Yokuş kalkış sorunu


emrzemrz dedi:
1 saniye debriyaj olayını anlamadım hocam

adım adım anlatayım

1-Eğimli yolda sağ şeritte durdum araç autoholdda durdu

2-sol şeride u dönüşü yapmak için  debriyaja bastım vitesi 1 e taktım

3-ayağımı debriyajdan hafif kaldırırken gaza yüklendim ,araç park frenine geçti
hocam net stop etmiş ve siz debriyaja biraz daha basınca çaktırmadan geri çalışmış. :) bana 3-4 kere oldu. özellikle dizelin kavramasından sonra stop etmeye daha meyilli geliyo benzinli araçlar.

 

UYARI:


Tüm hassas denemelerime rağmen, Auto Hold açık iken, düz yolda kerkilmeden baskı-balatayı zorlamadan aracı yürütmeyi başaramadım. En temizi kapatmak. Golf ün debriyajı Polo gibi değil, yarım debriyaj ile hafif yokuşlarda bile hiç kaydırmadan kalkabiliyor ve AutoHold a gerek duymuyorum.



Auto Hold u normalde HEP KAPALI TUTMANIZI ÖNERİRİM. İster Manuel ister DSG.



Auto Hold, elektro-mekanik el frenli, araçta neredeyse zorunluluk, bir opsiyon değil. Klasik el freni yok, tam yüklü yokuşta nasıl kalkacaksınız? Auto Hold gibi bir sistem böyle durumlar için konmak zorunda.



Bu çok istisnai anlar (yılda kaç kez olur?) veya özellikle ayağınızı frenden çekip dinlenmek istediğiniz anlar dışında:



AutoHold tamamıyle kapalı olmalı. Bunun kadar baskı ve balatayı zorlayan bir şey olamaz. Yokuş aşağı bile aracın akmasına izin vermeyecek saçmalıkta. Kaldi ki VW grubunun baskı-balata-Volan grubu zaten aşırı hassas. Eğer sürekli kullanırsanız Baskı-Balata-Volan kısa sürede bozulur ve değiştirmek zorunda kalırsınız.





 
calik dedi:
UYARI:


Tüm hassas denemelerime rağmen, Auto Hold açık iken, düz yolda kerkilmeden baskı-balatayı zorlamadan aracı yürütmeyi başaramadım. En temizi kapatmak. Golf ün debriyajı Polo gibi değil, yarım debriyaj ile hafif yokuşlarda bile hiç kaydırmadan kalkabiliyor ve AutoHold a gerek duymuyorum.



Auto Hold u normalde HEP KAPALI TUTMANIZI ÖNERİRİM. İster Manuel ister DSG.



Auto Hold, elektro-mekanik el frenli, araçta neredeyse zorunluluk, bir opsiyon değil. Klasik el freni yok, tam yüklü yokuşta nasıl kalkacaksınız? Auto Hold gibi bir sistem böyle durumlar için konmak zorunda.



Bu çok istisnai anlar (yılda kaç kez olur?) veya özellikle ayağınızı frenden çekip dinlenmek istediğiniz anlar dışında:



AutoHold tamamıyle kapalı olmalı. Bunun kadar baskı ve balatayı zorlayan bir şey olamaz. Yokuş aşağı bile aracın akmasına izin vermeyecek saçmalıkta. Kaldi ki VW grubunun baskı-balata-Volan grubu zaten aşırı hassas. Eğer sürekli kullanırsanız Baskı-Balata-Volan kısa sürede bozulur ve değiştirmek zorunda kalırsınız.



Merhaba hocam.

Katılmıyorum. Autohold bu arabadaki en ciddi teknoloji. Yokuş yukarı, aşağı, düz yol, patinaja müsait mıcırlı yol farketmeksizin küçük bir gaz hareketiyle kendini bırakıp arabayı kaçırmadan yürütüyor. Ayrıca  küçük elektrik motorları yardımıyla arka fren Disk'leri tutan  elektromekanik park freni, mevcut fren sistemini kullanarak tüm diskleri tutan autohold ile birlikte yardımcı bir teknolojidir.

Düşündüğünüzün tam aksine, manuel ya da DSG farketmeksizin, şanzımanı koruyan bir sistemdir. Ya siz autohold ile kalkışlara tam alışamadınız ya da sizin autohold sıkıntılı.

