ANA KONU


Kendi aracımda Elektromekanik el frenini gaza basıp devreden çıkarınca araç ufaktan bi irkilerek kalkıyor. Bu aracı aldığım günden beri böyle. Aracım skoda kodiaq. Daha önce passat b8 aracım vardı. Onda da aynı durum geçerliydi. Ben daha yumuşak bir kalkış tercih ettiğim için manuel olarak el frenini indirip öyle gaza basıp devam ediyorum.
 

Kendi aracımda Elektromekanik el frenini gaza basıp devreden çıkarınca araç ufaktan bi irkilerek kalkıyor. Bu aracı aldığım günden beri böyle. Aracım skoda kodiaq. Daha önce passat b8 aracım vardı. Onda da aynı durum geçerliydi. Ben daha yumuşak bir kalkış tercih ettiğim için manuel olarak el frenini indirip öyle gaza basıp devam ediyorum.
İrkilerek kalkıyorsa bana göre ilerde sıkıntı yaratır. Yeni araç almadan önce merak ettiğim konuydu. Tiguanda da oluyorsa o zaman manuel tıklamayla olarak devam ederim. Zaten 1 saniyelik iş.
 
Teşekkür ederim hocam. O zaman auto hold olan araçta el freninin otomatik inmesi zararı yok. Peki auto olmayan araçta manuel olarak mı düğmeye tıklayıp indirmek mantıklıdır? Auto hold olmayan başka marka arkadaşımın aracını sürdüğüm de ilk kalkışta araç en başta kasılıyor gibiydi de.
Bilmediğim denemediğim tecrübe etmediğim araç hakkında fikir veremem. Bana kalırsa elektromekanik park freni varsa auto hold olmaması talihsizlik olmuş.
 
Kendi aracımda Elektromekanik el frenini gaza basıp devreden çıkarınca araç ufaktan bi irkilerek kalkıyor. Bu aracı aldığım günden beri böyle. Aracım skoda kodiaq. Daha önce passat b8 aracım vardı. Onda da aynı durum geçerliydi. Ben daha yumuşak bir kalkış tercih ettiğim için manuel olarak el frenini indirip öyle gaza basıp devam ediyorum.
Tecrübeme göre irkilmemesi için önce freni uyandıracaksınız. Yani önce çok küçük bir gaz, araç hareket edince ilerlemek için gaz.

Direkt olarak basınca tutunma bırakma şaşırtabilirsiniz.
Yokuş aşağı ya da yukarı direkt olarak basabilirsiniz, ancak düz yolda mutlaka uyandırın.
 
13 ocak 2018

Geldik 13 ocak 2024

Bugün tam 6 yıl / 94779 km oldu



Yine tesadüf cumartesiye rastlamıstı

Şu saatlerde yesilköy atatürk havalimanına inip metroyla zeytinburnu Tamaş vw e aracı teslimata kosturuyordum.

Bu 6 yılda ne oldu ?

Arabanın hiçbir yeri/ ekipmanı errora düsmedi bozulmadı hata kodu vermedi.

Anahtarı cevir bas git.....

Arabayla ilgili tek kırık not

Fabrikada takılan
Efb+ sebang marka akünün 2 yıl 10 ayda ömrünü tamamlaması oldu.


Mk7,5 Tdi manuel golf ......

25 yıl bozulmayan eski kuşak arcelik , siemens, general electric buzdolapları gibi.

Şimdi beyaz eşyada ömür ne ?

Hepsinin çip kartlarında 8,5 yıl ömür yazılımı var. Counter 8,5 yılı doldurdumu buzdolabı çöp oluyor.
 

Pejoya pavyon masalarında çerez olacak marka degildi bu opel....
 
Arkadaşlar 70 80 falan giderken ayağı gazdan çektiğinizde bazen otobüslerdeki retarder çekmiş sesine benzer bir ses alan var mı yoksa ben mi hayal kuruyorum ya da bu motor freninin sesi mi ?

Bildiğin retarder sesi gibi çok hoşuma gidiyor ama bu bir sorunsa?

