Golf 7 1.6 Tdi yağ eksiltme ve önerileriniz.


Katılım
12 Eki 2025
Mesajlar
74
Tepkime puanı
41
Konum
İstanbul
İsim
Oğuzhan
Araç
2015 Golf 1.6 TDI BlueMotion 110 BG
Selamlar herkese,

Forumda birsürü yağ önerisi konusu açılmış ancak hepsinin içine dalıp ne yapacağımı şaşırdığımdan ve tecrübelerinizden faydalanmak için hem bir sorunumu anlatmak, hemde önerilerinizi almak istedim.

Araç golf 7 1.6 tdi dsg 110 luk cxx kodlu motor.

Aracımda bir önceki bakımda forumda önerilen Liqui Moly Toptec 4200 5w30 yağ koymuştum. 9 bin km olduğunda araç yağ seviyesini kontrol edin uyarısı verdi ve yağ sıcak iken araç düz zeminde 20 dk civarı bekleyip yağı ölçtüğümde yaklaşık 300-350 ml kadar eksildiğini gördüm.

Ön krank keçesinde daha önce kaçak vardı onu değiştirdim, ve alt üst heryerine baktırdım hiçbir kaçak yok aracımda.

Yağın performasından soğuk hava olsun sıcak hava olsun motor sesi olsun oldukça memnunum ancak bu yağ eksiltme olayı canımı sıkıyor.

Aracında yağ eksiltip başka marka yağa geçtiğinde kesilen varsa yağ önerilerinize açığım. Ayrıca motor sesi, sıcak havada aşırı ısınmaması gibi kriterler benim için önemli. Şimdiden teşekkür ederim 🙏
 

Selamlar herkese,

Forumda birsürü yağ önerisi konusu açılmış ancak hepsinin içine dalıp ne yapacağımı şaşırdığımdan ve tecrübelerinizden faydalanmak için hem bir sorunumu anlatmak, hemde önerilerinizi almak istedim.

Araç golf 7 1.6 tdi dsg 110 luk cxx kodlu motor.

Aracımda bir önceki bakımda forumda önerilen Liqui Moly Toptec 4200 5w30 yağ koymuştum. 9 bin km olduğunda araç yağ seviyesini kontrol edin uyarısı verdi ve yağ sıcak iken araç düz zeminde 20 dk civarı bekleyip yağı ölçtüğümde yaklaşık 300-350 ml kadar eksildiğini gördüm.

Ön krank keçesinde daha önce kaçak vardı onu değiştirdim, ve alt üst heryerine baktırdım hiçbir kaçak yok aracımda.

Yağın performasından soğuk hava olsun sıcak hava olsun motor sesi olsun oldukça memnunum ancak bu yağ eksiltme olayı canımı sıkıyor.

Aracında yağ eksiltip başka marka yağa geçtiğinde kesilen varsa yağ önerilerinize açığım. Ayrıca motor sesi, sıcak havada aşırı ısınmaması gibi kriterler benim için önemli. Şimdiden teşekkür ederim 🙏
300 ml eksilmede yağ uyarısı vermez yanlışınız var.

En az 700-800 ml hatta 1 litre eksiltmiştir o araç. Her araç zaten bakıma kadar 300-500 ml arası eksiltiyor.

Tdi motorun bakımı 10 binde 1 yapılması gerekiyor normalde. Bundan dolayı eksilme miktarınız normal.

Araç kaç km de ?

Liqui moly den devam edin.
 
Selamlar herkese,

Forumda birsürü yağ önerisi konusu açılmış ancak hepsinin içine dalıp ne yapacağımı şaşırdığımdan ve tecrübelerinizden faydalanmak için hem bir sorunumu anlatmak, hemde önerilerinizi almak istedim.

Araç golf 7 1.6 tdi dsg 110 luk cxx kodlu motor.

Aracımda bir önceki bakımda forumda önerilen Liqui Moly Toptec 4200 5w30 yağ koymuştum. 9 bin km olduğunda araç yağ seviyesini kontrol edin uyarısı verdi ve yağ sıcak iken araç düz zeminde 20 dk civarı bekleyip yağı ölçtüğümde yaklaşık 300-350 ml kadar eksildiğini gördüm.