Forumda en çok beğenilen golf 7 teknolojisidir autohold. 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@theGenius katılıyorum hocam sana park ederken hariç kapatmayı düşünmedim.. Ayağım bi haftada alıştı onu devre dışı bırakacak kadar basmaya.. Böyle bi özellik hyundai de bile sıkıntı yaratmıyor vw de hiç yaratmaz diye düşünüyorum.. Ama  tecrübeli yorumları dikkatle okuyorum bi ince kafa karışıklığı yaşamadım değil..
 
@calik

Autohold candır diyorum hocam.Yokuş çıkışlarında hızın çok düşük olduğu durumlarda ( durmak ile gitmek arasında) sizin rahatça dur kalk yapmanıza olanak sağlayarak bileşenlerin aşırı ısınmasını ve yıpranmasını önlüyor.Bildiğim kadarı ile auto hold kapalı iken frene bassanız bile kavrama ayrılmıyor ve siz durur haldeyken daha çok yıpranma oluyor.(DSG 'li araçlar için geçerli ) Fakat sistem açık iken basın frene durun kavrama ayrılsın bekleyin sonra gaza yeterince basarsanız geri kaçmadan çok iyi bir şekilde kalkış sağlıyor.Kullanım kitapçığında yokuşta aracı sabit tutmaya çalışmayın diye ibarede olması zaten autoholdu destekleyici bir cümle oluyor.Antalyada bir çok yerde kırmızı ışıklar 100 sn üzeri veya yakın okadar süre frene basmak angarya teknoloji gelişti artık araçlar bizim rahatlığımız için üretiliyor bizede keyfini sürmek kalıyor.  :)

SAYGILARLA

 
calik dedi:
UYARI:


Tüm hassas denemelerime rağmen, Auto Hold açık iken, düz yolda kerkilmeden baskı-balatayı zorlamadan aracı yürütmeyi başaramadım. En temizi kapatmak. Golf ün debriyajı Polo gibi değil, yarım debriyaj ile hafif yokuşlarda bile hiç kaydırmadan kalkabiliyor ve AutoHold a gerek duymuyorum.



Auto Hold u normalde HEP KAPALI TUTMANIZI ÖNERİRİM. İster Manuel ister DSG.



Auto Hold, elektro-mekanik el frenli, araçta neredeyse zorunluluk, bir opsiyon değil. Klasik el freni yok, tam yüklü yokuşta nasıl kalkacaksınız? Auto Hold gibi bir sistem böyle durumlar için konmak zorunda.



Bu çok istisnai anlar (yılda kaç kez olur?) veya özellikle ayağınızı frenden çekip dinlenmek istediğiniz anlar dışında:



AutoHold tamamıyle kapalı olmalı. Bunun kadar baskı ve balatayı zorlayan bir şey olamaz. Yokuş aşağı bile aracın akmasına izin vermeyecek saçmalıkta. Kaldi ki VW grubunun baskı-balata-Volan grubu zaten aşırı hassas. Eğer sürekli kullanırsanız Baskı-Balata-Volan kısa sürede bozulur ve değiştirmek zorunda kalırsınız.



Değerli Hocam;

Aracınız ister manuel isterse DSG olsun auto hold açıkken devreye sokmadan durmak ve kalkmak mümkün.

"Yarım debriyaj kesinlikle kullanılmasından sakınılmalı" diyor  sizin de satır satır incelediğinizi söylediğiniz üreticinin kılavuz kitapçığında Dikkatinizden kaçmış olabilir. (sayfa 171)

İster manuel isterse DSG olsun kavramaya aşırı yük bindiren ve aşırı ısınmasına yol açıp ömrünü erken tamamlamasına ve hatta ömrünü tamamlayamadan arıza vermesine yol açabilecek en tehlikeli hareketlerden biridir.

Zaten Manuel veya DSG araçta kavrama ömrünü uzatmak için kullanılan bir teknolojidir auto hold.

Aracın baskı balatasından zamanla kaçırmasına neden olan ilk neden yarım debriyaj ise ikincisi ayağınızı debriyajda basılı tutmaktır. Bu hareket baskı yaylarına binen gereksiz aşırı yük olarak zamanla sertlikleri sağlayan gerginliklerini kaybetmesi ile sonuçlanacaktır kaçınılmaz olarak.

KAdemeli fren pedalı sayesinde isterseniz devreye sokmadan frenleme yapmak da mümkündür.

Söz gelimi park manevrası tarzı kısa ve hızlı manevralarda kullanılması zaten önerilmez hassasiyetinizi engelleyebileceğinden dolayı ve auto hold kapatılabilir ve hatta kapatılmalı eğer ayağınız kademeli fren pedalının hassasiyetine alışmadıysa.

