Akünüzün Markası ve Modeli



Artı (+) kutup başını kim neden ne sebeble maviye boyar ki..?
Fabrika çıkışı böyle geldi akü değişime kadar ellenmedi hiç. Almanya'daki arkadaşlar boyamışlar nedense, bilemiyorum  :O  

Renk kodu vererek ayırmak amacındadırlar belki de yanlışlık olmasın diye.

 
@Savatage @Golftdi @Hsyn07  @emrdldl @typhoons @İlker34 @erkanwrc @bf417 @Kırcalı @reko @ogzogz @ognemir @Tracy299 @Hamit @niclayt @Golfmk7 @mustafacagri @baytemur @windshear @SCC @asdfg112 @Yigit3735 @calik @major24 @mutlubey17 @kaganoztrk @krym @anil64552 @latissimusdorsi @HONEY @fcsrn @Enis @MSE @driver_can @slck @sidocilingir @OnurD7 @Osmntnrkl @ZITIPAŞA @yer_ucagi_34 @Culture33 @mbonat @ft19 @Ümit Akkaya @bahaman @Adv_Dbl @Voodoo @metinkar @Aliiii @lasttohit @Utku Lekesiz @trooper @snoppy @AdanaDetailing @yusuf @huseyinkaraduman @yusufacs @yekk@golfaşkı @Golf With Me @carawona @pegasus @Terms @Jesi @Kysr038 @Meriç Mavisu @Sadikyasar @armando @cankilic @HAKANPOLAT @Yen@l @Pufudak @ozcandurmusoglu @AhmetCakmak @Ömer Kahraman @forjust1day @thelordof @Recep Gül @mo_coco @Negatiwe @Ender  

Küçük ama önemli bir bilgilendirme yapayım; 

Aküler üretimleri tamamlandıktan sonra fabrikadan taşıma sırasında güvenlik amaçlı akünün (sağ ve sol “yan kısımlarına”) tapalar takılır.! Ve bu şekilde transport gerçekleşir., 

Bu tapalar akü montajı esnasında mutlaka sökülmeledir., Sebebi aküler şarj esnasında bir gaz salınımı gerçekleştirirler., bu tapalar sökülmelidir ki şarj esnasında gazın dışarı tahliye edilmesi sağlansın., 

Gelişen teknoloji ile bu gaz salınımı AGM akülere min. seviyeye düşürülmüş olsa da., eski tip standart akülerde ve EFB akülerde şarj dinamosunun aküyü şarj etmesi esnasında bu gaz salınımı halaa bir miktar mevcuttur.!!

Tapaların sökülmesi unutulursa gaz tahliye olamayacağı için aküye zarar verecektir/verme olasılığı vardır.!!

Şarj esnasında ortaya çıkan bu gaz salınımı her ne kadar yüksek seviyede tehlike içermese de., yine de az miktarda yanıcı özelliğe sahiptir.!

Bu sebebten montajı yapacak usta veya yeni akünün montajını araç sahibi yapıyorsa bu konuya dikkat etmesi önem arz ediyor.!! 

Bazı Mercedes/BMW gibi lüks segment araçlarda bu tapaların söküldüğü deliğe veya deliklere takılması amacıyla bir tahliye hortumu eklenmiştir.,

Bu tahliye hortumu sayesinde şarj esnasında ortaya çıkan gaz salınımı motor bölmesi yerine aracın tam olarak bilmediğim bir yerinden tahliye edilerek kaputu kontrol amaçlı açan sürücünün direkt olarak soluması engellemesi sağlanmıştır.!! Sanırım burdaki esas tehlike kaputu açan kişinin çıkan gazı solunulmasından daha çok yanıcı özeliğinden dolayı eğer (araç sahibi/sürücü veya tamirci) X bir sebebten motor bölmesi ile uğraşırken bu gazın yanmasını tetikleyecek bir madde ile yaklaşmasına karşı ekstra önlem alınmış.!!

Bilinler bilir bazı BMW ve Mercedes araçlarda aküler bagajda olabiliyor., Sanırım bagajda taze hava girişi olmadığından dolayı bu araçlar tahliye hortumu ile donatılıyor.!!

