G13 tip antifrizdir (dikkat G12 / G12+ / G12++) antifrizler uyumlu değildir,

Aracınızın soğutma sistemi antifriz sıvısı kapasitesi yaklaşık 7-78 litredir, yani 3-4 litre G13 antifriz 3-4 litre saf su alarak, %50-50 oranında karışım olacak şeklinde değişim yapılır,

Triger setinde kaliteli olan markalar INA ve ContiTech (Continental) markalarıdır, alacağınız sette —>triger kayışının üzerinde yazan üretim tarihini komtrol ediniz, çok eski tarihli olmasın.
 
@Byhan arkadaşların da dediği gibi benzinli araçlarda devirdaim pompası trigere bağlı değildir, ve motorun diğer tarafında yer alır, ancak tsı veya tdi fark etmeksizin VW’lerde devirdaim kronik sıkıntılı bir parça olduğunda ustanız devirdaimde kaçak var mı kontrol ettiriniz,

125 bin km’deki araçta (antifriz sıvısı) daha önce hiç değiştirilmediyse mutlaka değiştiriniz, bu kadar uzun süre değişmeyen (antifriz sıvısının) donma koruması pek kötü durumda değildir, ancak antifrizin diğer en önemli olan korozyon/pas koruması artık kalmamıştır, korozyon/pas koruması kötü durumda olan sıvı radyatör peteğini, klima radyatörü peteğini tıkar, devirdaimin ömrünü kısaltır, ve motorun içinde tüm metal yüzeylerde virüs gibi her yeri paslandırır,

Aracınıza uyumlu olan antifriz tipi G13 tip antifrizdir (dikkat G12 / G12+ / G12++) antifrizler uyumlu değildir,

Aracınızın soğutma sistemi antifriz sıvısı kapasitesi yaklaşık 7-78 litredir, yani 3-4 litre G13 antifriz 3-4 litre saf su alarak, %50-50 oranında karışım olacak şeklinde değişim yapılır,

Triger setinde kaliteli olan markalar INA ve ContiTech (Continental) markalarıdır, alacağınız sette —>triger kayışının üzerinde yazan üretim tarihini komtrol ediniz, çok eski tarihli olmasın.
Aracım 2 senendir bende. benden önceki ilk sahibi tamaş da bakım yaptırmış bende 8 yıldır tamaşa giderim hep. devirdaimide değiştirme taraftarıyım sonuçta 120.000 km dir çalışan bir parça diye düşünüyorum
 
Aracım 2 senendir bende. benden önceki ilk sahibi tamaş da bakım yaptırmış bende 8 yıldır tamaşa giderim hep. devirdaimide değiştirme taraftarıyım sonuçta 120.000 km dir çalışan bir parça diye düşünüyorum
Kontrol edilmeden değiştirmek gereksiz yere maliyeti artırır, devirdaim sızıntı var mı kotrol edilmesi en fazla 5 dk. sürer
 
geçen hafta kızdırma bujisini (elektrikli) değiştirdim. Beru marka buji 6500 lira, 200 lira da ustaya verdim (tanıdık ustaydı). arabam 72bin km'de.

(elektrikli) derken ?

3 nolu basınç sensörlü kızdırma bujisi değisti degilmi ?

1-2-4 nolu olanlar sensörsüz karadüzen kızdırma bujileri fiyatları çok daha ucuz (2 ay önce 1 nolu olanı degistirdim 500 lira verdim işcilik dahil bosch)

Basınç sensörlü olan 3 nolu buji 4500-5500-6000 civarı

Beru da sanırım made in germany iyi bir marka

boschtan daha iyi olma ihtimali var bence

3 nolu olanın arızalanması şanssızlık olmuş
 


Geri
Üst