TSI Motorlardaki Kurum Hakkında

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan Bdog
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Katılım
11 Eki 2025
Mesajlar
35
Tepkime puanı
45
Konum
İstanbul
İsim
Berkay
Araç
Golf 7.5 1.5TSI
Merhabalar,

Son günlerde oldukça gündemi meşgul eden “kurum temizleme makinesi” ve kurum temizliği konusu dikkatimi çekti ve biraz araştırma yapma isteği hissettim. Öğrendiklerimi ve bulduklarımı da burada sizinle paylaşmak istedim.

Öncelikle kurumun neden oluştuğundan bahsedelim. Dizel motorlarda kurum problemini duymaya alışkınız, ancak benzinli motorda bu bizde şaşkınlık yaratabilir. Peki, şaşırtmalı mı? Maalesef hayır, şaşırtmamalı.

Kurumun temel sebebi, TSI motorlarda da kullanılan enjeksiyon sistemi: Direct Fuel Injection (DFI).
Yanma esnasında oluşan basıncın bir kısmı krank tarafına gidiyor. Bu basıncı oluşturan kirli (yağlı ve nemli) hava, hava atma hortumu ile tekrar emme manifolduna gönderiliyor. Bu da yağ buharı, yakıt kalıntıları ve su buharının emme subaplarının üzerine ulaşmasına sebep oluyor. Bahsettiğim kalıntılar burada birikerek kurum oluşmasına yol açıyor.

Port Fuel Injection sisteminde (görece daha eski tip enjeksiyonlu motorlarda) enjeksiyon emme valfleri üzerine yapıldığı için hava–yakıt karışımı subapları adeta yıkıyor. Bu nedenle subaplar genellikle temiz kalıyor ve emme manifoldu sökülüp temizleme gerekmiyor. Buraya kadar kurum oluşumunun sebeplerini kısaca anlatmaya çalıştım.



Kurum Önlenemez mi?

3000–4000 devir çevirmek, her 40–50 dakikalık sürüşte bir veya iki kez redline görmek (“VTEC Honda sürücüleri gibi biraz vututu çakmak”) işe yaramıyor maalesef.

Birkaç önleyici uygulamaya denk geldim ve bunların verimliliğini araştırdım:



1. Oil Catch Can (Yağ Yakalama Konservesi :) )

Krank tarafındaki hava atma hortumu, bu yağ yakalama kabının bir ucuna bağlanıyor; diğer ucu emme manifolduna gidiyor. Kabın amacı, yağı içinde tutup çıkış tarafındaki filtre ile temizlenmiş havayı emme manifolduna ileterek kurum oluşumunu azaltmak.

Dezavantajları:

  • Filtreleme yetersizse, harcanan para boşa gider. (MANN-HUMMEL markasının dizel araçlar için geliştirdiği bir oil catch can ürününe denk geldim ancak benzinli araçlara uygulanabilir mi detaylı bilgiye sahip değilim.
  • Kap dolarsa veya tıkanırsa, krank basıncı atılamaz ve zarar verebilir. Bu nedenle hazneyi sık kontrol etmek ve biriken yağı boşaltma gerekli.
  • Laboratuvar analizlerinde, yağ yakalama kutusunda biriken sıvının %70’i su çıkmış. Soğuk iklimde donması ciddi sorun yaratabilir.


2. Buharlaşma Kaybı (Evaporation Loss – NOACK)

Motor yağı buharlaştığında, emme subaplarına ulaşan kirli hava miktarı artıyor ve bu da kurum oluşumunu tetikliyor. Kurt NOACK isimli bir abimizin adıyla anılan bu değerin nasıl ölçüldüğünü anlatıp daha da uzatmak istemiyorum yazıyı. Tabii bu NOACK değerinin %8 ya da %13 olması kurum oluşumuna ne kadar etki eder açıkçası bunun cevabını verebilcek bir test bulmayı zaten beklemiyordum ancak teorik makaleler de bulamadım. Sadece bu değerin %10dan düşük olmasına ve VW spesifikasyonlarını sağlamasına dikkat ederek yağ seçmenin hiçbir dezavantajı bulunmamakta :)