Ön krank keçesinde daha önce kaçak vardı onu değiştirdim, ve alt üst heryerine baktırdım hiçbir kaçak yok aracımda.

Yağın performasından soğuk hava olsun sıcak hava olsun motor sesi olsun oldukça memnunum ancak bu yağ eksiltme olayı canımı sıkıyor.

Aracında yağ eksiltip başka marka yağa geçtiğinde kesilen varsa yağ önerilerinize açığım. Ayrıca motor sesi, sıcak havada aşırı ısınmaması gibi kriterler benim için önemli. Şimdiden teşekkür ederim 🙏
Yağ eksiltme veya yağ yakma gibi durumları X-Y-Z farklı bir marka yağ ile çözüme kavuşturulacak bir şey değildir,

Eski yağ seviyesini (eksiltme yapmadan önceki seviyeyi) bilip ona göre şuan ki seviyeyi değerlendirmeniz lazım,

Yağ sensörü 300 ml: eksiltme ile uyarı vermez eğer yağ seviyesi ideal seviyeden min. seviyeye düşmüş ise o eksiltme miktarı 300 ml. den fazladır anlamına gelir,

İdeal yağ seviyesi %80-90 doluluk seviyesidir.
 
300 ml eksilmede yağ uyarısı vermez yanlışınız var.

En az 700-800 ml hatta 1 litre eksiltmiştir o araç. Her araç zaten bakıma kadar 300-500 ml arası eksiltiyor.

Tdi motorun bakımı 10 binde 1 yapılması gerekiyor normalde. Bundan dolayı eksilme miktarınız normal.

Araç kaç km de ?

Liqui moly den devam edin.
Abi valla şu çubuktaki taralı alanın en alt çizgisinin bir tık üstündeydi ölçtüğümde. Ben yanlış yorumlamış olabilirim ölçtüğüm yağı. Araç 161.500 km de şu an son bin km kaldı bakımına

IMG_2660.jpeg
Normalde bakım yapıldığında ilk seviye bu mor ile çizilmiş yerdeydi ancak eksik uyarısı verdiğinde ise kırmızı yer ile işaretlediğim yerdeydi.

Belirtmek istediğim diğer husus ise kontağı kapatıp bir süre bekleyip aracı tekrar çalıştırdığımda uyarı gidiyordu.
 
Abi valla şu çubuktaki taralı alanın en alt çizgisinin bir tık üstündeydi ölçtüğümde. Ben yanlış yorumlamış olabilirim ölçtüğüm yağı. Araç 161.500 km de şu an son bin km kaldı bakımına

IMG_2660.jpeg
Normalde bakım yapıldığında ilk seviye bu mor ile çizilmiş yerdeydi ancak eksik uyarısı verdiğinde ise kırmızı yer ile işaretlediğim yerdeydi.

Belirtmek istediğim diğer husus ise kontağı kapatıp bir süre bekleyip aracı tekrar çalıştırdığımda uyarı gidiyordu.
Araç bulunduğu yerdeki eğim vs gibi dış etkenler de o anlık uyarı verdiriyor olabilir.

Ancak sürekli veriyorsa 300 ml eksilmeye hiçbir araç uyarı vermez. Motorda yağ en az 700 ml eksiktir ondan verir.

Motor yağ sıcaklığı 80 derece üstüne çıktıktan sonra aracın 30 dk sonra dinlenmiş halindeki yağ çubuğunun fotoğrafını çeker atarsanız daha net anlarız.
 
Abi valla şu çubuktaki taralı alanın en alt çizgisinin bir tık üstündeydi ölçtüğümde. Ben yanlış yorumlamış olabilirim ölçtüğüm yağı. Araç 161.500 km de şu an son bin km kaldı bakımına

IMG_2660.jpeg
Normalde bakım yapıldığında ilk seviye bu mor ile çizilmiş yerdeydi ancak eksik uyarısı verdiğinde ise kırmızı yer ile işaretlediğim yerdeydi.

