1.2 tsi yağ eksiltmesi


Katılım
20 Tem 2019
Mesajlar
14
Tepkime puanı
3
İsim
habip
Merhabalar golf tutkusu ailesi, 2014 model 1.2 tsi aracım ortalama 2000 km de 1 litre yağ eksiltiyordu, araca rektefe yaptırmama rağmen aynı oranda eksiltme ye devam ediyor,sadece pcv valfi değiştirmedim onu değiştirmeyi düşünüyorum, fakat bazı ustalara sorduğumda onlarda tam olarak bilmiyor gibi, bu valf hava filtresinin motora giren kısmında değil mi ayrıca turboya giden 1 tane daha mı var? Ankara da bu valfi değiştirecebildiğim tavsiye ettiğiniz bir yer varsa değiştirmeyi düşünüyorum, teşekkürler
 

Malesef kronik bir sorun benimde 2014 1.2 tsi aracım var sürekli yağ eksiltiyor tek çözüm şimdilik kalın yağ ekliyorum biraz daha uzun gidiyor
 
Merhabalar, rektifiye yapılmış mı gerçekten? Gerek olup olmadığına nasıl karar verldi? Kompresyon ölçümü yapıldı mı? Sekman değişimi kurtarmaz mıydı? Hangi yağı kullanıyorsunuz? Bir tık üstü vizkoz yağ denendi mi?
2bin km'de 1 lt gerçekten yüksek! Başka bir kaçak olmasın, turbodan falan?

Benim 1.2 105 bg'lik 15k da 300-400ml eksiltiyor olabilir. Bir kez yağ ışığı yandı. Değişimdeki 5lt yağın 4.6lt'si konulmuştu, kalanı ilave ettim ışık söndü. Son değişimde de yine bidonun altında artan kısmı ışık yanmadan ilave ettim. Yıllık km düşük. 5-6-7k km'yi pek geçmez. Hatta km düşük diye 2 senelik süreyi biraz daha uzatıyorum.;)
 
Son düzenleme:
hpfp yi kontrol ettiniz mi ?

Yüksek basınç yakıt pompasına baktırın ilk öncelikle. Bunu basitçe siz de kontrol edebilirsiniz. Aracı düz zeminde 2 saat civarı bekletin eğer yağ çubuğunu çektiğinizde benzin kokusu geliyorsa Yüksek basınç pompası değişecek. Eğer koku yoksa segmanlar değişmesi lazım bunun için motor açılacak.
 
Merhabalar, rektifiye yapılmış mı gerçekten? Gerek olup olmadığına nasıl karar verldi? Kompresyon ölçümü yapıldı mı? Sekman değişimi kurtarmaz mıydı? Hangi yağı kullanıyorsunuz? Bir tık üstü vizkoz yağ denendi mi?
2bin km'de 1 lt gerçekten yüksek! Başka bir kaçak olmasın, turbodan falan?

Benim 1.2 105 bg'lik 15k da 300-400ml eksiltiyor olabilir. Bir kez yağ ışığı yandı. Değişimdeki 5lt yağın 4.6lt'si konulmuştu, kalanı ilave ettim ışık söndü. Son değişimde de yine bidonun altında artan kısmı ışık yanmadan ilave ettim. Yıllık km düşük. 5-6-7k km'yi pek geçmez. Hatta km düşük diye 2 senelik süreyi biraz daha uzatıyorum.;)
hocam pistonların üzeri ve subap lastikleri kurum bağlamıştı liqui moly kullanıyorum
hpfp yi kontrol ettiniz mi ?
hocam forumda bu konuyla alakalı bir çok yazı okudum, sıfır yağı kokladığımda ve karterdeki yağı kokladığımda aralarında koku farkı var, hafif benzin kokusu var gibi ama tam emin olamadım, sıcak veya soğukken koklamak fark ediyor mu
 
hocam forumda bu konuyla alakalı bir çok yazı okudum, sıfır yağı kokladığımda ve karterdeki yağı kokladığımda aralarında koku farkı var, hafif benzin kokusu var gibi ama tam emin olamadım, sıcak veya soğukken koklamak fark ediyor mu

Aracı 2 saat dinlendirin düz bir zeminde. Daha sonra benzin kokusu alırsanız hpfp'yi kontrol etmelisiniz.
Sıfır yağ ile karterdeki yağ arasında elbet koku farkı olur. Isı görüyor, dolaşımda oluyor vs. bir sürü etmen var.

Önemli olan yağ çubuğunun benzin kokması.
 
IMG_4227.jpegBenim aracımda aynı seviyede eksiltiyor
5w-40a dönüp + mos2 katkısıda koydum
değişen birşey olmadi hatta zorlarsam 1000km de 1 litrede bitiriyor . Pcv valfini hiçbir sitede veya parçacıda bulamadım (1.2tsi 105 için 04E103175) bende amazondan yurtdışı sipariş ettim o da bir işe yaramadı . Kompresyon testi yaptirdim 1 silindirde 1.5 -2 bar civari kayıp çıktı ) yalnız turbo dışında ve hava hortumunun turboya bağlandığı yerde çok yağ ve balçık var bi baktırmam lazım ama kimse sorunla ilgilenmiyor direk motor yapilcak veya sandik diyip geçiyorlar
 
Bide evet , Pcv valf motorun tepesindeki siyah yuvarlak hortumlu parça ama yanda motorun sağında benzer bir görevde olan bi parça daha var sanki ama onla alakali hiç bilgi bulamamıştım
 
IMG_4227.jpegBenim aracımda aynı seviyede eksiltiyor
5w-40a dönüp + mos2 katkısıda koydum
değişen birşey olmadi hatta zorlarsam 1000km de 1 litrede bitiriyor . Pcv valfini hiçbir sitede veya parçacıda bulamadım (1.2tsi 105 için 04E103175) bende amazondan yurtdışı sipariş ettim o da bir işe yaramadı . Kompresyon testi yaptirdim 1 silindirde 1.5 -2 bar civari kayıp çıktı ) yalnız turbo dışında ve hava hortumunun turboya bağlandığı yerde çok yağ ve balçık var bi baktırmam lazım ama kimse sorunla ilgilenmiyor direk motor yapilcak veya sandik diyip geçiyorlar
Yağ sızıntısı var. Motora bakmadan önce bu tip kaçak olasılığı olan keçe vb yerlere bakılmalı.
Maalesef ben ustaların ceplerini doldurma ustası olduklarını görüyorum! Ne kadar çok işlem, parça değişimi o kadar çok işçilik. İstisnalar kaideyi bozmaz.
Kime güveneceğiz bilmiyorum!
 

Geri
Üst