Auto Hold ancak 10 saniyeden daha kısa sürecek anlık duraklamalar veya tali yoldan ana yola kavşaklarda çıkışlarda tepki süresini arttırmak adına kullanılmazsa makul.. Çünkü bu esnada start stop da devreye girmeyecektir ayak debriyajda veya auto hold kapalıysa.

Golf kullanmaya başlayınca geride bıraktığım en önemli alışkanlığımdır ayağımı debriyajda, elimi vites kolunun üzerinde tutmamak. Sonra da fren geri kazanımı için vites küçülterek frenle birlikte yavaş yavaş değil de bir an önce duracağımız noktaya vararak start stopu da devreye sokacak şekilde ABS'yi devreye sokmadan ve trafiği tehlikeye atmadan bir gözüm hep orta dikizde olmak kaydıyla sert yavaşlamalar yapmak..

Auto Hold 2012 ila 2013 modellerde geç bırakma ve kasılma, gerilme, balata sıyırma gibi problemlerle sıklıkla karşılaştılar. Bunlar garanti kapsamında onarıldı; fakat 2014 model araçlarda yapılan yazılım güncellemesiyle bu sorunlar köklü bir çözüme kavuşarak ortadan kalktı. Benim de aracım 2013 modeldi (Aralık üretimli) ve sonradan yıllık bakım esnasında yapılan güncellemeyi fark ettim derhal.. Önceden manuel olarak devreye aldığınız elektromekanik park freni sadece manuel olarak çözülebilir veya Auto hold açık olması gerekirdi. Ama artık kontak kapandıktan sonra bir kereliğine elektromekanik park freni yeterli çekiş gücü sağlanınca devreden çıkıp aracı serbest bırakıyor.

Auto hold mevcut fren sistemini kullanaır ve araç tam yüklüyken dahi DSG'de bir karış kaydırır, manuelde ise milim kaydırmadan hareket edersiniz. Klasik anlamda El freni; Golf'te elektromekanik park freni ise sadece arka tekerlekleri kavrar sadece. siz söyleyin hangisi daha güvenli? Dört tekerleği kavrayan sistem mi? yoksa iki tekerleği kavrayan mı?

Onca masraf edilerek AR-GE'si yapılmış, araçlarımıza standart olacak kadar denemelerde geçmiş ve bağlı pek çok parçanın ömrünü uzatmaya yönelik bu sistem Alman mühendisliğinin Hill  holder'i geliştirmesiyle ulaştığı şimdilik son noktadır.

Auto Hold'u gömmek, tıpkı park sensörlü araçta park sensörüne güvenmeyip; araçtan inip kontrol edip bir daha binip manevra yapıp sonra bir daha inip bir daha yanaşma manevraları  yapmaya benziyor. Örneğini çok gördüğümden gelişmeye karşı direnci bir bakışta görüyorum.

Kullanmamak en doğal hakkınız ve kişisel tercihiniz. Yorum yapmak kimsenin haddi değil. Ama iş bunu başkalarına tavsiyeye dönüşünce müdahale etmem zorunlu. Yazı karakterinizi dahi farklı tercih etmenize bakarak karakterin iddiasını tahmin etmek güç değil ve bu yüzden okur musunuz bilmem ama bu konuda detaylı biçimde yazılmış incelemem var:

http://www.golftutkusu.com/teknik-ozellikler-ve-detayli-aciklamalari/auto-hold-ve-elektromekanik-park-freni/msg693/#msg693

Eski alışkanlıklarımızı yeni teknolojilerle güncellemek ve ısrarcı olmamak lazım kanımca. Sizin fikrinizi değiştirmeye en ufak bir gayretim dahi yok, gayretimin nedeni okuyanların yanlış yönlendirilmesini önlemektir; yanlış anlaşılma olmasın. . Ancak kullanıcıları doğru yönlendirmeye dikkat etmeli. Bu nezaket ve olgunluğu forumumuzun seviyesini muhafaza adına rica ediyorum.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Auto hold gerçekten benim için vazgeçilmez haline geldi kalkışlarda inanılmaz rahatlık ,dün başka araba kullanmak zorunda kalırsam ne yaparım diye düşündüm ve Auto hold sistemini kapatayım pratik yapayım dedim.Yokuşda kalkışda arabayı zor kaldırdım biraz bağırdı ve bir miktar koku yaptı umarım çok zorlamamışımdır,normal kalkışı unutmuşum ayağım o kadar rahata alışmışki şaşkına döndüm.Normal şartlarda ayağım çok hassastır yokuşlarda 1 cm bile kaydırmazdım golf ten önce.Auto hold bence 3 aydır kullandığım arabayı eminim dünkü 2 saniye kadar zorlamadı,ben bu sistemden çok memnunum ve her arabamda olsun isterim ,sadece yokuş aşağı yoğun trafikde kapatıyorum .