Belirtmek istediğim diğer husus ise kontağı kapatıp bir süre bekleyip aracı tekrar çalıştırdığımda uyarı gidiyordu.
Yağ çubuğu resmi benim eskiden paylaştığım bir resim :) bakım yapıldığında aracın başında mıydınız..?

Eski yağ boşaltıktan sonra karter tapasını sıkarken (teflon bant) ile sardılar mı veya sıvı conta (siyah mastik) gibi bir şey tapaya sürdüler mi..? Normal şartlarda teflon bant veya sıvı conta kesinlikle uygulanmaması gerekir..!!

Geçmişte her bakımda tapayı sürekli olması gerekenden fazla sıktıklarından dolayı tapa deliğinin yivlerini bozuyorlar isonrasında yağ kaçağı olmaması için teflon bant veya sıvı conta çekiyorlar,

Artık bir süre sonra ne yaparlar ise yapsınlar yağ kaçağını engeleyemedikleri için en sonunda araç sahibine öldürücü darbeyi karter deliğine (helicoil ile) yeni yivler açarak vuruyorlar,

Karter tapasının oradan yağ kaçağı var mı kontrol edniz, ve hiç bir zaman hiç bir aracınıza yivler yalama oldu diye helicoil ile yeni yiv açmalarına müsade etmeyiniz..!!

Not:
her bakımda (her yağ değişiminde) karter tapası ve tapa pulu yenisiyle değişmesi gerekir, dışardan yan sanayi tapaya boşu boşuna para vermeyiniz çünkü orjinal tapa yetkili serviste aynı rakamlara satılmaktadır, veya arasında fiyat farkı 40-50 liradan fazla değildir, dışarda orjinal diye satılan tapalar 2. kalite yan sanayi tapalardır, karter tapası göz kararı veya haddinden fazla sıkılmamalıdır..!! tork anahtarı ile 30 nM değerde sıkılmalıdır. aksi durumda can sıkıcı durumlar yaşamanız kaçınılmazdır. Buna çok dikkat etmelisiniz.
 
Yağ çubuğu resmi benim eskiden paylaştığım bir resim :) bakım yapıldığında aracın başında mıydınız..?

Eski yağ boşaltıktan sonra karter tapasını sıkarken (teflon bant) ile sardılar mı veya sıvı conta (siyah mastik) gibi bir şey tapaya sürdüler mi..? Normal şartlarda teflon bant veya sıvı conta kesinlikle uygulanmaması gerekir..!!

Geçmişte her bakımda tapayı sürekli olması gerekenden fazla sıktıklarından dolayı tapa deliğinin yivlerini bozuyorlar isonrasında yağ kaçağı olmaması için teflon bant veya sıvı conta çekiyorlar,

Artık bir süre sonra ne yaparlar ise yapsınlar yağ kaçağını engeleyemedikleri için en sonunda araç sahibine öldürücü darbeyi karter deliğine (helicoil ile) yeni yivler açarak vuruyorlar,

Karter tapasının oradan yağ kaçağı var mı kontrol edniz, ve hiç bir zaman hiç bir aracınıza yivler yalama oldu diye helicoil ile yeni yiv açmalarına müsade etmeyiniz..!!

Not:
her bakımda (her yağ değişiminde) karter tapası ve tapa pulu yenisiyle değişmesi gerekir, dışardan yan sanayi tapaya boşu boşuna para vermeyiniz çünkü orjinal tapa yetkili serviste aynı rakamlara satılmaktadır, veya arasında fiyat farkı 40-50 liradan fazla değildir, dışarda orjinal diye satılan tapalar 2. kalite yan sanayi tapalardır, karter tapası göz kararı veya haddinden fazla sıkılmamalıdır..!! tork anahtarı ile 30 nM değerde sıkılmalıdır. aksi durumda can sıkıcı durumlar yaşamanız kaçınılmazdır. Buna çok dikkat etmelisiniz.
Benim gibi servise gitmeye üşenip sanayiden yan sanayi Karter tapası almayın. Zaten bozulmasına ramak kalmış Karter tapa dillerini sanayi tapası ile sıkarken mahvettim tornacı çağırdım ayağıma kadar 500 lira para vermiştim.