  • NOACK değeri düşük motor yağları buharlaşmayı azaltır.
  • Modern motor yağları %5–%13 arası NOACK değerine sahip olmalı.
  • Kullandığım Liqui Moly yağında %9.5 NOACK değeri görmem açıkçası beni mutlu etti, bu değer benim için artık önemli bir kriter.
  • Bir çok motor yağının teknik spesifikasyonunu inceledim ancak maalesef NOACK değeri görebildiğim, teknik spesifikasyon pdf sayısı, bir elin parmağını geçmez :(


3. Katkılar

Bazı makalelerde, subap yüzeyinde ince bir katman oluşturan katkıların kurum oluşumunu azaltabileceği belirtilmiş. Ancak bazı katkıların kurum oluşumunu artırabileceği de aynı makalenin birinde özellikle belirtilmiş.

  • Polyetheramine (PEA) ve benzeri solventler içeren katkıların önleyici bakım için etkili olabileceğinden bahsedilmiş ancak kimya bilgilerimi tazeleyip öylesine detaylı bir araştırmaya girmeye pek de mecalim yoktu açıkçası :) Bu konuda güvendiğim tek bir marka var, onun bazı ürünlerini kullanmayı düşünüyorum.


Sonuç

Kendi aracım için Oil Catch Can gibi modifikasyonları gereksiz buluyorum bunun sebebi işe yaramaz bulmam değil:
  • Kaliteli bir kit ve montaj maliyeti 20.000 TL civarında hatta daha maliyetli olabilir.
  • Kurum temizliği ihtiyacı genellikle 100.000 km üstü araçlarda ortaya çıkar; mekanik temizlik maliyeti daha uygun.
  • Modifikasyonun riskleri ve sök-tak işlemleri konforu azaltır.
Benim uygulayacaklarım:

  1. NOACK oranı düşük, VW spesifikasyonlu motor yağı kullanmak (yağ değişimimi 10.000 km’de tutuyorum).
  2. Liqui Moly’nin subap ve yakıt sistemi temizleyicisini sık olmamak kaydıyla kullanmak.
  3. Triger kayış değişim zamanı geldiğinde emme manifoldunu da söktürüp fiziksel kontrol sağlanmasını talep etmek ve gözle kontrol sağlamak.
  4. Kurum temizliği gerekiyorsa, emme manifoldu sökülerek mekanik temizleme yapmanın tek tedavi yöntemi olduğunu kabul etmek. Geri kalan uygulamalar sadece önleyici olabilir.

    Konu hakkında bilgisi olan arkadaşlar da, kendi tecrübelerini, uygulamalarını ya da araştırma çıktılarını paylaşırlarsa güzel bir bilgi birikimi ortaya çıkar diye düşünüyorum. İyi forumlar dilerim herkese, okuduğunuz için teşekkür ederim.
 
Son düzenleme:

Bu olaydan dolayı üst kapak açtırmış biri olarak açıkladığın bilgileri özetleyerek yazmıştım diğer konuda. Bazı eksper arkadaşlar yanlış bilgi deyip çıktılar. Bakalım bu derece net izah için ne diyecekler. Ben temizlikten sonra oil catch ile 30k km dir sorun yaşamadım bu arada. Rölantide titreme olayı yok.
 
Upvote 0
Üst kapak açılmasına kadar gitmek tatsız bir tecrübe olmuş, düzenli kontrol ve takip ile oil catch can uygulamasının bir problem yaratacığını düşünmüyorum. Düzenli ve disiplinli bir şekilde bu yeni sistemin bakımını da yaparsanız zararı olmaz şayet filtreleme yetersizse ya da hiç yoksa herhangi bir avantaj/iyileşme yaratmayabilir sadece. Gördüğüm bir çok üründe filtre yerine metal bulaşık süngerinden hallice, çelik ya da prinç filtteler kullanılmış, (Örneğin MANN-HUMMEL firmasına ait olan ürün hariç.)