1.6 tdi
 

Pejoya pavyon masalarında çerez olacak marka degildi bu opel....
50 km de olması üzücü, değişim yapacaklarını düşünmüyorum, çok uğraşırsa anca olur. Opel de parça lojistikte sıkıntılı.
 
Arkadaşlar 70 80 falan giderken ayağı gazdan çektiğinizde bazen otobüslerdeki retarder çekmiş sesine benzer bir ses alan var mı yoksa ben mi hayal kuruyorum ya da bu motor freninin sesi mi ?

Bildiğin retarder sesi gibi çok hoşuma gidiyor ama bu bir sorunsa?

1.6 tdi


Aslında retarder sesi gibi bi durum pek yok Tdi da??

Bir sorun olmasın diyelim. Çünkü agır tonajlı araçlarda retarder sesi normal binek araçlardaki turbo ıslıklama sesiyle örtüşen bir ses gibidir.

 
Arkadaşlar 70 80 falan giderken ayağı gazdan çektiğinizde bazen otobüslerdeki retarder çekmiş sesine benzer bir ses alan var mı yoksa ben mi hayal kuruyorum ya da bu motor freninin sesi mi ?

Bildiğin retarder sesi gibi çok hoşuma gidiyor ama bu bir sorunsa?

1.6 tdi
Uğultu sesi gibi olabilir mi?
 
Golf8 IQ Led matrix farda kaç adet led/modül mevcut ? 128 adet mi?
 
Golf8 IQ Led matrix farda kaç adet led/modül mevcut ? 128 adet mi?
Yok artık daha neler,
128 adet Led kümesi (Led modülü) Golf ve Tigiuan ‘da yoktur..!!

Golf Mk8 IQ Led Matrix Farlarda (her bir far da) 22 adet Led kümesi mevcuttur, Toplamda 44 adet Led diyotlar yeri gelir 10 tanesi aktif olur, yeri gelir tamamı aktif olarak aydınlatmayı sağlar,

Tiguan Mk2 (makyajlı kasa) IQ Led Matrix Farlarda (her bir far da) 24 adet Led kümesi mevcuttur, Toplamda 48 adet Led diyotlar yeri gelir 10 tanesi aktif olur, yeri gelir tamamı aktif olarak aydınlatmayı sağlar,

IQ Led Matrix Farlar olarak aslında üretici bu konuda ufak bir “trick” yapmaktadır, Farlardaki animasyonlu Led sinyallerdeki led diyotları ve gündüz sürüş farındaki Led diyotları hesaba katarak bu rakamları vermektedir, Esasen Golf ve Tiguan ‘da geceleri aydınlatmayı sağlayan Led sayısının miktarı daha düşüktür,

128 adet Led kümesine sahip IQ Matrix Farlar sadece Touareg ‘e özel olarak geliştirilmiştir, Touareg ‘e özel olarak geçen bu far sistemi Golf ve Tiguan ‘da kullanılana göre çok daha gelişmiş bir sistemdir,

Touareg ‘te kullanılan bu farlar Intelligent IQ Led Matrix Farlar diye geçmektedir,

Bu araçta toplamda 256 adet Led kümesi kullanılmıştır, üretici firma esasen burada da bir “trick” yaparak animasyonlu led sinyalleri ve led gündüz sürüş farlarındaki led’leri de hesaba katarak bu rakamı vermektedir, Aslında Touareg ‘te gece aydınlatmayı sağlayan Led kümesi (Led diyotlar) sayısı her bir far için 75 adettir.
 
Yok artık daha neler,
128 adet Led kümesi (Led modülü) Golf ve Tigiuan ‘da yoktur..!!

Golf Mk8 IQ Led Matrix Farlarda (her bir far da) 22 adet Led kümesi mevcuttur, Toplamda 44 adet Led diyotlar yeri gelir 10 tanesi aktif olur, yeri gelir tamamı aktif olarak aydınlatmayı sağlar,

Tiguan Mk2 (makyajlı kasa) IQ Led Matrix Farlarda (her bir far da) 24 adet Led kümesi mevcuttur, Toplamda 48 adet Led diyotlar yeri gelir 10 tanesi aktif olur, yeri gelir tamamı aktif olarak aydınlatmayı sağlar,

