Golf 7 TDİ highline ve bir çok sorun...


aynı zamanda   bu far değişimi orijinal fakat garanti ile ligili bir sorun yaşarmıyım.düşüncelerinizi çok merak ediyorum teşekkürler.

 
hocam açıklayıcı bilgileriniz için çok teşekkür ederim. aracım 2015 golf 7 1.6 tdi  highline dsg.   ben aracıma ender elektronikte  orjinel çift u led far taktırdım.servise giderek kalibrasyon ayarı yaptırdım. acaba daha iyi aydınlatma  geceleri sağlayabilirmiyim diye bir çalışma yapayaım dedim .sizin gibi uzman görüşü olanlardan fikir alayım dedim.internette    d3s x treme vision phılıps   yüzde 50 daha fazla ışık diyo. 4800 kelvin acaba daha iyi sonuç alabilirmiyim diye form daki arkadaşlara danışayım dedim.tabi oldukça da pahalı.hata yapmak istemedim.aslında bir sorunum daha var. araba nın arka koltuğuna iki kişi oturduğu zaman farlar biraz yukarııyı gösteriyor.ilk çalıştırdığım zaman farlar yukarı aşağı ve sağa sola hareket ediyor. ama arka koltuğa bir kaç kişibinince ayar yukarı kalkıyor. eski b xenon basic farlarımda böyle bir sorun yoktu.bu konudada ne yapmam lazım düşüncelerinizi paylaşırsanız sevinirim.


aynı zamanda   bu far değişimi orijinal fakat garanti ile ligili bir sorun yaşarmıyım.düşüncelerinizi çok merak ediyorum teşekkürler.
Hocam öncelikle şunu söyliyeyim bir ampülün kelvin değeri artıkça daha iyi aydınlatma sağlamaktan çok ampülün yaydığı ışığın renk sıcaklığı değişir., kelvin değeri artıkça ışığın rengi maviye doğru., kelvin düştükçe de sarıya doğru bir hal alır., Gün ışığına yakın en iyi değer 4300-4800kelvin arasındaki değerledir., Üreticilerin tamamı 4300kelvin değerinde mutabık kalmışlardır., tüm OEM Xenonlar 4300k dır.,Pek çok insan bilmese de bir ampülde aydınlatma performansı için lümen (lm) ve lüx değerine bakılır., D3S ler genelde 3200lm olur., philips xtreme vision 3200lumen ve 4800kelvin dir., Xtreme Vison 'nun Gen2 (2.jenerasyon) çıktı fakat nedense Philips bu yeni ampülünde ne sitesinde ne de kataloğunda en mühim olan lumen değerini paylaşmamakta ısrar ediyor..!! Bu da beni Xtreme Vision Gen2 ye şüphe ile yaklaşmama sebebiyet veriyor., Daha iyisini arıyorsanız Osram Night Breaker Unlimited tavsiye ederim., Osram lumen değerini vs tüm değerlerini açıkça yazmaktadır

Arkaya yolcu binince farlar olması gerektiğinden yukarıyı gösteriyorsa ayarı tam yapılmamış olabilr.,

Doğru far ayarı nasıl yapılır;

1) Yakıt deposu 3/4 oranında doldurulur

2) Sürücü koltuğunda 70-80kg arasında birisi oturacak

3)Far ayarı tamamlana kadar motor çalışır vasiyette olmalıdır (sadece Xenon farlı araçlar için gerekli, Halojen farlı araçlar için motorun çalışmasına gerek yoktur)

4) Halojen farlı araçlarda far yükseklik ayarı 0 konumuna getirilir

5)Xenon farların ayarı digital far ayar cihazı ile yapılması gerekli bir mecburiyettir., Xenon farlı bir aracın analog bir far ayar cihazı ile ayar yapılması hatalı sonuç verir., Sebebi analog ayar cihazında aracın farından ayar cihazının merceğine düşen/yansıyan ışığın "kesilme çizgisi" Xenon'nun yaydığı yoğun ışık şiddetinden dolayı cihazın merceğindeki kesme hattında dağınık bir "ışık demeti saçağı" oluşmasına sebep oluyor ve bu dağınık ışık kümesi kesilme çizgisinin görülülememesine sebeb oluyor., Digital ayar cihazının merceğindeki özel bir katman ve optik sensörler yardımıyla xenon'un yaydığı bu ışık demeti saçağını "polerize" ederek (filtreliyerek) kesilme çizgisini gözle görünür hale getirir.. Hata payı +/- %0,01 yani neredeyse hiç yoktur.,

6)Tamponun sökülmesi vs gibi durumlarda sis farlarının da ayar cihazı ile ayarlanması gereklidir

İyi güzel hoş bu kadar yazdın ettin de hangi deli bu cihaza bi dünya para veripte servisine koyar, hadi deli deliliğini yaptı bu kadar pahalı bir cihazı aldı, peki biz bu deliyi nerden bulucaz..? Hadi bulduk peki bu cihazı doğru düzgün kullanabilecek personel var mı, varsa kaç kişi var..? Siz tüketici olarak bunları bilmek veya uğraşmak zorundamısınız..? Orası da ayrı konu.....

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Hocam bu açıklayıcı değerli bilgileriniz için çok teşşekkür ederim....söylediklerinizde çok haklısınız...

 

Geri
Üst Alt