Golf 8 Dönüşüm Yer önerisi ve tavsiyesi


Katılım
21 Ağu 2024
Mesajlar
10
Tepkime puanı
8
Konum
İstanbul
İsim
Kerem
Araç
Golf MK8
Herkese merhabalar,
Aracım Golf 8 2022 impression manual
Tamponlarımda hasar olduğu için dönüşüme karar verdim büyük hasar yok ezikler ufak tefek boya isteyen yerler var arka ve önde.

Lastiklerimi yeni değiştim dönüşüm sonrası jantları değişmesem standart inch kalsa çok mu sırıtır ?

R line veya GTI dönüşüm yaptırmak istiyorum. İkisi arasında kararsız kaldım
Boya ve montaj dahil olmak üzere nerede yaptırılmalı? Bu konudaki tecrübelerinizi, yer önerilerinizi, nelere dikkat edilmeli bunları paylaşabilir misiniz?

İstanbul Ümraniyede oturuyorum.
IMG_1535.jpegIMG_1536.jpeg


Bu arka tampon yeni oldu



Bu ön tampon eskiden olmuştu

IMG_8517.jpegIMG_8548.jpeg




Ön taraf son hali Buda


IMG_1113.jpeg
 

Herkese merhabalar,
Aracım Golf 8 2022 impression manual
Tamponlarımda hasar olduğu için dönüşüme karar verdim büyük hasar yok ezikler ufak tefek boya isteyen yerler var arka ve önde.

Lastiklerimi yeni değiştim dönüşüm sonrası jantları değişmesem standart inch kalsa çok mu sırıtır ?

R line veya GTI dönüşüm yaptırmak istiyorum. İkisi arasında kararsız kaldım
Boya ve montaj dahil olmak üzere nerede yaptırılmalı? Bu konudaki tecrübelerinizi, yer önerilerinizi, nelere dikkat edilmeli bunları paylaşabilir misiniz?

İstanbul Ümraniyede oturuyorum.
IMG_1535.jpegIMG_1536.jpeg


Bu arka tampon yeni oldu



Bu ön tampon eskiden olmuştu

IMG_8517.jpegIMG_8548.jpeg




Ön taraf son hali Buda


IMG_1113.jpeg

Merhaba,
Aslında haziran ayında arkadaşlar sizin konuda tamir için usta önermişti yaptırmadınız ozaman değil mi…
Dönüşüm sonrası jant değiştirilmesi lazım görüntü açısından…
https://www.golftutkusu.com/topic/25876-golf-8-gocuk-duzeltme/
Anadolu yakasını bilmem ama avrupa yakasında dönüşüm için beyaz garage tavsiye ederim…
https://www.instagram.com/beyaz_garage?igsh=OXV4dnhoaDltNng=
 
Son düzenleme:
Merhaba,
Aslında haziran ayında arkadaşlar sizin konuda tamir için usta önermişti yaptırmadınız ozaman değil mi…
Dönüşüm sonrası jant değiştirilmesi lazım görüntü açısından…
https://www.golftutkusu.com/topic/25876-golf-8-gocuk-duzeltme/
Anadolu yakasını bilmem ama avrupa yakasında dönüşüm için beyaz garage tavsiye ederim…
https://www.instagram.com/beyaz_garage?igsh=OXV4dnhoaDltNng=
Metin bey selamlar kaput ucunu ve tamponu düzelttirdik Ankara’da bi arkadaşa fena olmadı. Şimdide arkadan tıklattılar o sebeple dönüşüm yapayım dedim.
Mevcut aracımda 16 inch jant standart var 18 inch yaparsam konforum çok değişir mi üzülür müyüm bilmiyorum daha önce vag binmedim ilk arabam ve dönüşüm istiyordum zaten tek soru konfor meselesi benim için. Bu konuda beni aydınlatırsanız eğer lastikler yeni ama artık zararına satarım

Beyaz garage da mı yaptırmıştınız siz de? Sizi takip ediyorum eğer faydası olacaksa selamınızı iletebilir miyim mahsuru yoksa :)
 
Metin bey selamlar kaput ucunu ve tamponu düzelttirdik Ankara’da bi arkadaşa fena olmadı. Şimdide arkadan tıklattılar o sebeple dönüşüm yapayım dedim.
Mevcut aracımda 16 inch jant standart var 18 inch yaparsam konforum çok değişir mi üzülür müyüm bilmiyorum daha önce vag binmedim ilk arabam ve dönüşüm istiyordum zaten tek soru konfor meselesi benim için. Bu konuda beni aydınlatırsanız eğer lastikler yeni ama artık zararına satarım

