Benzinli araçlarda kurum temizliği


Katılım
26 Şub 2024
Mesajlar
29
Tepkime puanı
15
Konum
Tokat
İsim
Savaş
Araç
2015 Golf 7
Merhabalar dostlar. Benzinli 1.0, 1.2, 1.4 ve 1.5 motorlarda kurum temizliği yaptıran var mı? Aracın yakıt sarfiyatı azalıyormuş, titreme azalıyormuş, aracın çekişi daha iyi oluyormuş. Nedir bu durum? Yorumları alalım.
 

hocam bu kurum. dizel araclari arada bi yuksek devir surerek yakilansa. benim bildigim benzinli icin boyle bir dert yok. eger varsa ben de ogrenmis olurum.
 
Valla özellikle benzinli araçlar için diye paylaştı usta WhatsApp’tan. Ben de şaşırdım.
 
Benzinli de kurum problemi var. Motorda rahatsız edici tireme olması lazım rölantide. En önemli belirtisi o.

Ancak yetkili servise danışmadan temizletmeye girişmeyin derim. Çünkü çoğu temizleme yöntemi işe yaramayabilir.
 
@SavasYaylaci
Şuan kurum temizliğini
ceviz kabuğu diye bir sistemle şıkır şıkır ilk günkü givi yapıyorlar
Reset garaj ve formen motors yapıyor arkadaşıma yeni yaptırdık çocuk inanamadı

Videoda herşey çok net

👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻

İsteyen burdan baksın bu sistem şuan 1 numara katkı o bu şu hikaye sorunsuz
Ben kendim gördüm kullandığımız bildiğimiz araç şuan 0 km gibi oldu
 
Son düzenleme:
Carbon clean yapan düzgün bir yer bulunursa yapılabilir.Yıllarca dizel kullandım. Egr,dpf,katalizatör,emme manifoldu kurum yapmasın diye benzinli aldık ilk defa yukarıdaki mesajları okuyunca dizele geri mi dönsem dedim..Dizeli ayda bir 30 dk 3000-4000 devir kullanıp kurum yakma sayesinde hiç sorun yaşamadım şükür.Benzinliyi de öyle kullancaz demekki
 
Carbon clean yapan düzgün bir yer bulunursa yapılabilir.Yıllarca dizel kullandım. Egr,dpf,katalizatör,emme manifoldu kurum yapmasın diye benzinli aldık ilk defa yukarıdaki mesajları okuyunca dizele geri mi dönsem dedim..Dizeli ayda bir 30 dk 3000-4000 devir kullanıp kurum yakma sayesinde hiç sorun yaşamadım şükür.Benzinliyi de öyle kullancaz demekki
Maalesef hocam, keşke benzinliyi de yüksek devir kullanıp önüne geçebilsek. Port Fuel Injection ve Direct Fuel Injection diye iki tip enjeksiyon sistemi mevcut. Emme manifoldu tarafında oluşan bu kurumun temel sebebi zaten sistemin “direct fuel injection” tasarımına sahip olması. Emme manifoldu ile subap arasında enjeksiyon olmadığı için kurum oluşan bölge temizlenemiyor. Yazarak anlatması biraz çetrefilli, tabi anlaması da öyle olacaktır.
İlgisini çeken arkadaşlar için bu bahsettiğim konuyu çok iyi anlatan bir youtube videosu buldum.


Afiyet olsun (link):


Yani bu kurumun temizlenmesi için intake manifoldunun sökülüp fiziksel olarak temizlenmesi gerekiyor. İster kumlama mantığıyla çalışan aletlerle ister fırçayla.
Katkılar kullanarak, yüksek devirde kullanarak temizlemek ya da önüne geçmek pek mümkün gözükmüyor.
 
Son düzenleme:
Bu yeni çıkan kurum temizliği carbon clean den daha etkili sanırım. Videolarda falan bariz fark görülüyor. Ama uzun vadede düşününce kaç bin km de geri eski haline döneceği kritik. 50 bin km de eski haline dönecekse maliyet sanki bi tık yüksek gibi.
 
Carbon clean yapan düzgün bir yer bulunursa yapılabilir.Yıllarca dizel kullandım. Egr,dpf,katalizatör,emme manifoldu kurum yapmasın diye benzinli aldık ilk defa yukarıdaki mesajları okuyunca dizele geri mi dönsem dedim..Dizeli ayda bir 30 dk 3000-4000 devir kullanıp kurum yakma sayesinde hiç sorun yaşamadım şükür.Benzinliyi de öyle kullancaz demekki
tek suç tsi çalışma şekli
 
Tsi motorlarda subap üstü kurumlar yağ buharı yüzünden oluyor. Emisyon değerleri için yağ buharı emme subapları üzerinden tekrar yanma odasına gönderiliyor. Oil catch can gibi basit bir işlemle bu kurumun önüne geçilebilir.
 
Öyle değil yanlış bilgi. Önceki mesaj ve videolarda doğru sebebi açıklanmış.
 

Geri
Üst