Ve hiç bir oil-catch-can firmasının aynı marka model aracı belli bir km aralığında, yakalama tanksız ve yakalama tanklı olarak test edip kurum oluşumu sonuçlarını, iki araç arasındaki örneğin 10bin km ya da 100bin kmde meydana gelen farkı göstermiyor olması da garip geldi. Bu konuda bir test bulam arkadaş olursa lütfen paylaşsın. 2 aracın sıfır alınıp ya da kurum temizliği yapılıp teste sokulup karşılaştırıldığı bir durum varsa oil-catch-can neler yapabiliyor kanıtlanmış olur.

SAE’nin 40dolarlık bir dökümanı var ancak tam olarak bu dediğimi içermediği için 40dolar harcamak istemedim :) Farklı methodarla da erişemedim.

Benim amacım sadece bu kurum mevzusuna dikkat çekip bu konuyla alakalı öğrendiklerimizi ve tecrübelerimizi bir kanalda paylaşıp, kurum konusu hakkında farkındalığı arttırmak.
 
Upvote 0
SAE kaynağı hangisi? Bağlantısını gönderebilir misiniz?
 
Upvote 0
Aynı konuda bende bir işlem yaptırmıştım.Doğuş maslak da kapak açılmadan subapları temizleme işlemi yaptırmıştım.Sanırım şimdi bazı özel firmalarda makine subapları kapak açmadan dışarıdan temizleme işlemi yapabiliyorlar.
 
Upvote 0
Merhabalar,

aracımdaki kurum kompresyon testinde 8 bar olması gerekirken 7 bar vermesiyle ben buradayım demeye başlamıştı. Rölantide ufak vuruntu yani missfire dedikleri şey sanırım olmaya başladı. Forumdan ve internetten yeterince araştırdım ve tam anlattıklarınız gibi katkı maddelerinin kurum bağlamış motora hiçbir faydasının olmadığını anladım. Sanayide bir kaç ustayla görüşmem sonucu üst kapağın açılıp temizlenmesi gerektiğini söylediler. yurt dışında yapılan ceviz kabuğu makinesi Türkiyemize de gelmiş durumda ve bazı özel servislerde var. Ben şahsen motor açtırmak istemedim sırf kurum temizlenecek diye. Kütahya resmi vw servisi makineye sahip olduğunu söyleyerek kendilerinin işlemi yaptıklarını söylediler. Aracı bu sabah servise bıraktım bugün makine ile fiziksel kurum temizlği yapılacak. Fotoğraf rica ettim arkadaşlardan umarım unutmazlar. Araç gün içinde çıkar dediler teslim aldıktan sonra hem fotoğrafları hem de yaşayacağım tecrübeleri paylaşacağım.

İyi forumlar.
 
Upvote 0
bu işlemlerin fiyat ortalası nedir ve alınan sonuç uzun süre için yeterli mi? bir 60-70 bin km sıkıntı azalır mı? yada tekrarlama gerekir mi?
 
Upvote 1
Merhabalar,

Son günlerde oldukça gündemi meşgul eden “kurum temizleme makinesi” ve kurum temizliği konusu dikkatimi çekti ve biraz araştırma yapma isteği hissettim. Öğrendiklerimi ve bulduklarımı da burada sizinle paylaşmak istedim.

Öncelikle kurumun neden oluştuğundan bahsedelim. Dizel motorlarda kurum problemini duymaya alışkınız, ancak benzinli motorda bu bizde şaşkınlık yaratabilir. Peki, şaşırtmalı mı? Maalesef hayır, şaşırtmamalı.

Kurumun temel sebebi, TSI motorlarda da kullanılan enjeksiyon sistemi: Direct Fuel Injection (DFI).
Yanma esnasında oluşan basıncın bir kısmı krank tarafına gidiyor. Bu basıncı oluşturan kirli (yağlı ve nemli) hava, hava atma hortumu ile tekrar emme manifolduna gönderiliyor. Bu da yağ buharı, yakıt kalıntıları ve su buharının emme subaplarının üzerine ulaşmasına sebep oluyor. Bahsettiğim kalıntılar burada birikerek kurum oluşmasına yol açıyor.