Beyaz garage da mı yaptırmıştınız siz de? Sizi takip ediyorum eğer faydası olacaksa selamınızı iletebilir miyim mahsuru yoksa :)

18” jant şart çakma jant alsan 30k civarı, lastiklerde kaliteli yumuşak olmalı michelin alsak 25-30k civarı ve eibach yay 15-17k civarı bunları düşünmüyorsan bence gerek yok nereden baksan montaj falan 100k civarında para bu üçlü kombinasyon…

Arka tamponuda güzelce boyatıp devam edebilirsin…

Beyaz Garage sahibinin adıda Metin, foruma üye zaten irtibatından arayın beni de söyleseniz forumuda söyleseniz elinden gelen ilgiyi gösteriyor…
 
18” jant şart çakma jant alsan 30k civarı, lastiklerde kaliteli yumuşak olmalı michelin alsak 25-30k civarı ve eibach yay 15-17k civarı bunları düşünmüyorsan bence gerek yok nereden baksan montaj falan 100k civarında para bu üçlü kombinasyon…

Arka tamponuda güzelce boyatıp devam edebilirsin…

Beyaz Garage sahibinin adıda Metin, foruma üye zaten irtibatından arayın beni de söyleseniz forumuda söyleseniz elinden gelen ilgiyi gösteriyor…
Yay takmasak metin bey ? Gene sırıtır mı sizce jant lastik ve r line dönüşüm kombinasyonu olarak fikiriniz nedir bu şekilde ? Bide nasıl jant yakışır ilk dönüşümüm olcak
 
Yay takmasak metin bey ? Gene sırıtır mı sizce jant lastik ve r line dönüşüm kombinasyonu olarak fikiriniz nedir bu şekilde ? Bide nasıl jant yakışır ilk dönüşümüm olcak
Konfor önemliyse maksimum 17 inç tak geç. Yay falan da uğraşmasazsın
 
Yay takmasak metin bey ? Gene sırıtır mı sizce jant lastik ve r line dönüşüm kombinasyonu olarak fikiriniz nedir bu şekilde ? Bide nasıl jant yakışır ilk dönüşümüm olcak

17” olursa yaya gerek yok ama 18” olursa araç çok yüksekte kalır…
 
17” olursa yaya gerek yok ama 18” olursa araç çok yüksekte kalır…
18” inch takarsak amortisör yayı değişmesi mi gerek ? Yani değiştirmezsem kötü mü oluyor bu durumda

17 inch olursa amortisör yayı değişmesi gerekmiyor şekil olarakta güzel konfor olarakta iyi mi olur diyorsunuz ? Yani sizler daha tecrübelisiniz görünüşte güzel olsun ama konfordanda ödün vermek istemiyorum olması gereken yanak ve lastik ölçüleri benim için sizce ne olmalı
 
18” inch takarsak amortisör yayı değişmesi mi gerek ? Yani değiştirmezsem kötü mü oluyor bu durumda

17 inch olursa amortisör yayı değişmesi gerekmiyor şekil olarakta güzel konfor olarakta iyi mi olur diyorsunuz ? Yani sizler daha tecrübelisiniz görünüşte güzel olsun ama konfordanda ödün vermek istemiyorum olması gereken yanak ve lastik ölçüleri benim için sizce ne olmalı

Bununla alakalı çok konu var ama sana kısaca yazayım tekrar;

18” jant takarsan yayları spor yay (3.5cm) yada rline yayı (2cm) takmak zorundasın spor sürüş ve güzel görüntü…

Takmazsan kötü görüntü ve sürüş güzel olmaz…


17” jant takarsan hiç bir şekilde spor yay değişimine gerek yok lakin arz talep meselesi takarsan da daha spor sürüş ve güzel görüntü olur…

Amortisör değişimine gerek yok…

Lastikler her zaman;

225/40/18 yada 225/45/17 olmalı…

17” jant

Beyazda orjinal 2cm rline yayı kırmızı normal hali…

IMG_2720.jpeg


18” jant
Üstteki 3.5cm eibach yay alttaki normal yay

F82B8C98-D620-4513-8160-E259ACB6A79C.jpeg



18” jant
2cm rline yayı

IMG_3042.jpeg


Herhalde net anlaşılmıştır…
 
Son düzenleme:
17 inch tak geç hocam yay işine girmeyeceksen ama r dönüşüm yaptır derim
 
