1.5 eTSI Alternatör Sorunu


Katılım
27 Mar 2020
Mesajlar
317
Tepkime puanı
109
Konum
İstanbul
İsim
Ayhan
Arkadaşlar bir çok vag gurubu e tsi araçlar da hafta da en az bir iki alternatör şikayeti oluyor . Serviste çalışan arkadaşa da sordum bu durumu. Maalesef çok değişiyoruz dedi. Ya şöyle 1.5 e tsi yada 1.0 e tsi kullanıp 100 bin km olmuş ama hiç alternatör sorunu yaşamadım diyen yokmu. Her keste olmuyordur heralde diye düşünüyorum ama iki arkadaşımda vardı ikisi de alternatör sorunu yaşadı. Biri 1.0 e tsi oktavia 21 model sanırım 60 binde yaşadı . diğeri a3 23 model 80 bin de yaşadı. Bununla ilgili bir iyileştirme yapıldımı acaba . Valla 1.5 tsi nin gözünü seveyim 170bin km dir kullanıyor arkadaşım saat gibi maşallah .en ufak bir arıza bile vermedi.
 

youtubede bostancı öztürk oto dinamo bu sorunu 56.000 tlye çözüyor diye bir yorum okudum bir videonun altındaki yorumlarda, yabancı bir youtuber 80 euro ya bir kart satıyor , biraz elektronik yatkınlığı olan kendi bile yapabilir( altarnatör sökme kısmı hariç.
 
Upvote 0

youtubede bostancı öztürk oto dinamo bu sorunu 56.000 tlye çözüyor diye bir yorum okudum bir videonun altındaki yorumlarda, yabancı bir youtuber 80 euro ya bir kart satıyor , biraz elektronik yatkınlığı olan kendi bile yapabilir( altarnatör sökme kısmı hariç.
@datdat
Vedat Hoca'mın Golf 8 alması için dua ediyorum 🤗
Başına gelince kesin uğraşıp çözer, bizimle de paylaşır video olarak 😄
 
Upvote 0
@datdat
Vedat Hoca'mın Golf 8 alması için dua ediyorum 🤗
Başına gelince kesin uğraşıp çözer, bizimle de paylaşır video olarak 😄
aslına bakarsan elektronik bilgim motor bilgimden daha fazla sorunun ne olduğunu tam anlayabilsem
arduino programlayarak sürücülerle çözerim belki ama sorun ne tam bilmiyorum
keşke memur olacağıma motor ustası olsaydım
 
Upvote 0
Benim gibi günlük 3 km düz yol yapıyorsanız frenle şarj olayı pek mümkün olmuyor, malum herkes frenli sürüş yapacak güzergahlarda kullanmıyor aracını. Kaldı ki her fren de şarj etmiyor, yumuşak frenleme yapılması gerekiyor. Bunları sizin yazınızdan öğrenmiştim zaten. Ayrıca alternatörün görevi aküleri şarj etmek değil mi? Şarj azlığı olmasa alternatör çok çalışıp yanmaz diye düşündüm. 12v aküyü zayıflamadan değişsek ve 48v akünün de şarjı azalmasa alternatör yine de bozulur mu
ihtimali azaltacağı
aslına bakarsan elektronik bilgim motor bilgimden daha fazla sorunun ne olduğunu tam anlayabilsem
arduino programlayarak sürücülerle çözerim belki ama sorun ne tam bilmiyorum
keşke memur olacağıma motor ustası olsaydım
Sorunun ne olduğunu yetkili servisler ve birkaç ar-ge ci usta dışında bilen yok. zaten dsg gibi mistik bir sır gibi dilden dile gidiyor. Ama ben çözümün piyasaya düşüp ucuzlamasına 1 yıl veriyorum. Dsg zamanında doğru düzgün sosyal medya kullanımı yoktu. şuan çözüm bulununca daha hızlı piyasaya yayılacağını düşünüyorum. 2 bucuk yıl önce etsi golf görmüyordum istanbulda şuan çok fazla. indirimlerle çok golf sattılar demek.
 