Port Fuel Injection sisteminde (görece daha eski tip enjeksiyonlu motorlarda) enjeksiyon emme valfleri üzerine yapıldığı için hava–yakıt karışımı subapları adeta yıkıyor. Bu nedenle subaplar genellikle temiz kalıyor ve emme manifoldu sökülüp temizleme gerekmiyor. Buraya kadar kurum oluşumunun sebeplerini kısaca anlatmaya çalıştım.



Kurum Önlenemez mi?

3000–4000 devir çevirmek, her 40–50 dakikalık sürüşte bir veya iki kez redline görmek (“VTEC Honda sürücüleri gibi biraz vututu çakmak”) işe yaramıyor maalesef.

Birkaç önleyici uygulamaya denk geldim ve bunların verimliliğini araştırdım:



1. Oil Catch Can (Yağ Yakalama Konservesi :) )

Krank tarafındaki hava atma hortumu, bu yağ yakalama kabının bir ucuna bağlanıyor; diğer ucu emme manifolduna gidiyor. Kabın amacı, yağı içinde tutup çıkış tarafındaki filtre ile temizlenmiş havayı emme manifolduna ileterek kurum oluşumunu azaltmak.

Dezavantajları:

  • Filtreleme yetersizse, harcanan para boşa gider. (MANN-HUMMEL markasının dizel araçlar için geliştirdiği bir oil catch can ürününe denk geldim ancak benzinli araçlara uygulanabilir mi detaylı bilgiye sahip değilim.
  • Kap dolarsa veya tıkanırsa, krank basıncı atılamaz ve zarar verebilir. Bu nedenle hazneyi sık kontrol etmek ve biriken yağı boşaltma gerekli.
  • Laboratuvar analizlerinde, yağ yakalama kutusunda biriken sıvının %70’i su çıkmış. Soğuk iklimde donması ciddi sorun yaratabilir.


2. Buharlaşma Kaybı (Evaporation Loss – NOACK)

Motor yağı buharlaştığında, emme subaplarına ulaşan kirli hava miktarı artıyor ve bu da kurum oluşumunu tetikliyor. Kurt NOACK isimli bir abimizin adıyla anılan bu değerin nasıl ölçüldüğünü anlatıp daha da uzatmak istemiyorum yazıyı. Tabii bu NOACK değerinin %8 ya da %13 olması kurum oluşumuna ne kadar etki eder açıkçası bunun cevabını verebilcek bir test bulmayı zaten beklemiyordum ancak teorik makaleler de bulamadım. Sadece bu değerin %10dan düşük olmasına ve VW spesifikasyonlarını sağlamasına dikkat ederek yağ seçmenin hiçbir dezavantajı bulunmamakta :)

  • NOACK değeri düşük motor yağları buharlaşmayı azaltır.
  • Modern motor yağları %5–%13 arası NOACK değerine sahip olmalı.
  • Kullandığım Liqui Moly yağında %9.5 NOACK değeri görmem açıkçası beni mutlu etti, bu değer benim için artık önemli bir kriter.
  • Bir çok motor yağının teknik spesifikasyonunu inceledim ancak maalesef NOACK değeri görebildiğim, teknik spesifikasyon pdf sayısı, bir elin parmağını geçmez :(


3. Katkılar

Bazı makalelerde, subap yüzeyinde ince bir katman oluşturan katkıların kurum oluşumunu azaltabileceği belirtilmiş. Ancak bazı katkıların kurum oluşumunu artırabileceği de aynı makalenin birinde özellikle belirtilmiş.