Not: gözlemlediğim kadarıyla dışarda satılan (Varta akülerde) bu gaz tahliye tapaları distribütör firma tarafından bayilere dağıtılmadan hemen öncesi sökülüyor., Mantıklı bir yaklaşım çünkü sanayi de bu konuyu ustaya söylesek sudan çıkmışş balık gibi şaşkın bakışlarına maruz kalmak yüksek ihtimal :)  

Serviste akü değişimi yapanlar veya dışardan Bosch, Mutlu, İnci Akü vs.. X marka başka akü alanlar bu tapalar sökülmüş mü özelikle kontrol etsinler çünkü bu konuyu ülkede bilen kişi sayısı bir elin parmağını geçmez!! Servisteki elektrik bölümündeki tekniker zaten bu tapaların varlığından haberi bile yoktur.! 

Yani özetlersek; serviste akü değişimi yapan arkadaşlar yeni akünün tapalarını sökmüşler mi..? Kontrol etmelerini öneririm., Ayrıca dışarda akü değişimi yapmış arkadaşlarda kontrol etseler iyi olur, çünkü yukarda da söylediğim gibi Varta distribütörü olan firma aküleri bayilere dağıtımı öncesi bu tapaları söktüğünü inceleme fırsatı bulduğum hemen hemen tüm araçlarda şahit oldum., Fakat herkes Varta akü alacak diye bir kaide yok., Bu sebebten dışardan Mutlu, Bosch, Energizer, Yuasa, İnci akü vs.. X marka akü almış olanlar da kontrol ederler ise iyi olur.,

Örnek vermem gerekirse @iamalegend hocamız aküsünü serviste garantiden değiştirmiş, fakat yeni takılan akünün sağ ve sol yan kısımda bulunan tapaları sökmeyi unutmuşlar.!! 

Not 2: Aracınızda fabrikanın ilk taktığı aküyü kullanıyorsanız., boşuna evham yapmayın., elin almanı zaten o tapaları sökmeden montaj yapmaz.!!

Örnek resimler;

Serviste değişim yapılmış tapaları sökülmesi unutulan (iamalegend) hocamızın aküsü; 

Ekli dosyayı görüntüle 27298 

Başka bir örnek, resmi incelerseniz bagajda konumlandırılmış BMW 5 serisinin aküsü., resmi dikkatli incelerseniz sökülen tapanın olduğu deliğe bir tahliye hortumu bağlanmış; 

Ekli dosyayı görüntüle 27299 
Benim Akünün fotoğrafını ekliyorum aracı 2019 şubat ayında sıfır aldım. @forzaGilles

20190302_111320.jpg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Hocam her yerden edinilemeyecek bu güzel ve değerli bilgilendirme için çok çok teşekkür ediyorum.

 
@forzaGilles 

Not 2: Aracınızda fabrikanın ilk taktığı aküyü kullanıyorsanız., boşuna evham yapmayın., elin almanı zaten o tapaları sökmeden montaj yapmaz.!!

hocam sanki benim tapa sökülmemiş sadece + tarafına baktın birde - tarafına bakayım (fabrıka cıkışı akü).

Tapaların sökülmesi unutulursa gaz tahliye olamayacağı için aküye zarar verecektir/verme olasılığı vardır.!!

tapa sökülmedigi içinde akünün erkenden ölmesine sebep olmuş olabılırmı ? 

 
@forzaGilles 

Not 2: Aracınızda fabrikanın ilk taktığı aküyü kullanıyorsanız., boşuna evham yapmayın., elin almanı zaten o tapaları sökmeden montaj yapmaz.!!

hocam sanki benim tapa sökülmemiş sadece + tarafına baktın birde - tarafına bakayım (fabrıka cıkışı akü).