 
silvershadow dedi:
UYARI:


Tüm hassas denemelerime rağmen, Auto Hold açık iken, düz yolda kerkilmeden baskı-balatayı zorlamadan aracı yürütmeyi başaramadım. En temizi kapatmak. Golf ün debriyajı Polo gibi değil, yarım debriyaj ile hafif yokuşlarda bile hiç kaydırmadan kalkabiliyor ve AutoHold a gerek duymuyorum.



Auto Hold u normalde HEP KAPALI TUTMANIZI ÖNERİRİM. İster Manuel ister DSG.



Auto Hold, elektro-mekanik el frenli, araçta neredeyse zorunluluk, bir opsiyon değil. Klasik el freni yok, tam yüklü yokuşta nasıl kalkacaksınız? Auto Hold gibi bir sistem böyle durumlar için konmak zorunda.



Bu çok istisnai anlar (yılda kaç kez olur?) veya özellikle ayağınızı frenden çekip dinlenmek istediğiniz anlar dışında:



AutoHold tamamıyle kapalı olmalı. Bunun kadar baskı ve balatayı zorlayan bir şey olamaz. Yokuş aşağı bile aracın akmasına izin vermeyecek saçmalıkta. Kaldi ki VW grubunun baskı-balata-Volan grubu zaten aşırı hassas. Eğer sürekli kullanırsanız Baskı-Balata-Volan kısa sürede bozulur ve değiştirmek zorunda kalırsınız.



Değerli Hocam;

Aracınız ister manuel isterse DSG olsun auto hold açıkken devreye sokmadan durmak ve kalkmak mümkün.

"Yarım debriyaj kesinlikle kullanılmasından sakınılmalı" diyor  sizin de satır satır incelediğinizi söylediğiniz üreticinin kılavuz kitapçığında Dikkatinizden kaçmış olabilir. (sayfa 171)

İster manuel isterse DSG olsun kavramaya aşırı yük bindiren ve aşırı ısınmasına yol açıp ömrünü erken tamamlamasına ve hatta ömrünü tamamlayamadan arıza vermesine yol açabilecek en tehlikeli hareketlerden biridir.

Zaten Manuel veya DSG araçta kavrama ömrünü uzatmak için kullanılan bir teknolojidir auto hold.

Aracın baskı balatasından zamanla kaçırmasına neden olan ilk neden yarım debriyaj ise ikincisi ayağınızı debriyajda basılı tutmaktır. Bu hareket baskı yaylarına binen gereksiz aşırı yük olarak zamanla sertlikleri sağlayan gerginliklerini kaybetmesi ile sonuçlanacaktır kaçınılmaz olarak.

KAdemeli fren pedalı sayesinde isterseniz devreye sokmadan frenleme yapmak da mümkündür.

Söz gelimi park manevrası tarzı kısa ve hızlı manevralarda kullanılması zaten önerilmez hassasiyetinizi engelleyebileceğinden dolayı ve auto hold kapatılabilir ve hatta kapatılmalı eğer ayağınız kademeli fren pedalının hassasiyetine alışmadıysa.

Auto Hold ancak 10 saniyeden daha kısa sürecek anlık duraklamalar veya tali yoldan ana yola kavşaklarda çıkışlarda tepki süresini arttırmak adına kullanılmazsa makul.. Çünkü bu esnada start stop da devreye girmeyecektir ayak debriyajda veya auto hold kapalıysa.

Golf kullanmaya başlayınca geride bıraktığım en önemli alışkanlığımdır ayağımı debriyajda, elimi vites kolunun üzerinde tutmamak. Sonra da fren geri kazanımı için vites küçülterek frenle birlikte yavaş yavaş değil de bir an önce duracağımız noktaya vararak start stopu da devreye sokacak şekilde ABS'yi devreye sokmadan ve trafiği tehlikeye atmadan bir gözüm hep orta dikizde olmak kaydıyla sert yavaşlamalar yapmak..