Bununla alakalı çok konu var ama sana kısaca yazayım tekrar;

18” jant takarsan yayları spor yay (3.5cm) yada rline yayı (2cm) takmak zorundasın spor sürüş ve güzel görüntü…

Takmazsan kötü görüntü ve sürüş güzel olmaz…


17” jant takarsan hiç bir şekilde spor yay değişimine gerek yok lakin arz talep meselesi takarsan da daha spor sürüş ve güzel görüntü olur…

Amortisör değişimine gerek yok…

Lastikler her zaman;

225/40/18 yada 225/45/17 olmalı…

17” jant

Beyazda orjinal 2cm rline yayı kırmızı normal hali…

IMG_2720.jpeg


18” jant
Üstteki 3.5cm eibach yay alttaki normal yay

F82B8C98-D620-4513-8160-E259ACB6A79C.jpeg



18” jant
2cm rline yayı

IMG_3042.jpeg


Herhalde net anlaşılmıştır…

Değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim hocam 17” olan resimde beyaz olanda 2cm rline orjinal yayı var demişsiniz yani yay takılmış mı yoksa orjinal yay mı anlayamadım
Bu durumda 225/45/17 en optimumu diyorsunuz yanak olarak 45 altı iyi değil yani
Çok uzattım gibi kusura bakmayın yeni giriyorum bu işlere görüntüsü güzel olsun isterim ama dediğim gibi konforda gitmesin yay değişimi falan gerektirmeyecek durum 45 yanak 17” mi sonuç olarak
 
Değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim hocam 17” olan resimde beyaz olanda 2cm rline orjinal yayı var demişsiniz yani yay takılmış mı yoksa orjinal yay mı anlayamadım
Bu durumda 225/45/17 en optimumu diyorsunuz yanak olarak 45 altı iyi değil yani
Çok uzattım gibi kusura bakmayın yeni giriyorum bu işlere görüntüsü güzel olsun isterim ama dediğim gibi konforda gitmesin yay değişimi falan gerektirmeyecek durum 45 yanak 17” mi sonuç olarak


Anlamadığın ne tam bende onu anlamadım fotoğraflar ile gösterip açıklamasını yaptım zaten, yazdıklarım haricinde gözlede arasındaki farkı görüp sadece karşılaştırman için…



Beyaz araçta orjinal rline yayı var…
Kırmızı araçta sendeki gibi orjinal yay var…

Sonuçta hepsi orjinal…

İmpression = Life = Style bunların yayları aynıdır…

Rline yayı onlardan daha kısa bir yaydır…

17” jantta yanak 45 dir…
 
Anlamadığın ne tam bende onu anlamadım fotoğraflar ile gösterip açıklamasını yaptım zaten, yazdıklarım haricinde gözlede arasındaki farkı görüp sadece karşılaştırman için…



Beyaz araçta orjinal rline yayı var…
Kırmızı araçta sendeki gibi orjinal yay var…

Sonuçta hepsi orjinal…

İmpression = Life = Style bunların yayları aynıdır…

Rline yayı onlardan daha kısa bir yaydır…

17” jantta yanak 45 dir…
Aracım impression Ekstra yay almam gerekiyor mu 17 jant 45 yanakta mevcut yayım uygun mu özellikle R line yay demişsiniz ondan kafam karıştı
 

Aracım impression Ekstra yay almam gerekiyor mu 17 jant 45 yanakta mevcut yayım uygun mu özellikle R line yay demişsiniz ondan kafam karıştı
Arkadaşların yaydan bahsetmesinin nedeni;
mk8 de halen aynımı araştırmadım ancak örneğin mk7 de spor şasi olan araçlar 15mm Rline olanlar 20mm daha kısa yayları oluyor, R olan lar 25mm idi doğru hatırlıyorsam. Sonuç olarak gövde geliştikçe araç alçatılmaz ise leylek gibi duruyor. Bu durumda jant, lastik ile çözülecek bir şey değil, çünkü 16 da taksanız, 18 de taksanız tekerin dış çapı neredeyse aynı kalıyor. Yani jantı büyütüyorsunuz, tekeri değil.

Metin hoca fotoğraflar ile detaylıca göstermiş zaten.
 

Geri
Üst