IQ Led Matrix Farlar olarak aslında üretici bu konuda ufak bir “trick” yapmaktadır, Farlardaki animasyonlu Led sinyallerdeki led diyotları ve gündüz sürüş farındaki Led diyotları hesaba katarak bu rakamları vermektedir, Esasen Golf ve Tiguan ‘da geceleri aydınlatmayı sağlayan Led sayısının miktarı daha düşüktür,

128 adet Led kümesine sahip IQ Matrix Farlar sadece Touareg ‘e özel olarak geliştirilmiştir, Touareg ‘e özel olarak geçen bu far sistemi Golf ve Tiguan ‘da kullanılana göre çok daha gelişmiş bir sistemdir,

Touareg ‘te kullanılan bu farlar Intelligent IQ Led Matrix Farlar diye geçmektedir,

Bu araçta toplamda 256 adet Led kümesi kullanılmıştır, üretici firma esasen burada da bir “trick” yaparak animasyonlu led sinyalleri ve led gündüz sürüş farlarındaki led’leri de hesaba katarak bu rakamı vermektedir, Aslında Touareg ‘te gece aydınlatmayı sağlayan Led kümesi (Led diyotlar) sayısı her bir far için 75 adettir.
YouTube da videoların birinde öyle demişti onun yalancısıyım.

Golf8 ile Makyajlı Tiguan da eşit olmamasına şaşırdım. Mevcut B8.5 kasa Passatta sayı ne durumda?

Bir farda ki 24 adet led kümesi o farda ki hem kısa hem uzun far aydınlatmasının toplamı oluyor di mi?


Yeni gelecek olan B9 Passat Variant ve Tiguan3 te kaç adet modül olacak , Touareg e yakın olacak sanki diye duydum.
 

YouTube da videoların birinde öyle demişti onun yalancısıyım.

Golf8 ile Makyajlı Tiguan da eşit olmamasına şaşırdım. Mevcut B8.5 kasa Passatta sayı ne durumda?

Bir farda ki 24 adet led kümesi o farda ki hem kısa hem uzun far aydınlatmasının toplamı oluyor di mi?


Yeni gelecek olan B9 Passat Variant ve Tiguan3 te kaç adet modül olacak , Touareg e yakın olacak sanki diye duydum.
Aralarında sadece 2 adet led diyot farkı var, bu fark aracın tiguan olmasından ziyade farın tasarımıyla alakalı birşeydir,

Hem kısa hem uzun farın tamamında 24 led diyot mevvuttur,

B9 Passat / Tiguan Mk3 artık onu gelince göreceğiz, muhtemelen Touareg ‘teki gelişmiş (Intelligent IQ Led Matrix far) teknolojisini maliyetten ötürü kullanmayacaklardır.,

Yakın gelecekte artık araçlar çok daha gelişmiş farlara sahip olacaklar;

Digital Led Matrix Far Sistemi (bunu çok yakın gelecekte göreceğiz, hatta bazı üreticiler üst segment araçlarında kullanmaya başladı) Farlar (asfaltın anlık sıcaklığını) sürekli olarak kontrol ederek, asfalt sıcaklığını yola grafik olarak ışık demeti şeklinde yola yansıtıyor, ani sıcaklık düşüşü “gizli buzlanma” gibi tehlikelere karşı sürücüyü grafik animasyon şeklinde yola yansıtarak uyarıyor, sağa-sola sinyal verip şerit değiştirmek istediğinizde geçiş yapmak istediğiniz şeridi aydınlatıyor, o şeritte bir araç varsa aracın sizi daha rahat fark etmesini sağlıyor vb. farklı özelikler..,

Micro-Pixel HD LCD Matrix Far Sistemi (High-Resolution 3076 micro-pixel) sistem her bir far için birbirinden bağımsız 4 adet mercekten oluşuyor, toplamda 8 mercekli bir sistem ile çalışacak, daha geliştirme aşamasında olan bir sistem, üreticiler sırf bu teknoloji için (özel tüneller) inşa ettiler, ileride sistemi daha da geliştirerek hedeflenen 30.000-40.000 piksel ‘e değerine ulaşmak, artık farlar sürücü ile ve diğer araç sürücüleri ile etkileşime girecek.
 

Geri
Üst Alt