Auto Hold 2012 ila 2013 modellerde geç bırakma ve kasılma, gerilme, balata sıyırma gibi problemlerle sıklıkla karşılaştılar. Bunlar garanti kapsamında onarıldı; fakat 2014 model araçlarda yapılan yazılım güncellemesiyle bu sorunlar köklü bir çözüme kavuşarak ortadan kalktı. Benim de aracım 2013 modeldi (Aralık üretimli) ve sonradan yıllık bakım esnasında yapılan güncellemeyi fark ettim derhal.. Önceden manuel olarak devreye aldığınız elektromekanik park freni sadece manuel olarak çözülebilir veya Auto hold açık olması gerekirdi. Ama artık kontak kapandıktan sonra bir kereliğine elektromekanik park freni yeterli çekiş gücü sağlanınca devreden çıkıp aracı serbest bırakıyor.

Auto hold mevcut fren sistemini kullanaır ve araç tam yüklüyken dahi DSG'de bir karış kaydırır, manuelde ise milim kaydırmadan hareket edersiniz. Klasik anlamda El freni; Golf'te elektromekanik park freni ise sadece arka tekerlekleri kavrar sadece. siz söyleyin hangisi daha güvenli? Dört tekerleği kavrayan sistem mi? yoksa iki tekerleği kavrayan mı?

Onca masraf edilerek AR-GE'si yapılmış, araçlarımıza standart olacak kadar denemelerde geçmiş ve bağlı pek çok parçanın ömrünü uzatmaya yönelik bu sistem Alman mühendisliğinin Hill  holder'i geliştirmesiyle ulaştığı şimdilik son noktadır.

Auto Hold'u gömmek, tıpkı park sensörlü araçta park sensörüne güvenmeyip; araçtan inip kontrol edip bir daha binip manevra yapıp sonra bir daha inip bir daha yanaşma manevraları  yapmaya benziyor. Örneğini çok gördüğümden gelişmeye karşı direnci bir bakışta görüyorum.

Kullanmamak en doğal hakkınız ve kişisel tercihiniz. Yorum yapmak kimsenin haddi değil. Ama iş bunu başkalarına tavsiyeye dönüşünce müdahale etmem zorunlu. Yazı karakterinizi dahi farklı tercih etmenize bakarak karakterin iddiasını tahmin etmek güç değil ve bu yüzden okur musunuz bilmem ama bu konuda detaylı biçimde yazılmış incelemem var:

http://www.golftutkusu.com/teknik-ozellikler-ve-detayli-aciklamalari/auto-hold-ve-elektromekanik-park-freni/msg693/#msg693

Eski alışkanlıklarımızı yeni teknolojilerle güncellemek ve ısrarcı olmamak lazım kanımca. Sizin fikrinizi değiştirmeye en ufak bir gayretim dahi yok, gayretimin nedeni okuyanların yanlış yönlendirilmesini önlemektir; yanlış anlaşılma olmasın. . Ancak kullanıcıları doğru yönlendirmeye dikkat etmeli. Bu nezaket ve olgunluğu forumumuzun seviyesini muhafaza adına rica ediyorum.

Merhaba Murat Bey,



Öncelikle uzun ve ayrıntılı cevap için teşekkür ederim. Eklediğiniz yazınızı da okudum.



Benim aracım 2013 Kasım üretimi. AutoHold un sizin bahsettiğiniz "fren pedalını kademeli olarak algılaması" durumu benim aracımda şimdiye kadar çalışmadı. Aldıktan sonra motor yazılımı da bir kez güncellenmiş olmasına rağmen.



Eğer dediğiniz gibi her durduğunuzda, fren pedalına kontrollü ve az bastığınızda devreye girmese bu sistem çok iyi ve akıcı kullanmaya müsaade eder ve hiçbir şeyi zorlamadan kullanabilirsiniz.



Ancak her seferinde "devreye giriyor" ve her kalkışta "baskı-balata ve frenleri kastırarak - garc sesini bile duyuyorsunuz- kullanıyorsanız bu sistemi, eğer bu forumu okuyanlarda böyle olanlar var ise (özellikle manuel araçlarda) ben uyarımın arkasındayım. Bu şekilde kullanımda kapalı olmalı, bu çok açık. Bu şekilde 50.000 km kullanılmış 1 kez vites kutusu, 1 veya iki kez baskı-balata-volan değiştirmiş mahkemelik bir Golf ü 2 ay önce inceledik. Vereceği hasar 50.000 km den sonra görülecektir.