  • Polyetheramine (PEA) ve benzeri solventler içeren katkıların önleyici bakım için etkili olabileceğinden bahsedilmiş ancak kimya bilgilerimi tazeleyip öylesine detaylı bir araştırmaya girmeye pek de mecalim yoktu açıkçası :) Bu konuda güvendiğim tek bir marka var, onun bazı ürünlerini kullanmayı düşünüyorum.


Sonuç

Kendi aracım için Oil Catch Can gibi modifikasyonları gereksiz buluyorum bunun sebebi işe yaramaz bulmam değil:
  • Kaliteli bir kit ve montaj maliyeti 20.000 TL civarında hatta daha maliyetli olabilir.
  • Kurum temizliği ihtiyacı genellikle 100.000 km üstü araçlarda ortaya çıkar; mekanik temizlik maliyeti daha uygun.
  • Modifikasyonun riskleri ve sök-tak işlemleri konforu azaltır.
Benim uygulayacaklarım:

  1. NOACK oranı düşük, VW spesifikasyonlu motor yağı kullanmak (yağ değişimimi 10.000 km’de tutuyorum).
  2. Liqui Moly’nin subap ve yakıt sistemi temizleyicisini sık olmamak kaydıyla kullanmak.
  3. Triger kayış değişim zamanı geldiğinde emme manifoldunu da söktürüp fiziksel kontrol sağlanmasını talep etmek ve gözle kontrol sağlamak.
  4. Kurum temizliği gerekiyorsa, emme manifoldu sökülerek mekanik temizleme yapmanın tek tedavi yöntemi olduğunu kabul etmek. Geri kalan uygulamalar sadece önleyici olabilir.

    Konu hakkında bilgisi olan arkadaşlar da, kendi tecrübelerini, uygulamalarını ya da araştırma çıktılarını paylaşırlarsa güzel bir bilgi birikimi ortaya çıkar diye düşünüyorum. İyi forumlar dilerim herkese, okuduğunuz için teşekkür ederim.
Emeğinize sağlık, güzel bilgiler

Motul 'un All in one diye bir temizleyicisi var. Sizin fikriniz?
 

Ekli dosyalar

  • 1000285945.jpg
    1000285945.jpg
    57 KB · Görüntüleme: 4
Upvote 0
Merhabalar,

Son günlerde oldukça gündemi meşgul eden “kurum temizleme makinesi” ve kurum temizliği konusu dikkatimi çekti ve biraz araştırma yapma isteği hissettim. Öğrendiklerimi ve bulduklarımı da burada sizinle paylaşmak istedim.

Öncelikle kurumun neden oluştuğundan bahsedelim. Dizel motorlarda kurum problemini duymaya alışkınız, ancak benzinli motorda bu bizde şaşkınlık yaratabilir. Peki, şaşırtmalı mı? Maalesef hayır, şaşırtmamalı.

Kurumun temel sebebi, TSI motorlarda da kullanılan enjeksiyon sistemi: Direct Fuel Injection (DFI).
Yanma esnasında oluşan basıncın bir kısmı krank tarafına gidiyor. Bu basıncı oluşturan kirli (yağlı ve nemli) hava, hava atma hortumu ile tekrar emme manifolduna gönderiliyor. Bu da yağ buharı, yakıt kalıntıları ve su buharının emme subaplarının üzerine ulaşmasına sebep oluyor. Bahsettiğim kalıntılar burada birikerek kurum oluşmasına yol açıyor.

Port Fuel Injection sisteminde (görece daha eski tip enjeksiyonlu motorlarda) enjeksiyon emme valfleri üzerine yapıldığı için hava–yakıt karışımı subapları adeta yıkıyor. Bu nedenle subaplar genellikle temiz kalıyor ve emme manifoldu sökülüp temizleme gerekmiyor. Buraya kadar kurum oluşumunun sebeplerini kısaca anlatmaya çalıştım.



Kurum Önlenemez mi?

3000–4000 devir çevirmek, her 40–50 dakikalık sürüşte bir veya iki kez redline görmek (“VTEC Honda sürücüleri gibi biraz vututu çakmak”) işe yaramıyor maalesef.

