Dsg D'ye alınca geç ilerleme sorunu

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan Rdm
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Rdm

Üye
Katılım
14 Ara 2020
Mesajlar
67
Tepkime puanı
51
Konum
Samsun
İsim
Erdem
Merhaba 2015 1.2 tsi aracim 130bin km de aracı çalıştırıp D ye alınca 2-3 saniye sonra hareket ediyor araç. Auto hold kullanmıyorum. Gaza bassam da ilk 1-2 saniye tepki vermiyor hatta frene basın uyarısı veriyor. Videolarda izlediğim kadarıyla dsg kavrama testi yapmaya çalıştım yokuşta kalkış titreme falan sorun yok gibi. D ya alinca D yanıp sönme gibi bi durum da yok hemen geçiyor D1 yazıyor ama araba geç hareket ediyor sorun ne olabilir?
Hatta bazen yokuşta acele edip erken el frenini indirip gaza bastığımda gaz yemediği için araç geri kaçıyor.
 

Merhaba hocam, tüp gevşemiştir yada oringi yırtılmıştır. Sökünce belli olur. Tam değişim kilometreleri bunlar. Bütçeniz elveriyorsa hazır bulaşmışken kavrama volan değişimini de yapın. Uzun süre keyifli binersiniz.
 
Merhaba 2015 1.2 tsi aracim 130bin km de aracı çalıştırıp D ye alınca 2-3 saniye sonra hareket ediyor araç. Auto hold kullanmıyorum. Gaza bassam da ilk 1-2 saniye tepki vermiyor hatta frene basın uyarısı veriyor. Videolarda izlediğim kadarıyla dsg kavrama testi yapmaya çalıştım yokuşta kalkış titreme falan sorun yok gibi. D ya alinca D yanıp sönme gibi bi durum da yok hemen geçiyor D1 yazıyor ama araba geç hareket ediyor sorun ne olabilir?
Hatta bazen yokuşta acele edip erken el frenini indirip gaza bastığımda gaz yemediği için araç geri kaçıyor.
Basınç tüpü kaçırıyor. dq200 kronik herkesin başına aynı sorun geliyo.
bir an önce tüpü değiştirin yoksa bu sıcakta şanzıman kartını yakarsınız o da 50-60 bin TL

tüp değişimi şanzıman mekatronik yağıyla beraber 10-15 i buluyor daha ucuza yapan yerler var ama güvenilir yerleri tercih edin
 
Merhaba 2015 1.2 tsi aracim 130bin km de aracı çalıştırıp D ye alınca 2-3 saniye sonra hareket ediyor araç. Auto hold kullanmıyorum. Gaza bassam da ilk 1-2 saniye tepki vermiyor hatta frene basın uyarısı veriyor. Videolarda izlediğim kadarıyla dsg kavrama testi yapmaya çalıştım yokuşta kalkış titreme falan sorun yok gibi. D ya alinca D yanıp sönme gibi bi durum da yok hemen geçiyor D1 yazıyor ama araba geç hareket ediyor sorun ne olabilir?
Hatta bazen yokuşta acele edip erken el frenini indirip gaza bastığımda gaz yemediği için araç geri kaçıyor.
Yukarıda arkadaşlar direkt suçu tüpte bulmuş.

Evet buradaki başrolümüz tüp ancak örnek veriyorum bir yere yanaşırken r den d ye çekip hemen gaza basıyorsanız geç tepki vermesi şanzımanın karakteristik özelliği. Zaten bizim araçlar 1.2 Tsi olduğu için dizelin alttan verdiği kalkış torkunu anında vermediğinden normaldir böyle kalkışlar.

Tüp değişiminden ziyade yine mekatronik kısmının sökülüp tüp gevşekliğine bakılmasına eğer elle çevrilecek kadar gevşemediyse sıkılıp gönderilmesini ; eğer elle çevriliyor ise oring değişimi ile beraber eski veya yeni tüple değişimini tavsiye ederim.

Bunu yapma sıklığı arasındaki farkı iyi yakalamak lazım. Eğer sürekli yapıyorsa ve haddinden fazla geri kaçırıyorsa direkt tüp değişimi. Şu an 10 bin lira civarına Ankara’da maliyeti bulunmaktadır.
 
Teşekkürler arkadaşlar geç kalmadan halledeyim o zaman. Peki güçlendirilmiş tüp diye bisey duydum ama tavsiye eder misiniz standart neyse o mu takılmalı?
 
Teşekkürler arkadaşlar geç kalmadan halledeyim o zaman. Peki güçlendirilmiş tüp diye bisey duydum ama tavsiye eder misiniz standart neyse o mu takılmalı?
Standart tüp yetkili servis harici bulamazsınız.
Yetkili servis de harici olarak yedek parçadan tüp satışı yoktu;eğer değişmediyse.
 

Geri
Üst