Güncel Bakım Masrafları


@forzaGilles

Yanlız @Zafermtl icin aman fazladan bosuna para vermişsiniz gibi bir sonucta çıkmasın
Belki hakkatan şarj dinamosunun kendisi mefta oldu.

Forum takip etmenin bundan sonrası icin faydaları anlamında yazılıp çiziliyor.(yetkili servise devam edenler (dsg) eli mahkum yetkili servisin kestiği parmak acımaz diyecekler.

İlerde alternatör arızası yaşayanlar önce kasnak dan kurtarabilirmiyiz ihtimalini degerlendirmeli ....tabi dısarda sanayide dost ustanız varsa. (Cebinizi düşünen)
Aynen öyle hocam, @Zafermtl arkadaşımızı hariç tutarak konuştum.
 

Arkadaşlar merhaba, 2016 kasım ayı çıkışlı golf (şuan 78 bin km’de), kasım ayında yetkili servise 6.kez bakıma götürdüğümde ekstra değişmesi kontrol edilmesi gereken bir parça oluyor mu bu yaş ve km’de (muhtemelen servis günü 85 bin km olur).

Daha önce ki bakımlarda arka (2020) ve ön fren (2019) balataları değişti, bujiler değişti, hidrolik değişti, akü yüklemesi yapıldı 1 kez.
Değişmesi gereken her şey zamanında değişmiş., şuan için ekstradan değişmesi gereken bir şey yok gibi.,

Normal bakım haricinde sadece fren hidroliği 2-3 seneden fazla süre geçtiyse o değişmesi gerekir.,

Aracınız 6 yaşına geldiği için şuan esas değişmesi gereken; soğutma suyu (yani antifrizin) artık değişmesi gerekir., komple sistemden eski antifriz boşaltılıp yenisi ile (%50 antifriz / % 50 saf su) olacak şekilde değişmesi gerekir., pahalı olmayan bir işlem olduğu için servis bu işlem için sizi uyarmaz., çünkü “servis için” yapacağı işlem için alacağı işçilik ücreti kendisini pek tatmin edecek bir işlem değildir.,

Servise gittiğinizde danışmana “motor soğutma suyu antifrizini” değiştirmek istiyorum dediğinizde., size cevabı; önce sıvının donma derecesini ölçelim iyi ise değiştirmeye gerek yok diyebilir veya daha da şaçmalayarak bu sıvının ömürlük olduğunu söyleyebilir..!!

Ancak bu sıvının görevi sadece donmaya karşı koruma sağlamaktan ibaret değildir., bu sıvının diğer en önemli görevlerinden birisi de motora (korozyon/pas) koruması sağlamaktır., şuan ki teknolojiyle servisin elindeki hiç bir cihaz bu sıvının (korozyon/pas) korumasını ölçemez., sadece donma derecesini ölçebilirler.,

Bu sıvı sürekli ısınıp/soğudu için yıllar geçtikçe (korozyon/pas) koruması özelliğini kaybeder., zamanında yani 5-6 yıl da bir değiştirilmez ise radyatör, klima radyatörü gibi bölgelerin tıkanması gibi ciddi masraflar açar., ve daha da önemlisi paslanma bir kez başladığı zaman önüne geçilemez., bu sebebten 5-6 yılda bir değiştirmek gerekmektedir.!
 
Liqui moly web sitesinde daha önce alışverişten puan varmış onu da kullandım.
2x toptec 4200 4lt 1060 tl ye geldi.

Screenshot_2022-05-21-18-17-04-40.png
Hadi bakalım şimdiden 100₺ kardasın Adaş.
Liqui Moly %7,5 zam yaptı.
4L Top Tec 4200 yeni fiyatı : 595,23₺
 
2016 model 1.4 TSI için mini bakım serviste yaklaşık 1600 lira, 4 lt yağ yaklaşık 475-500 aralığında, yağ filtresi (Mann) 110-120, tapa ve pul sanırım 30-40 vardır. 100 lira işçilik desek;

715-760 hadi yuvarlayalım 800'e bitiyor iş.

Yani manuel aracım için yapılacak açık açık belli. Servise anca buji, hidrolik ve balata değişimi için gidilir.

Ailede kullanılan 2012 model DSG li TDI'a da artık kimse iyi niyet göstermez bu vakitten sonra :))

Yetkili serviste periyodik bakımın sonuna gelmiş durumdayım kendi adıma...
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Hadi bakalım şimdiden 100₺ kardasın Adaş.
Liqui Moly %7,5 zam yaptı.
4L Top Tec 4200 yeni fiyatı : 595,23₺
Filtrelerdeki indirim oranı da %15den %10a gerileyince 50 lira da oradan farketti. Ustanın lifte kaldırma parası çıktı aradan :)

Daha ucuzu var gerçi 519 lira, buradan alışveriş yapanlar vardı, yağın sahte olma ihtimali düşüktür belki, ama ben illa egemottan olsun dedim 😀


Peki bu 477 liraya da var, Orjinal mi? değil mi? Satıcı geçen sene uyguna aldığı için mi uyguna satıyor? bilemem ama...

 
@Kysr038 Riske girmeyerek bence iyi yaptınız.
Bende egemot ve filtremarketimi tercih etmiştim.
Seneye Nisanda ederim sağ kalırsak, arabada kalırsa.
 
Yıllardır böyle

Kapkara olmuş yağ

Kapkara olmuş fren hidroligi (hadi bu kabul o da abartıp 8-9 yılı aşan fren hidroliklerinde nemli deniz kenarlarında oluyor)

Kapkara olmuş şanzuman yağı

Aşağıdaki

Ahirete gidip gelmiş Hava filtresi örnegindeki gibi

Bizlere abartı km + yıl üzerinden
İbreti alem görüntüler izletip korku saldılar

18 ayda bir bakım yapıyorum
Bizim hava filtresi niye canlı alabalık gibi çıkıyor o kadar kullanıma?


Üstüne basa basa 35.000 km yağ değişmemiş diyor baştan sona hava filtresini gösteriyor :))))
("Bakım yapılmamış" diyecekti ellağam)

Filtreyle mangal yapıp geri takmışlar sanki...
 
Filtrelerdeki indirim oranı da %15den %10a gerileyince 50 lira da oradan farketti. Ustanın lifte kaldırma parası çıktı aradan :)

Daha ucuzu var gerçi 519 lira, buradan alışveriş yapanlar vardı, yağın sahte olma ihtimali düşüktür belki, ama ben illa egemottan olsun dedim 😀

[/URL]

Peki bu 477 liraya da var, Orjinal mi? değil mi? Satıcı geçen sene uyguna aldığı için mi uyguna satıyor? bilemem ama...

[/URL]
sheel niye tercih etmediniz kullananlar çok memnun fiyat ta yarı yarıya neredeyse
 
sheel niye tercih etmediniz kullananlar çok memnun fiyat ta yarı yarıya neredeyse
Hocam durun Liqui moly e daha yeni geçtim ben 😁 son 2 yıl trend buydu forumda ben geç kaldım biraz.

Son birkaç aydır da bir Shell tutkusu dönüyor kullanıcılar arasında konularda takip ettiğim kadarıyla.

Her bakımda farklı yağ kullanmak pek tavsiye edilmediği için bir süre Liqui moly e devam edeceğim.
 


Geri
Üst Alt