Birkaç önleyici uygulamaya denk geldim ve bunların verimliliğini araştırdım:



1. Oil Catch Can (Yağ Yakalama Konservesi :) )

Krank tarafındaki hava atma hortumu, bu yağ yakalama kabının bir ucuna bağlanıyor; diğer ucu emme manifolduna gidiyor. Kabın amacı, yağı içinde tutup çıkış tarafındaki filtre ile temizlenmiş havayı emme manifolduna ileterek kurum oluşumunu azaltmak.

Dezavantajları:

  • Filtreleme yetersizse, harcanan para boşa gider. (MANN-HUMMEL markasının dizel araçlar için geliştirdiği bir oil catch can ürününe denk geldim ancak benzinli araçlara uygulanabilir mi detaylı bilgiye sahip değilim.
  • Kap dolarsa veya tıkanırsa, krank basıncı atılamaz ve zarar verebilir. Bu nedenle hazneyi sık kontrol etmek ve biriken yağı boşaltma gerekli.
  • Laboratuvar analizlerinde, yağ yakalama kutusunda biriken sıvının %70’i su çıkmış. Soğuk iklimde donması ciddi sorun yaratabilir.


2. Buharlaşma Kaybı (Evaporation Loss – NOACK)

Motor yağı buharlaştığında, emme subaplarına ulaşan kirli hava miktarı artıyor ve bu da kurum oluşumunu tetikliyor. Kurt NOACK isimli bir abimizin adıyla anılan bu değerin nasıl ölçüldüğünü anlatıp daha da uzatmak istemiyorum yazıyı. Tabii bu NOACK değerinin %8 ya da %13 olması kurum oluşumuna ne kadar etki eder açıkçası bunun cevabını verebilcek bir test bulmayı zaten beklemiyordum ancak teorik makaleler de bulamadım. Sadece bu değerin %10dan düşük olmasına ve VW spesifikasyonlarını sağlamasına dikkat ederek yağ seçmenin hiçbir dezavantajı bulunmamakta :)

  • NOACK değeri düşük motor yağları buharlaşmayı azaltır.
  • Modern motor yağları %5–%13 arası NOACK değerine sahip olmalı.
  • Kullandığım Liqui Moly yağında %9.5 NOACK değeri görmem açıkçası beni mutlu etti, bu değer benim için artık önemli bir kriter.
  • Bir çok motor yağının teknik spesifikasyonunu inceledim ancak maalesef NOACK değeri görebildiğim, teknik spesifikasyon pdf sayısı, bir elin parmağını geçmez :(


3. Katkılar

Bazı makalelerde, subap yüzeyinde ince bir katman oluşturan katkıların kurum oluşumunu azaltabileceği belirtilmiş. Ancak bazı katkıların kurum oluşumunu artırabileceği de aynı makalenin birinde özellikle belirtilmiş.

  • Polyetheramine (PEA) ve benzeri solventler içeren katkıların önleyici bakım için etkili olabileceğinden bahsedilmiş ancak kimya bilgilerimi tazeleyip öylesine detaylı bir araştırmaya girmeye pek de mecalim yoktu açıkçası :) Bu konuda güvendiğim tek bir marka var, onun bazı ürünlerini kullanmayı düşünüyorum.


Sonuç

Kendi aracım için Oil Catch Can gibi modifikasyonları gereksiz buluyorum bunun sebebi işe yaramaz bulmam değil:
  • Kaliteli bir kit ve montaj maliyeti 20.000 TL civarında hatta daha maliyetli olabilir.
  • Kurum temizliği ihtiyacı genellikle 100.000 km üstü araçlarda ortaya çıkar; mekanik temizlik maliyeti daha uygun.
  • Modifikasyonun riskleri ve sök-tak işlemleri konforu azaltır.
Benim uygulayacaklarım:

  1. NOACK oranı düşük, VW spesifikasyonlu motor yağı kullanmak (yağ değişimimi 10.000 km’de tutuyorum).
  2. Liqui Moly’nin subap ve yakıt sistemi temizleyicisini sık olmamak kaydıyla kullanmak.
  3. Triger kayış değişim zamanı geldiğinde emme manifoldunu da söktürüp fiziksel kontrol sağlanmasını talep etmek ve gözle kontrol sağlamak.
  4. Kurum temizliği gerekiyorsa, emme manifoldu sökülerek mekanik temizleme yapmanın tek tedavi yöntemi olduğunu kabul etmek. Geri kalan uygulamalar sadece önleyici olabilir.