Tapaların sökülmesi unutulursa gaz tahliye olamayacağı için aküye zarar verecektir/verme olasılığı vardır.!!

tapa sökülmedigi içinde akünün erkenden ölmesine sebep olmuş olabılırmı ? 
Ben resim görmedim ama açık konuşmak gerekirse tapanın veya tapaların sökülmemesi ömrünü etkiler mi., etkilerse ne kadar etkiler bunu bilmek zor., ama üreticiler sökün diye tavsiyede bulunuyorsa vardır bir bildikleri

 
Merhabalar Ali bey, @forzaGilles 

Sizin bilgilendirmeniz neticesinde aküyü kontrol etme ihtiyacı duydum,mini plastik tıpalarından bir tanesinin çıkarılmadığını gördüm ve gerekli müdahaleyi yaparak tıpayı bulunduğu yerden çıkarttım.

Yapmış olduğunuz bilgilendirmeden dolayı teşekkür eder,esenlikler dilerim.

 
Merhabalar Ali bey, @forzaGilles 

Sizin bilgilendirmeniz neticesinde aküyü kontrol etme ihtiyacı duydum,mini plastik tıpalarından bir tanesinin çıkarılmadığını gördüm ve gerekli müdahaleyi yaparak tıpayı bulunduğu yerden çıkarttım.

Yapmış olduğunuz bilgilendirmeden dolayı teşekkür eder,esenlikler dilerim.
Rica ederim., Adnan hocam bi-xenon farları garantiden değiştirecektiniz ne oldu acaba son durum.? Değiştirebildiniz mi

 
@forzaGilles maalesef olumsuz yönde yanıtladılar,bende biraz abartmıştım olayı o kadar yani değişim yapacak kadar kötü değiller 😊

 
@forzaGilles @Savatage aracım sabah çalışmadı servise 100km uzaktayim. Sanayinin yolunu tutum varta silver amg aküyü taktik kurtulduk bu bize 850 tl patladi(1.4-tsi çıkan akü exide efb ) start stop çalışmıyor enerji ihtiyacı halen yüksek. Takan arkadaş 3gün içinde normale döner dedi. 

IMG_20200201_104533.jpg

 
Hayırlı olsun., üretim tarihini kontrol ettiniz mi.? Kontrol etmenizi öneririm..
Sadece 2019 yazıyor ali hocam. Aküyü aldığım arkadaş yıllardır akücü-elektirikci baba mesleği 3 ay önce aldı varta bayiliğini..

Bu arada kotlama falan yapılmadı. 20 km yol yaptim start stop devreye girdi şuan herşey çok iyi. Kotlama yapılmadan kullanmamin bir zararı olurmu??

 

Sadece 2019 yazıyor ali hocam. Aküyü aldığım arkadaş yıllardır akücü-elektirikci baba mesleği 3 ay önce aldı varta bayiliğini..

Bu arada kotlama falan yapılmadı. 20 km yol yaptim start stop devreye girdi şuan herşey çok iyi. Kotlama yapılmadan kullanmamin bir zararı olurmu??
Ay da yazması lazım., daha doğrusu Q1, Q2, Q3, Q4 gibi bir ifade olması lazım., garanti kartındaki 14 haneli kodu buraya girip bakıyorsunuz; http://karatguc.com/index.php/tr/seri-no-sorgulama 

Sizin kodlama yaptırmanız diğer arkadaşlara göre daha fazla önem arz ediyor., Çünkü aracın eski aküsü EFB tip iken yeni akü AGM tip., Şuan aracın sistemine eski akü kayıtlı olduğundan sistem aküyü halaa EFB tip akü zannediyor., Bildiğiniz gibi AGM aküler daha gelişmiş ve daha uzun ömürlü olduğundan., AGM ‘nin tam olarak nimetlerinden yararlanabilmek için aküyü kodlamanız gerekli.,

Ayrıca eski akünüz; 59ah 640A (CCA) değerine sahip, yeni akü 60ah 680 (CCA) değerine sahip., Yeni akü 1ah daha güçlü ve soğuk marş basma gücü eski aküye göre 40A /CCA daha fazla bu avantajlardan yararlanmak için akünün kodlamasını yaptırmanızı öneririm., 

Kodlama basit bişey serviste 5dk. ‘lık bir işlem., aküyü kodlayamabilmek için Varta Türkiye Distribürtörü olan Karaç Güç firmasını arayıp “akünüze özel kodu” alarak   kodlamayı yapacak servis personeline aldığınız kodu verirseniz gerekli işlemi yapar..

 

Geri
Üst Alt