Eğer dediğiniz gibi, yazılım güncellemesinden sonra düzeltilmiş ve Golfleriniz kesinlikle "kerkilmeden-kasılmadan" durup kalkabiliyor ise AutoHold u kullanabilirsiniz tabi. O zaman hiçbir sorun yok.



Basitçe, düz yolda debriyaj pedalından ayağınızı yavaşca çektiğinizde, Golf sizin için gaza bir miktar basıyor zaten, gaz pedalına ayrıca basmasanız dahi, aracın yağ gibi kalkıp süzülmesi gerekiyor. Manuel veya DSG bu şekilde kalkabiliyor ise sorun yok. Muhtemelen DSG lerdeki durum manuel gibi değil, onlar daha yumuşak kalkabiliyor.



Çok karmaşık düşünmeye gerek yok: Kerkilmeden kalkış yapmayı AutoHold engelliyor ise bu şu anlama gelir: Siz kendiliğinden hareket edebilecek taşıtı önce durdurup, sonrasında her seferinde kavrama üzerinden kastırıp, sonra aracı serbest bıraktırıp yürütüyorsunuz demektir. Bunu kabul etmek mümkün değil.



Diğer husularda sizinle tamamen hem fikirim.



- Vites kolu üzerinde el tutulmaz



- Debriyajda kesinlikle beklenilmemeli (30.000 km boyunca 1 sefer bile 10 s den uzun beklemedim. Ortalama sürem 2-3 s.)



- Yarım debriyajda rampa ya da düzde beklenilmemeli



Selamlar,





 
@calik

hocam şahsen benim araç manuel;

kalkarken yarım debriyaja minimal bir gaz eklerseniz yağ gibi kalkıyor. autoholdu bugüne kadar hiç şikayetçi olmadan kullandım. sadece yokuşlarda park ederken o garç sesleri geldi. ben de artık kapatıyorum o durumlarda.

bu durumda ben kullanmaya devam edeyim mi normal şartlarda? sizin görüşleriniz önemli çünkü bu konuların içinden geliyorusunuz.  :'(

 
maniax dedi:
@calik

hocam şahsen benim araç manuel;

kalkarken yarım debriyaja minimal bir gaz eklerseniz yağ gibi kalkıyor. autoholdu bugüne kadar hiç şikayetçi olmadan kullandım. sadece yokuşlarda park ederken o garç sesleri geldi. ben de artık kapatıyorum o durumlarda.

bu durumda ben kullanmaya devam edeyim mi normal şartlarda? sizin görüşleriniz önemli çünkü bu konuların içinden geliyorusunuz.  :'(

Merhaba



Golf ün baskı-balatası normal yokuşlarda bile dediğiniz gibi debriyaj boşluğunu alıp biraz gaz verdiğinizde tabiri caiz ise yağ gibi kalkmayı sağlıyor. Mükemmel.



Düz yolda ise zaten gaza bile basmanıza gerek yok, debriyajdan ayağınızı kaldırırken kendisi 1200 rpm hiza kadar gaza basıyor, siz sadece debriyajdan ayağınızı kaldırıp ilerliyorsunuz, yine yağ gibi.



Auto Hold u manuel araçta kullandığınızda bu kadar yumuşak "sadece debriyajdan ayağınızı çekerek" kalkışlar yapamazsınız. Burada kalkış şekliniz çok önemli, benim gibi gaza hiç basmadan kalkanlar için konuşuyorum. Gaza basarak kalkanlar da (sizin gibi) bu olumsuz etki o kadar hissedilmeyebilir.



Ben son 2 gündür tekrar AutoHold açık olabilir mi diye denedim. 100 km kadar İstanbul trafiğinde kullandım. Eskisine göre çok iyileşme var. Ancak yine de



Yokuş aşağı bırakamıyor,



Düzde ayağınızı frene çok basmamak için havada tutuyorsunuz yoruluyor, basarsanız aracı gereksiz kilitliyor,



Hafif ve orta yokuşlarda yarım debriyaj kalkabilecek iken Auto Hold ile daha çok gaz ve kasma ile kalkıyor,



Bunlar "yumuşak kullanan yani aracın hareket etmesi için sadece debriyajdan ayağını çeken veya gereken minimum gaz ile kalkan bir sürücü için" rahatsız edici ve (manuel vites kutulu) aracın baskı balata sistemi için zararlı. Yani uzun süreli AUTOHOLD açık ve kapalı durumda iki aracı kullanırsanız kapalı durumda kullanılan aracın (sürücüsü dur kalk yapmasını biliyor varsayarak) baskı-balata-volan sisteminin durumu, AutoHold  açık durumda kullanılandan daha iyi olacağı teknik olarak kesin.