    Konu hakkında bilgisi olan arkadaşlar da, kendi tecrübelerini, uygulamalarını ya da araştırma çıktılarını paylaşırlarsa güzel bir bilgi birikimi ortaya çıkar diye düşünüyorum. İyi forumlar dilerim herkese, okuduğunuz için teşekkür ederim.
Subap temizleyici ürünü neden sık olmamak kaydıyla diye belirttiniz, bahsettiğiniz sıklık nedir?
 
Upvote 0
Upvote 0
Merhaba, araç 7+ yaş olduğu için 8600 tl fiyat verdiler.
Teşekkür ederim. yorumlarını ve fotoları bekliyoruz(umarım unutmazlar) benim arabada 8. yıla giriyor artık rolantide titreme baya arttı... nedeni kurumda olabilir motor kulaklarıda olabilir dediler 110000 e geldim sayılır. ilk etapta katkı maddesi deneyeceğim sonrasında da bakalım yorumlara göre yol izleyeceğim.... kolaylıklar dilerim herkese.
 
Upvote 0
Teşekkür ederim. yorumlarını ve fotoları bekliyoruz(umarım unutmazlar) benim arabada 8. yıla giriyor artık rolantide titreme baya arttı... nedeni kurumda olabilir motor kulaklarıda olabilir dediler 110000 e geldim sayılır. ilk etapta katkı maddesi deneyeceğim sonrasında da bakalım yorumlara göre yol izleyeceğim.... kolaylıklar dilerim herkese.
Aracım 155 bin km ye dayandı :) her 100 bin km de bir mutlaka fiziksel temizlik yapılması gerektiğini savunuyorum. Direkt enjeksiyonlu sistemler ne yapılırsa yapılsın subap üstü kurum bağlıyor malesef.
 
Upvote 0

Subap temizleyici ürünü neden sık olmamak kaydıyla diye belirttiniz, bahsettiğiniz sıklık nedir?
Hocam açıkçası, yanlış bir tavsiyede bulunmamak için böyle söyledim, belki gözden kaçırmışımdır ancak ne üreticiler tarafından belirtilmiş bir uygulama sıklığı ne de bu konuda yapılan güvenilir bir test sonucu bulamadım.
Liqui Moly firmasına bu konuda gerçekten güveniyorum ancak depoya koyduğum bir katkı için enjektöre gidene kadar geçtiği tüm komponentler, hortumlar, o-ringler ne düşünüyor kesin bir şey diyemiyorum. Teknik spesifikasyonlarında her türlü benzinli araca uygundur anlamı çıkacak ifadeler var ancak bunu kaç bin km ürünü uygulayarak test ettiler bilemiyorum. Katkılara bugüne kadar hep bu gözle bakıp hiç kullanmadım ancak bazı güvenilir makalelerde enjektör ve subap temizliğine yardımcı olduğu belirtildiği için ön yargımı birazcık yıktım diyelim.
Emeğinize sağlık, güzel bilgiler

Motul 'un All in one diye bir temizleyicisi var. Sizin fikriniz?

Ben Liqui Moly’nin aynı işi yaptığını söyleyen valf ve benzin sistemi temizleyicisi diye adlandırdığı 2 katkıyı kullanmayı düşünüyorum. Ancak yani ne Liqui-Moly özelinde ne de motul özelinde güvenilir bir test var mı bilmiyorum. Kullanın ya da kullanmayın diyemem açıkçası.
 
Son düzenleme:
Upvote 0

Geri
Üst