Dimyattaki pirince giderken evdeki bulgurdan oluyorsunuz sonra 😂
 
Araç bulunduğu yerdeki eğim vs gibi dış etkenler de o anlık uyarı verdiriyor olabilir.

Ancak sürekli veriyorsa 300 ml eksilmeye hiçbir araç uyarı vermez. Motorda yağ en az 700 ml eksiktir ondan verir.

Motor yağ sıcaklığı 80 derece üstüne çıktıktan sonra aracın 30 dk sonra dinlenmiş halindeki yağ çubuğunun fotoğrafını çeker atarsanız daha net anlarız.
Abi selam tekrardan dediğin gibi ölçmüştüm
IMG_2661.png
Bu şekilde çıkmıştı ölçtüğümde ve bu uyarıyı ben 250 ml yağ ekleyene kadar vermişti.
 
Abi selam tekrardan dediğin gibi ölçmüştüm
IMG_2661.png
Bu şekilde çıkmıştı ölçtüğümde ve bu uyarıyı ben 250 ml yağ ekleyene kadar vermişti.
250 ml yağ ekledikten sonraki seviye nedir onu sordum aslında. ?


Dediğim gibi aracınızda 9 bin km’den sonra bu miktarda yağ çıkıyorsa normaldir sorun yapılacak bir durum yok.
 
Yağ çubuğu resmi benim eskiden paylaştığım bir resim :) bakım yapıldığında aracın başında mıydınız..?

Eski yağ boşaltıktan sonra karter tapasını sıkarken (teflon bant) ile sardılar mı veya sıvı conta (siyah mastik) gibi bir şey tapaya sürdüler mi..? Normal şartlarda teflon bant veya sıvı conta kesinlikle uygulanmaması gerekir..!!

Geçmişte her bakımda tapayı sürekli olması gerekenden fazla sıktıklarından dolayı tapa deliğinin yivlerini bozuyorlar isonrasında yağ kaçağı olmaması için teflon bant veya sıvı conta çekiyorlar,

Artık bir süre sonra ne yaparlar ise yapsınlar yağ kaçağını engeleyemedikleri için en sonunda araç sahibine öldürücü darbeyi karter deliğine (helicoil ile) yeni yivler açarak vuruyorlar,

Karter tapasının oradan yağ kaçağı var mı kontrol edniz, ve hiç bir zaman hiç bir aracınıza yivler yalama oldu diye helicoil ile yeni yiv açmalarına müsade etmeyiniz..!!

Not:
her bakımda (her yağ değişiminde) karter tapası ve tapa pulu yenisiyle değişmesi gerekir, dışardan yan sanayi tapaya boşu boşuna para vermeyiniz çünkü orjinal tapa yetkili serviste aynı rakamlara satılmaktadır, veya arasında fiyat farkı 40-50 liradan fazla değildir, dışarda orjinal diye satılan tapalar 2. kalite yan sanayi tapalardır, karter tapası göz kararı veya haddinden fazla sıkılmamalıdır..!! tork anahtarı ile 30 nM değerde sıkılmalıdır. aksi durumda can sıkıcı durumlar yaşamanız kaçınılmazdır. Buna çok dikkat etmelisiniz.
Hocam anlattığınız şeyleri yaptılar mı bilmiyorum aracın başında değildim. Bu bakımda dediklerinize dikkat edeceğim. Teşekkür ederim. ☺️
 
Benim gibi servise gitmeye üşenip sanayiden yan sanayi Karter tapası almayın. Zaten bozulmasına ramak kalmış Karter tapa dillerini sanayi tapası ile sıkarken mahvettim tornacı çağırdım ayağıma kadar 500 lira para vermiştim.

