Aracın motor kapatma özelliğini hiç kullanmayacaksam neden etsi araç alayım ?Sistemi kullanmak yani motorun kapanması sistemi zorlamıyor aksine batarya sağlığı için önemli. Şöyle düşünün bataryası olan herhangi bir elektronik cihazınız var kullanmayıp bir kenarda beklerse batarya performansı azalır verimi düşer elektrikli ve hybrid araçlar içinde bu geçerli. 1.0 etsi larda eski sistem alternatörden kaynaklı arızalar oldu. 1.5 etsi ların ilk neslide bu şekilde son olarak 2024 ikinci yarı sonrası hem parça değişimi hem de yazılımın güncellenmesiyle sistem daha stabil hale geldi. Son dönemde özellikle sosyal medya paylaşımı yapan bazı fenomenler e tsi araçların S modunda kullanın diye paylaşım yapıyorlar o zaman sistem devreye girmez diye ancak S modunda sürekli kullanmak yüksek devir gerektireceği ve düşük viteste kullanılacağı için motor sağlığı açısından zararlı olur. Bu alternatör konusu gündemde gereğinden fazla yer kaplıyor. VAG grubunda müşteri geri dönüşlerine göre hamle yapılır. Hatırlayın ilk nesil DSG ler çıktığı zaman ortalık yangın yerine döndü ama insanlar konforundan ve performansından yine de satın aldı. Gelinen noktada DSG en stabil halinde ve tamiratı artık her ilde yapılabilir seviyede. Alternatör arızaları ilk çıktığında çok fahiş rakamlar konuşuluyordu şimdi ise alternatif tamir ve değişim seçenekleri mevcut maliyeti servislere göre daha uygun. Zaman ilerledikçe daha yeni yazılımla sorun çok çok azalacaktır. Demem o ki aracımızda bir özellik var ve bu özellik yakıt tüketimini muazzam ölçüde düşürebilen konfor sunan bir özellik şahsi fikrim ben aracı bu şekilde kullanmayı seviyorum![]()
Giderim başka markalara bakarım parasıyla değil mi ?
Ondan dolayı araç etsi ise etsi şeklinde uygun olarak kullanmak gerekir.
ETsi ın dayatma bir motor olduğunu düşünen bir insan olsam hayatta bulaşmam. Piyasada motor mu kalmadı başka ? Ancak etsi motorlu araçların direkt sahibi olmasam da kullandığım süreçte sistemin çalışma şeklini çok beğeniyorum.
