Bir 116d Hikayesi


Demek ki 1 serisi alınacaksa benzinli almak gerekiyormuş. 

 

Hocam 11 litre görmüşlüğüm vardır tdi ile virajlı bir yolda.

Ankara'da ki arkadaşlar bilirler karagöl yolu. O zamanlar çok kötü trafiğe giriyordum trafiktede 6-8 arası gidip geliyordu. Tercihiniz için illa dizel lazım değilse 3.20 ied öneririm 2. El.

3.20 d ile hemen hemen aynı yürüyorlar.

 
@bekir tesekkurler hocam

[mention=202]ibrahim043[/mention] , a3'te 12 litre gormuslugum var hocam 8.5 yine iyi
2014 ve uzeri sunrooflu deri dosemeli 320d'lere cok para istiyorlar ancak karsima iyi bir firsat cikarsa kacirmayacagim.

[mention=343]berreday[/mention] hocam araci satmayi dusunmuyorum, karsi taraf da kabul ederse 320d ile takas ederim sadece

 
@OnurJZ389 performans beklentisi varsa makyajsiz 118i/makyajli 120i tercih edilmeli.
@ansolak hocam benzinli arac dusunmuyorum benzinli bir araca donersem 328i ya da golf r tercih ederim

 
@OnurJZ389 performans beklentisi varsa makyajsiz 118i/makyajli 120i tercih edilmeli.
[mention=537]ansolak[/mention] hocam benzinli arac dusunmuyorum benzinli bir araca donersem 328i ya da golf r tercih ederim
Hocam fiyat olarak limitiniz ne kadar.
3.28 bende bakmıştım aracımı almadan önce temiz sorunsuz düşük km li araç pek yok.
Golf R desen 160 min. Alınca da C segmenti yine bir golf sonuçta.
Şahsen f10 kasaların 5.35d leri var.
0-100 5.5 sn yanılmıyorsam. Temiz birtane bulursanız tavsiye ederim. Kükreyerek ilerliyor yüksek hacim tork 630nm
Bg 310 gibi. Çok şahane gidiyor.
Hayırlısı olsun.
 
Dizel Golf araçlarımızın yakıt konusunda cimri olduğu (sınıfında) bana göre aşikar. Son zamanlarda ciddi ciddi BMW düşünüyorum. "0" alabilecek kadar bir bütçem olmayabilir o yüzden 2.el 3-5bin km araçlara bakıyorum. Bazen makul 3 serisi de yakaladığım oluyor ama incelediğimde donanım olarak biraz zayıf kalıyor sanki. O yüzden 1 serisi m plus paket bana daha makul geliyor. Tabi ki benzinli olacak şekilde. 

 
Geçtiğimiz hafta bol bol BMW ve Mercedes bayilerini gezdim, 1 serisi, 3 serisi, A , CLA, C vs. üst sıraları çok da zorlamadan birbirine yakın modelleri karşılaştırarak inceledim. Şunu anladım ki, Volkswagen aşmış arkadaşlar. Kişiye göre tabi ki değişir, kimisi genele bakar ben bazı detaylar hoşuma gitmezse komple soğurum mesela. Bu karşılaştırmalardan sonra BMW açıkçası beni şaşırttı. İç malzeme kalitesinin çok daha iyi olmasını beklerdim (5,7 serisi vb. amiral modelleri hariç tutuyorum), Mercedes de Mercedes olduğunu C serisinden sonra hissettiriyor. A, CLA falan resmen VW vb. markalarla rekabet için çıkmış gibi duruyor. Ama nispeten BMW'den daha kaliteli iç malzemeler sunuyorlar.

Bazı iç detay çözümlemelerine dikkat ettim. BMW ve Mercedes mühendisliğini tabi ki sorgulamıyorum. Ama VW mühendisliği, detay çözümlerinde sanki bir adım ileride. En basit örneği Mercedes'te güneşliği indiriyorsunuz (A ve CLA'da), mafsalları net şekilde görüyorsunuz. Adamlar kapama ihtiyacı bile duymamış. Bunun yanında siperlerdeki aynanın kapağını kaldırıyorsunuz, üstteki ayna aydınlatmasının önü açılan kapak nedeniyle kapanıyor vb. Bunun gibi küçük ama gözden kaçan detaylar dikkatimi çekti.

Totalde bakarsanız, VW resmen daha çok tatmin ediyor. Son söylemde aklıma R-Line Passat daha çok yatmaya başladı.