Ayrıca Auto Hold un ışığı TURUNCU. Bu bile bence "normalde kapalı" olması anlamına geliyor. Hiçbir turuncu ışık normalde açık değildir. GEREKTİĞİNDE KULLANILACAK anlamındadır.



Tüm bu sebeplerden ben, gerekmedikçe manuel araçlarda açılmaması gerektiği kararımı teyid ettim. Bana göre normalde kapalı olmalı.



Kullanım şekli farklı olanlar, yokuş kalkışlarında zorlananlar açık tutmak isteyebilir elbette. Siz de normal kullanımda hiç kastırma ile karşılaşmayıp sadece yokuşta park manevralarında kastırıyor ise kullanabilirsiniz.



Selamlar.





 
Merhaba arkadaşlar. Ben Golf kullanıcısı değilim, 2016 Yeni kasa Tiguan 1.6 Tdi Manuel. Aracımda Autohold var ve benzer sorunu ben de 750'nci km.'den itibaren yaşıyorum aracı aotuhold bırakmıyor. Servis nedenini bilmiyor beraber test ettik ve bırakmadığını gördüler. Doğuş Çayırova teknik ekibi dahil ve halledemediler. Yazılımı tekrar yüklediler aracı sorun geçmiş olarak test ederek teslim ettiler. 10-15 gün sonra tekrarladı. 2080 km' de. servis yetkilileri ile birlikte teste çıktık. Tenisyen emsal iki araçla da aynı şartlar ve şekilde test sürüşü yaptı (Sıfır Km.de ve sıfır araç depolarındaki teslim edilecek araçlarla.) ve teniksyen arkadaşla Autohold devredeyken gaz vermeden debriyajdan ayağı yavaşça kaldırma sırasında 900 rölanti devrinin otomatik olarak 1400-1500 seviyesine yükselerek arabayı kavrama noktasına getirdiğini ve hareket ettirdiğini, hareket ettikten sonra devrin düşmeye başladığını, 1000 devir civarı aracın gaz vermeden 1. viteste harekete devam ettiğini gördük ve kaydettik.( Ki bu normal gaz vermiyoruz çünkü )  ve o anda gaza basınca sıkıntı olmadığını fark etti. Benim araçta ise debriyajdan ayağı gaz vermeden çekerken 900 olan motor devrinin sadece 1000-1050 devire kadar yükseldiğini fark etti. Yani debriyajdan çekerken devir 1400-1500 civarına yükselmiyorsa bu devirin altında kalıyorsa, devir düşük geldiğinden motorun stop etmemesi için haliyle gaza da basmak ihtiyacı oluyor. İşte sorun yani bırakmama bu anda ortaya çıkıyor. Yani debriyajdan çekerken kavrama devri 1400-1500 altında kaldığından gaz verince de hem debriyajdan gaz sinyali hem de gaz pedalından gaz sinyali gelince kafa karışıyor ve sistem kilitliyor bırakmıyor. Bu kullanım hatası mı peki? Tabii ki hayır. Eğer debriyajdan gaz vermeden kavrama noktasına gelene kadar devir 900'den ya da rölanti devrinden 500-600 devir yükselmiyorsa sistem arızası bence ve servise gidip emsal araçlarla karşılıklı test edin ve fark varsa aracınız garanti kapsamındaysa hemen işlem yaptırın. Ya kalıcı bir şekilde sorun düzeltilmeli, ya da garanti süresi içinde 3 kez aynı arıza tekrarlarsa ve gideremezlerse, ya da 30 iş günü içinde tamamlayamazlarsa kanun gereği araç iade ve/veya değişimine giderler. Kendi aracım ve diğer sıfır Km. araçlarla yaptığımız testlerin video kayıtları mevcuttur. Görmek isteyen arkadaşlar telefonlarını yazar yollarlarsa whatsapp'tan ve Telif haklarım saklı kalmak  ve yasal iznim olmadan rızam harici herhangi bir yerde yayınlanmamak şartına ilişkin tüm yasal süreç başlatma haklarım saklı kalmak kaydıyla yollayabilirim. Ha bu arada Servis Müdürü arkadaş ve tekniker arkadaşlar titizlikle ve çok çok iyi niyetle arızayı ve nedenini tespit ve gidermek için canla başla, samimiyetle çaba gösterdiler ve göstermeye devam ediyorlar. Buradan isimlerini vermek istemiyorum ama kendilerine bu yaklaşım ve ciddiyetleri için de teşekkürlerimi sunuyorum. Dilerim hepiniz araçlarınızı kazasız belasız kullanırsınız...