Dimyattaki pirince giderken evdeki bulgurdan oluyorsunuz sonra 😂
Merhaba yorumunuzu okudum ve saygi duyuyorum fakat karter tapasini yanlis adimda olcusunde almis olabilirsiniz m14x1.5 olan tapayi m14x2 vermislerse dediginizde haklisiniz disler gider fakat tapada orjinal olsun diye 3-4 kat fazla para vermeye gerek yok.İnanin ayni malzemedir.ek olarak tork anahtari tabiki onemli fakat o tork anahtarini dogru ayarlamazsan cok zararli bir alet olur:))) tapayi el gucuyle sıktıgın zaman kafidir.Bakimda en onem vereceginiz sey yag filtreniz bardak tipinde atom filtreyse sokerken contasi yuvada kalabilir onu mutlaka kontrol edin 2 conta ust uste sıkarsanız yag akar.Onun haricinde cokta misyon yuklememek lazim.Her 10 bin km de yag hava hatta bence mazot filtresinide degistirip iyi bir yag koyarsaniz pek bir sorun yasamazsiniz.
 
Merhaba yorumunuzu okudum ve saygi duyuyorum fakat karter tapasini yanlis adimda olcusunde almis olabilirsiniz m14x1.5 olan tapayi m14x2 vermislerse dediginizde haklisiniz disler gider fakat tapada orjinal olsun diye 3-4 kat fazla para vermeye gerek yok.İnanin ayni malzemedir.ek olarak tork anahtari tabiki onemli fakat o tork anahtarini dogru ayarlamazsan cok zararli bir alet olur:))) tapayi el gucuyle sıktıgın zaman kafidir.Bakimda en onem vereceginiz sey yag filtreniz bardak tipinde atom filtreyse sokerken contasi yuvada kalabilir onu mutlaka kontrol edin 2 conta ust uste sıkarsanız yag akar.Onun haricinde cokta misyon yuklememek lazim.Her 10 bin km de yag hava hatta bence mazot filtresinide degistirip iyi bir yag koyarsaniz pek bir sorun yasamazsiniz.
Hocam serviste karter tapası 120 lira, sanayide aldığım 100 liraydı. Öyle bir fiyat farkı yok. Valla parçacıdaki adama 1 tane tapa ver dedim. Bunu vermiş salak çocuk. Her zaman serviste karter tapası almak mantıklı oluyor. Ben sadece o gün Ankara trafiğine girmek istemedim yoksa servisten bazı şeyleri uyguna yakalarsam temin ediyorum.

Benim aracım benzinli, 15 bin kmde 1 bakım periyodum var. Tek sıkıntım yağı boşaltmak yoksa evin önünde de yaparım ben bakımı hava+polen filtresini değiştirmek 10 dk mı almıyor.

Dediğiniz kuralları biliyorum hepsine de riayet ediyorum çünkü mal benim sonuçta en iyisinin de iyisini ve doğrusunu yapmak zorundayım :)
 
Haklisiniz benim aracta sogutma suyunu yeniliyicem g13 ten g 12ye gecicem orjinal yedek su deposunda silikat torbasi var 10 senelik g12 ile degistiginde silikat torbasi olmamasi gerekiyor uzatmayalim istanbulda dogus otoya gittim.Mal satisa yonlendirdiler gittik bi cocuk oturuyor dedim ki bana golf 7 su sase numarasindaki aracima icinde silikat torbasi olmayan orjinal bir yedek su deposu istiyorum bakiyor yuzume bön bön silikat ne abi diyor internetten actim gosterdim dedim ki icinde bu olmayan su deposu bizde oyle yok diyor anlamadi :)) peki fiyat ne kadar dedim 2360 lira diyor.tamam kardesim dedim ciktim.hemen esenler sanayiye gittim orda parcacim var adam direk mahlenin kabini verdi icinde silikat olmayan.950 liraya aldik. Yani uzatmayalim yetkili serviste herkes yetkili olmayabiliyor.sadece aracini biraz taniyacaksin artik akil almak yerine sen istedigini bilip direk onu almak en mantiklisi heralde diger turlu karsi tarafin yorumuna kaldiysan isin artik zor.
 

Geri
Üst