Güncel Bakım Masrafları


polo araç için vw mobil uygulamasında 7 bin küsür bakım ücreti çıkınca sevinip ankara aydoğanlara gittim ve o fiyat için vergiler işçilik vs dahil değil diyerek 13 bin küsür tl fiyat verdiler küsüratı dinlemeden çıktığım için hatırlayamıyorum kusura bakmayın :). En baba markaları toplasan 4 bin tl tutmaz 1000 tl de ustaya yağ değiştirsen 5 de en fazla. Arada neredeyse 3 kat fiyat var yazık gerçekten
 

Erzurum, Hakkari, Sivas gibi kışın çok sert ve soğuk geçen şehirler hariç 0W-30 kullanmanın pek bir anlamı yoktur,

5W-30 vs 0W-30
bu viskozitedeki yağların yazın yüksek sıcaklıklardaki dayanımı ve koruyuculuğu tamamen aynıdır, 0W-30 sadece aşırı soğuk iklimlerde sabahları “soğuk motorda” motor yağı biraz daha (akışkan) olur.
@Backup
Hocam elbette w30 kısmı aynı dayanımı sağlar ama ben bir önceki bakımda kitapçık ve internet araştırmalarıma göre 0w20 koydum. Bu bakımda ise servisin söylediğini yapmak istiyorum ve 5w30 koyacağım. Başka bir konuda siz de 5w30 önermiştiniz.

Viskotezi değişimlerinde engine flush kullanacağım ve aynı yağdan devam edeceğim. 0w20 yi tamamen kış ikliminde denemek için koymuştum. Bir zararı olmadı ancak havalar ısınınca yağ da ısınmaya başladı.
 
Hocam elbette w30 kısmı aynı dayanımı sağlar ama ben bir önceki bakımda kitapçık ve internet araştırmalarıma göre 0w20 koydum. Bu bakımda ise servisin söylediğini yapmak istiyorum ve 5w30 koyacağım. Başka bir konuda siz de 5w30 önermiştiniz.

Viskotezi değişimlerinde engine flush kullanacağım ve aynı yağdan devam edeceğim. 0w20 yi tamamen kış ikliminde denemek için koymuştum. Bir zararı olmadı ancak havalar ısınınca yağ da ısınmaya başladı.
VW 504.00/507.00 onayı olan
0W-30 ve 5W-30 yağların (kış şartları hariç) neredeyse aynı yağlar olduğunu anlatmak istedim hepsi bu,

Engine Flush kullanmak avantajlı gibi görünse de kendi içinde riskler barındırır, pek çok kez belirtttim bu tip ürünler motorun içindeki hali hazırdaki yağı çok fazla inceltir, En iyi motor temizliği yine motor yağı ile olur,

Aracın herhangi bir noktasındaki sıvı değişimi için en iyi temizlik yine —>aynı sıvı ile yapılan temizlik ile yapılması sağlıklı olan uygulamadır,

Arabanın kalbi diyebileceğimiz motorun en hayati sıvısı için deneme amaçlı keyfi olarak viskozite değişimi “bana göre” yanlış bir uygulamadır,

Engine Flush için doğru uygulama (her ne kadar sağlıklı olmayan bir uygulama olsa da); yağ değişimi yapılacak eski yağa ilave edildikten ve bir süre sonra boşaltıldıktan sonra, yeni motor yağı dolumu yapmak aracın motoruna yapılacak kötülükten başka birşey değildir,

Doğrusu ise; eski yağa engine flush ilavesi yapılıp bir süre sonra boşaltıldıktan sonra yeni bir motor yağı ile çalkalama yapılıp motorun içindeki tüm kalıntılardan kurtulmak ve sonrası temizlik için kullanılan yağ boşaltılıp, finalde kullanılacak motor yağı dolumu yapılırsa ancak potansiyel riskler azaltılabilir, Ancak bu dediğimi 10 kişiden 8’i yapmaz çünkü maliyet artar,

200 bin km’deki iyi durumda olmayan bir araç için engine flush gibi böyle uygulamalar denenebilir ancak diğer türlü gereksizdir ve risklidir (neden risklidir..?) eski mesajlarımda bir kaç kez açıklamıştım, sadece kısaca özet geçersem şunu söylebilirim bu engine flush benzeri ürünler yanma odasındaki ve silindir duvarlarındaki sağlıklı film tabakasına zarar verirler.!!

Özetlersek motor için en iyi temizlik yine motor yağı ile yapılan temizliktir. sürekli yağ viskozitesi değiştirmek, sürekli yağ markası değiştirmek motor için iyi bir şey değildir, Saygılar..
 
Filtreler motor yağı buji ve fren hidroliği değişimi 24 Bin'den 17 Bin'e düşürdüler. 30.06.2025 tarihinde Adana Aykan'dan aldığım teklif. Parçalarını siz tedarik ederseniz bu saydıklarım dışarıda işçilik dahil en fazla 10 Bin çıkıyor.
 
2017 model golf 7,5 aracım 125.000 km de triger setini değişeceğim. Devirdaim de değişmelimiyim? İlaveten araç zaman zaman vites d pozisyonunda kendini boşa alıyor ve ekranda frene basın uyarısı çıkıyor. Aracı stop edip çalıştırınca düzeliyor. Sanırım bu basın tüpünden kaynaklanıyor bunuda kontrol ettireceğim.Triger değişiminde devirdaimde değişilmelimi tecrübelerinize ihtiyacım var. Teşekkür ederim şimdiden.
 
geçen hafta kızdırma bujisini (elektrikli) değiştirdim. Beru marka buji 6500 lira, 200 lira da ustaya verdim (tanıdık ustaydı). arabam 72bin km'de.
 
2017 model golf 7,5 aracım 125.000 km de triger setini değişeceğim. Devirdaim de değişmelimiyim? İlaveten araç zaman zaman vites d pozisyonunda kendini boşa alıyor ve ekranda frene basın uyarısı çıkıyor. Aracı stop edip çalıştırınca düzeliyor. Sanırım bu basın tüpünden kaynaklanıyor bunuda kontrol ettireceğim.Triger değişiminde devirdaimde değişilmelimi tecrübelerinize ihtiyacım var. Teşekkür ederim şimdiden.
Aracınız dizelse mutlaka devirdaim değiştirin. Benzinli ise trigerden ayrı bir bölmede olduğu için su kaçırmadıkça değiştirmeye gerek yok.
D'ye attığınızda vitesi algılamıyorsa basınç tüpü gevşemiştir. Değişimi gerekli.
 

Geri
Üst