Bunlar benim yorumlarım tabi ki. 

 
Mesaj düzenlenmiştir.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Değerli Gökberk Hocam 

Paylaştığınız bilgiler için teşekkür ederim.

Maşallah.

 
116'yla altı ayı doldurmuş bulunmaktayım. Golfle ilk yıl bakımına 9967 kmde girmiştim. Altı ay olmasına rağmen şu an yaklaşık 9500kmde. Motor açılması diye bir şey var mı bilmiyorum ancak aracın performansı hissedilir derecede arttı. Önceden 1.6 tdi motorun daha performanslı olduğunu söylüyordum ancak şu an için 116d bariz daha güçlü hissettiriyor. Performans tabiki bu aracın önceliklerinden birisi değil ancak genelde şehiriçi kullanımı yapanları üzeceğini sanmıyorum. Araç yedinci vites 4000 devir civarı saatte 210 km hıza çıkıyor bundan sonra elektronik limit devreye giriyor. Aynı zamanda araç size hızını neredeyse hiç hissettirmiyor. Örnek vermek gerekirse geçenlerde temde seri şekilde şerit değiştirirken hız göstergesine baktığımda 170 olduğunu görünce psikolojik olarak yavaşlama ihtiyacı hissettim. Yakıt tüketimine gelecek olursam %70 eco pro %30 sport modda kullanımla ortalama 6.2-6.3 litre yakıyor. Şu an için tek sıkıntım kapılardan gelen sesler. Pazartesi günü sesler için servise götürdüm ve bunun kronik bir sorun olduğu neredeyse her 1 serisinde karşılaştıklarını söylediler. Çözüm olarak teflon bant ve silikon sprey kullanılsa da geçici çözümler oluyor. Servisten yeni kapı fitilleri sipariş edildi ve geldiğinde bütün fitiller yenileriyle değişecek. Servisten çok memnun olduğumu söylemeliyim, randevu alırken ikame araç talebim olduğunu belirttim ve 3000 kmde G30 520d tahsis ettiler. Doğuş aracını servise götürenlere indirimli araç kiralamaya çalışırken borusanın bu hizmeti gerçekten takdire şayan. 

af47340f414b312d633e72b33ab0bf97.jpg
Golfünüz varken hangi servise gidiyodunuz? Ben şahsen 2 bakımdada ikame araç aldım, hatta birinde aracım 3 gün serviste kaldı iki bin km de jetta dsg 3 gün bende kalmıştı herhangi bi ücrette talep etmediler.. BMW nin gerek araç gerek servis kalitesi tartışılmaz fakat vw segmentine göre bence en iyisi her konuda..

Bu arada 520 den sonra keşke araç servisten hiç çıkmasa dediğinizi duyar gibiyim :)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
          Öncelikle baştan şunu belirtmek isterim ki yazdığım yazı tamamen şahsi görüşlerimi içerir kimseyi fikirlerinden yada tercih ve görüşlerinden dolayı yargılamıyorum yada iyi veya kötü yapmışsın demiyorum sadece ve sadece kendi görüşlerimi ve düşüncelerimi paylaşıyorum saygılar  s=bigstar

          Aracım imzam da görüleceği üzere 2016 temmuz ayında ülkeye girmiş olan ve 2016 ekim ayında benim satın almış olduğum 1.4 tsi dsg comfortline paket üzerine cam tavan sürüş konfor paketi ve ışık görüş paketi ekli beyaz saf beyaz renkte bir golf  :000108-medium:

          Ağustos ayında önceki aracımı sattım ve direk kafamda olan 2 araç arasında araştırma yapmaya başladım. Bu araçlardan 1.si mevzu bahsi geçen 1.16d diğeri ise Golf tdi. 2 aracı da gerek insanların yorumlarını alarak gerek kendim test ederek ve derin araştırmalar ile inceledim. Araştırmalarım sonucu öncelikle şunu belirtmek isterim ki 1.16 ya sırf markası yüzünden premium dediğimiz kanısına vardım. Tabi herkesin premium algısı farklıdır ama şöyle ki Bmw 1.16 ya Vw nin golf e gösterdiği özeni göstermiyor o yüzden aslına bakarsanız bence 1.16 değilde golf sınıfındaki tek premium otomobil diyebiliriz diye düşünüyorum. Ayrıca fiyat performans ilişkisine baktığımız zaman (2016 ağustos ayı fiyatları için konuşuyorum) golf tdi dsg 97 bin lira + 5000 dersek(sürüş konfor + ışık görüş + cam tavan) 102 bin e geliyordu bu araç bu dolulukta bana göre herkesin maksimum kullanabileceği özellikler ile doludur ve geyet yeterlidir adamı tatmin eder.(bi-xenon ve led stop güzel, içim gitmiyor değil ama 6000 lira fark bence gereksizdi) Bmw 1.16 d nin fiyatı 111 bin liraydı. Peki ne vardı bmw de ? Hız sabitleyici yoktu mesela sadece sınırlayıcı var sadece sunroof küçük araç boyutları olarak sadece boyu uzun ve bence en büyük eksi 3 silindir olaması. Ben sadece test arabasını alıp 10 dakika kullanıp yorum yapanlardan değilim bunu belirtmek isterim. Bir arkadaşımın sahip olduğu aracı 1 hafta kullandım ve bunun sonucunda varmış olduğum tecrübeler doğrultusunda 1.5 cc 3 silindir 116 bg motor görünüşü bu kadar agresif ve spor duran araçta son derece komik olmuş. Araç hem gitmiyor hemde yakıtı az değil ben anlamadım bu durumu. 1 hafta ankara şehir içi kullanımımda 6.5 lt aşşağısını hiç göremedim. Tabiki şunu belirtmek isterim ki hiç dikkat etmeden standart kendi kullanım şeklimde kimi zaman gazlama kimi zaman normal trafik kullanımı gibi bir kullanımım mevcuttu. Aracın çekişi konusunda ve gaz tepkileri konusunda bayağı zorlandım mesela ara sokaktan ana caddeye hızlıca çıkıp trafiğe giriş yapmam gerekiyor dip gaz yapıyorum araç sanırım net 1 sn sonra tepki veriyor ve nazlı nazlı ivmelenmeye başlıyor bu sebeple gaz tepkilerine alışması gerçekten zor oluştu benim için. İç mekan kalitesi bana çok tatmin edici gelmedi açıkçası koltukları konfor konusunda zaten golf ün yanından geçmez iken koltukların görünüşüde bana göre arabaya premium bir araçtan çok orta hatta a sınıfı bir araba görüntüsü veriyormuş gibi geldi. Bu araçta tartışmasız golften iyi olan tek şey sanırım şanzıman. Zaten o konuyu anlatmaya gerek yok eminim bu forumda yazan ve okuyan herkes motorlu taşıtlara olan ilgisinden dolayı bu şanzımanı araştırmış ve yorumları okumuş aynı zamanda test de etmiştir. Sonuç olarak golf bu sınıftaki fiyat performans açısından sanırım en yeterli araçtır. Motor olarak zaten vw dizel motorları kalitesini az yakıtnı ve performansını kanıtlamıştır. 

          Peki sen neden dizel almadın sorusu soracak olanlar için cevabımı vereyim. Ben kredi çekerek aldım aracımı dizel almam için 13 bin tl fazla kredi çekmem gerekiyordu ve buda faizi ile beraber bana toplamda 20 bine mal oluyordu ayda 150 tl kar etmek için ayda 400 lira fazla kredi ödemem gerekiyordu o yüzden benzinli aldım ve mutluyum saygılarımla.

 
@gokberks hocam ben aracı serviste bıraktım bana 5 gün ücretsiz araç tahsis ettiler üstelik randevu almadan gıtmedigim halde

 
1.16d 60 bin liraya faiz sıfır kampanyası ile iyice kafa karıştırdı, şanzıman ve arkadan çekiş muazzam hoşuma gitti

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Golfünüz varken hangi servise gidiyodunuz? Ben şahsen 2 bakımdada ikame araç aldım, hatta birinde aracım 3 gün serviste kaldı iki bin km de jetta dsg 3 gün bende kalmıştı herhangi bi ücrette talep etmediler.. BMW nin gerek araç gerek servis kalitesi tartışılmaz fakat vw segmentine göre bence en iyisi her konuda..
Bu arada 520 den sonra keşke araç servisten hiç çıkmasa dediğinizi duyar gibiyim [emoji4]
Borusan ile Doğuş un servis anlayışını karşılaştırılamayacak kadar farklı buluyorum.

Biri gerçekten örnek bir premium.
Biri standart renault-fiat dan iyi olan bir servis.

Aynı araçların kişilikleri gibi.
 

Geri
Üst Alt