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@yusuf@yusuf değerli arkadaşım, bu konuda bir paylaşım yaptım büyük bir ihtimalle fayda görürsün...

 
UYARI:

Tüm hassas denemelerime rağmen, Auto Hold açık iken, düz yolda kerkilmeden baskı-balatayı zorlamadan aracı yürütmeyi başaramadım. En temizi kapatmak. Golf ün debriyajı Polo gibi değil, yarım debriyaj ile hafif yokuşlarda bile hiç kaydırmadan kalkabiliyor ve AutoHold a gerek duymuyorum.

Auto Hold u normalde HEP KAPALI TUTMANIZI ÖNERİRİM. İster Manuel ister DSG.

Auto Hold, elektro-mekanik el frenli, araçta neredeyse zorunluluk, bir opsiyon değil. Klasik el freni yok, tam yüklü yokuşta nasıl kalkacaksınız? Auto Hold gibi bir sistem böyle durumlar için konmak zorunda.

Bu çok istisnai anlar (yılda kaç kez olur?) veya özellikle ayağınızı frenden çekip dinlenmek istediğiniz anlar dışında:

AutoHold tamamıyle kapalı olmalı. Bunun kadar baskı ve balatayı zorlayan bir şey olamaz. Yokuş aşağı bile aracın akmasına izin vermeyecek saçmalıkta. Kaldi ki VW grubunun baskı-balata-Volan grubu zaten aşırı hassas. Eğer sürekli kullanırsanız Baskı-Balata-Volan kısa sürede bozulur ve değiştirmek zorunda kalırsınız.
Sanırım sizin araçta bir sıkıntı var,  autohold mükemmel bir sistem ve inanılmaz rahat, aracınızı bir servise gösterin isterseniz, belki sorunu giderirler.

 
@OkanArkadaşlar bugün aracımı servise bıraktım. Doğuş Cayırovadan teknisyen de geldi ve aracımı servis teknisyeniyle yaklaşık 1 saat test etti. Aynı şekilde bahsettiğim emsal 2 sıfır aracıda test etti ve videolarını çekip bana yolladı. Sıfır araçlarda da önceki testin tersine bugün devir benim aracımın devri 1000-1100 devire yükseldi. ( 1400-1500'lere çıkmadı) benim aracım ise hani çocuklar bronşlarını üşütür de morararak boğulacak gibi öksürür ama doktora götürdüğünüzde "Öhö" bile demez ya, aynı o hesap hiç takılmadı sorunsuz hareket etti (1000-1100) devirde. Atladım servise gittim ve teste üçümüz devam ettik. Fakat takılma yapmadı. Önceki testlerde servis teknisyeni ile birlikte çektiğimiz ve benim yalnızken çektiğim videoları seyrettirdik. Videoları izledikten sonra bir parçayı değişelim muhtemel onda sinyal sıkıntısı olabilir dedi. ( Bu arada Almanya'ya da yazmışlar problemi.)yarın o parçayı değişecekler, bakalım ne olacak. Neyi değiştirdiklerini yarın tam öğrenip yazarım. Problemin akıbeti ile ilgili bilgi aktarmaya devam edeceğim. Şimdilik durum bu. @Okan

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

@Okan sonucu merakla bekliyorum. Golfler için ABS yazılımının daha günceli var idi (AutoHold ile de ilgili), muhtemelen benim aracımdaki ABS donanımına uygun olmadığı için, yüklenmesine Almanya izin vermedi. Dolayısıyla bende değişen birşey olamadı. İnşallah sizinki düzelir.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Yokuşlarda araç geri kaydırmıyor fakat normal kalkış yapıyorum bir türlü gitmiyor A.hold bırakmıyor bir türlü aracı.. dün ve geçen hafta 2-3 kere yaşadım bu sorunu acaba bilemediğim bir şey mi var
merhabalar, ben de son günlerde bu sorunu yaşıyorum.
aracım manuel.
özellikle start stop ile beraber A. hold devreye girdiğinde yokuş yukarı gitmem gerekiyorsa gidemiyorum, mecburen geri vitese takıp A. hold dan kurtarıp öyle düz devam edebiliyorum, bu durum ışıklarda can sıkıcı olabiliyor.
 

Geri
Üst Alt