Upvote 0
ihtimali azaltacağı

Sorunun ne olduğunu yetkili servisler ve birkaç ar-ge ci usta dışında bilen yok. zaten dsg gibi mistik bir sır gibi dilden dile gidiyor. Ama ben çözümün piyasaya düşüp ucuzlamasına 1 yıl veriyorum. Dsg zamanında doğru düzgün sosyal medya kullanımı yoktu. şuan çözüm bulununca daha hızlı piyasaya yayılacağını düşünüyorum. 2 bucuk yıl önce etsi golf görmüyordum istanbulda şuan çok fazla. indirimlerle çok golf sattılar demek.
Alternatör ömrü araç ömrü kadardır. Bozulur mu? bozulur ama tamir edilir. eTSİ’lere kadar durum bu şekildeydi. Ne oldu da (alternatörün) komple değişim ihtiyacı ortaya çıktı? Sizin tabirinizle bu mistik sır ne? eTSİ alternatörlerinin neresi, neden bozuluyor ve alternatörün çöp olmasına yol açıyor. Bugüne kadar hiçbir marka, modelde böyle bir şey duymadım, görmedim.
 
Upvote 0
Alternatör ; akıllı diye anılan kontrol devresi ile akü ısı ve voltaj durumuna göre şarj voltajını ayarlıyor ,üstelik 48v li-ion bir aküyüde şarj ediyor dc-dc dönüştürücü ile.Bu kadar komplike olunca ne fikir yürütebilen ne de tamir edeni yok muhtemelen..Çin ve ruslarda audinin kullandığı su soğutmalı olanının tamir videosunu görmüştüm..Aküyü aşırı sıcaktan, kısa mesafe sürüşlerden ve uzun süre boşta bekleme durumlarından uzak tutmak dışında koruyucu önlem yok şimdilik
 
Upvote 0

Alternatör ; akıllı diye anılan kontrol devresi ile akü ısı ve voltaj durumuna göre şarj voltajını ayarlıyor ,üstelik 48v li-ion bir aküyüde şarj ediyor dc-dc dönüştürücü ile.Bu kadar komplike olunca ne fikir yürütebilen ne de tamir edeni yok muhtemelen..Çin ve ruslarda audinin kullandığı su soğutmalı olanının tamir videosunu görmüştüm..Aküyü aşırı sıcaktan, kısa mesafe sürüşlerden ve uzun süre boşta bekleme durumlarından uzak tutmak dışında koruyucu önlem yok şimdilik
Sorunun, alternatörün asli işlevinden dolayı değil de, alternatörü torklu bir motor gibi kullanmaya çalışırken oluştuğunu düşünüyorum. Alternatörden 12v değil de 48v olarak çıkan dc akımın lion bataryaya aktarılıp, burada 12v’a çevrilmesi ve aküyü bu döngü ile şarja çalışmak, zor ve zahmetli bir iş. Olayın bu ayağında yani alternatörün asli görevini yaptığı kısımda çıkabilecek problem yazılımsal olabilir bu durum 12v akünün gerektiği şekilde şarj olmamasına neden olabilir.
Alternatörün asli işlevini dolambaçlı şekilde yapmaya çalışırken ortaya çıkan sonuçlar tolere edilebilir ve alternatörü pert etmez. Alternatörün iflasına sebep olan şeyin alternatörü torklu bir motor gibi kullanma çabasından dolayı oluştuğunu düşünüyorum. Kendi üzerindeki hangi parçayı/parçaları bozduğunu, deforme ettiğini, motorla bağlantısını sağlayan kayışı parçalayıp parçalamadığını bilemiyoruz, öğrenemiyoruz. Daha da önemlisi, bahsettiğim bu arızalardan biri oluşmuşsa bile, arızalı parçanın onarılması ile sorun giderilebilir miydi yoksa alternatörün yenisi mi gerekli? bunu bilen de, söyleyen de yok.
 
Son düzenleme:
Upvote 0

Geri
Üst